בארי (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בארי
Barry
סוגה קומדיה שחורה[1]
יוצרים ביל היידר, אלק ברג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 32
הפקה
הפצה האחים וורנר, הולו, HBO Max עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה David Wingo עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור HBO
רשת שידור בישראל yes, HOT, וסלקום tv
תקופת שידור מקורית 25 במרץ 201828 במאי 2023 (5 שנים ו־9 שבועות)
קישורים חיצוניים
www.hbo.com/barry
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באריאנגלית: Barry) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת הקומדיה השחורה שנוצרה על ידי ביל היידר ואלק ברג. היידר מככב בסדרה בתפקיד הראשי. הסדרה עלתה לראשונה לשידור ב-25 במרץ 2018 ברשת HBO.‏[2] עונתה השלישית עלתה לשידור ב-24 באפריל 2022.[3] הסדרה חודשה לעונה רביעית ואחרונה ב־19 במאי 2022.[4]

בישראל, הסדרה משודרת ב-yes, HOT, וסלקום tv.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארי ברקמן (ביל היידר) הוא נחת אמריקאי לשעבר, הלוקה בהלם קרב ועובד כמתנקש. הוא מתגורר במערב התיכון, בודד ולא מרוצה מחייו, כשהקשר היחיד שלו הוא עם מפעילו וחברו הטוב של אביו, מונרו פיוקס (סטיבן רוט).

פיוקס נותן לבארי משימה חדשה ובחוסר רצון, בארי מגיע ללוס אנג'לס על מנת להתנקש בחיי המאהב של אשת ראש המאפיה הצ'צ'נית, גורן פזאר. בארי עוקב אחרי המטרה לתוך שיעור של בית ספר למשחק ומוצא את עצמו משתתף בשיעור בטעות, וחש לראשונה מזה שנים ערך עצמי. הוא מִתְיַדֵּד עם קבוצת סטודנטים השואפים להצליח באל. איי[5] ועם סאלי ריד (שרה גולדברג) בפרט, שחקנית להוטה ואנוכית אך חסרת ביטחון. בהשראתם בארי מצטרף לבית הספר למשחק של ג'ין קוזינו - שחקן כושל שעבר זמנו אך נערץ על תלמידיו - וזאת למורת רוחם של פיוקס ושל המאפיה הצ'צ'נית. נוהו האנק (אנתוני קריגן), יד ימינו החביב של פזאר, מתלווה למתנקש שנשלח להיפטר גם מהמטרה וגם מבארי, אולם מביא בטעות מצלמת מעקב למשימה. בארי מצליח לברוח לאחר שהוא מקדים להרוג את המתנקש הצ'צ'ני, אולם נקלט במטושטש בעדשת המצלמה שמגיעה לידי המשטרה שמגיעה למקום.

הצ'צ'נים לוכדים את בארי ואת פיוקס. פזאר דורש מבארי, שרוצה לצאת מעסקי ההתנקשות, לחסל חבר במאפיה הבוליביאנית כדי לכפר על המתנקש הצ'צ'ני המוצלח שחיסל. אם לא יסכים, יהרגו את פיוקס. בארי מסכים ובמקביל ממשיך לקחת את שיעורי המשחק. פיוקס משכנע את פזאר לחוס על חייו. הוא מתמרן אותו בכך שהוא משכנע אותו שהצעד הנכון הבא יהיה לשלוח את בארי לפשוט על מלאי נשק וכסף של המאפיה הבוליביאנית. בארי סבור שהמשימה מסוכנת מדי ומסרב. הוא מחדש את הקשר עם חבר ותיק מהצבא, כריס, ומזמין אותו למסיבה שעורכת אחת מהסטודנטיות למשחק. לכריס מתלווים שני יוצאי צבא נוספים. אחד מהחיילים לשעבר, טיילור, מוצא את המידע שפיוקס נתן לו בנוגע למלאי הבוליביאני. הוא דורש להצטרף למשימה ובלית ברירה, בארי והוא פושטים על המחסן יחד. בארי לא מסוגל להיפטר ממנו בסוף המשימה כפי שהורה לו פיוקס, בשל היותו חייל לשעבר כמוהו, ומציע שמעתה טיילור יעבוד כמתנקש עבור פיוקס. השניים מסרבים ופיוקס נותן לבארי משימת התנקשות בראש המאפיה הבוליביאנית, כריסטובל, ודורש שייפטר גם מטיילור. המשטרה מקשרת בין שיעור המשחק לבין המאפיה הצ'צ'נית ובארי אומר לטיילור שיבצע את המשימה בעצמו. טיילור מפתיע את בארי באתר ההתנקשות יחד עם כריס וחייל נוסף. הוא חושף אותם בפני הבוליביאנים שיורים מטח כדורים על המכונית.

