בנות הפאוור פאף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנות הפאוור פאף
בנות הפאוור פאף עם פרופסור יוטוניום
בנות הפאוור פאף עם פרופסור יוטוניום
סוגה אנימציה לילדים, פעולה
יוצרים קרייג מקראקן עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי גנדי טרטקובסקי, רוב רנזטי, רוברט אלוורז, John McIntyre, רומן פטקוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים Cathy Cavadini (בלוסום)
ג'ף בנט (Dick Hardly)
ג'ניפר הייל (Sedusa, Princess Morbucks)
רוב פאולסן (Major Glory)
אליזבת דיילי (באטרקאפ)
טרה סטרונג (באבלס)
טום קני (Mayor of Townsville, Mitch Mitchelson)
טום קיין (Him, פרופסור יוטוניום)
ג'ניפר מרטין (Sara Bellum)
רוג'ר ל. ג'קסון (Mojo Jojo)
Chuck McCann
קלנסי בראון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית ראו צוות המדבבים בהפקת הדיבוב העברי
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6
מספר פרקים 78
תוכנית המשך Demashita! Powerpuff Girls Z
בנות הפאוור פאף
הפקה
חברת הפקה האנה-ברברה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'יימס ונייבל עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 30 דקות (2 חלקים באורך 15 דקות או חלק אחד ב-30 דקות)
שידור
רשת שידור Cartoon Network
רשת שידור בישראל Cartoon Network
ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 18 בנובמבר 199825 במרץ 2005
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בנות הפאוור פאףאנגלית: The Powerpuff Girls) היא סדרת אנימציה בת 78 פרקים שהופקה לטלוויזיה בין השנים 19982005 ונחשבת לאחת הסדרות הפופולריות ברשת "Cartoon Network".

בישראל הסדרה שודרה בערוץ Cartoon Network בחברות יס והוט בין השנים 2000 עד 2005, אולם בשנת 2005 הופסקו שידורי ערוץ Cartoon Network בהוט בשל בעיות בהסדרים הכספיים וכיום אינו משודר בארץ. בנוסף הופקה גרסה מדובבת לעברית של הסדרה בערוץ הילדים ששודרה בין השנים 2002 עד 2005, ומאוחר יותר שודרה גרסה מתורגמת לעברית של הסדרה בערוץ הילדים בשעות הערב כחלק מרצועת "טלמאניה".

כל 13 הפרקים של העונה הראשונה שוחררו במארז DVD על ידי חברת "קלסיקלטת" בדיבוב העברי בשנת 2011 על גבי שני דיסקים, ובכל אחד מהם 4 פרקים.

בשנת 2015, גרסת הדיבוב העברי של ערוץ הילדים עלתה ב-HOT VOD Young וסלקום TV מעונות 1 עד 2.

החל מ-4 באפריל 2016 משודרת סדרת ריבוט באותו השם, "בנות הפאוור פאף".

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנות הפאוור פאף נוצרו כתוצאה מניסוי כושל של פרופסור יוטוניום שניסה לייצר את "הבת הקטנה והמושלמת" מסוכר, פלפל ו"כל דבר נחמד" (פרפרזה על שיר הילדים האנגלי "What Are Little Boys Made Of?"). במהלך הניסוי הוסף בטעות מרכיב נוסף לתבשיל, "כימיקל X", שגרם לפיצוץ ויצר שלוש בנות עם כוחות על-טבעיים. מאותו פיצוץ קיבל קוף המחמד של הפרופסור, מוג'ו ג'וג'ו, את האינטליגנציה האנושית ומאפיינים אנושיים נוספים. היות שהפרופסור הפנה את כל תשומת לבו כלפי הבנות, נשבע הקוף לנקום בהם.

לב הסדרה עוסק במלחמה של הבנות בעולם הפשע ובמפלצות הפוקדות את העיר טאונסוויל. הבנות מקבלות דיווח ב"קו החם" שבביתן ישירות מראש העיר.

מרבית הפרקים נחתמים בהכרזת המספר: "ושוב היום ניצל, הודות לבנות הפאוור פאף!"

