ג'אז הארנב 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'אז הארנב 2
Jazz Jackrabbit 2
עטיפת המשחק באנגלית
עטיפת המשחק באנגלית
כללי
תאריך הוצאה 8 באפריל 1998
סוגה משחק פלטפורמה
פיתוח אפיק מגהגיימס
הוצאה לאור Gathering of Developers עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה אפיק מגהגיימס
עיצוב קליף בלסזינקי, ניק סטדלר
סדרה Jazz Jackrabbit
הערות המשחק מתאים לחלונות 95 ומעלה.
עבור הטלאי JJ2+ אשר משווק בחנות GOG נדרשת מערכת הפעלה חלונות 7 ומעלה.
דרישות תוכנה
גרסה 1.23 (לגרסאות ששווקו ללא חבילת ההרחבה TSF)
1.24 (לגרסאות ששווקו עם חבילת ההרחבה)
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות מיקרוסופט חלונות, Mac OS
מדיה CD-ROM, הורדה דיגיטלית דרך GOG.COM
המשחק הקודם ג'אז הארנב
דרישות מערכת
מעבד פנטיום במהירות 90MHz או תואם
זיכרון 16MB (מומלץ: 32MB)
כרטיס מסך תואם DirectX 6
מערכת קול 45MB
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'אז הארנב 2אנגלית: Jazz Jackrabbit 2) הוא משחק פלטפורמה דו־ממדי שיוצר על ידי אפיק מגהגיימס (שידועים כיום כאפיק גיימס). זהו משחק ההמשך למשחק הפלטפורמה המפורסם משנת 1994 - ג'אז הארנב. המשחק הגיע עם גרפיקה משופרת והביא אל העולם שתי דמויות חדשות: ספאז, ארנב אדום שהוא אחיו הקטן של ג'אז, ובחבילת ההרחבה TSF ניתן למצוא את לורי - ארנבת צהובה שהיא האחות של צמד הארנבים.

ג'אז הארנב 2, כמו קודמו נוצר על ידי קליף בלסזינקי וארג'אן ברוסי, והוא זכה להצלחה מסחררת שיוצריו המשיכו לפתח לו כמה וכמה חבילות הרחבה: The Secret Files (בקיצור: TSF) ועוד 2 חבילות הרחבה מיוחדות לחג המולד: Holiday Hare 98 ו Christmas Chronicles שדומה לחבילה הראשונה לחג המולד, רק עם המנוע של TSF. במשחק ניתן למצוא שלבים חדשים, אפשרות למשחק מרובה משתתפים ביניהם גם אפשרות למשחק ברשת לצד משחק במסך מפוצל, וכן עורך שלבים הנקרא Jazz Creation Station (בקיצור JCS), עורך שלבים מתקדם שאיתו המפתחים בנו את שלבי המשחק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושת אלפים שנים אחרי האירועים של סיפורו של איזופוס "הצב והארנב", היריבות בין צבים וארנבים ממשיכה. לאחר שג'אז ביקר בכל מיני פלנטות כדי להציל את הנסיכה אווה אירלונג וקרוטוס מהצבים הטרוריסטים, שנשלטים על ידי המגלומן דבאן של, זה האחרון הצליח לברוח לאחר שאווה ניצלה וגנב את טבעת היהלום שלה. בינתיים, דוואן של מתכנן להשתלט על מעבדה בה נמצאת מכונת זמן שתאפשר לו לשנות את ההיסטוריה של כוכב קרוטוס ולהיות שליט היקום. ג'אז חייב לעצור את דוואן בזמן שהוא נודד בזמן ובמרחב.

