בלי לומר שלום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלי לומר שלום
No Time For Goodbye
עטיפת הספר בעברית
עטיפת הספר בעברית
עטיפת הספר בעברית
מידע כללי
מאת לינווד ברקלי
שפת המקור אנגלית
סוגה מתח
הוצאה
הוצאה Orion Publishing Group עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור 26 בדצמבר 2007
תאריך הוצאה 2008
הוצאה בעברית
הוצאה מודן
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-7528-9368-6
הספרייה הלאומית 002624447
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלי לומר שלוםאנגלית: No Time For Goodbye) הוא ספר המתח הראשון שכתב הסופר לינווד ברקלי. בישראל הספר יצא לאור במהדורה העברית על ידי הוצאת מודן בשנת 2008.

הספר בוחן את אחד הפחדים האנושיים הבסיסיים ביותר: מה אם אתעורר יום אחד ואגלה שהכל ישתנה? שכל מי שאהב אותי אי פעם נעלם ולי לא ניתנה ההזדמנות אפילו לשאול למה?

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז הספר סיפורה של סינתיה ביג בת ה-14, אחרי לילה פרוע בו שתתה לשוכרה היא מתעוררת עם כאב ראש נוראי. בליל אמש היא רבה עם אביה, והיא חוששת כי הריב יחזור על עצמו גם היום. אולם אין בבית כל זכר לשאר המשפחה, הוריה ואחיה אינם וכך גם מכוניותיהם. היא מתלבטת אם הם החליטו להיעלם כדי להענישה על התנהגותה, והיא מתחילה לחפש אותם.

לאחר מספר ימים, אנשי המשטרה מרימים ידיים ומודים שאין להם מושג מה קרה לבני משפחתה, סינתיה עוברת להתגורר עם דודתה בלי לדעת מדוע משפחתה נעלמה ונטשה אותה מבלי לומר שלום, והיא נאלצת להמשיך בחייה.

לאחר עשרים וחמש שנים סינתיה נשואה לבעלה המורה טרנס ארצ'ר ויש להם ילדה בת שמונה, יחד הם מתגוררים במילפורד, קונטיקט, קרוב לבית ילדותה. אומנם עבר זמן רב, אך סינתיה עדיין רדופה על ידי היעלמותם של בני משפחתה והיא מחליטה לקחת חלק בתוכנית תחקירים בטלוויזיה, על אף התנגדותו של בעלה, זאת בתקווה שיתגלה מידע חדש על היעלמותם המסתורית של בני המשפחה.

סינתיה מקבלת שיחת טלפון הגורמת לה להאמין כי קיימת אפשרות שמשפחתה בחיים, אולם טרנס מודאג מהתנהגותה של סינתיה ומאירועים מוזרים המתרחשים בביתם, הגורמים לו להאמין כי מישהו מנסה לשחק ברגשותיה של אשתו, וכן נראה כי בני המשפחה שנעלמו שמרו על סודות שסינתיה לא ידעה עליהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]