בליץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריכת הווליום הראשון במנגה
כריכת הווליום הראשון במנגה

כריכת הווליום הראשון במנגה
בליץ'
סוגה אנימה
קומדיה
אימה
מדע בדיוני
שונן
מאנגה
יוצר טייט קובו
מאייר טייט קובו
הוצאה Shueisha
התפרסם לראשונה במגזין שונן ג'אמפ השבועי
תקופת הפרסום המקורית 5 בינואר 20024 בנובמבר 2016
מספר הכרכים שהתפרסמו 74 כרכים, אשר מכילים 686 פרקים
אנימה
אורך פרק 23 דקות (פרק) / 48 דקות (ספיישל) / 39 דקות (OVA)
במאי נוריוקי אבה (Noriyuki Abe)
אולפני אנימציה Studio Pierrot
רשת שידור TV Tokyo (יפן)
YTV (קנדה)
ערוץ הילדים (ישראל)
Adult Swim (ארצות הברית)
Cartoon Network (ניו זילנד)
תקופת שידור מקורית 5 באוקטובר 2004 – רץ
מספר העונות

17 עונות

  • עונה 1 (2004) 25 פרקים
  • עונה 2 (2005) 25 פרקים
  • עונה 3 (2006) 23 פרקים
  • עונה 4 (2006) 25 פרקים
  • עונה 5 (2007) 23 פרקים
  • עונה 6 (2008) 31 פרקים
  • עונה 7 (2008) 24 פרקים
  • עונה 8 (2009) 24 פרקים
  • עונה 9 (209) 24 פרקים
  • עונה 10 (2010) 24 פרקים
  • עונה 11 (2010) 24 פרקים
  • עונה 12 (2010) 17 פרקים
  • עונה 13 (2009-2010) 36 פרקים
  • עונה 14 (2010-2011) 51 פרקים
  • עונה 15 (2011) 26 פרקים
  • עונה 16 (2011-2012) 24 פרקים
  • עונה 17 (2022-2023) 13 פרקים
מספר הפרקים 388
מוצרים נלווים

בְּלִיץ'קאטאקאנה: ブリーチ; ברומאג'י: Bleach) היא סדרת מנגה ואנימה שנכתבה על ידי טיטה קובו. בסדרה מסופר על איצ'יגו קורוסאקי, תלמיד תיכון בן 15 בעל היכולת לראות רוחות, המקבל מנערה בשם רוקיה קוצ'יקי כוחות של מלאך מוות (ביפנית: 死神 שִׁינִיגָּאמִי) וחרב מחסלת נשמות, הנקראת זאנפקטו (Soul Slayer - החרב של מלאכי המוות).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אִיצִ'יגּוֹ קוּרוֹסָאקִי הוא נער תיכון בעל יכולת לראות את רוחות המתים. הדבר נובע מכוחו הרוחני הגדול, עקב כך רוחות מנסות לא אחת לתקוף אותו, את ביתו ואת משפחתו. הסדרה מתחילה כשאיצ'יגו פוגש את מלאכית המוות (שיניגאמי), רוּקִיה קוּצִ'יקִי. תפקידם של השיניגאמי הוא להעביר את הנשמות לעולם הבא "סול סוסייטי" וללחום בהולואים - נשמות שהידרדרו והפכו למפלצות שכל מטרתן הוא זריעת הרס ואכילתם של נשמות החיים והמתים.

מהרגע שקיבל איצ'יגו את כוחות מלאך המוות של רוקיה קוצ'יקי, כוחו הרוחני העצום פרץ את המחסום שבו היה כלוא עד אז, והחל מחלחל אל כל הסובבים לו. אחד מהאנשים שהושפעו מכוחו הרוחני העצום של איצ'יגו הייתה בת כיתתו, אוֹרִיהִימֵה אִינוֹוֵה. כאשר נקלעה לסכנה יום אחד, גילתה שקיבלה כוחות מיוחדים ויכלה להגן על עצמה ועל סובביה. כוחות רוחניים אלו שקיבלה התבטאו בשישה יצורים קטנים ("פיות") שיצרה המתאכסנים בסיכת הראש שאחיה המת נתן לה.