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנות הפאוור פאף[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בלוסום (Blossom, "פריחה"): מנהיגת החבורה והמחושבת מבין הבנות. מתאפיינת באחריות, שקדנות, חוכמה ורצון טוב. שני הכוחות המיוחדים שלה הם נשיפת קרח ונשיפת אש. הצבע המאפיין אותה הוא ורוד ושיערה ג'ינג'י.
  • באבל (Bubbles, "בועות"): הרגישה מבין הבנות. כוחה המיוחד הוא יכולת דיבור בכל השפות, אנושיות וחייתיות. היא צמחונית והתחביב העיקרי שלה הוא ציור. בעלת בובת תמנון סגולה בשם אוקטי. הצבע המאפיין אותה הוא תכלת. יכולה להשמיד את אויביה בעזרת צעקותיה החזקות. למשך זמן-מה חבשה משקפיים לאחר שראייתה נחלשה. עדשות המשקפיים הוסיפו עוצמה לקרני- הלייזר ששלחה. פוחדת מג'וקים. באחד הפרקים הפכה לקשוחה מאוד ובפרק אחר הייתה בטוחה, עקב מכה בראשה, שהיא מוג'ו ג'וג'ו.
  • באטרקאפ (Buttercup, "נורית"): הלוחמת הקשוחה. מתאמנת ללא הפסקה באמנות הלחימה שלה. לא תהסס לטוס ישירות לקרב ולהילחם בכל אויב.כוחה המיוחד הוא לירות קרני גלי קול מהעיניים. הצבע המאפיין אותה הוא ירוק. הייתה בטוחה כי היותה לוחמת מוצלחת תלויה בשמיכה ירוקה. בסרט היא נתנה לאחיותיה רעיון איך להביס את הקופים הרבים שגרמו נזק בטאונסוויל (להשתמש בכוחותיהן נגדם).

אנשי טאונסוויל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרופסור יוטוניום (Professor Utonium): היוצר של הבנות, מדען במקצועו. מהווה עבורן אב לכל דבר. למעשה היה בכוונתו ליצור ילדות רגילות. לחם לצד הבנות למשך זמן מה בתור "סופר פרופסור".
  • ראש העיר (Mayor): ראש עיריית טאונסוויל. פחדן, ילדותי ונמוך. מכור למלפפונים חמוצים. אינו מוכן לתת בשום אופן למישהו מלבדו לחבוש את כובעו. אינו חזק במיוחד, אם כי הצליח לנצח את פאזי בקרב היאבקות. אשתו בגובה זהה לשלו.
  • מיס קיין (Ms. Keane): הגננת של הבנות.
  • מיס שרה בלום (Ms. Sara Bellum): העוזרת של ראש העיר. פרצופה מסיבה לא ידועה לעולם לא נראה בסדרה, ראשה נראה רק מאחור ואם הוא נראה מלפנים, פניה תמיד מוסתרים על ידי חפץ כלשהו. שמה באנגלית הוא משחק מילים על המילה Cerebellum, חלק במוח המכונה המוח הקטן.
  • הכלב המדבר (Talking Dog): כלב לבן שמדבר מתרוצץ לו ברחובות טאונסוויל ולפעמים נמצא בסכנה.

נבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מוג'ו ג'וג'ו (Mojo Jojo): שימפנזה בעל מוח ענק, בו זכה בעקבות הפיצוץ בו נוצרו הבנות. במקור היה קוף מעבדה בשם ג'וג'ו של פרופסור יוטוניום, נהג להשתולל ולגרום נזק רב במעבדה. הוא האויב המושבע של הבנות. לפי הסרט, הוא הציל את הבנות מ"כנופיית נמק".
  • פאזי לומפקינס (Fuzzy Lumpkins): מפלץ הילבילי ורוד עם מחושים שחי ביער ליד טאונסוויל ואוהב לנגן בבנג'ו, שהוא אף נתן לו שם - "ג'ו". הוא מתעב חברת אדם ושונא שאנשים נמצאים על אדמתו או נוגעים ברכושו.
  • הוא (Him): שד בעל כוחות על טבעיים שגורם לכאוס בטאוונסוויל. הוא תמיד רגוע ותמים ובעל צד נשי בולט וקולו גבוה, אבל שהוא מתעמת עם הבנות הוא חושף את הצד האפל שלו. לפי הסדרה נראה ש"הוא" הוא למעשה השטן.
  • הנסיכה כסף רב (Princess morbucks): ילדה עשירה ומפונקת מהגן של הבנות. היא מקנאת בבנות בגלל הכוחות שלהן ומנסה כל מיני תחבולות, באמצעות כספו של אביה, כדי לזכות בכוחות ולהצטרף לבנות הפאוור פאף. אביה של נסיכה לעולם אינו מראה את פניו, ואינו משמיע את קולו.
  • סדוסה (Sedusa): מעין מדוזה שמסוגלת, בעזרת ג'ל מיוחד, להשתמש בשיערה כמו בזרועות ציד. מרבה להשתמש בתחפושות ואף הייתה באופן זמני בת-זוגו של הפרופסור כאשר הבנות לא זיהו אותה. החולשה שלה היא מים.
  • בני האמבה (Amoeba Boys): שלושה מאפיונרים אמבות שמנסים לבצע פשעים ללא הצלחה רבה. פעם אחת גרמו למגפה קשה בה נדבקו כל תושבי טאונסוויל.
  • רואודי ראף בויז (Rowdy Ruff Boys, תורגמו ל"הבנים הקשוחונים"): הבנים בסדרה הם בריק, בומר ובוטץ'(brick boomer and butch) הגרסה הזכרית של הבנות, נוצרו על ידי מוג'ו ג'וג'ו כדי להשמיד את הבנות. בניגוד לבנות הם עשויים משיערות, שבלולים וזנבות כלבלבים בתוספת תכולת האסלה בבית הכלא בו היה מוג'ו ג'וג'ו באותו זמן. הבנות אינן מסוגלות לנצח אותם בהתחלה, אך לבסוף מביסות אותם באמצעות נשיקה (אם כי באטרקאפ לא נהנתה מכך). בשלב מאוחר יותר הוא יוצר אותם מחדש בגרסה חזקה יותר ועמידה לנשיקות. גם אז הן הביסו אותם על ידי כך שהן פגעו להם בגבריות.
  • כנופיית נמק (Gangreen Gang): כנופיית עבריינים צעירים ירוקי עור בעלי נטייה לבריונות. שם הכנופיה הוא משחק על המילה האנגלית gangrene (נמק) כאשר המילה gangreen היא איחוי של המילים gang (כנופיה) ו-green (ירוק). לאחר שהוסברה להם בחומרה חשיבותו של חינוך הצטרפו כתלמידים חדשים בגן-הילדים של מיס קיין. אולם כתור נבלים הם עשו שם דברים רעים. אחד מחברי הכנופיה, בילי, התיידד עם הבנות לזמן-מה אחרי שהן הצילו אותו מרכבת שנסעה לעברו.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיטש מיטשלסון - ילד אכזרי וחסר לב שהתעקש לשמור על האוגרת "טוויגי" למרות רשעותו. בסופו של דבר טוויגי רדפה אחריו בגלגל שלה לאחר שגדלה לפתע ללא כוונה.
  • מייג'ור מן - גיבור-על שכולם החלו להעריץ ולסמוך עליו. הסתבר שכל האסונות שהוא מנע היו מתוכננים מראש.
  • ברני ברנשטין - במאי שרצה לעשות סרט על בנות הפאוור פאף, עד שהתגלה על ידי יוטוניום והמספר, שהוא למעשה נוכל שתכנן שוד במסווה של סרט.
  • הארולד סמית - איש העובד במפעל לייצור צנצנות חרדל. הוא, אשתו, בנו ובתו הפכו לחבורת פושעים כדי לנקום בבנות הפאוור פאף.
  • באני - "בת פאוור פאף" מגושמת שנוצרה על ידי בנות הפאוור פאף עצמן. לא הייתה מוצלחת במיוחד אבל הצילה את הבנות כאשר כל הפושעים בעיר הכו אותן. לא החזיקה מעמד זמן רב ובסופו של דבר התפוצצה ומתה.

הדיבוב העברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי בוים על ידי מאיה בר שלום, והופק על ידי עוזי פוקס ובתי בן יער באולפני נ.ל.ס.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנות הפאוור פאף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אורי הר לב, באתר www.ishim.co.il