דארון מאלכיאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דארון מאלכיאן
Daron Malakian
לידה 18 ביולי 1975 (בן 48)
הוליווד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הוליווד, קליפורניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1990
מקום לימודים Rose and Alex Pilibos Armenian School, תיכון גלנדייל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מוזיקאי, כותב, מלחין, גיטריסט
סוגה רוק אלטרנטיבי
הארד רוק
הארדקור פאנק
מטאל אלטרנטיבי
הבי מטאל
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת ארמנית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, גיטרת בס
חברת תקליטים American Recordings
Columbia Records
EatUrMusic
System Of A Down
Scars On Broadway
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דארון ורטן מאלכיאןאנגלית: Daron Vartan Malakian; נולד ב-18 ביולי 1975) הוא נגן גיטרה, כותב וזמר בלהקת הרוק מטאל "סיסטם אוף אה דאון". היה פעיל בכתיבה של רוב השירים של הלהקה. בתקופת הפגרה של סיסטם אוף אה דאון היה ועדיין סולן וגיטריסט הלהקה "Scars On Broadway".

מאלכיאן נבחר 4 פעמים לגיטריסט הטוב ביותר של השנה על ידי המגזין "Metal Edge". הוא מנגן בגיטרת Ibanez מדגם 'ICEMAN' שיוצרה במיוחד עבורו, וכן בגיטרה גיבסון-SG.

שנותיו הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב-18 ביולי 1975 בהוליווד, בקליפורניה שבארצות הברית. הוא בן יחיד להורה ממוצא עיראקי-ארמני (ורטן מאלכיאן) ולאם ממוצא איראני-ארמני (זופור מאלכיאן). כבר מגיל צעיר הוא נמשך לז'אנר ההבי מטאל: דודו הרחוק הביא לו דיסק של להקת ההארד רוק הידועה Kiss כשהיה בן 4, וכבר מאז מאלכיאן התחבר לז'אנר הזה של המוזיקה. מאלכיאן החל לשמוע אמנים כגון: ואן היילן, איירון מיידן, ג'ודס פריסט, מוטורהד, אוזי אוסבורן ורבים אחרים. הוא תמיד רצה לנגן בתופים, אך הוריו קנו לו גיטרה במקום בטענה ש"אתה לא מסוגל להפסיק לנגן". עם חלוף השנים מאלכיאן האזין למוזיקה "כבדה" יותר, וכבר כשהיה נער האזין ללהקות מטאל אגרסיביות כגון: סלייר, ונום, מטאליקה, פנטרה, ספולטורה וקניבל קורפס. בגיל 17 החל לשמוע את להקת הביטלס ואת פיטר, פול ומרי, וטען שלהקות אלו השפיעו עליו מאוד כהיותו כותב.

מאלכיאן הצטרף לבית ספר הנמצא ב"ארמניה הקטנה", שבהוליווד, שם הכיר את סרג' טנקיאן ושאבו אודאג'יאן (בהמשך חבריו ללהקה System Of A Down) אשר למדו גם כן באותו בית הספר, אך היו בשכבות שונות, כתוצאה מפערי הגילאים.

מאלכיאן מגדיר את עצמו כמעריץ מושבע של להקת סלייר, וחברו שאבו אודאג'יאן נהג ללבוש חולצות של הלהקה בהופעות חיות. במהלך ילדותו היה מאלכיאן למעריץ של קבוצת ההוקי לוס אנג'לס קינגס, כפי שניתן להבחין בו בקליפ לשיר 'Toxicity' של System Of A Down, יש לו אוסף אובססיבי של פרטי הערצה לקבוצה בבית.

System Of A Down[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – System Of A Down

ב-1993 פגש מאלכיאן את סרג' טנקיאן בזמן ששניהם השתמשו באותו סטודיו להקלטות, אך עם להקות שונות. סרג' ניגן בקלידים בלהקתו, ומאלכיאן היה הזמר הראשי בלהקה האחרת. שתי הלהקות חברו והקימו יחד להקה הנקראת "Soil", וכך הכירו את שאבו אודאג'יאן. הלהקה לא החזיקה זמן רב, ובשלב מאוחר יותר התפרקה. מאלכיאן וטנקיאן החליטו להקים ביחד להקה חדשה, אליה צירפו את שאבו. בסופו של דבר הם החליטו על השם "System of a Down", בעקבות שיר שמאלכיאן כתב. שמו של השיר היה "Victims of a Down", אך שאבו האמין שעדיף להחליף את המילה 'Victims' במילה 'System' תמשוך קהל רחב יותר, ונוסף על כך הם היו מעוניינים שאלבומי הלהקה יהיו בצמוד ללהקת סלייר. בשלב מאוחר יותר הם צירפו ללהקה את המתופף Andy Khachaturian, אך נאלצו להחליפו כתוצאה מפציעה בידו במתופף העכשווי ג'ון דאלמיאן. מאלכיאן הפיק את אלבומי System Of A Down עם המפיק הנודע ריק רובין.

ב-2003 שיחק מאלכיאן יחד עם מספר כוכבי תקשורת במשחק בייסבול מתוקשר בהוליווד. לאחר מכן מאלכיאן כתב על החוויה שיר בשם "Old School Hollywood" מהאלבום 'Mezmerize', ובו הוא מציג את החוויה כמגוחכת ומבזה. לאחר השיר המדובר קיים באלבום שיר נוסף הנוגע בהוליווד הנקרא: "Lost In Hollywood", אך לא ידוע אם שיר זה (שגם סוגר את האלבום) קשור בהכרח לאותה החוויה.