לחברו האחר - סאדו (שנקרא גם צ'אדו), שהיה בעל כוחות פיזיים עצומים גם כך, הופיעה האפשרות להעצים אותם בעזרת כפפת-כוח רוחנית הנוצרת מסביב לידו בשעה שהוא קורא לה. גם כפפה זו הופיעה לו בשעת צרה, כאשר סאדו ניסה להגן על אחותו הקטנה של איצ'יגו מפני הולאו. כפפה זו נקראת היד הימנית של הענק. בהמשך, כאשר איצ'יגו וחבריו מגיעים להואקו מונדו, כוחותיו של סאדו מתפתחים לצורתם הסופית - כאשר הוא מפעיל אותם, על ידו הימנית נוצר מגן, ועל ידו השמאלית נוצרת כפפה שמשמשת להתקפה, ונקראת היד השמאלית של השטן.

אל חבורתם נוסף חבר נוסף - אוּרְיוּ אִישִידַה, שגם הוא בן כיתתם. אישידה הוא קווינשי, בן לגזע עתיק הנלחם בהולואים, שנידון למוות על ידי מועצת מלאכי המוות בטענה שמסדרם פוגע באיזון בין עולם המתים ועולם החיים בדרך בה הוא מטפל בנשמות התועות הללו. אישידה הוא הקווינשי האחרון שנותר בחיים, לאחר חיסולם בידי מלאכי המוות. נשקו הוא קשת מיוחדת שמיוצרת מכוחו הרוחני ויוצאת מכף ידו בשעת הצורך. מערכת היחסים בינו לבין איצ'יגו היא מוזרה למדי עקב העובדה שאיצ'יגו מתפקד כעת כמלאך מוות ובין מלאכי המוות לקווינשים ישנה שנאה רבת שנים.

