דודו זר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דודו זר
דודו זר בהופעה בפני ילדים, מאי 2008
דודו זר בהופעה בפני ילדים, מאי 2008
לידה 22 בינואר 1949 (בן 75)
ירושלים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
ארצות הבריתארצות הברית לוס אנג'לס, ארצות הברית
סוגה שירי ילדים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דודו זָר (נולד ב-22 בינואר 1949) הוא שחקן, זמר, מלחין, מדבב וגיטריסט ישראלי. מזוהה בעיקר עם תוכנית הילדים "פרפר נחמד", בה הופיע בשנות השמונים והתשעים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דודו זר נולד ב-1949 בירושלים למרדכי זר, חבר הכנסת מטעם המערך וצאצא למשפחת אנוסים מפרס (אנוסי משהד). הוא אחיו של גידי זר, מ"צוות הווי פיקוד צפון". בילדותו למד בכפר הנוער הכפר הירוק. בצה"ל שירת בלהקת גייסות השריון בין השנים 19681971.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירת הבמה שלו לאחר שחרורו מהצבא החלה בשנת 1972 כאשר השתתף בהצגה המוזיקלית "אל תקרא לי שחור" שעסקה באפליית השחורים בארצות הברית. בהמשך שיחק בתיאטרון הבימה בהצגה "כובע הקש האיטלקי", בתיאטרון לילדים ולנוער של אורנה פורת בהצגות "כפיים" ו"אלוף בצלות ואלוף שום" ובתיאטרון לילדים של טמירה ודודו ירדני. כמו כן השתתף בהצגות "חכם וכלה", "הדבורה מאיה", "המסע אל האי אולי", "המפוזר מכפר אז"ר", "שרתי לך תש"ח" ו"שמח בשכונה".

בשנת 1978 החל לעבוד על אלבום סולו בסגנון פולק-רוק. השיר "יום אחד" (מלים: אסי הנגבי, לחן: דודו זר) צעד במצעד הפזמונים אך האלבום לא הושלם ולא ראה אור.

בשנת 1982 השתתף זר במחזמר "אברהם אחד" לצד אריק סיני וריקי גל. כמו כן השתתף במחזמר "חיידק במה" שהיה מחזמר מקורי המבוסס על המחזמר האמריקאי "שורת המקהלה".

זר הופיע בסדרת הילדים "פרפר נחמד" בהפקת הטלוויזיה החינוכית הישראלית במשך שנות השמונים ושנות התשעים, והפך לאחד מכוכבי הילדים הבולטים בישראל. זר כתב פרקים אחדים ושירים רבים בתוכנית.

לאורך השנים זר הפיק והוציא לאור את קלטות הילדים:"שרים וצוחקים" (1992),"שירי חיות" (1992),"נגנים בלגנים" (1996) ו"בגן של דודו-איך עושים לחם" (2005).

בין השנים 20062007 שיחק בטלנובלה "האלופה" בתור אוהד שרוף קבוצת כדורגל ישראלית בדיונית בשם "הכח ירושלים".

בשנת 2008 הופיע בהצגות הילדים: "תירס חם" ,"נגנים בלגנים" ,"מוכרחים להיות שמח" ו"פרפר נחמד". בשנת 2011 השתתף בסרט קצר שביים עומר ולדמן, "כוכבית".

הוא גם עוסק בדיבוב סרטים וסדרות. בשנת 1999 דיבב את דמותו של צוציק ואת עצמו במשחק המחשב השני בסדרת "פיפוש" והוא דיבב גם ב"משטרת האגדות", "סוד הממלכה הקסומה", "בחזרה לארץ עוץ", "משאלתה של אנאבל", "גיבור של כולם", "חלום ליל קיץ", "רומיאו ויוליה: חתום בנשיקה" ו"טום וג'רי: טבעת הקסמים"[1].

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1978 השתתף בפסטיבל הזמר והפזמון בו התחרה עם מוטי דיכנה, חגי אלקיים ודפנה ארמוני עם השיר "אקומה נא" שזכה במקום העשירי.

בשנת 1980 חבר להרכב ניסיוני שנקרא "שלושה בשירה אחת", ובו היו חברים עוזי חיטמן ולאה לופטין, והם הופיעו בפסטיבל הזמר והפזמון של אותה שנה עם השיר "אני מאמין" שזכה במקום התשיעי, והם גם הופיעו באותה השנה במופע לילדים שנקרא "יובב השובב שמח בשכונה".

ב-1982 פתח מועדון שירה ישראלי בלונדון מיניסטורס בתל אביב שנקרא "הסליק", ניהל אותו אמנותית והופיע בו ערב ערב במשך שבע שנים רצופות. הסליק היה מועדון הלילה הישראלי הראשון ששילב שירה בציבור בבילוי לילי במועדון.

ב-1989 זר כתב והלחין עבור הזמרת עליזה אביב את השיר "שלום על ארץ" אותו ביצעה אביב בקדם אירוויזיון באותה השנה, והוא זכה במקום ה-11.

זר ביצע עם גילה חסיד ורינה שסקין את שיר הפתיחה של התוכנית "מסיבת גן" ששודרה בערוץ הראשון.

בנובמבר 2005 הצטרף זר להרכב רוק שנקרא "חברים" יחד עם רותי נבון ודני שושן.

זר מופיע במועדוני זמר שונים בשירי ארץ ישראל ובהופעות אורח במועדוני רוק ודיסקו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נשוי בשנית, ואין לו ילדים מתוך בחירה. בשנת 2013 עבר להתגורר בלוס אנג'לס בעקבות משפחתה של אשתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דודו זר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דודו זר, במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית