ג'ייסון ניוסטד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ייסון ניוסטד
Jason Newsted
לידה 4 במרץ 1963 (בן 61)
באטל קריק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Jasonic עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון גאל לייק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה הבי מטאל, ת'ראש מטאל, פרוגרסיב מטאל, גרוב מטאל, מטאל קלאסי, רגאיי עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה בס, גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים מטאל בלייד רקורדס, אלקטרה רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
newstedheavymetal.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ג'ייסון ניוסטד, 2013

ג'ייסון קרטיס ניוסטד (Jason Newsted, נולד ב-4 במרץ 1963 בבאטל קריק, מישיגן, ארצות הברית) הוא הבסיסט של להקת הת'ראש מטאל וויבוד, אך ידוע בעיקר כבסיסט לשעבר של להקת מטאליקה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניוסטד הצטרף אל מטאליקה ב-1986 לאחר שנפרד מלהקתו הקודמת, Flotsam and Jetsam, כשהוא מחליף את קליף ברטון שמת בנסיבות טרגיות. סולן מטאליקה ג'יימס הטפילד טוען כי מבחני הקבלה לבסיסט החדש נערכו ביום שלאחר הלווייתו של ברטון. הפופולריות של הלהקה הייתה גבוהה מאי פעם באותה התקופה, בזמן שלאחר צאת האלבום Master of Puppets. מיד לאחר החתמו של ניוסטד הקליטה הלהקה את המיני-אלבום Garage Days Re-Revisited, מחווה לז'אנר הגל החדש של ההבי מטאל הבריטי. למרות שרק קירק האמט היה מבוגר יותר ממנו מבין חברי הלהקה, דבק בניוסטד הכינוי "Jason Newkid" ("הבחור החדש"). במשך השנתיים שבהן קידמה הלהקה את אלבומה הראשון עם ניוסטד, ‎...And Justice for All, הוא היה קורבן למתיחות רבות מצידם של חברי הלהקה הוותיקים. רבים מן המעריצים של ניוסטד חשים ששאר חברי מטאליקה מעולם לא קיבלו אותו באמת כאחד מהם. ניוסטד הודה בכך בעצמו מאוחר יותר.

ג'ייסון ניוסטד זכור בזכות קולות הרקע שביצע לשירי מטאליקה בהופעות חיות. הוא אף ביצע בהזדמנויות אחדות את השירים Seek and Destroy ו-Whiplash במלואם כסולן מוביל.

ניוסטד נפרד ממטאליקה ב-2001 לאחר 15 שנים בלהקה מסיבות אישיות והצטרף אל הלהקה הקנדית וויבוד ב-2002. בסרט Some Kind of Monster התבטא ניוסטד נגד שתלטנותו של הטפילד וסירובו לכך שניוסטד יפעל במסגרת פרויקטי-הצד שלו, Echobrain ו-IR8.

הבסיסט של אוזי אוסבורן לשעבר, רוברט טרוחיו, החליף את ניוסטד במטאליקה, כאשר ניוסטד תופס את מקומו של טרוחיו בעמדת הבסיסט של אוסבורן עד לסיום פסטיבל האוזפסט 2003. לאחר מכן עזב ניוסטד את אוסבורן על מנת להתרכז בפעילותו בוויבוד.

ג'ייסון, יחד עם הגיטריסט הקודם של Guns N' Roses, גילבי קלארק והמתופף של להקת מוטלי קרו טומי לי, הקימו את להקת "סופרנובה" עם סולנם החדש לוקאס רוסי שנבחר בתוכנית המציאות "רוקסטאר: סופרנובה" (Rockstar: Supernova). הלהקה הוציאה לאור אלבום אחד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ייסון ניוסטד בוויקישיתוף