ביארק אינגלס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ביארק אינגלס
לידה 2 באוקטובר 1974 (בן 49)
קופנהגן, דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Bjarke Bundgaard Ingels עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ממלכת דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים VM Houses עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האקדמיה הדנית המלכותית לאמנויות יפות עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס ניקרדיט לאדריכלות (2002)
  • מדליית האנסן (2017)
  • European Prize for Architecture (2010)
  • Batonelement Prize (2011)
  • מדליית אקרסברג (2005)
  • פרס נילס (2017) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
VM Houses

ביארק אינגלסאנגלית: Bjarke Ingels; נולד ב-2 באוקטובר 1974) הוא אדריכל דני. בשנת 2006 הקים את משרד האדריכלים BIG (קבוצת ביארק אינגלס - Bjarke Ingels Group) ומאז הוא עומד בראשו. בשנת 2009 היה שותף בהקמתה של סוכנות הייעוץ בתחום העיצוב KiBiSi. אינגלס ידוע בחדשנותו ושאפתנותו העיצובית ורבים מהמבנים שעיצב שוללים מוסכמות מסורתיות של תכנון ומרחב. כמו כן, לעיתים קרובות משלב אינגלס רעיונות של פיתוח בר-קיימא ומושגים סוציולוגיים בעבודותיו, אך מקפיד לנסות להשיג איזון בין חדשנות לדרישות פרקטיות של אדריכלות.

אינגלס נולד בקופנהגן בשנת 1974 לאב מהנדס ואם רופאת שיניים. בשנת 1993 החל אינגלס ללמוד אדריכלות באקדמיה הדנית המלכותית לאמנויות יפות (אנ'), הוא רצה להיות מאייר, וקיווה שהדבר יעזור לו לשפר את יכולות הרישום שלו. רק לאחר מספר שנים של לימודים הוא החל להביע עניין ממשי באדריכלות. הוא המשיך את לימודיו באוניברסיטה הפוליטכנית של קטלוניה (אנ') (UPC) בברצלונה ובשנת 1999 חזר לדנמרק כדי להשלים את לימודיו. בשנתו השלישית בברצלונה הקים את משרדו הראשון וזכה בתחרות האדריכלים הראשונה שלו.

משנת 1998 ועד 2001 עבד אינגלס עבור האדריכל ההולנדי רם קולהאס ב-OMA (אנ') שברוטרדם. בשנת 2001 חזר לקופנהגן והקים, יחד עם חבירו לעבודה אצל קולהאס ג'וליאן דה סמדט (אנ'), את משרד האדריכלים PLOT. המשרד זכה לתשומת לב עולמית עבור חדשנותו העיצובית ובשנת 2004 זכו אינגלס ודה סמדט בפרס אריה הזהב מהביאנלה לאדריכלות של ונציה (אנ') (חלק מהביאנלה של ונציה). באותה תקופה זכו עבודותיהם של אינגלס ודה סמדט להערכה רבה והם החלו לצבור הכרה עולמית. בין עבודותיהם באותה תקופה ניתן למנות את VM Houses (אנ'), פרויקט מגורים שמורכב משני בניינים בצורות V ו-M, שהיה הפרויקט הגדול הראשון של PLOT. אינגלס אף התגורר בפרויקט עד שנת 2008, אז עבר ל-Mountain Dwellings (אנ'), פרויקט סמוך שגם הוא פרי תכנונו. מבנה נוסף שתכנן אינגלס באותה תקופה הוא ביה"ח הפסיכיאטרי של אלסינור, לו צורה של פתית שלג.

בשנת 2006, בעקבות התפרקותו של PLOT, הקים אינגלס את BIG, שמעסיקה היום כ-60 אדריכלים. הפרויקט הראשון עליו החלו לעבוד היה Mountain Dwellings, פרויקט מגורים עצום המשלב 10,000 מ"ר של דיור ו-20,000 מ"ר של חניונים ומקומות חנייה. הפרויקט הושלם ב-2008 ובעקבותיו זכה אינגלס במספר פרסים חשובים.

בשנת 2010 הושלם פרויקט המגורים השלישי של אינגלס שנקרא 8 House (אנ'). זהו פרויקט המגורים הגדול ביותר שנעשה אי פעם בדנמרק ובסקנדינביה. הפרויקט משלב דירות ושטחי מסחר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ביארק אינגלס בוויקישיתוף