ג'נקי XL

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ג'נקי XL
Junkie XL
לידה 8 בדצמבר 1967 (בן 56)
הולנדהולנד גלדרלנד, ליכטנוורד, הולנד
שם לידה Tom Holkenborg עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Junkie XL עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ונציה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988
מקום לימודים ארטז עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת קולנוע ומוזיקה אלקטרונית
שפה מועדפת הולנדית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מקלדת אלקטרונית, פסנתר, גיטרה בס, גיטרה, מערכת תופים עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אנטרטיינמנט וואן מיוזיק, נטוורק עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס הפופ של תרבות הבומה - פופפריז'ס (1998)
  • נבל הכסף עריכת הנתון בוויקינתונים
www.junkiexl.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טום הולקנבורגהולנדית: Tom Holkenborg; ידוע יותר בכינויו Junkie XL או בראשי התיבות JXL; נולד ב-8 בדצמבר 1967) הוא מלחין רב-נגן, די ג'יי, מפיק מוזיקלי וטכנאי קול הולנדי, שהיה ידוע בזכות הפקות הטראנס לפני שעבר למוזיקה אלקטרונית ופסקולי סרטי קולנוע.

בתחום של פסקולי סרטים, ג'אנקי XL עבד במשותף עם המלחין הנס צימר על פסקולי הסרטים "איש הפלדה", "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", וכן הלחין את המוזיקה ל"מקס הזועם: כביש הזעם", "דדפול", "המגדל האפל", "טומב ריידר", "ערי טרף", "אליטה: מלאך קרב", "שליחות קטלנית: גורל אפל", "סוניק - הסרט", "גודזילה נגד קונג" ו"ליגת הצדק: גרסת סניידר".

שנים מוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

XL נולד בגלדרלנד, ליכטנוורד שבהולנד. הכשרתו הקלאסית הייתה מאמו - שהייתה בעצמה מורה למוזיקה מוכרת. הולקנבורג החל לנגן בפסנתר כאשר היה בן 4, בתופים בגיל 8 ובגיטרה בגיל 12. הושפע כבר על ידי ז'אנר הפופ הפסיכדלי של פינק פלויד וקינג קרימזון. הוא לקח את גיטרת הבס עד גיל 14. לאחר שלקח את העבודה בחנות מוזיקה מקומית המוכרת מקלדות וציוד דיגיטלי אחר, הוא החל לסבול מהערכה לשילוב של צלילים אלקטרוניים וצלילים אורגניים. זה היה זמן קצר לאחר שגילה סינתיסייזרים שהוא הצטרף להרכב ההולנדי העוסק בגל החדש לסוף שבוע בוואייקי כרב נגן ומפיק, בסיבוב הופעות נרחב עם ההרכב, לרבות באמצעות חלקים של ברית המועצות לשעבר, משנת 1988 עד 1991. הוא גם תרם לאלבום האחרון "Sputnik".

בשנת 1993 הולקנבורג הפיק כמעט ריקוד על ידי להקת המטאל ההולנדית שנקראה "The Gathering". ומאוחר יותר, באותה השנה המשיך ללכת ויצר את "העצב", להקת רוק תעשייתית עם פיל מילס. אחרי חתימה עם תווית משפיעה "Play It Again Sam" בשנת 1992, ושחרור ששני תקליטים - "(1993) Cancer of Choice" ו"(1994) Blood & Gold". הוא המשיך כמפיק בשביל לשכור עבודה עם להקת הארדקור ומטאל כמו: ו-Dog Eat Dog,Sepultura ,Fear, בו זמנית רישוי של כמה למסלולים האלקטרונים האינסטרומנטליים שלו למשחקי וידאו של מרוצים כגון Need For Speed ו-Test Drive 5. זה היה במהלך הזמן הזה שהוא גם התחיל להלחין את המוזיקה לסרט העלילתי ההולנדי "סיביר" שפרסמה חברת האחים וורנר בהולנד.

