ג'ורג' סטפנופולוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג' סטפנופולוס
George Stephanopoulos
לידה 10 בפברואר 1961 (בן 63)
פול ריבר, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Ali Wentworth (2001–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
דובר הבית הלבן
20 בינואר 1993 – 7 ביוני 1993
(19 שבועות ו־6 ימים)
מרלין פיצווטר
Dee Dee Myers
יועץ בכיר לנשיא
7 ביוני 1993 – 10 בדצמבר 1996
(3 שנים ו־26 שבועות)
Bruce Lindsey
Sidney Blumenthal
מנהל התקשורת בבית הלבן
20 בינואר 1993 – 7 ביוני 1993
(19 שבועות ו־6 ימים)
Margaret Tutwiler
Mark Gearan
פרסים והוקרה
מלגת רודס עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג' רוברט סטפנופולוס (בשם מלא באנגלית: George Robert Stephanopoulos; נולד ב-10 בפברואר 1961) הוא עיתונאי אמריקאי ויועץ פוליטי, המשמש כמגיש החדשות והמנחה הראשי עבור חברת החדשות של רשת ABC. סטפנופולוס זכה להכרה רבה בעת ששימש כמנהל התקשורת בקמפיין הנשיאות של ביל קלינטון ב-1992, ולאחר מכן כשמונה להיות ראש התקשורת בבית הלבן, וכן כיועץ בכיר לנשיא קלינטון, עד שעזב את תפקידו בדצמבר 1996.[1]

כיום הוא המנחה והכתב הפוליטי הבכיר ביותר של חדשות רשת ABC, מנחה במשותף את תוכנית הבוקר ברשת, "בוקר טוב אמריקה", ומנחה את תוכנית הבוקר של יום ראשון, "This Week".[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפנופולוס נולד בפול ריבר, מסצ'וסטס, לניקי לבית גלוריה ורוברט ג'ורג' סטפנופולוס. הוריו הם מהגרים ממוצא יווני. אביו הוא כומר יווני-אותודוקסי בניו יורק. אימו עבדה במקום דתי יווני-אורתודוקסי גם כן. ג'ורג' הצעיר הלך אחר אמונת הוריו ואף שקל להיות כומר בעצמו. בילדותו עבר להתגורר בקליבלנד, אוהיו. בשנת 1982 קיבל את התואר הראשון שלו במדע המדינה מאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, כאשר עבד למחייתו בתחנת הרדיו של האוניברסיטה.

אביו של סטפנופולוס תמיד רצה שבנו יהיה עורך דין, אם לא יהיה כומר. לאחר שהבטיח לאביו כי ילמד משפטים בעתיד, החל לעבוד כעוזר לחבר בית הנבחרים, נציג אוהיו מהמפלגה הדמוקרטית, בוושינגטון הבירה. לאחר שזכה במלגת רודז היוקרתית, למד לתואר שני בתאולוגיה באוניברסיטת אוקספורד באנגליה. ב-1988 עבד סטפנופולוס למען המועמד לנשיאות של המפלגה הדמוקרטית, מייקל דוקאקיס. הוא ציין כי אחד הגורמים העיקריים שמשכו אותו לעבוד בקמפיין זה היה שדוקאקיס, כמוהו, הוא יווני-אמריקאי בעל עמדות ליברליות ממסצ'וסטס. לאחר מכן עבד עבור יושב ראש בית הנבחרים הדמוקרטי, דיק ג'פרדט, עד שעבר לעבוד בקמפיין של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ב-1992, ביל קלינטון.

סטפנופולוס לקח חלק מרכזי בקמפיין לנשיאות של ביל קלינטון. תפקידו בקמפיין מוצג בסרט הדוקומנטרי משנת 1993, "The War Room". בתחילת כהונת ממשלו של קלינטון, שימש סטפנופולוס דה פקטו דובר הבית הלבן, על אף שדידי מיירס כיהנה בתפקיד באופן רשמי. לאחר מכן שימש כיועץ בכיר למדיניות ולאסטרטגיה. לאחר בחירתו המחודשת של הנשיא קלינטון, עזב סטפנופולוס את תפקידו בבית הלבן. בשנת 1999 הוציא לאור ספר פרי עטו, הנקרא "All Too Human: A Political Education", ובו הוא תיאר את חוויותיו בעבודתו בבית הלבן. הספר זכה לשבחים והוצב במקום הראשון ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס.

סטפנופולוס עם יושב ראש המטות המשולבים של הצבא, מייקל מאלן

לאחר שעזב את הבית הלבן לקראת סיום הקדנציה הראשונה של הנשיא קלינטון, החל לשמש כאנליסט פוליטי עבור רשת ABC ושימש ככתב עבור מספר תוכניות של הרשת. ב-2002 החל להנחות את התוכנית "This Week", וקודם לתפקיד "הכתב הבכיר ביותר של וושינגטון" ב-2005. במהלך הבחירות לנשיאות של שנת 2008, הנחה במשותף סטפנופולוס את העימות ביו שני המועמדים הדמוקרטים, אז חברים בסנאט, הילרי קלינטון וברק אובמה. ב-2009 החל להנחות את התוכנית "בוקר טוב אמריקה". בינואר 2012 הנחה אחד מן העימותים בין המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, מיט רומני, רון פול וריק סנטורום. לאחר פרישתה של דיאן סויר מהנחיית חדשות עולמיות ברשת, הפך סטפנופולוס למנחה החדשות הבכיר ביותר של רשת ABC ב-2014.

סטפנופולוס נשוי לשחקנית אלכסנדרה ונטוורת', מאז 2001. לזוג שתי בנות. המשפחה מתגוררת במנהטן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורג' סטפנופולוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Interviews - George Stephanopoulos - The Clinton Years - FRONTLINE - PBS". pbs.org.
  2. ^ Stephanopoulos back to replace Amanpour at ABC’s ‘This Week,’ will remain host of ‘GMA’