בורדס אוב קנדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה. (9 בספטמבר 2021)
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה. (9 בספטמבר 2021)
בורדס אוב קנדה
Boards of Canada
מייק סאנדיסון ומרכוס אוין
מייק סאנדיסון ומרכוס אוין
מקום הקמה אדינבורו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אדינבורו, סקוטלנד
תקופת הפעילות מ-1986
סוגה מוזיקה אלקטרונית
מוזיקה פסיכדלית
חברת תקליטים Warp, Music70, Skam
אתר הבית
פרופיל ב-IMDb
חברים
מייק סאנדיסון
מרכוס אוין
חברים לשעבר
christ. עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Boards of Canada הוא הרכב מוזיקה אלקטרונית מסקוטלנד. ההרכב מורכב משני אחים, מייק סאנדיסון ומרכוס אוין. הם חתומים בחברת התקליטים Warp והוציאו לאור מספר אלבומים תחת חברה זו. בעבר הפעילו האחים גם חברת הקלטות עצמאית, בשם Music70, והקליטו ארבעה קטעים מוזיקליים תחת הכינוי Hell Interface. אוין משתמש בשם "מרכוס אוין" למטרות מקצועיות בלבד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1986-1995[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל (מייק) ומרכוס סאנדיסון החלו לנגן בכלים מגיל צעיר. כאשר היו בני 10, החלו להתנסות בשיטות הקלטה שונות. הם השתמשו ברשמקול, והדביקו קטעי קול על מוזיקה שיצרו בעצמם. כשהיו בגיל העשרה השתתפו שניהם במספר להקות חובבניות. ב-1986 הוזמן מרכוס להצטרף ללהקתו של אחיו, מייק. שיתוף זה היווה את התחלתו של הפרויקט המשותף שלהם, בורדס אוב קנדה. שאר חברי הלהקה עזבו, ולבסוף, בשנת 1989, הלהקה הייתה למעשה פרויקט משותף של שני האחים. בתחילת שנות ה-90 השתתפו האחים במספר שיתופי אמנות, והופיעו ביחד עם קהילת האמנות הקולקטיבית Hexagon Sun.

בתחילת שנת 2000, נמחקו כל עבודותיהם המוקדמות של בורדס אוב קנדה ממה שהיה אז האתר הרשמי שלהם. כיום האתר מספק חדשות בנוגע לפרויקט.

כמה מעבודות הרשמקול שנמחקו כוללות את Play By Numbers, Acid Memories, ו-Hooper Bay. ההקלטה הידועה המוקדמת ביותר היא Catalog 3. הקלטות אלה ניתנו בעיקר לחברים הקרובים של בורדס אוב קנדה.

כיום לא ניתן למצוא אף אחת מהקלטותיהם המוקדמות בחנויות תקליטים, והן נעדרות מהאתר הרשמי.

1995-הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995 הוציאו לאור בורדס אוב קנדה את מיני אלבומם הראשון Twoism, תחת Hexagon Sun Studio. המיני אלבום הופק בעזרת כספם האישי, ורק מספר מסוים של עותקים הוקלטו, וניתנו למספר חברים של ההרכב, ולחברות תקליטים שונות. מספר קטן של עותקים הופץ לציבור תחת רשימת הדיוור IDM, שלא כמו הקלטותיהם המוקדמות יותר. ההקלטה יצאה במהדורה שנייה בשנת 2002, למרות שלא נחשבה להקלטה בגודל ואיכות מסחריים.

בשנת 1996 הוציא לאור ההרכב את האלבום Boc Maxima. אלבום זה חולק מספר רב של קטעים עם האלבום Music Has Right To Children, שיצא בשנת 1998.

לאחר שהמיני אלבום Twoism נשלח למספר חברות תקליטים, בהן חברת התקליטים Skam, הוא משך את תשומת לבו של שון בות', מההרכב Autechre.

בינואר 1998 הושמעו קטעים של בורדס אוב קנדה בתוכנית הרדיו של ג'ון פיל, ב-BBC Radio 1. בין היתר, בתוכנית הושמעו רימקסים לקטעים "Aquarius" ו-"Olson", וגם הקטעים "XYZ" ו-"Happy Cycling" מתוך האלבום Music Has Right To Children.

הסט הוקלט והוצא לאור בדיסק ששמו "Peel Session July 21 1998", תחת חברת ההקלטות Warp.

בורדס אוב קנדה מעולם לא יצאו לסיבוב הופעות, אך בכל זאת הופיעו מספר פעמים. האחים הופיעו כלהקת חימום של חבריהם Seelfeel ו-Autechre, הרכבים שגם היו חתומים בחברת ההקלטות Warp. הם גם השתתפו במספר פסטיבלים, ומסיבות של Warp, בשנים 1999 ו-2000.

