ג'יין פאוול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יין פאוול
Jane Powell
ג'יין פאוול בסרט "חתונה מלכותית" (1951)
ג'יין פאוול בסרט "חתונה מלכותית" (1951)
ג'יין פאוול בסרט "חתונה מלכותית" (1951)
לידה 1 באפריל 1929
פורטלנד, אורגון, ארצות הברית
פטירה 16 בספטמבר 2021 (בגיל 92)
וילטון, קונטיקט, ארצות הברית
שם לידה Suzanne Lorraine Burce עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19442002 (כ־58 שנים)
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הכוכב של ג'יין פאוול בשדרת הכוכבים בהוליווד

ג'יין פאוולאנגלית: Jane Powell; 1 באפריל 192916 בספטמבר 2021) הייתה שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון, רקדנית וזמרת אמריקאית. היא התפרסמה בעיקר בהופעותיה בסרטים מוזיקליים בשנות ה-40 ושנות ה-50. לאחר שהפסיקה להופיע בסרטים, פיתחה קריירה בהופעות בתיאטרון ובטלוויזיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאוול נולדה בפורטלנד, אורגון, בשם סוזן לוריין בורס. כבר בגיל צעיר דחפו אותה הוריה לקבל שיעורי משחק, ריקוד וזמרה כדי להפוך אותה לשחקנית דוגמת שירלי טמפל אך הניסיון לא צלח.

ב-1943 הופיעה בתחרות כישרונות צעירים ברדיו בתוכניתה של ג'נט גיינור בהוליווד וזכתה במקום ראשון. מבלי לעבור מבחן במה היא הוחתמה על חוזה לשבע שנים במטרו גולדווין מאייר.

היא הושאלה בתחילה ליונייטד ארטיסטס שם הופיעה בשני סרטים בשחור-לבן: בסרטה הראשון "Song of the Open Road" הופיעה בתור נערה בשם ג'יין פאוול ובשם הזה פורסם הסרט והפך לשמה הקבוע. הסרט השני היה "Delightfully Dangerous" (1945) לאחר מכן חזרה למטרו גולדווין מאייר. סרטה השלישי היה "חופשה במקסיקו" שצולם בצבעי טכניקולור ובו הופיעה לצד רודי מקדואל.

היא הצטיינה בקול הסופרן וביכולת הריקוד שלה והופיעה בעיקר בסרטי קומדיות מוזיקליות. ב-1948 שיחקה סרט "פגישה עם ג'ודי" לצד אליזבת טיילור וב"שלוש בנות נועזות" לצידה של ג'נט מקדונלד וב-1950 בסרט "ננסי הולכת לריו" לצד אן סאות'רן ובסרט "שבועיים של אהבה" ביחד עם דבי ריינולדס.

ב-1951 נבחרה לשחק בסרט "חתונה מלכותית" לאחר שג'ון אליסון וג'ודי גארלנד פרשו מההפקה. היא שיחקה שם כאחותו של פרד אסטר שהיה מבוגר ממנה בשלושים שנים.

היא המשיכה להופיע בקומדיות מוזיקליות כמו "Rich, Young and Pretty" (1951),‏ "Three Sailors and a Girl" (1953), "אתנה" (1954), "הצי משתעשע" (1955) ועוד.

ב-1954 שיחקה בסרט המוזיקלי שבע כלות לשבעה אחים לצידו של הווארד קיל בתפקיד ראשי ובוגר שזכה להצלחה רבה. היא הדגימה בסרט את יכולות המשחק, הריקוד והזמרה שלה וזה תפקידה החשוב ביותר.

בסוף שנות ה-50 דעכה הסוגה של סרטים מוזיקליים והיא גם התבגרה ולא נראתה כבר כמו "בת השכן" ("Woman next door").

היא פיתחה את הקריירה האמנותית שלה על הבמה והופיעה במחזות זמר רבים כמו:"אוקלהומה", "צלילי המוזיקה", "גבירתי הנאוה", "דרום פסיפיק", "קרוסל" וכן הופיעה על הבמה בהפקה של "שבע כלות לשבעה אחים" עם הווארד קיל. היא הופיעה גם בסדרות טלוויזיה רבות.

פאוול הייתה נשואה חמש פעמים ויש לה שלושה ילדים. בעלה האחרון היה השחקן דיק מור (19252015) שהופיע בסרטים עוד בהיותו ילד.

ב-1988 פרסמה אוטוביוגרפיה בשם "The Girl Next Door . . . And How She Grew".

לג'יין פאוול יש כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד.

פאוול נפטרה ב-16 בספטמבר 2021, בגיל 92, בביתה שבעיר וילטון (אנ'), קונטיקט, בנסיבות שתוארו כטבעיות.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יין פאוול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Evans, Greg (September 16, 2021). Jane Powell Dies: Hollywood Golden Age Actress & ‘Royal Wedding’ Star Was 92. deadline Hollywood. Retrieved September 17, 2021