ג'ואי קרן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ואי קרן
Joey Kern
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 5 בספטמבר 1976 (בן 47)
אינדיפנדס, קנטקי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וזף דניאל "ג'ואי" קרןאנגלית: Joseph Daniel "Joey" Kern; נולד ב-5 בספטמבר 1976) הוא שחקן אמריקאי, ידוע בעיקר בשל משחקו בסרטים "קדחת הבקתה" ו"גריינד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן נולד באינדיפנדס, קנטקי שבארצות הברית. למד בתיכון המכינה הקתולי "סיינט אקסבייר" שבאוהיו. לאחר מכן למד באוניברסיטת ניו יורק בה סיים תואר ראשון במשחק. בזמן לימודיו באוניברסיטת ניו יורק, הוא למד בנוסף גם באקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה שבלונדון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הקריירה שלו הופיע על במות תיאטרון. הופעת הבכורה שלו בסרט קולנוע הייתה בשנת 1999 בסרט האוסטרלי "Die Jungfrau". לאחר מכן בשנת 2000 הופיע בהופעת אורח בסדרת הטלוויזיה של HBO "סקס והעיר הגדולה", מה שהוביל אותו לקבל את התפקיד המשמעותי הראשון שלו בסרט הקומדיה "המשטרה נפלה על הראש" משנת 2001. לאחר מכן היו לו מספר תפקידים בסרטים עצמאיים, אך פריצת הדרך הגדולה שלו הייתה בסרט האימה "קדחת הבקתה" משנת 2002. בשנת 2003 שיחק בסרט "גריינד". בשנת 2005 הופיע בסרט "אהבה טרופה" ובשנת 2007 הופיע לצד אריק באנה ודרו ברימור בסרט "לשחק עם המזל".

בשנת 2016 החל לגלם את דמותו של רוב מק'דניאלס בסדרת הדרמת-פשע "התנהגות טובה" ברשת TNT, את תפקיד זה גילם גם בעונתה השנייה של הסדרה שעלתה מאוחר יותר ב-2017.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]