כעבור זמן מה, איצ'יגו מגלה שעל ידי כך שרוקיה נתנה לו את כוחותיה ונשארה איתו בעולם האנושי לעזור לו בלחימתו הולואים, היא הפרה את חוקיהם של המלאכי המוות והביאה על עצמה עונש מוות. היא נלקחה לסול סוסייטי, לאחר שמנעה ממלאכי המוות שרדפו את איצ'יגו להרוג אותו (אבאראי רנג'י וביאקויה קוצ'יקי). איצ'יגו ניצל מפצעיו הרבים בזכות אדם בשם קיסוקֶה אורהרה, דמות אפופת מסתורין אשר בשלב מאוחר יותר מתגלה כמלאך מוות בעברו. הוא נותן לאיצ'יגו ההזדמנות להתאמן אצלו ולשוב ולאגור את כוחות השיניגאמי שלו, שאיבד במהלך המאבק על רוקיה. האימונים שעבר לא היו קלים ואיצ'יגו כמעט והפך להולו בעצמו. בזכות האימון, איצ'יגו גילה את כוחות מלאך המוות שלו. הוא יוצא לדרך עם חבורה של ארבעה אנשים - אישידה, אוריהימה, צ'אדו וחתול מדבר בשם יורואיצ'י (שאחר כך מתגלה כמלאכית מוות בעברה שהיה לה קשר עם ביאקויה קוצ'יקי). ביחד הם יוצאים לסול סוסייטי, מאוחדים במטרה להציל את רוקיה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שתי הדמויות הראשיות בסדרה מימין: איצ'יגו, רוקיה
    איצִ'יגּוֹ קוּרוֹסָאקִי – הדמות הראשית בסדרה, בעל כוח רוחני ברמה גבוהה. בנם של קפטן יחידה מספר 10 לשעבר, אישין קורוסאקי (לשעבר שיבה) וקווינשית בשם מסאקי קורוסאקי. לאחר שהשיניגאמי (אלת המוות) רוקיה נפצעת משום שהצילה אותו הוא לוקח לה את כוחות אל המוות (שיניגאמי) ולוקח על עצמו להחליף אותה בתפקיד. לאחר שקיבל את כוחותיו הוא קיבל זאנפאקטו, חרב השייך לאלי המוות, הגדולה בהרבה מהרגיל. שם חרבו הוא זנגטסו (שמשמעו חותך הירח), לאיצ'יגו הייתה בעבר היכולת ליצור מסכת הולו על פניו, שאפשרה לו להעצים את כוחותיו, בדומה לואיזרדים. בארק (סאגה) האחרון, לאחר שאיצ'יגו משיג את חרבו החדשה וכוחותיו מגיעים לאיזון, הוא יכול לשבור את האיזון הזה ולהתמזג עם ההולו שבתוכו, מה שמעניק לו גישה ליכולות הולו בסיסיות ומעצים את כוחותיו.
  • רוּקיה קוּצִ'יקִי – אלת מוות (שיניגאמי) והקפטנית (מפקדת) של יחידה מספר 13 ב-13 יחידות ההגנה (הארגון הצבאי הראשי של סול סוסייטי). איבדה את כוחותיה כשיניגאמי, לאחר שנתנה אותם, בלית ברירה, לאיצ'יגו. בסופו של דבר, רוקיה מצליחה לקבל את כוחותיה בחזרה. באפילוג, היא נשואה לרנג'י אבראי, הסגן של יחידה מספר 6, ולהם בת בשם איצ'יקה אבאראי, המוצגת כ"שוליית שיניגאמי".
  • אוֹרִיהִימֵה אִינוֹאה – נערה תמימה מכיתתו של איצ'יגו, המתלווה אליו במסעו להציל את רוקיה. לאינואה כוח לשלוט ב-6 פקודים, המשמשים לה להתקפה, להגנה ולריפוי. ששת הפקודים נמצאים בסיכות שבשערה, ובעת צרה היא קוראת להם, והם מופיעים בצורתם האמיתית. נוצרו כאשר חפץ בשם ההוגיוקו, שבכוחו להגשים את התשוקות העמוקות ביותר של אלה שסביבו, הגשים את רצונה של אוריהימה ליכולת להגן על היקרים לה. באפילוג הסדרה, אוריהימה ואיצ'יגו נשואים, ויש להם ילד בשם קזוי קורוסאקי, גם הוא בעל כוחות שיניגאמי.
  • אוּרִיוֹ אִישִׁידַּה – אחד הקווינשים האחרונים, לקווינשים היכולת ליצור נשק, בדרך כלל קשת וחצים מחלקיקים רוחניים (לחזקים ביותר מביניהם יש יכולת ליצור נשק מכל מקור כוח רוחני), ולירות אותם.
  • יאסוטורה סאדו- אחד מחבריו של איצ'יגו. הושפע מן כוחו הרוחני של איצ'יגו, שהעיר את כוחותיו שלו- סאדו הוא פולברינגר, ילד להורה ששרד התקפת הולו ושיירים מכוחו עברו לילד. כוח זה מאפשר לו למשוך את ה"נשמה" של עצמים שקשורים אליו. בתחילה זה היה העור על זרועו ששימש אותו לכך. הוא היה בעל כוחות פיזיים עצומים גם כך, וניתנה לו האפשרות להעצים אותם בעזרת כפפת-כוח רוחנית הנוצרת מסביב לידו בשעה שהוא קורא לה, הנקראת היד הימנית של הענק. בהמשך, כאשר איצ'יגו וחבריו מבקרים בהואקו מונדו, עולמם של ההולואים, כוחותיו של סאדו מתפתחים לצורתם הסופית- על ידו הימנית מופיעה כפפה שמתרחבת למגן, ועל ידו השמאלית נוצרת כפפה שמזכירה מאוד יד של הולו, והיא משמשת אותו להתקפה. היא נקראת היד השמאלית של השטן.

סוגי דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מלאכי המוות (שיניגאמי) - מלאכי המוות בבליץ' הם נשמות בעלות כוח רוחני גבוה. נשקם של מלאכי המוות הוא הזאנפאקֻטוֹ (חרב חותכת נשמות), על קצה קת הזאנפאקטו מוטבעת חותמת, שאותה הם מניחים על מצח של נשמה, שגופה מת, מבצעים קבורת נשמה ושולחים את הנשמה לסול סוסייטי. השיניגאמים מתמחים בארבע אמנויות שונות - סיוף, קרב פנים אל פנים, אמנות הצעדים (תנועה במהירויות גבוהות, ריחוף באוויר וכו') וקידו, קסמים (המשמשים לתקיפה ישירה, לסיוע טקטי או לכידה ולריפוי) המופעלים באמצעות הכוח הרוחני של השיניגאמי.
  • קווינשי - שבט של בני אדם בעלי כוח רוחני גבוה שלמדו להשתמש בכוחם כדי לנקום בהולואים על פגיעתם בבני האדם. רוב הקווינשים הושמדו על ידי השיניגאמים, לאחר שהתגלה שכאשר הם הורגים הולואים, הם אינם נרפאים, והולכים לסול סוסייטי, לעומת השיניגאמים, אלא מחסלים אותם סופית. בעת המודרנית, מלבד אוריו ואביו ריוקן (ואיצ'יגו), ישנם קווינשים ספורים שנותרו בחיים. בעבר, הקווינשים (עשרות בלבד)ששרדו את החיסול ההמוני הקימו ממלכה בצללים של סול סוסייטי, והתכוננו לנקום. לאחר ההיתקלויות באיצ'יגו ובעלי בריתו, נותרו אף פחות קווינשים. כל הקווינשים הם צאצאים של יוהבאך, בנו של מלך הרוחות והמלך של אימפריית הקווינשים. שמו הייחודי מגיע מאל שסגדו לו בתרבות שבה חי כתינוק, שניתן לו בעקבות כוחותיו המופלאים.
  • נשמות משופרות - הנשמות המשופרות נוצרו בעקבות פרויקט של מלאכי המוות, במטרה להשתמש בגופות בני אדם, עם נשמות אלו, כנשק מפני ההולואים, פרויקט זה בוטל, וכולם למעט אחד הושמדו. לכל נשמה משופרת, יש כוחות מיוחדים. כדי להשתמש בכוחות אלו, עליהם להיות בתוך גוף מסוים, הנקרא גיגאי. גיגאי יכול להיות גוף בן אדם או בעל חיים, חי או מת ואף בובות פרווה.
  • באונטו - הבאונטו הם, בדומה לקווינשי, הם גזע של אנושיים (וחלקית שיניגאמים) בעלי יכולות מיוחדות, שמבדילות אותם מן השאר. הם מופיעים כגזע היריב והנבזה בסאגת הפילרים של סדרת האנימה בליץ' (הם אינם מופיעים במנגה שעליה מבוססת הסדרה). הבאונטו ניזונים מנשמות אנושיות של אנשים מתים על מנת להשיג חיי נצח, כאשר הם אוכלים נשמות חיות, כוחם מתעצם, כאשר הם החלו לעשות כך, איצ'יגו וחבורתו, יחד עם שיניגאמים נוספים, יצאו להילחם כנגדם, ולהביא סוף לטרור שהם עושים.
  • ואיזרדים - ואיזרדים או "חיילי המסכות" (Masked Soliders) הם שיניגאמים אשר השיגו כוחות הולו בדרכים הנחשבות ללא-חוקיות, לאיצ'יגו כוכב הסדרה היו כוחות ואיזרד. בקרבות, הואיזרדים מזמנים את המסכה שלהם כדי להרחיב את יכולות השיניגאמים שלהם. פעולה אשר מעניקה להם גדילה במהירות, בסיבולת ובכוח שלהם. לחלקם כוחות הולואים בסיסיים.
  • אראנקארים - אראנקאר הוא הולו אשר הסיר את מסכתו וקיבל כוחות שיניגאמי. השם "אראנקאר" הוא פועל בספרדית שמשמעותו "לתלוש", כהתייחסות להסרת המסכה של האראנקאר. אראנקארים והולואים נבדלים אחד מן השני בשתי דרכים מרכזיות: המיקום של חור ההולו שלהם, המייצג את העובדה שאין להם לב, והיעלמותה הכמעט מוחלטת של מסכת ההולאו. כאשר הולואו נהפך לאראנקאר, סיכוייו לקבל צורה אנושית עולים, ביחד עם האינטליגנציה שלו. ככל שההולו חזק יותר, כך גם צורת האראנקאר שלהם אנושית יותר. כמעט כל האראנקרים היו בעברם מנוסים (הולואים שהתחברו והפכו ליצור אחד) מדרגות עוצמה שונות. רובם נוצר (או שופר) על ידי אייזן סוֹסֳקה, והם משרתיו. הם מחולקים על פי כוחם, ובראשם עומדים 10 האספדה.
  • פולברינגרים - פולברינגרים הם אנשים שנולדו לאם ששרדה התקפת הולו, ושיירים מכוחו חדרו לתוכה ועברו אליהם בעת לידתם. הם יכולים "למשוך" את הנשמה של עצמים סביבם, ובעיקר את הנשמה של עצמים בעלי ערך רגשי עבורם, שמשמשים למיקוד כוחם הרוחני ושימוש ביכולותיהם העל טבעיות. לרוב, כוחותיהם של פולברינגרים שונים מאוד בין פולברינגר אחד לשני, אך ישנם מספר כוחות זהים בין כולם, כגון: יכולת לחוש בכוח רוחני, כוח רוחני מוגבר, יכולות פיזיות מועצמות ותנועה במהירות גבוהה מכדי שהעין האנושית תוכל לעקוב אחריה (בדומה לשונפו - Shunpo, סונידו - Sonido, והירנקיאקו - Hirenkyaku, יכולות המהירות המוגברת של השיניגאמים, הארנקארים והקווינשים בהתאמה).