הפרקים במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלבים במשחק מחולקים ל-4 פרקים (5 כולל פרק לגרסת הדמו, פרק מיוחד ל-"The Secret Files" ופרק "חג מולד" ל-2 חבילות חג המולד) והם:

  1. Formerly A Prince - ג'אז מתחיל בטירה של המלכה אירלונג, עובר דרך הגנים של קרוטוס ולבסוף חודר למעבדה הסודית של דוואן ונלחם נגד הרובוט שלו. בפרק זה יש 3 בוסים (המלכה אירלונג, צב שומר-בריון ששמו שוורצנגארד, והרובוט של דוואן) - אחד לכל עולם.
  2. Jazz in Time - לאחר הקרב עם הרובוט, דוואן מצליח לברוח ולוכד את ג'אז במציאות אחרת. ג'אז צריך לעבור דרך כפר ויקטוריאני, סביבה פסיכדלית למדי (שמזכירה במעט ברפרנסים שלה את עליסה בארץ הפלאות) וחוף ים פשוט, זאת כדי להימלט חזרה למציאות שבה הוא חי ולהמשיך במרדף אחרי דוואן. בפרק זה יש בוס אחד שמופיע בסוף השלב האחרון, יוטרוס, והוא סרטן מעופף מטיל ביצים שעל השחקן להשמיד אותם לפני הלחימה בבוס.
  3. Flashback - פרק מיוחד, המכיל שחזור מודרני של השלבים הראשונים מהמשחק הראשון בכותר. ג'אז מטייל בין העולמות "Diamondus", "Tube Electric" ו-"=Medivo" שבסופו ג'אז נלחם עם בולי, מכונה בעלת עין אחת (העיצוב של מכונה זו הושפע מהעיצוב של ד"ר אגמן מהמשחק סוניק הקיפוד).
  4. Funky Monkeys - ג'אז חוזר למימד המקורי שלו, שם הוא מטייל בג'ונגל ויורד אל תוך הגיהנום שם הוא מוצא את דוואן ומתעמת איתו. בפרק זה יש 2 בוסים: בובה (Bubba), שד אדום רגזן ומסוכן, אותו ניתן לפגוש בכניסה לגיהנום (ומופיע גם בסוף הפרק השיתופי) והבוס הגדול - דוואן עצמו, בוס בשני חלקים שלאחר חיסולו הוא משתנה לדמות שטנית ומעופפת שגם אותה צריך להרוג.
  • Shareware Demo - הפרק היחיד שמופיע בגרסת הדמו. מכיל 3 שלבים: אחד מבוסס על המעבדה מהפרק הראשון, שני מבוסס על העולם הפסיכדלי מהפרק השני, והשלישי (והאחרון) מבוסס על Diamondus מהפרק השלישי. השלב האחרון מכיל מכשפה, שאינה מורידה נקודות חיים אך הופכת אותו לצפרדע, ובובה (Bubba) - השד האדום והמסוכן בתור בוס.
  • The Secret Files - פרק המהווה חלק ממשחק הרחבה שיצא מאוחר יותר. מכיל 3 עולמות חדשים (כשכל אחד מהם מכיל 3 שלבים): אחד מבוסס על כוכב קרוטס מהפרק הראשון בגרסת חג הפסחא, אחד הוא בית רדוף רוחות ובית קברות, והאחרון הוא עיר גדולה. אין בוסים בשלב זה, למרות שעריכה חובבנית של המפה כוללת 2 בוסים שעל השחקן להילחם באחד מהם כדי לעבור (המכונה בעלת העין האחת, והסרטן המעופף מטיל הביצים).
  • Holiday Hare - פרק שיצא עם 2 חבילות חג המולד. מכיל 3 מפות מיוחדות לחג המולד, עם מפלצות מהשלבים הרגילים (צבים ולטאות) הלבושות בבגדי חג המולד, בתוספת בוס נוסף - בילסי, שטן אדום (שלא הופיע בשלבים הרגילים) לבוש כובע סנטה קלאוס. גרסה רגילה שלו מופיעה גם באחד השלבים, וניתן למצוא אותו גם בתוכנת עיצוב השלבים.

השפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיצוב וכמה פרטים הושפעו ממגוון רב של משחקים מפורסמים מאותה התקופה, כדוגמת סוניק, קומנדר קין, דום, One Must Fall 2097 (משחק נוסף מתוצרת אפיק שלג'אז יש הופעת אורח בו) (אנ'),‏ Earthworm Jim, וריימן. כמה פרטים מהמשחק הושפעו ממדיות אחרות כגון הסרט בחזרה לעתיד והאגדה עליסה בארץ הפלאות.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]