בלו נטלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלו נטלי
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
סוגה דרמה
יוצרים אבנר ברנהיימר, גיא סידיס
כותבים אבנר ברנהיימר, גיא סידיס
בימוי עודד לוטן
שחקנים צביקה הדר
יפתח קליין
דפנה דקל
מיכל לוי
רועי אסף
מאיה גסנר
אלונה איב
אולג לוין
עדי אלון
ארץ מקור ישראל
שפות עברית, רוסית
מספר עונות 2
מספר פרקים 18
הפקה
חברת הפקה אודי סגל SUMAYOKO LTD - חברת תוכן והפקה בע"מ
אתר צילומים ישראל, קפריסין
אורך פרק כ-45 דקות
שידור
רשת שידור yes
רשת שידור בישראל yes Drama HD
פורמט (תמונה) HDTV
תקופת שידור מקורית 31 באוקטובר 201018 בנובמבר 2013
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb

בלו נטלי היא סדרת טלוויזיה ישראלית, שבמוקדה תעשיית הסחר בנשים. שידורה של הסדרה החל באוקטובר 2010 בערוץ yes Drama HD[1].

"בלו נטלי" היא סדרה ריאליסטית, העוסקת בתעשיית הסחר בנשים ובאנשים המתפרנסים ממנה ומנהלים אורח חיים בורגני ומהוגן על כספי הדמים. היא מוצגת דרך סיפורה של משפחה אשדודית המנהלת חיים בורגניים לצד חיי ניצול ופשע, ובוחנת את הקונפליקט שבגידול ילדים לתוך מציאות כזו ואיך חיות עם עצמן בשלום נשות המשפחות האלו היודעות כי עושרן מגיע מניצול נשים אחרות.

הסדרה זכתה להצלחה בקרב הצופים והמבקרים. בדצמבר 2010, בטרם הסתיים שידור העונה הראשונה של הסדרה, הודיעה חברת yes כי תופק עונה שנייה. ב-13 באוקטובר 2013 עלתה לשידור העונה השנייה של הסדרה, שהסתיימה ב-18 בנובמבר 2013.

במרץ 2011 חברת yes מכרה את זכויות השידור של "בלו נטלי" לחברה של בן סילברמן, מי שהפיק את הסדרה "בטי המכוערת"[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צביקה הדר מגלם את גדי, גבר קשה יום אשר העסק שניהל בתל אביב פושט את הרגל והוא נאלץ לחבור לעסק היאכטות האשדודי הקטן הנמצא בבעלות משפחתה של אשתו. גדי חוזר עם רעייתו קרן (דפנה דקל) לגור בחברת המשפחה באשדוד, ומגלה כי הסיבה לעושרה של המשפחה קשור לעיסוקו של גיסו: מאחורי העסק המהוגן כביכול של יאכטת האירועים "בלו נטלי", עומדת רשת הברחתן של זונות לארץ וניהולם של עסקי ליווי אפלים.

המתח בין התא המשפחתי החם, המוגן והתומך של משפחת הגואל, לבין העולם הקר, הכאוטי והמפחיד של תעשיית הסחר בנשים, הוא הקונפליקט העומד בלב הסדרה. בני משפחת הגואל מעדיפים לטמון את הראש בחול, אבל הם יגלו בדרך הקשה שבין אם יתפסו ובין אם לאו, חוסר המוסר מחלחל לתוך ביתם, משחית את המידות ומרעיל את כל תחומי חייהם. למעשה קיימים שני עולמות, האחד בים והשני ביבשה. ביבשה מתקיים עולם יציב של משפחה ישראלית נורמטיבית כביכול מהמעמד הבינוני-גבוה כביכול: קניונים, חוגים, אסיפות הורים ופיקניקים משפחתיים, אבל בים החוקים אחרים, זהו עולם מושחת של גברים אלימים, נשים מנוצלות, והרבה כסף שחור. יצרים וחטאים צפים ועולים, וההבדלים בין טוב לרע מטשטשים. הסדרה הופקה על ידי סומיוקו - אודי סגל הפקות יוצרי הסדרה - אבנר ברנהיימר וגיא סידיס.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11231 באוקטובר 201016 בינואר 2011
2613 באוקטובר 201318 בנובמבר 2013

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדי ששון (צביקה הדר) - לשעבר מועלם, כבן 40, בעל חנות ומעבדת אלקטרוניקה שבעקבות המשבר הכלכלי פושט את הרגל, ונאלץ לחזור עם ילדיו ואשתו לבית משפחתה באשדוד, שם הוא מצטרף לעסק היאכטות שמפעיל גיסו יוני.

