ג'ים מרשל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ים מרשל
Jim Marshall
לידה 3 בפברואר 1936
ארצות הבריתארצות הברית שיקגו, אילינוי
פטירה 24 במרץ 2010 (בגיל 74)
ארצות הבריתארצות הברית ניו יורק, ניו יורק
מדינה ארצות הברית
מקום מגורים סן פרנסיסקו, קליפורניה
ידוע בשל צילום מוזיקה
תקופת הפעילות 19592010 (כ־51 שנים)
מקצוע צלם
פרסים והוקרה
  • פרס גראמי של חבר הנאמנים (2014)
  • פרס לוסי (2004)
  • MOJO Awards עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.marshallphoto.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ים מרשלאנגלית: Jim Marshall;‏ 3 בפברואר 193624 במרץ 2010) היה צלם אמריקאי, שעיקר עבודתו התמקדה בצילום מוזיקאים מפורסמים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרשל נולד בשיקגו, אילינוי, אך בילה את מרבית חייו המקצועיים בסן פרנסיסקו. מרשל החל את קריירת הצילום שלו בשנת 1959, בתקופת דור הביט, ועסק בתיעוד זמרים ולהקות, לעיתים בתנאי אולפן ולעיתים במסגרת הופעות או סיבובי הופעות. מרשל התפרסם בעיקר עקב כך שהיה הצלם היחיד שהורשה להיכנס אל מאחורי הקלעים בהופעתה הרשמית האחרונה של להקת הביטלס ב"קנדלסטיק פארק" בסן פרנסיסקו, ב-29 באוגוסט 1966. כמו כן, שימש מרשל כצלם הראשי בפסטיבל וודסטוק בשנת 1969.

בין צילומיו המפורסמים ביותר ניתן למנות את תמונתו של ג'ימי הנדריקס מבעיר את הגיטרה שלו בפסטיבל הפופ במונטריי בשנת 1967, תמונתה של ג'ניס ג'ופלין יושבת על מכסה המנוע של מכונית "חיפושית" ופורשת את ידיה, ליד ארמון האמנויות שבסן פרנסיסקו, בשנת 1968, ותמונתו של ג'וני קאש מניף אצבע משולשת במהלך הופעה בכלא סן קוונטין שבקליפורניה, בשנת 1969. אמנים נוספים אותם צילם מרשל הם ג'ים מוריסון ולהקתו "הדלתות", מיילס דייוויס, בריאן וילסון, להקת "לד זפלין", להקת "האבנים המתגלגלות", ריי צ'ארלס, להקת "המי", בוב דילן, ג'ון קולטריין ועוד.

מרשל המשיך לעבוד ולצלם גם בשנותיו המאוחרות, וצילם אמנים כגון לני קרביץ, "רד הוט צ'ילי פפרז", בן הרפר ואחרים. מרשל צילם בין היתר תמונות עבור עטיפות אלבומים.

מרשל נפטר בגיל 74 בניו יורק, יום לפני שהיה אמור להופיע בגלריה בעיר על מנת לקדם את מכירת ספר הצילומים החדש שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ים מרשל בוויקישיתוף