הופעתם הגדולה ביותר הייתה כאשר היוו את אחד מההרכבים המרכזיים בפסטיבל All Tomorrow's Parties, שאותו עזרה לארגן הלהקה Tortoise, בשנת 2001. האחים לא הופיעו מאז פסטיבל זה.

בנובמבר 2000 הוציאו בורדס אוב קנדה לאור את המיני אלבום In a Beautiful Place out in the Country, שכלל ארבעה קטעים.

בשנת 2002 יצא לאור האלבום Geogaddi, תחת חברת ההקלטות Warp, בשיתוף עם חברת ההקלטות של האחים, Music70. מייק סאנדיסון תיאר את האלבום בתור: "ניסיון. מסע אפל, מפותל וקלסטרופובי, אשר מעביר אותך חוויות אפלות וחשוכות, לפני שאתה מגיע לאוויר הפתוח שנית."[1]

ב-17 באוקטובר 2005 יצא לאור The Campfire Headphase, האלבום השלישי של בורדס אוב קנדה תחת חברת ההקלטות Warp.

ב-5 ביוני 2013 יצא לאור Tomorrow's Harvest, אלבומם הרביעי של בורדס אוב קנדה.

סאונד ושיטות הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסאונד של בורדס אוב קנדה הוא תוצאה של שימושם בסינטיסייזרים אנלוגיים, ערבובים של קטעים אלקטרוניים ונגינה על כלים קונבנציונלים, שימוש בקטעי קול מעוותים וקטעי שירה. האחים נמנעים מליצור את המוזיקה שלהם על ידי שימוש בקטעים דיגיטליים בלבד, כדי להקנות למוזיקה תחושת נוסטלגיה. לרוב, הם משתמשים בקטעי קול מתוכניות טלוויזיה של שנות ה-70. בורדס אוב קנדה משתמשים הרבה בקטעי קול מסרטים דוקומנטריים אשר נוצרו על ידי איגוד הסרטים הלאומי של קנדה (National Film Board of Canada). שמו של האיגוד היווה גם את ההשראה לשמו של ההרכב. יצירותיהם מורכבות ממספר רב של הפסקות ושינויים מזעריים במוזיקה, לרוב מלווות בדיבור וצלילים אטמוספיריים, כדי ליצור אווירה מסוימת. קטעים אלה נמשכים לרוב כשתי דקות, אך האחים אמרו שהם נהנים מהם, "אנו יוצרים הרבה יותר מהקטעים האלה, ובדרך מסוימת, הם הקטעים הכי אהובים עלינו."

בורדס אוב קנדה יצרו מספר גדול של קטעים כאלה. רובם לא יצאו לאור מעולם. ככל הנראה, הם אינם יוצרים מוזיקה במיוחד להוצאה לאור. לדוגמה, Geogaddi אשר יצא בשנת 2002, נוצר על ידי איסוף קטעים נבחרים מתוך כ-400 יצירות שונות.[1] לדבריו של מרכוס, "הרעיון של אלבום מושלם הוא משהו שאנחנו תמיד מכוונים אליו [...] הקטע ביצירת מוזיקה הוא ליצור משהו שאתה חושב שהוא מושלם." בראיונות איתם, אמרו האחים כי להקות כמו החיפושיות, The Incredible String Band , ג'וני מיטשל, ו-My Bloody Valentine היוו חלק מההשראה ליצירותיהם.[1] בורדס אוב קנדה הביעו עניין בכוחם של מסרים תת-הכרתיים, והרבה מיצירותיהם כוללות אזכורים של נושאים כמו נומרולוגיה, וכתות שונות, ביניהן הכת של דייוויד כורש, כת הדיווידים.

כאשר נשאלו בקשר לשימושם במסרים אלה, אמרו האחים, "איננו דתיים כלל [...] ואם אנו רוחניים, זה רק באופן אכפתי כלפי אחרים, אנחנו רוצים לתת השראה ורעיונות לאחרים." [1]

עוד הוסיפו לומר האחים שהם מאמינים שלמוזיקה יש כוח על טבעי, ויכולת עצומה להשפיע על בני אדם.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם היצירה שנת יציאה
Twoism 1995
Hi Scores 1996
Aquarius 1998
Music Has Right To Children 1998
Peel Session TX 21/7/98 1999
In a Beautiful Place Out in the Country 2000
Geogaddi 2002
The Campfire Headphase 2005
Trans Canada Highway 2006
Tomorrow's Harvest 2013

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בורדס אוב קנדה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 "Play Twice Before Listening" - by Koen Poolman, באתר Fredd-E's portal