כריס ובארי שורדים ומצליחים לברוח, אך בארי נאלץ לחסל את כריס שרצה להסגיר את עצמו ולחשוף אותם. אכול רגשות אשם על הרג חברו שהשאיר אחריו אישה וילד, בארי מפגין תצוגת משחק אמוציונלית בערב מחזות שייקספיר של כיתת המשחק. הופעתו המרשימה נותנת לסאלי את הדחיפה לה הייתה זקוקה והיא מצליחה להרשים סוכן שבא לראות אותה מופיעה. בארי לוקח את הכסף שמגיע לו מפיוקס, מזהיר אותו שלא יעבוד בשבילו יותר ומתכנן להיעלם. פזאר מתכנן להרוג את פיוקס על כך שהסית אותו נגד כריסטובל, שהתברר כאיש נעים הליכות, וסכסך בין הצ'צ'נים לבוליביאנים. נוהו האנק מזהיר את בארי, בו הוא רואה חבר, שפזאר מתכנן להרוג גם אותו. במקום לברוח, בארי מציל את פיוקס על ידי חיסול כל הצ'צ'נים מלבד נוהו האנק, ומכריח את פיוקס לעזוב את לוס אנג'לס. נוהו האנק יורש את פזאר כמנהיג המאפיה הצ'צ'נית והוא וכריסטובל פותחים דף חדש, כששני הארגונים מתחילים לעבוד יחד.

סאלי משכנעת את בארי להמשיך בשיעורי המשחק והשניים הופכים לזוג. כמה שבועות לאחר מכן הם מתארחים בבקתה של מורם למשחק, יחד איתו ועם בת זוגו, ג'אניס מוס - השוטרת שחקרה את חיסולי המאפיה וחיפשה ללא יודעין את בארי. קוזינו מצטט באוזניה דברים שאמר לו בארי ולמעשה היו וידוי על כך שהוא עובד כרוצח שכיר, וקוזינו חשב שהיו אלתור. השוטרת מבינה שבארי הוא האיש שעומד בלב הפרשה ואף מזהה אותו בתמונה המטושטשת ממצלמת המעקב. בארי פוגש אותה ביער מחוץ לבקתה ובלב כבד יורה בה לפני שהיא מספיקה להביא אותו למעצר.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוזינו שבור מצער על היעלמותה של ג'אניס ורוצה לסגור את כיתת המשחק. בארי, בניסיון נואש למנוע זאת, משתף אותו ואת הכיתה ברגע קשה משלו - הפעם הראשונה שלקח חיי אדם. הוא לא מספר להם שלמעשה היה מאושר באותו רגע, כשחבריו במוצב הריעו לו על כישורי הצליפה שהפגין, וקוזינו משתכנע להמשיך ללמד את הכיתה. בהשראת סיפורו של בארי, הוא מחליט שהכיתה תמחיז למופע הבא טראומות אישיות מעברם.