באחד מהראיונות של הלהקה מאלכיאן הצהיר שהלהקה לא עוקבת אחר אף אחד:

"הרבה מהלהקות נוטות לעקוב אחר הלהקה קורן. אנחנו לא אחת מאותן הלהקות שמביעות כבוד ל'קורן' רק משום שהיא מקורית. אני חושב שזה פשוט בושה שכל כך הרבה אנשים הרגישו צורך לחקות את זה. כולם אומרים לנו שיש לנו את המוזיקה האינדיבידואלית שלנו. אני חושב שיש לנו מספיק אמון במעריצים שלנו מכל סיבובי ההופעות בעולם, במשך כל כך הרבה שנים, דבר המאפשר לנו לדעת שהם מצפים מאיתנו למשהו אחר, וזה דבר מצוין, המשאיר לנו את הדלת פתוחה להגיע לכל מקום שנרצה".

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2006: System Of A Down זכו בפרס הגראמי הראשון שלהם כלהקת הארד רוק - על ביצועם של השיר "B.Y.O.B."
  • 2006: System Of A Down זכו בפרס "MTV - MTV Good Woodie Award" על השיר "Question!".
  • 2006: System Of A Down הגיעו למקום ה-14 ברשימת "40 שירי המאטל הטובים" עם שירם "Toxicity".
  • 2007: System Of A Down התמודדו שוב על פרס גראמי על ביצועו של השיר "Lonely Day".

Scars On Broadway[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Scars on Broadway

Scars on Broadway (בתרגום חופשי: "צלקות בברודוויי") היא להקת רוק/מטאל אמריקאית שייסד מאלכיאן. בשנת 2006, כאשר System Of A Down הכריזו רשמית על פגרה- מאלכיאן פנה אל הפרויקט המדובר (אשר היה פעיל במידת מה כפרויקט עצמאי בלבד) .

האלבום של Scars on Broadway הופק ונכתב במלאו על ידי דארון מאלכיאן. הופעתם החיה הראשונה (הבאה לקדם את אלבום הבכורה) הייתה ב-11 באפריל 2008 בלוס אנג'לס.

דארון מאלכיאן מייחס את האלבום לז'אנר הרוק. באחד הראיונות נשאל מה תהיה המגמה המוזיקלית של הופעות הבכורה של האלבום והוא השיב: "סביר להניח שזה יהיה משהו אלקטרוני, מעורבב עם הסגנון האמריקאי-מסורתי. תהיה גם השפעה של הת'ראש מטאל, דת' מטאל, בלאק מטאל ודום מטאל. [...] גם כשהמוזיקה פורצת החוצה, המבנה נשאר יציב, ממש כמו המוזיקה של System Of A Down".

בראיון שנערך בשלבים מתקדמים יותר, מאלכיאן הצהיר שהמוזיקה באלבום הבכורה Scars on Broadway מושפעת גם מאמני רוק קלאסי כגון דייוויד בואי, בריאן אינו, וניל יאנג. הוא ציין גם שבניגוד מטכניקת הכתיבה שלו ב-System Of A Down, אשר הייתה מאוד מעורפלת, טכניקת הכתיבה שלו ב-Scars on Broadway יותר מבוססת, בהשראת ניל יאנג ודייוויד בואי.

Dictator

ב-20 ביולי 2018 הוציא לאור אלבום נוסף של Scars on Broadway בשם Dictator אותו הפיק לגמרי לבד ואף ניגן לבד על כל הכלים.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאלכיאן מתגורר בגלנדייל שבקליפורניה בביתו הפרטי. יש לו קשרים עם איראן ועם עיראק מכיוון שהוריו נולדנו במדינות אלו והוא אף ביקר שם. כמו כן, מאלכיאן מרגיש שייכות למוצאו האתני הארמני, ולארמניה. מוצאם של הוריו. לא פעם הוא התבטא בעד ההכרה ברצח העם הארמני, ואף הקדיש לכך מספר התבטויות בהופעות חיות של סיסטם אוף אה דאון. יש לו אוספים הכוללים: נרות, שטיחים פרסיים, כלי נגינה רבים, נרגילות וגולגולות.

EatUrMusic[עריכת קוד מקור | עריכה]

EatUrMusic הוא הסכם בין מאלכיאן לחברת התקליטים 'סוני'. ההסכם החל ב-2003 ומאז נזנח כמעט לחלוטין כתוצאה מהמחויבויות הקודמות שיש למאלכיאן ושאר עיסוקיו. הלהקה הראשונה שהוחתמה הייתה להקת פאנק (Punk)/מטאל בשם Amen. סולן הלהקה (ומייסדה) קייסי כאוס ישחרר בעתיד את המוזיקה שלו תחת חברת תקליטים משל עצמו.

עמוד הבית של 'EatUrMusic' לא פעיל, אך לאחרונה הועלה פורום חדש בתקווה שיעורר את הקהילה. הקליפ הראשון של הלהקה Scars on Broadway רשום תחת זכויות יוצרים של EatUrMusic.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

System Of A Down[עריכת קוד מקור | עריכה]

Scars on Broadway[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דארון מאלכיאן בוויקישיתוף