יוני הגואל (יפתח קליין) - כבן 40, שינה את שם משפחתו לשם המשפחה של אשתו. נע בין שני קטבים. מצד אחד איש משפחה, נשוי לשירלי ואב לשתי בנות, מור ולי, המפרנס הראשי של משפחתו המורחבת. מצד שני, הוא נסחף אחר פיתויים מסוכנים והרס עצמי. בשם הדאגה למשפחה, יוני מוצא את עצמו מעורב בעסקים מפוקפקים, וגורר אחריו את האחרים.

קרן ששון (דפנה דקל) - לשעבר הגואל, כבת 40, בתם של חיים ורותי ואחות בכורה לשירלי. נשואה לגדי ואם לשני בנים, איליי וניר, חוזרת לאשדוד אחרי שנים רבות בתל אביב. היא הייתה הבטחה גדולה של המשפחה, מלכת היופי לשעבר של אשדוד, תואר במנהל עסקים, אבל לא הצליחה לממש את עצמה בשל סוד קשה שמעיק עליה ולא טופל מעולם. לאחר שבעלה גדי פושט את הרגל, הם נאלצים לחזור לבית המשפחה וקרן מוצאת את עצמה מנסה לבנות חיים חדשים בעודה נלחמת בשדים מהעבר.

שירלי הגואל (מיכל לוי) - כבת 37, בת אמצעית לרותי וחיים, אחות לקרן, נשואה ליוני ואמא לשתי הבנות לי ומור. שירלי רופאת שיניים שמרגישה מרירה ולא נאהבת. שירלי מתמודדת עם חזרתה של אחותה לאשדוד, עם בת בגיל ההתבגרות ועם בעל בוגדני עם יצר חזק להרס עצמי.

יוליה (אלונה איב) - בת 22, אוקראינית יפהפייה, שיצאה למסע בעידוד אחותה הצעירה קטיה במטרה לעבוד בישראל כמטפלת, ובמקום זה מצאה את עצמה כלואה בדירה בה מכריחים אותו לעבוד כזונה. יוליה עוברת מהפך מצעירה תמימה לאישה הנמצאת בסכנה לאבד את זהותה.

סוניה (תמרה קלינגון) - עובדת במכון ליווי של אשר הוא לא מרוצה ממנה ומחזיר אותה היא חוזרת לסטאס ואז נמכרת ליוני ומנסה להתאבד.

ג'ני (מאיה גסנר)

אשר (רועי אסף) - בן 25, בעליה הקשוח של דירת הליווי. מסורתי, נשוי בלי ילדים. אביו מאיר עובד תחתיו במכון בתור קופאי ואחראי על הזונות. גדל במשפחה קשת יום, וחיפש התעשרות מהירה בכל מחיר. אשתו מתקשה להיכנס להריון.

סטאס (אולג לוין)

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רותי (גאולה נוני) (עונה 1) - כבת 60, נשואה לחיים ואמא לקרן ושירלי.

חיים (איציק בן מלך) (עונה 1) - כבן 60, נשוי לרותי ואבא לקרן ושירלי. חיים, פועל נמל בעברו, בנה את עסק היאכטות הקטן שלו בעצמו והוא מקפיד שכולם תמיד יזכרו את זה. עכשיו הוא בפנסיה, מטריד את אשתו בבית, ומחפש איך להעביר את הזמן. הוא איש משפחה תומך, אבל יש בו צד ביקורתי מאוד, ועמוד שידרה מוסרי גמיש במיוחד.

איליי (עדי אלון) - בנם של קרן וגדי.

דנה (רינת מטטוב) (עונה 1):

ניר (דור טרודל) - בנם של קרן וגדי.

מאיר (אבי לוזיה) (עונה 1) - כבן 60. אביו של אשר, עובד במכון ליווי בתור "הקוף", כלומר קופאי, מאבטח ואחראי על הבנות. מאיר הוא מעין "אב הבית" במכון הליווי מה שלא מונע ממנו לסחוט מהזונות את כספן. את אחת מהם, ג'ני, הוא רוצה לעצמו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]