לשותפות בין נוהו האנק לבין כריסטובל נכנסת אסתר, ראש המאפיה הבורמזית, שנוהו האנק מרגיש שמאיימת על מעמדו. כשמשפחתו דורש שימצא ויחסל את מי שהרג את פזאר, הוא משקר שהייתה זאת אסתר כדי להגן על בארי. הוא דורש מבארי לחסל את אסתר כהכרת טובה על כך שהזהיר אותו בעונה הקודמת. בארי לא מצליח להביא את עצמו לעשות זאת ומשהוא חוזר הביתה, פיוקס שחזר ללוס אנג'לס מחכה לו. פיוקס נעצר כששהה באוהיו ואותר על ידי לואוץ', שותפה של הבלשית מוס שבארי הרג. הוא מקשר בין השניים ומזהה אף הוא את בארי בתמונה המטושטשת, וסוחט את פיוקס להוציא מבארי הודאה תוך שהוא לובש מכשירי ציטוט. בארי מגרש את פיוקס מבלי ליפול בפח. נוהו האנק מנסה לחסל את בארי מכיוון שלא מילא את הבטחתו להרוג את אסתר, אולם המתנקש מפספס. בארי מציע לנוהו האנק חלופה שהאחרון מקבל: בארי ייאמן את המתנקשים הצ'צ'נים בשביל נוהו האנק, ובתמורה יוכל לשים את חיי הפשע מאחוריו.

במקביל לאימוני הצ'צ'נים, הכיתה עובדת על סיפור הטראומות האישיות שלהם. סאלי מחליטה לספר את הסיפור אודות בעלה לשעבר שהתעלל בה, ובעידודו של בארי, מסכימה לספר את הסיפור האמיתי שמציג אותה באור חלש. בארי חושב לספר את הסיפור של התקרית שבגינה שוחרר מהצבא: בהתקף זעם על פגיעה בחברו באפגניסטן, הוא הורג אזרח חף מפשע במקום את האיש שירה בחברו. הוא נפתח בפני קוזינו, שממליץ לו שלא לספר את הסיפור בפני הכיתה אך מבטיח לו שאנשים יכולים להשתנות. בארי פוגש שוב בפיוקס ומספר לו בהתלהבות שקוזינו לא שפט אותו על עברו, אך למרות שפיוקס מנסה להזהירו, הוא מועד בלשונו ומתוודה על רצח ג'אניס מוס. לואוץ' שומע את הווידוי דרך מכשירי הציטוט וסוחט את בארי באמצעותו: הוא יהרוג את רוני, החבר החדש של גרושתו בה הוא עדיין מאוהב, ובתמורה הוא יטייח את הפשעים של בארי.

בארי מנסה להציל את רוני במקום לחסלו, אולם השניים נכנסים לקרב מכות בביתו של רוני במהלכו בארי פוצע את רוני אנושות. בתו של רוני בדיוק חוזרת הביתה ומוצאת את בארי. היא אשפית אמנויות לחימה מחוננת והיא מצליחה לפצוע את בארי ולברוח. פיוקס אוסף את בארי ומתעקש שיהרוג את הילדה, אולם כשהם מוצאים אותה היא משיבה מלחמה ומצליחה לברוח בשנית. השניים נוסעים לסופרמרקט על מנת לקנות אספקה, שם בארי פוגש את רוני שעדיין בחיים. רוני תוקף שוב את בארי, אולם לואוץ' מגיע למקום והוא ורוני הורגים זה את זה, מה שנותן לבארי הזדמנות לחמוק. בארי אומר לפיוקס בזעם שהוא סיים איתו וחוזר לשיעורי המשחק. פיוקס הפגוע והזועם נוסע ליער שבו הרג בארי את ג'אניס מוס ומוצא את גופתה.

בארי מבקש מקוזינו לוותר על סצנה משלו למופע הטראומות האישיות, כדי שיוכל לעזור לסאלי חסרת הביטחון לספר את הסיפור שלה על הצד הטוב ביותר. קוזינו ממליץ לבארי להתחבר לרגש הטראומה שלו במסגרת הסיפור של סאלי. במהלך חזרה בפני הכיתה, בארי נזכר בתקרית באפגניסטן וברצח ג'אניס מוס, והוא וסאלי מצליחים לתת הופעה מרשימה. בארי מסיים לאמן את הצ'צ'נים, אולם הם נתפסים כשהם עומדים לצאת לחסל את חברי המאפיה הבורמזית. בינתיים, פיוקס יוצר קשר עם קוזינו ומוביל אותו לגופתה של אהובתו, ג'אניס, לוחש משהו באוזנו ונמלט לפני שבארי מגיע למקום, לאחר שגילה את תוכניתו של פיוקס. בארי שותל על גופתה סיכה צ'צ'נית שגורמת למשטרה להאמין שהיא חוסלה בידי המאפיה הצ'צ'נית על רקע חקירתה, והוא וקוזינו משוחררים. הוא חוזר למופע, בו סאלי מקבלת רגליים קרות על הבמה ברגע האחרון ומשנה את גרסת הסיפור, על מנת להציג את עצמה באור חזק לקהל הגדול.