המדיות השונות בזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המאנגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המאנגה נכתבה ואוירה על ידי טייט קובו. הסדרה פורסמה לראשונה באוגוסט 2001 בגיליון של "Weekly Shōnen Jump". פרקי הסדרה עובדו לכרכים שונים אשר יצאו לאור על ידי המוציא לאור היפני שואיישה ("Shueisha"). הכרך הראשון פורסם ב-5 בינואר 2002 והאחרון, מספר 74, פורסם ב-4 בנובמבר 2016. הגרסה האנגלית של המאנגה תורגמה והופצה על ידי חברת "Viz Media".

סדרת האנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2004 ועד 2012 שודרה ביפן סדרת האנימה של בליץ' אשר מבוססת על סדרת המאנגה של בליץ'. הסדרה בוימה על ידי נוריוקי אבה והופקה על ידי סטודיו פיירו ורשת הטלוויזיה היפנית "TV Tokyo". העלילה של האנימה עוקבת כמעט אחד לאחד אחרי העלילה של המאנגה עליה היא מבוססת, מלבד שינויים מינוריים, בעיקר מטעמי צנזורה. סדרת האנימה שודרה לראשונה ביפן בערוץ "TV Tokyo" ב-5 באוקטובר 2004. הפקת הסדרה הופסקה ב-27 במרץ 2012 עם 366 פרקים בסדרה לאורך 16 עונות. בשנת 2020, במלאת 20 שנים לתחילת פרסום המנגה, הכריז היוצר קובו יחד עם הכרזה על סדרה חדשה שיצר,"burn the witch", כי בשנת 2022 הפקת האנימה תחודש ותשלים את החלק האחרון במנגה, ובכך תכסה את הסדרה עד סופה המקורי. ובכך נוספה עונה המכילה 13 פרקים חדשים.

בהמשך, חברת "Viz Media" רכשה את זכויות השידור וההפצה של הזיכיון בשווקים הזרים. הגרסה האנגלית של סדרת האנימה הופקה על ידי חברת "Studiopolis" ושודרה לראשונה בערוץ Cartoon Network. ב-8 בספטמבר 2006 הסדרה דובבה לאנגלית.

הסרטים והאובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לאקרנים ארבעה סרטי קולנוע במקביל לשידור סדרת האנימה אשר הרחיבו את עלילת סדרת האנימה ומאופיינים באנימציה ברמה גבוהה מזו של סדרת האנימה ובאורך של סרט קולנוע סטנדרטי. כל הסרטים בוימו על ידי נוריוקי אבה, הבמאי של סדרת האנימה של בליץ'. בנוסף, פורסמו במסגרת ירידים של שואיישה שני פרקים חיצוניים נוספים של האנימה שאינם מבוססים על המאנגה אך נחשבים לחלק מהקאנון העלילתי של הסדרה.

