דברה ג'ו ראפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דברה ג'ו ראפ
Debra Jo Rupp
לידה 24 בפברואר 1951 (בת 73)
גלנדייל, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דברה ג'ו ראפאנגלית: Debra Jo Rupp; נולדה ב-24 בפברואר 1951) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית, הידועה ביותר בתפקידה כקיטי פורמן בסדרת הטלוויזיה "מופע שנות ה-70". היא גם ידועה בתפקידה כאליס, אשתו של פרנק ג'וניור, אחיה של פיבי בסיטקום "חברים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראפ נולדה בגלנדייל, קליפורניה אך גדלה וחונכה בבוקספורד (אנ'), מסצ'וסטס. יש לה שתי אחיות. בשנת 1974 סיימה תואר ראשון באוניברסיטת רוצ'סטר. ראפ היא רווקה, מתגוררת לבדה ואין לה ילדים. ראפ מחלקת את זמנה בין מסצ'וסטס, ובין לוס אנג'לס. ראפ היא נוצרייה מתודיסטית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1979 עזבה את ביתה ונסעה לניו יורק על מנת לעסוק במשחק. היא הרבתה להופיע על בימות תיאטרון קטנות ופרסומות טלוויזיה בטרם זכתה בתפקידה הראשון כשילה, רקדנית אקזוטית, בדרמה היומית "כל ילדיי". באותה התקופה שיחקה בהצגות ברודוויי נחשבות וכן זכתה לפרס הביקורת של מגזין התיאטראות הניו-יורקי. במשך כל שנות השמונים התמקדה במשחק בברודוויי והנחשבה לאחת השחקניות המוערכות ביותר בתחום התיאטרון. לקראת סוף שנות השמונים, שיחקה את תפקיד המזכירה בסרטו של טום הנקס, "ביג".

ראפ המשיכה בתפקידי משנה בטלוויזיה בשנות התשעים, ובתפקידים ראשיים על בימות ברודוויי. בשנת 1995 שיחק בסדרה הקומית "המופע של ג'ף פוקסוורת'י" בעונה הראשונה, בתפקיד גייל. בשנת 1996 השתתפה בפרק של הסדרה "סיינפלד" בתפקיד סוכנת ההזמנות של ג'רי סיינפלד, תפקיד עליו קיבלה מספר פרסים. בשנת 1997 הצטרפה לקאסט של "חברים" למשך שלוש עונות בתפקיד אליס נייט, מורה לכלכלת בית שהתאהבה והתחתנה עם אחיה של פיבי בופה, פרנק ג'וניור ג'וניור.

פריצתה הגדולה והבולטת ביותר התרחשה בשנת 1998, כאשר לוהקה לתפקיד קיטי פורמן בסדרה "מופע שנות ה-70", מה שנחשב לתפקידה הגדול ביותר עד כה. בשנת 2005 חזרה לסדרה "כל ילדיי" לפרק אחד בתפקיד ויקטוריה, אישה מחוסרת דיור. בשנת 2006 ירדה "מופע שנות ה-70" מהמסך, וראפ לוהקה מיד למספר תפקידים ראשיים ומשניים בסדרות בארצות הברית שחלקן הגיעו לישראל.

בשנת 2021 ראפ הופיעה בפרק הראשון במיני סדרה של דיסני + "וונדה-ויזי'ן" ושיחקה את אשתו של מר. הארט (שרון דייוויס)

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דברה ג'ו ראפ בוויקישיתוף