בארי נשבע להרוג את פיוקס כשימצא אותו. פיוקס נוסע למטה המאפיה הצ'צ'נית, הבוליביאנית והבורמזית ומנסה להשכין שלום בין השלוש על מנת לקבל מקלט והגנה מפני בארי. נוהו האנק מסמס לבארי שפיוקס נמצא במטה. בארי, מסנוור מזעם, מגיע למקום וטובח ביושביו ללא הבחנה, כולל בחברי המאפיה הצ'צ'נית שראו בו חברם, בניסיונו להגיע לפיוקס. נוהו האנק שורד לאחר שהוא מתחבא ופיוקס מצליח להימלט. בינתיים קוזינו, שהתאושש מההלם שבמציאת גופתה של ג'אניס, נזכר במה שלחש לו פיוקס: "בארי ברקמן עשה את זה."

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארי מתחיל שוב לרצוח בזמן שסאלי עסוקה בצילומי הסדרה החדשה שלה "ג'ופלין" ומתעללת בחברה לספסל הלימודים לשעבר נטלי, שמשמשת כעת כעוזרת שלה. עמיתו לשעבר של לואץ', דאן, מוביל כעת את החקירה של רצח ג'ניס. הוא חוקר את האנק בגלל סיכה בשפה הרוסית, שנמצאת במקום הרצח של ג'אניס, שהאנק נתן לבארי במתנה. האנק מחפה על בארי בכך שהאשים את פיוקס בהיותו רוצח בעל שם הקוד "העורב". במשטרה מאמינים להאנק. ג'ין מתכנן להרוג את בארי זמן קצר לאחר מכן, אך בארי נועל אותו במקום זאת בתא המטען של מכוניתו. בארי לומד שלג'ין יש מוניטין רע בתעשיית הקולנוע עקב התנהלות בעייתית בעבר ומשיג לו תפקיד בסדרה בתמורה להכרת תודה, מה שגרם לג'ין לנתק איתו קשר. לאחר מכן בארי מקבל משימה מהאנק, שיוצא כעת עם כריסטובל, מנהיג המאפיה הבוליביאנית. בארי הורג את חמו של כריסטובל, פרננדו, שהוא גם בוס פשע ורוצה לחסל את כל אנשי המאפיה הצ'צ'נית. לאחר שסיים את העבודה, בארי הופך את ג'ין למבוקש בעסקי הסרטים, לאחר מכן, סאלי זורקת אותו, מאחר שהיה לו התקף כעס אלים כלפיה כמה ימים קודם לכן. הסדרה של סאלי, "ג'ופלין" מבוטלת לאחר פרק אחד בלבד עקב דירוג צופים נמוך, מה שמכניס את סאלי למשבר עמוק, בעוד כריסטובל נחטף על ידי אשתו אלנה לבוליביה ופיוקס, שמאז הסתתר, יוצר קשרים עם כמה מקרובי משפחתו של הקורבנות של בארי. מזימתו של פיוקס גורמת לכך שבארי נרדף על ידי אופנוענים חמושים ובהמשך כמעט מת מהרעלה. סאלי מקבלת עבודה חדשה כתסריטאית בשירות הסטרימינג שלה, אך עד מהרה מפוטרת לאחר שהטיחה עלבונות בוולגריות בנטלי (כמעט אותו אופן של צעקות שבארי צעק עליה ושבעטיין עזבה אותו. כעת נטלי היא השואוראנר של סדרה חדשה לאחר שגנבה לסאלי את הרעיון. נטלי צילמה את הצעקות של סאלי כלפיה וסאלי מנודה. בינתיים, לבארי אין מושג שאלברט, שהיה איתו באפגניסטין, בעצם עדיין בחיים, עובד עבור ה-FBI וחושד בו כאחראי למותה של ג'ניס. לאחר שבארי משתחרר מבית החולים, הוא וסאלי מותקפים בדירתו על ידי אחד מרוכבי האופנוע, שאותו סאלי הורגת מתוך הגנה עצמית לפני שהיא עולה על מטוס לג'ופלין. פיוקס נכלא על הרציחות, בעוד האנק משחרר את כריסטובל בבוליביה ובארי נעצר בסופו של דבר הודות לאביה של ג'ניס, ג'ים.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארי ופיוקס נמצאים באותו כלא, בעוד כריסטובל והאנק נוהו בונים יחד עסק לייבוא חול לבנייה. ג'ין מדבר עם העיתונאי לון אוניל ומספר לו את סיפורו על בארי ועל ג'ניס למרות הבטחה לאביה, ג'ים. לאחר שבארי זוכה לביקור מסאלי בכלא, הוא מחליט למסור לאף-בי-איי מידע על מעסיקיו לשעבר, וזו הסיבה שהאנק נוהו רוצה להרוג אותו. עם זאת, המתנקשים ששכר אינם מצליחים, אלא הורגים בטעות את אנשי הכלא וחוקרים של הFBI. בארי גונב נשק מאחד הם ובורח. בינתיים, ג'ים משתמש בעינויים פסיכולוגיים כדי להשתיק את העיתונאי, בעוד סאלי מוצאת קריירה חדשה כמורה למשחק. בסופו של דבר, ג'ין עוזב לקיבוץ בישראל לאחר שירה בטעות בבנו ליאו. נוהו רוצח את העובדים שלו כדי לשתף פעולה שוב עם המאפיה הצ'צ'נית. כאשר כריסטובל מגלה זאת, הוא עוזב את נוהו ואז נהרג על ידי הצ'צ'נים. בארי, לעומת זאת, משכנע את סאלי להיעלם איתו. שמונה שנים מאוחר יותר, בארי וסאלי חיים בזהות בדיוה ונולד להם בן בשם ג'ון והם גרים באזור נידח. ג'ון אינו יודע דבר על עברו של אביו כרוצח שכיר. סאלי, לעומת זאת, הופכת לאלכוהוליסטית ועובדת כמלצרית בדיינר מעורפל ומוטרדת על ידי עמית שהיא כמעט חונקת בכעסה. היא גם הוזה בגלל הריגת האופנוען.

