ג'ודי דייוויס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ודי דייוויס
Judy Davis
ג'ודי דייוויס
ג'ודי דייוויס
לידה 23 באפריל 1955 (בת 68)
פרת', אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Judith Davis עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג קולין פרילס (1984–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס אמי לשחקנית הטובה ביותר במיני סדרה או בסרט טלוויזיה (2007)
  • פרס אמי לשחקנית הטובה ביותר במיני סדרה או בסרט טלוויזיה (1995)
  • פרס אמי לשחקנית הטובה ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה (2001)
  • פרס באפט"א לשחקנית הטובה ביותר
  • אוצר לאומי חי של אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ודי דייוויסאנגלית: Judy Davis; נולדה ב-23 באפריל 1955) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אוסטרלית, זוכת שני פרסי גלובוס הזהב, שלושה פרסי אמי, ומועמדת שני פרסי אוסקר על תפקידיה בסרטים "המעבר להודו" (1984) ו"בעלים ונשים" (1992).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויס נולדה בעיר פרת' וחונכה כקתולית, למדה ב"מנזר לורטו" ובמוסד הארצי לאומנות דרמטית שבמזרח סידני, שם קיבלה תואר ב-1977.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התגלתה לראשונה בקולנוע האוסטרלי ב-1979 כשהופיעה לצדו של סם ניל בסרט "הקריירה המבריקה שלי", על הופעתה זכתה בשני פרסי באפט"א בקטגוריות השחקנית הטובה ביותר והשחקנית החדשה הטובה ביותר.

בשנת 1982 גילמה את דמותה הצעירה של גולדה מאיר בסרט הביוגרפי "אישה ושמה גולדה".

בשנת 1984 השתתפה במותחן ההרפתקאות ההיסטורי של דייוויד לין "המעבר להודו" המבוסס על הרומן של א.מ. פורסטר הנושא אותו השם. בסרט הופיעה דייוויס בתור אדל קווסטד המגיעה להודו כדי להתחתן עם ארוסה השופט. במהלך מסעה מאשימה אדל רופא הודי צעיר באונס במהלך ביקור במערות במדינה. על תפקידה זה הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר.

בשנת 1990 דייוויס השתתפה בסרטו של וודי אלן "אליס" בדמותה של ויקי.

בשנת 1991 הופיעה במותחן הקומי של האחים כהן "ברטון פינק", על תפקידה בתור אודרי טיילור, מזכירתו של ביל מייהיו זכתה בפרס דקל הזהב של פסטיבל קאן. באותה שנה גילמה את דמותה של הסופרת הצרפתייה ז'ורז' סאנד בדרמה המוזיקלית "מנגינה שבלב", ושיחקה בדרמת הפשע הביוגרפית של דייוויד קרוננברג "ארוחה עירומה", סרט המבוסס על הרומן של ויליאם ס. בורוז.

זכתה בפרס גלובוס הזהב על משחקה בדרמה הביוגרפית "אחד נגד הרוח".

בשנת 1992 השתתפה שוב בסרטו של וודי אלן "בעלים ונשים", בו גילמה את דמותה של סאלי, זוגתו של ג'ק (סידני פולאק), הזוג מגיע ביחד לבית חברים קרובים גייב (וודי אלן) וג'ודי רות' (מיה פארו) ומודיע על פרידתם, דבר הגורם לערעור מערכת היחסים של גייב וג'ודי. עבור תפקידה, הייתה דייוויס מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר.

ב-1995 זכתה בפרס אמי על הופעתה בסרט "Serving in Silence: The Margarethe Cammermeyer Story" (אנ').

ב-1997 שיחקה במותחן הפוליטי של קלינט איסטווד "כח להשחית" בתור גלוריה ראסל, דייוויס הופיעה גם בסרט של וודי אלן, "לפרק את הארי" וגילמה את דמותה של לוסי שמגיעה אל ביתו של גיבור הסרט הארי בלוק ומאיימת עליו באקדח.

ב-1998 שיחקה בסרט רביעי בבימויו של וודי אלן "סלבריטי", שבו גילמה את רובין סיימון, אשתו של לי (קנת בראנה), בעל בוגדני ועיתונאי ניו יורקי שמנסה לחיות את חיי הזוהר של כל המפורסמים ולכתוב על כך. באותה שנה שיחקה בדרמה האוסטרלית "Echo of Thunder".

ב-1999 הופיעה בסרטה של קתי בייטס "דאש ולילי" וגילמה את דמותה של המחזאית האמריקאית ליליאן הלמן, בנוסף השתתפה בסרט "A Cooler Climate".

ב-2001 זכתה לביקורות נלהבות על גילום דמותה של שחקנית הקולנוע ג'ודי גרלנד בסרט המבוסס על חייה "החיים עם ג'ודי גרלנד: אני והצלים שלי", תפקיד זה זיכה את דייוויס בפרס גלובוס הזהב השני שלה ובפרס אמי שני.

ב-2003 הופיעה דייוויס בסדרה "הריינג'רס" בתפקידה הביוגרפי של ננסי רייגן, הגברת הראשונה של ארצות הברית, אלמנתו של הנשיאה ה-40 במספר של ארצות הברית רונלד רייגן.

בשנת 2006 שיחקה בקומדיה של פייטון ריד, "הצד שלו, הצד שלה", בכיכובם של ג'ניפר אניסטון ווינס ווהן. בנוסף הופיעה בדרמה ההיסטורית של סופיה קופולה "מארי אנטואנט".

בשנת 2007 זכתה בפרס אמי השלישי שלה על תפקידה כג'ואן מקאליסטר בסדרה "The Starter Wife".

בשנת 2017 השתתפה דייוויס בסדרה האנתולוגית "אויבות", שנוצרה ונכתבה על ידי ראיין מרפי, לצידן של ג'סיקה לאנג וסוזן סרנדון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1984 נישאה דייוויס לשחקן הקולנוע קולין פרילס. הופיעה איתו בסרט האוסטרלי "High Tide" ‏(1987). לזוג שני ילדים.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ודי דייוויס בוויקישיתוף