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור תאריך היציאה המקורי לאקרנים ביפן
1 בליץ': זיכרונות של אף אחד Bleach: Memories of Nobody קבוצה המכונה "Dark Ones" אשר גורשה מקהילת הנפשות מנסה כעת להשמיד גם את עולם הנפשות וגם את העולם האמיתי ובעקבות כך החבורה מתאחדת על מנת להילחם בהם. 16 בדצמבר 2006
2 בליץ': מרד אבק היהלום Bleach: The DiamondDust Rebellion חפץ יקר בשם "חותם המלך" אשר שייך למלך של קהילת הנפשות נגנב על ידי קבוצה מסתורית. היטסוגאיה טושירו, קפטן קבוצה 10, אשר היה אחראי על החפץ כאשר נגנב יוצא להחזיר את החפץ ולנקות את שמו. 22 בדצמבר 2007
3 בליץ': עמעום לשחור, אני קורא בשמך Bleach: Fade to Black, I Call Your Name חברי קהילת הנפשות לוקים באמנזיה אשר גורמת להם לשכוח את איצ'יגו ואת רוקיה. איצ'יגו מגיע לקהילת הנפשות על מנת להבין מה קרה ומגלה כי רוקיה שכחה לא רק אותו אלא את הזהות של עצמה גם כן. 13 בדצמבר 2008
4 בליץ'-פסק הגיהנום Bleach:hell verse לאחר תקרית מוזרה שקרתה בתיכון של איצ'יגו, כמה יצורים מוזרים מופיעים משום מקום ומתחילים להילחם נגד איצ'יגו וחבריו, קארין ויוזו (אחיותיו של איצ'יגו) נחטפות על ידיהם.

לאחר קרב קצר קארין ניצלת אך יוזו נעלמת לתוך הגהנום יחד עם האויבים המסתוריים. איצ'יגו וחבריו יוצאים למסע בגהנום כדי להציל את יוזו.

4 בדצמבר 2010
5 בליץ' OVA 1 - זיכרונות בגשם Bleach OVA 1 - Memories in the Rain הספיישל מתחיל בקרב שמתחולל בין איצ'יגו לבין גראנד פישר ואז עובר לפלאשבק שבו איצ'יגו נראה כילד קטן. הוא מבחין בילדה קטנה שעומדת ליפול לנהר ובאותו רגע הוא רץ אליה כדי להצילה, באותו זמן אימו של איצ'יגו צורחת והקטע עובר ליום שלפני הקרב של איצ'יגו והגראנד פישר, בבית הספר. 2004
6 בליץ' OVA 2 - החרב החתומה המשתוללת The Sealed Sword Frenzy שיניגאמי בשם באיישין (Baishin) שנכלא על ידי קהילת הנשמות לפני ארבע מאות שנים, השתחרר מכלאו לאחר הזמן הרב ששהה בו. יום אחד, קורוסאקי איצ'יגו ובאיישין נפגשים, ונראה כי באיישין רודף אחריו. איצ'יגו ושיניגאמי נוספים המגיעים אל עולם החיים על מנת ללכוד את באיישין, יוצאים יחד בחיפושים אחר באיישין, על מנת לשים קץ לחורבן שהוא זורע. 2009

מחזמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת סדרת המאנגה של בליץ' עובדה לחמישה מחזות זמר. המחזמר הראשון של בליץ' הוצג מ-17 באוגוסט עד 28 באוגוסט 2005 בטוקיו.

מחזות הזמר בוימו על ידי טאקויה היראמיצו כאשר התסריט נכתב על ידי נאושי אוקומורה והמוזיקה הולחנה על ידי המחזאי שואיצ'י טאמה.

קלפי משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלפי המשחק הם קלפי אספנות המבוססים על הסדרה. משחק הקלפים של בליץ' יצא לראשונה לשווקים ביפן בשנת 2004, ובהמשך בארצות הברית בשנת 2007. המשחק מיועד לשני שחקנים בלבד.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לשווקים מספר רב של משחקי וידאו המבוססים על עלילת הסדרה. המשחקים יצאו לקונסולת משחקים וקונסולות ניידות שונות. רוב משחקי הווידאו של בליץ' אשר נוצרו עד היום הם משחקי תפקידים או משחקי לחימה בהם השחקן משחק באחת הדמויות הראשיות בסדרה.

משחק הווידאו הראשון היה המשחק "Bleach: Hanatareshi Yabou" אשר יצא במקור לשווקים ביפן עבור קונסולת המשחקים פלייסטיישן 2 ב-16 בפברואר 2005. בנוסף יצא משחק בשם "Bleach: brave souls" למכשירי האנדרואיד ול iOS ב-15 בינואר 2016

תקליטורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים הופקו 11 תקליטורים אשר הכילו את הפסקולים של סדרת האנימה והסרטים של בליץ'.