כשלבארי נודע שג'ין חזר ללוס אנג'לס כדי לשמש כיועץ לסרט הביוגרפי המוצע של האחים וורנר על חייו, הוא מתכנן להתנקש בו. אך הוא נחטף על ידי ג'ים. בינתיים, פיוקס משורר מהכלא, מגייס סביבו חבורה חדשה ועובד עם נוהו. עם זאת, זה לא נמשך זמן רב, לאחר שפיוקס טוען שנוהו הרג את כריסטובל מתוך חמדנות. נוהו רוצה להרוג את פיוקס. נוהו מחליט לבקש עזרה מבארי, אז הוא חוטף את סאלי וג'ון. לבסוף, בארי נזכר שנתן לג'ין סכום כסף גדול, שג'ים שומע זאת, הוא חושד שג'ין הוא משתף פעולה עם הצ'צ'נים והמוח מאחורי הרצח של ג'ניס. בינתיים, בארי מנצל את היעדרותו של ג'ים ובורח, וממהר לבנייני החברה של נוהו. שם הוא פוגש את פיוקס, שהציל את סאלי וג'ון ופצע אנושות את נוהו. מכיוון שבארי לא רוצה להתמודד מול המשטרה, הוא הולך. בלילה הוא ננטש על ידי סאלי שעוזבת עם ג'ון וחוזרת להיות מורה למשחק. בביתו של ג'ין, שם בארי מחפש את השניים, בארי משוכנע על ידי סוכנו של ג'ין, טום ללכת למשטרה ולהסגיר את עצמו. מיד לאחר מכן, ג'ין יורה בו בראשו ולאחר מכן הוא מואשם ברציחות של בארי וג'ניס ונידון למאסר עולם. כמה שנים לאחר מכן, מופיע הסרט הביוגרפי על בארי. בסרט הוא מצטייר כחייל גיבור שהוסתה ובסופו של דבר נהרג על ידי ג'ין. בסצנה האחרונה ג'ון, שעתה הפך לנוער, צופה בסרט בבית של חברו, למרות שאימו אסרה עליו לראות אותו ובוכה מסיפורו של אביו כפי שהוצג בסרט בו בארי הוא גיבור ואילו ג'ין נבל ומניפולטור.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
ביל היידר בארי ברקמן / בארי בלוק נחת אמריקאי לשעבר, עובד כרוצח שכיר אך רוצה לפרוש על מנת ללמוד משחק
סטיבן רוט מונרו פיוקס המפעיל של בארי, חבר טוב של אביו המנוח
שרה גולדברג סאלי ריד שחקנית בחוג למשחק שאליו מצטרף בארי, הופכת לבת זוגו
הנרי וינקלר ג'ין קוזינו מנהל החוג למשחק
אנתוני קריגן נוהו האנק חבר במאפיה הצ'צ'נית, יד-ימינו של גורן פזאר
גלן פלשלר גורן פזאר (עונה 1) ראש המאפיה הצ'צ'נית בלוס אנג'לס
פאולה ניוסם ג'אניס מוס (עונה 1) השוטרת שחוקרת את חיסולי המאפיה, מפתחת קשר רומנטי עם קוזינו
ג'ון פירוצ'לו ג'ון לואוץ' (עונות 1-2) שותפה של הבלשית מוס
דארסי קארדן נטלי גריר שחקנית בחוג למשחק
קירבי האוול-בפטיסט סשה בקסטר שחקנית בחוג למשחק
דארל בריט-גיבסון ג'רמיין ג'פרינט שחקן בחוג למשחק
אלחנדרו פורת' אנטוניו מנואל שחקן בחוג למשחק
רייטור דויל ניק ניקולבי שחקן בחוג למשחק
אנדי קארי אריק שחקן בחוג למשחק
מייקל אירבי כריסטובל סיפואנטס ראש המאפיה הבוליביאנית
מארק איווניר ואשה / רוסלאן (עונה 1) זוג תאומים סדיסטיים במאפיה הצ'צ'נית שנרצחים בידי בארי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בינואר 2016 פורסם כי רשת HBO הזמינה את פרק הפיילוט, אשר בין כותביו נמנה ביל היידר שגם ביים. את הפיילוט הפיק היידר יחד עם אלק ברג, שהיה גם שותף לכתיבה.[6] ב-2 ביוני 2016 פורסם כי רשת HBO אישרה את הפקת הסדרה.[5][7]

