ג'ו ג'ונסטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ו ג'ונסטון
Joe Johnston
ג'ונסטון בכנס קומיק-קון 2010.
ג'ונסטון בכנס קומיק-קון 2010.
לידה 13 במאי 1950 (בן 73)
פורט וורת', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • אוניברסיטת המדינה של קליפורניה
  • אוניברסיטת המדינה של קליפורניה, לונג ביץ'
  • בית הספר לקולנוע של אוניברסיטת דרום קליפורניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אוסקר לאפקטים הטובים ביותר (1980) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וזף איגלסון "ג'ו" ג'ונסטון השני (נולד ב-13 במאי 1950 באוסטין, טקסס) הוא אמן אפקטים מיוחדים, מפיק ובמאי קולנוע אמריקני, שידוע בעקבות עבודתו בסרטים מותק, הילדים התכווצו, ג'ומנג'י, הרפתקאות רוקטיר, פארק היורה 3, איש הזאב, קפטן אמריקה והדרמה התקופתית שמי אוקטובר.

ג'ונסטון החל את עבודתו כמעצב אמנותי וטכנאי אפקטים בסרטי מלחמת הכוכבים, אותם ביים ג'ורג' לוקאס. בשנת 1982 הוא זכה בפרס אוסקר עבור האפקטים בסרט הקולנוע שודדי התיבה האבודה של סטיבן ספילברג. בשנת 1988 הוא עזר בהפקת סרט הפנטזיה ווילו והנסיכה לפני שביים את סרטו הראשון, מותק, הילדים התכווצו.

בשנת 1991 ביים ג'ונסטון את הרפתקאות רוקטיר, עיבוד קולנועי מודרני לקומיקס משנות ה-80, אך לא זכה להצלחה אלא לאחר צאת סרטו ג'ומנג'י משנת 1995, בכיכובו של רובין ויליאמס. בשנות ה-2000, ג'ונסטון שב לשתף פעולה עם ספילברג בסרט ההמשך פארק היורה 3, ואף ביים את המערבון הידלגו משנת 2004. לאחר שש שנות הפסקה, הוא שב לביים, והפעם סרט אימה בשם איש הזאב, עיבוד מודרני לסרט קלאסי משנת 1941 בכיכובם של בניסיו דל טורו ואנתוני הופקינס.

בעקבות ניסיונו כבמאי סרט גיבורי העל "רוקטיר", ג'ונסטון נבחר בידי אולפני סרטי פרמאונט לביים את קפטן אמריקה, עיבוד מודרני תקופתי לקומיקס באותו שם בכיכובם של כריס אוונס כגיבור הראשי והוגו ויבינג בתפקיד יריבו, הגולגולת האדומה.

פילמוגרפיה חלקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ו ג'ונסטון בוויקישיתוף