שירי פתיחה וסיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה, שירי הפתיח והסיום הם בעצם שירים של להקות יפניות שקוצרו ועובדו במקצת ועליהם הולבשה אנימציה הקשורה לסדרה, כל כמה זמן, השיר עצמו לא משתנה, אך חלקים מן הפתיח משתנים עקב השינויים העדכניים בעלילה.

  • שירי הפתיחה:
  1. "Asterisk" מאת Orange Range (פרקים 1–25)
  2. "D-tecnolife" מאת UVERworld (פרקים 26–52)
  3. "Ichirin no Hana" מאת High and Mighty Color (פרקים 52–74)
  4. ",Tonight,Tonight,Tonight" מאת Beat Crusaders (פרקים 75–97)
  5. "Rolling Star" מאת יואי יושיאוקה (פרקים 98 - 120)
  6. "ALONES" מאת Aqua Timez (פרקים 121–143)
  7. "After Dark" מאת ASIAN KUNG-FU GENERATION (פרקים 144–167)
  8. ChuBura" מאת Kelun (פרקים 168–189)
  9. "Velonica" מאת Aqua Timez (פרקים 190–214)
  10. "Shoujo S" מאת SCANDAL (פרקים 215–242)
  11. "Anima Rossa" מאת Porno Graffitti (פרקים 243–265)
  12. "change" מאת Miwa (פרקים 266–291)
  13. "Ranbu no Melody" מאת Sid (פרקים 292–316)
  14. "Blue" מאת ViViD (פרקים 317–342)
  15. "HARUKAZE" מאת SCANDAL (פרקים 343–366)
  16. "Scar" מאת Tatsuya Kitani (פרקים 367-379)
  • שירי הסיום:
  1. "Life is Like a Boat" מאת Rie Fu (פרקים 1–13)
  2. "!Thank You" מאת Home Made Kazoku (פרקים 14–25)
  3. "ほうき星) "Houkiboushi = "כוכב שביט") מאת Younha (פרקים 26–38)
  4. "Happy People" מאת Skoop on Somebody (פרקים 39–51)
  5. "Life" מאת יואי יושיאוקה (פרקים 52–63)
  6. "My Pace" מאת SunSet Swish (פרקים 64–74)
  7. "Hanabi" מאת Ikimono Gakari (פרקים 75–86)
  8. "Movin'" מאת Takacha (פרקים 87 - 97)
  9. "Baby it's You" מאת June (פרקים 98 - 109)
  10. "Sakura Biyori" מאת Mai Hoshimura (פרקים 110–120)
  11. "Tsumasaki" מאת Ore Ska Band (פרקים 121–131)
  12. "Daidai" מאת chatmonchy (פרקים 132–143)
  13. "Tane wo maku hibi" מאת Kousuke Atari (פרקים 144–154)
  14. Kansha(gratitude( מאת RSP (פרקים 155–167)
  15. "Orange" מאת LIL'B (פרקים 168–179)
  16. "Gallop" מאת Pe'zmoku (פרקים 180-189)
  17. "Hitohira no Hanabira" מאת Stereopony (פרקים 190-201)
  18. "Sky Chord" מאת Shion Tsuji (פרקים 202-214)
  19. "Kimi wo Mamotte, Kimi wo Aishitte" מאת Sambomaster (פרקים 215-229)
  20. "Mad Surfer" מאת Kenichi Asai (פרקים 230-242)
  21. "Sakurabito" מאת SunSet Swish (פרקים 243-255)
  22. "Tabidatsu kimi e" מאת RSP (פרקים 256-265)
  23. "Stay Beautiful" מאת Diggy-mo' (פרקים 266-278)
  24. "echoes" מאת universe (פרקים 279-291)
  25. "Last Moment" מאת SPYAIR (פרקים 292-303)
  26. "Song For..." מאת ROOKIEZ is PUNK'D (פרקים 304-316)
  27. "Aoi Tori" מאת fumika (פרקים 317-329)
  28. "Haruka Kanata" מאת UNLIMITS (פרקים 330-342)
  29. "Re:Pray" מאת Aimer (פרקים 343-354)
  30. "MASK" מאת Aqua Timez (פרקים 355-366)
  31. "Rapport" מאת Tatsuya Kitani (פרק 367)
  32. "Saihate" מאת SennaRin (פרקים 368-379)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בליץ' בוויקישיתוף