הלחנת מוזיקה לסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשיתוף פעולה עם הארי גרגסון ויליאמס, הוא תרם מוזיקה נוספת לסרטו של טוני סקוט "דומינו" משנת 2005 ושימש כמלחין של הסרט ההולנדי "עיוור" שהיה מועמד לפרס המוזיקה הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים ההולנדי בשנת 2007 וקיבל את פרס הגראנד פריקס למוזיקה הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים האבוגאני הבינלאומי ב-2008. כיום, הולקנבורג ממשיך להרחיב את השפעתו בעולם הקולנוע והטלוויזיה ושיתף פעולה עם מלחין זוכה פרס אוסקר הנס צימר באחד מהסרטים המרוויחים בכל הזמנים "עלייתו של האביר האפל" של כריסטופר נולאן, הסרט מסמן את שיתוף הפעולה הרביעי של הלחנת המוזיקה בינו לבין צימר כולל "מגה-מוח", "התחלה" ו"מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה", השניים עבדו יחד על הרבה פרויקטים מוזיקליים רבים כולל "איש הפלדה", האתחול המחודש לזיכיון סופרמן שיצא ב-2013 ורמיקס לטקס האוסקר של השנה הזו (2013). הולקנבורג גם סיפק את המוזיקה לסרט "ממלכת גן עדן" ועוד מגוון סרטים רבים כגון: "דומינו", "OA: חי או מת", "תפוס ת'כריש", "רידיק: זעם אפל", "אנימטריקס" ו"האויב שבפנים" ויש לו את המוזיקה המקורית שלו במספר סרטי קולנוע, בהם "בלייד" ו"החוף". בשנת 2013 הלחין את המוזיקה לסרט "פרנויה". זמן קצר לאחר מכן הובא בידי זאק סניידר, מפיק הסרט "300: עליית האימפריה" כדי להלחין את המוזיקה לסרט. בשנת 2014 הוא הלחין את פסקול הסרט "מפוצלים", עם הנס צימר שהיה מפיק בפועל של הפסקול. בחודש מאי 2015 הלחין וכתב את פסקול הסרט הרביעי של "מקס הזועם" שזהו "מקס הזועם: כביש הזעם" שיצא לאקרנים במאי 2015. במרץ 2016 הוא ילחין ויכתוב ביחד עם הנס צימר את הפסקול לסרט "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". במרץ 2021 שוחרר הסרט ליגת הצדק: גרסת סניידר, אשר לו הלחין את הפסקול. לפני שחרור הסרט הוא חשף שהפסקול מכיל 54 רצועות באורך כולל של 4 שעות.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסרט שנה במאי הערה
The Delivery 2001 לא ידוע מוזיקה משלו
האויב שבפנים 2002 פול ווס אנדרסון מוזיקה משותפת עם מרקו בלטרמי
אנימטריקס 2003 מגוון במאים מוזיקה משותפת עם דון דייוויס
רידיק: זעם אפל 2004 פיטר צ'אנג מוזיקה משלו
תפוס ת'כריש 2004 ויקי ג'נסון, ביבו ברגרון ורוב לטרמן מוזיקה משותפת עם הנס צימר
דומינו 2005 טוני סקוט מוזיקה משותפת עם הארי גרגסון ויליאמס
עיוור 2006 לא ידוע מוזיקה משלו
סיביר 2007 לא ידוע מוזיקה משלו
The Happy Housewife 2010 אנטון בומר מוזיקה משלו
מגה-מוח 2010 טום מקגראת' מוזיקה משותפת עם הנס צימר ולורן באלפה
להביא את בובי 2011 פמקה ינסן מוזיקה משלו
ילדים חדשים 2011 לא ידוע מוזיקה משלו
ילדים חדשים: טורבו 2011 סטפן הארס מוזיקה משלו
The Heineken Kidnaping 2011 לא ידוע מוזיקה משלו
קונג פו פנדה 2 2011 ג'ניפר יו נלסון מוזיקה משותפת עם הנס צימר וג'ון פאוול
מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה 2012 טום מקגראת' וקונרד ורנון מוזיקה משותפת עם הנס צימר
עלייתו של האביר האפל 2012 כריסטופר נולאן מוזיקה משותפת עם הנס צימר
איש הפלדה 2013 זאק סניידר מוזיקה משותפת עם הנס צימר
פרנויה 2013 רוברט לוקטיק מוזיקה משלו
300: עלייתה של אימפריה 2014 נועם מורו מלחין
מפוצלים 2014 ניל בורגר מלחין
מקס הזועם: כביש הזעם 2015 ג'ורג' מילר מלחין
מרדף לילי 2015 חאומה קולט-סרה מלחין
דדפול 2016 טים מילר מלחין
באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק 2016 זאק סניידר מוזיקה משותפת עם הנס צימר
ליגת הצדק: גרסת סניידר 2021 זאק סניידר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'נקי XL בוויקישיתוף