בד בבד עם ההודעה על הזמנת הפיילוט, פורסם כי היידר יככב בו בתפקיד הראשי.[6] בפברואר 2016 הוכרז כי שרה גולדברג, גלן פלשלר, אנטוני קריגן, הנרי וינקלר וסטיבן רוט יופיעו גם כן בפיילוט, בתפקידים ראשיים.[8][9][10][11][12] צילומי הסדרה החלו בשנת 2017 בלוס אנג'לס.[5]

ב-4 בדצמבר 2017 שחררה רשת HBO טיזר ראשון לסדרה.[13][14] ב-9 בינואר 2018 פרסמה את הטריילר הרשמי הראשון.[15][16]

הקרנת הבכורה של הסדרה נערכה ב-21 במרץ 2018, בלוס אנג'לס, קליפורניה.[17][18]

עונתה השנייה עלתה לראשונה לשידור ב-31 במרץ 2019.[19] באפריל 2019, חודשה הסדרה לעונה שלישית. הפקת עונה זו הושבתה במרץ 2020 בשלב מוקדם ובטרם החלו הצילומים, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. צילומי העונה השלישית החלו באוגוסט 2021, ואף נכתבה עונה רביעית.

הסדרה חודשה לעונה רביעית ב־19 במאי 2022.[4]

