דארת' פלייגוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דארת' פלייגיוס
Darth Plagueis
יוצרים ג'ורג' לוקאס
מידע
שם אמיתי הגו דמאסק
כינויים דארת' פלייגיוס
מקום לידה Mygeeto עריכת הנתון בוויקינתונים
מין זכר
דת סית'
אזרחות הרפובליקה הגלקטית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דארת' פלייגיוס ("החכם") הוא אדון סית' ביקום מלחמת הכוכבים, מורהו של דארת' סידיוס. על פלייגיוס נאמר כי היה חזק במיוחד עם הכוח, ואף הצליח ליצור חיים ולרמות את המוות עצמו. הוא נבגד ונרצח בשנתו על ידי תלמידו סידיוס.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי הידוע על אודותיו, חייזר אחד מגזע הבית' (אחדים מהם נראו מנגנים במסבאה במוס אייסלי בפרק 4) בשם ראגס נום פנה אל אישה אחת מגזע המון (MUUN) על מנת ליצור צאצא משותף אשר יהיה חזק מאוד עם הכוח.

אותו נום אשר בו בזמן היה בסתר אדון אפל של הסית' דארת' טנברוס, הצליח ליצור את אותו צאצא ומאוחר יותר לקח אותו כשולייתו וקרא שמו דארת' פלייגיוס.

כאשר פלייגיוס התחזק והבחין בנער הכשרוני שיב פלפטין, חשק בו כתלמידו והחליט להיפטר ממורהו. כאשר מורו נהרג, הוא הצליח לקחת מפלייגיוס את היכולת לחזות את העתיד, מה שמנע מפלייגיוס לצפות את בגידת תלמידו.

לפני אירועי אימת הפנטום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופה הזו, פלייגיוס עמל רבות על השגת היכולת ליצור חיים מהמידי- כלוריאנים, בין היתר על מנת לרמות את המוות ולהשיג לו חיי נצח. ישנן טענות הסוברות כי אחת התוצאות של ניסויים אלו הייתה אנקין סקייווקר עצמו, שכן נמדדה בו כמות מידי כלוריאנים חסרת תקדים שעלתה על כל דבר שנראה קודם לכן. כמו כן נטען כי לא היה לו אב וכי הוא נולד ישירות מהכוח.

תוכניותיו של פלייגיוס כללו את השתלטותו של תלמידו סידיוס על הסנאט הגלקטי, כשהוא עצמו ייבחר לסגן נשיא וביחד הם ישלטו על הגלקסיה. תוכניות אלו לא התממשו בסופו של דבר, מאחר שהוא נרצח בידי תלמידו.

בציבור הרחב, פלייגיוס היה ידוע כהגו דמאסק (Hego Damask), ראש קבוצת הבנקאים הגלקטית. כל הנהגת קבוצת הבנקאים הגלקטית הייתה מגזעו של פלייגיוס, המונים (MUUNS). כמו כן דמות מגזעו של פלייגיוס הופיעה לזמן קצר במתקפת המשובטים כשחתמו אמנה עם הרוזן דוקו, וכמו כן בנקמת הסית', כאשר כל מנהיגי הבדלנים נהרגו בידי דארת' ויידר.

פלייגיוס התמקד בעיקר בעסקיו, בזמן שתלמידו התמקד בפוליטיקה.

במהלך אירועי אימת הפנטום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד פלייגיוס עסוק במגזר העסקי, תלמידו הצליח להניע את פדרציית הסחר וניוט גאנריי בראשה להטיל מצור על כוכב הלכת נאבו.

בהוראתו של סידיוס, שהוא למעשה סנאטור פלפטין, החלה פלישה מסיבית של דרואידי קרב לכוכב הלכת. מלכת הכוכב פאדמה אמידאלה, חולצה ממנו בידי הג'די ופנתה לסנאט הגלקטי. כשהבינה שהסנאט לא יפעל לטובתה, תחת שכנועיו של פלפטין, החליטה להגיש הצעת אי- אמון בנשיא וולורום. פלפטין היה בין הסנאטורים שנבחרו להתמודד על התפקיד. במהלך האירועים, פלפטין זכה בהצבעה, בזכות הרטוריקה המצוינת שלו וגם עקב העובדה כי הוא עצמו מהכוכב נאבו.

עד לכל מה שאירע, פלייגיוס חש כי תוכניותיו להשתלטות על הגלקסיה והשמדת הג'די קרובות למימוש. הוא החליט לחגוג את המאורע עם תלמידו דארת' סידיוס. הם שתו משקאות אלכוהוליים ופלייגיוס שוכנע לשתות יתר על המידה בידי תלמידו. פלייגיוס, שהיה פרנואיד קיצוני, בעל חרדה תמידית לניסיונות התנקשות, לא הלך לישון כבר כמה שנים טובות, אך עקב כמויות האלכוהול ששתה לא היה יכול להתנגד יותר ונרדם. תלמידו ניצל את הרגע (מה שהוכיח את הפראנויה של פלייגיוס כנכונה), קרב את מיטת מורו, תקף אותו בזרם ברקי כוח והרג אותו בשנתו תוך כדי עינויים קשים. כך מת דארת' פלייגיוס החכם ונפתחה בפני תלמידו האפשרות לשלוט לבד בגלקסיה.

מורשתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך אירועי "נקמת הסית'", כאשר פלפטין ואנאקין נמצאים באופרה, פלפטין מספר לאנקין את סיפורו של דארת' פלייגוס וקורא למותו "אירוני". סצנה זו בסרט הפכה לתופעת אינטרנט מפורסמת בקרב מעריצי מלחמת הכוכבים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]