תגובות וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה של "בארי" זכתה לתגובות חיוביות מצד המבקרים. באתר האינטרנט Rotten Tomatoes לעונה הראשונה יש שיעורי תמיכה של 98% עם ציון ממוצע של 7.79 מתוך 10, על פי 44 ביקורות. על פי דעת הרוב, "הלם קרב וקומדיה חוברים יחד בצורה משונה אך נוקבת".[20] על פי אתר האינטרנט Metacritic, לעונה הראשונה ציון של 84 מתוך 100 בהתבסס על דעות של 26 מבקרים.[21]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדים תוצאה סימוכין
2023 פרסי TCA הישג יוצא דופן בקומדיה "בארי" מועמדות [22]
הישג אישי בקומדיה ביל היידר מועמדות
2024 פרס גלובוס הזהב סדרת הקומדיה או הסדרה המוזיקלית הטובה ביותר "בארי" מועמדות [23]
השחקן הטוב ביותר בסדרת קומדיה או סדרה מוזיקלית ביל היידר מועמדות
פרס האמי האמנותי הצילום הטוב ביותר בסדרה (חצי שעה) קרל הרס מועמדות [24]
עריכת התמונה הטובה ביותר לסדרת קומדיה (מצלמה בודדת) פרנקי גוטמן ועלי גריר מועמדות
עריכת הסאונד הטובה ביותר בסדרת קומדיה או דרמה (חצי שעה) ואנימציה שון הייסינגר, מתיו אי טיילור, ג'ון קריד, ריקלי וו. דאם, דרון סטריט, קליי ובר, מייקל ברק, דארין מאן, אליסון די מור וכריס מוריאנה מועמדות
מיקס הסאונד הטוב ביותר בסדרת קומדיה או דרמה (חצי שעה) ואנימציה אלמו פונסדומנך, טדי סלאס, סקוט הארבר ואהרון חסון מועמדות
תיאום הפעלולים הטוב ביותר בסדרת רומדיה או תוכנית וראייטי ווייד אלן זכייה
פרס בחירת מבקרי הטלוויזיה סדרת הקומדיה הטובה ביותר "בארי" מועמדות [25]
השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית ביל היידר מועמדות
שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה קומית הנרי וינקלר מועמדות
פרס אמי לבידור בפריים טיים הסדרת הקומדיה הטובה ביותר "בארי" מועמדות [26]
השחקן ראשי בסדרת קומדיה ביל היידר מועמדות
שחקן משנה בסדרת קומדיה אנתוני קריגן מועמדות
הנרי וינקלר מועמדות
הבימוי הטוב ביותר בסדרה קומית ביל היידר; פרק: "wow" מועמדות
התסריט הטוב ביותר בסדרה קומית מועמדות
פרס גילדת שחקני המסך ההופעה הטובה ביותר של שחקן בסדרה קומית "בארי" מועמדות [27]
ההופעה הטובה ביותר של אנסמבל פעלולים בסדרת קומדיה או דרמה מועמדות
ההופעה הטובה ביותר של אנסמבל בסדרה קומית אנתוני קריגן, שרה גולדברג, זאקרי גולינגר, ביל היידר, אנדרה היילנד, פרד מלמד, צ'רלס פארנל, סטיבן רוט, טובי ווינדהאם, הנרי וינקלר ורוברט ויזדום מועמדות
פרס סטלייט סדרת הקומדיה או המחזמר הטובה ביותר "בארי" בהמתנה [28]
השחקן הטוב ביותר בקומדיה או סדרה מוזיקלית ביל היידר בהמתנה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Agard, Chancellor (23 בפברואר 2018). "Bill Hader is a hitman-turned-actor in the new trailer for HBO's Barry". Entertainment Weekly. נבדק ב-1 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Barry Debuts Sunday, March 25 On HBO". HBO. 9 בינואר 2018. נבדק ב-1 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Rosy Cordero (15 בפברואר 2022). "'Barry' Season 3 Premiere Set At HBO". Deadline. נבדק ב-20 במרץ 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 ‘Barry’ Scores Season 4 Renewal At HBO, Deadline, ‏19 במאי 2022 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ 1 2 3 Holloway, Daniel (2 ביוני 2016). "Bill Hader's 'Barry' Ordered to Series at HBO". Variety. נבדק ב-1 במרץ 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ 1 2 Andreeva, Nellie (11 בינואר 2016). "HBO Orders Hitman Comedy Pilot 'Barry' Starring Bill Hader". Deadline. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Andreeva, Nellie (2 ביוני 2016). "Bill Hader Hitman Comedy 'Barry' Picked Up To Series By HBO". Deadline. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Andreeva, Nellie (3 בפברואר 2016). "Bill Hader's HBO Pilot 'Barry' Casts Sarah Goldberg". Deadline. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Petski, Denise (9 בפברואר 2016). "Glenn Fleshler Joins HBO's Comedy Pilot 'Barry'; Matt Barr In Amazon's 'The Interestings'". Deadline. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Petski, Denise (17 בפברואר 2016). "Eve Harlow Joins ABC Pilot 'The Jury'; Anthony Carrigan In HBO's 'Barry'". Deadline. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Andreeva, Nellie (17 בפברואר 2016). "Henry Winkler Joins Bill Hader's HBO Pilot 'Barry'". Deadline. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Andreeva, Nellie (28 באפריל 2016). "Stephen Root Cast In Bill Hader's HBO Comedy Pilot 'Barry'". Deadline. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Schwartz, Dana (4 בדצמבר 2017). "Bill Hader becomes a hitman in new trailer for HBO's 'Barry'". Entertainment Weekly (באנגלית). נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Shepherd, Jack (4 בדצמבר 2017). "HBO's latest show is about a seasoned assassin who finds a passion for acting". The Independent. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Nemetz, Dave (9 בינואר 2018). "Barry Trailer: Bill Hader's Depressed Hitman Gets Bitten by the Acting Bug". TVLine. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ Flook, Ray (9 בינואר 2018). "HBO's Barry: Bill Hader's Hitman Gives New Meaning to Headshot". Bleeding Cool. נבדק ב-10 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Chuba, Kirsten (22 במרץ 2018). "Bill Hader, Alec Berg on How 'Saturday Night Live' Inspired New HBO Show 'Barry'". Variety. נבדק ב-28 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Malkin, Marc (22 במרץ 2018). "Bill Hader on Why He Was "Very Nervous" to Play a Hitman in 'Barry'". The Hollywood Reporter (באנגלית). נבדק ב-28 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ Bruce Haring (15 בפברואר 2019). "HBO Sets Premiere Date For Season 2 Of Dark Comedy 'Barry'". Deadline. נבדק ב-20 במרץ 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ "Barry: Season 1". Rotten Tomatoes. Fandango. נבדק ב-26 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  21. ^ "Barry: Season 1". Metacritic. CBS Interactive. נבדק ב-26 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  22. ^ TCA Award winners, www.tvcritics.org
  23. ^ Horton, Adrian (2024-01-08). "Golden Globes 2024: the full list of winners". The Guardian (באנגלית בריטית). ISSN 0261-3077. נבדק ב-2024-02-15.
  24. ^ Tom Smyth, All the Winners of the Creative Arts Emmys, Vulture, ‏2024-01-07 (באנגלית)
  25. ^ Critics Choice Awards 2024: All the Winners, TIME, ‏2024-01-15 (באנגלית)
  26. ^ Joe Otterson, ‘Succession’ Leads Emmy Nominations With 27, ‘Last of Us’ Follows With 24, Variety, ‏2023-07-12 (באנגלית אמריקאית)
  27. ^ Alli Rosenbloom, Lisa Respers France, SAG Awards 2024: Winners list, CNN, ‏2024-02-25 (באנגלית)
  28. ^ AwardsWatch - International Press Academy Satellite Awards Nominations: ‘Oppenheimer,’ ‘Succession’ Lead, AwardsWatch, ‏2023-12-18 (באנגלית אמריקאית)