דייוויד הייווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד הייווד
הייווד בינואר 2003
הייווד בינואר 2003
לידה 5 ביולי 1982 (בן 41)
אוגוסטה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אוגוסטה, ג'ורג'יה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2006
מקום לימודים אוניברסיטת ג'ורג'יה, Lakeside High School, Terry College of Business עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר, כותב שירים.
סוגה קאנטרי
כלי נגינה גיטרה, פסנתר וקולות רקע.
חברת תקליטים Capitol Nashville
שיתופי פעולה בולטים ליידי אנטבלום
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד "דייב" הייוודאנגלית: David Wesley Haywood;‏ נולד ב-5 ביולי 1982) הוא זמר ופזמונאי קאנטרי אמריקאי החבר בהרכב המוזיקלי ליידי אנטבלום בו הוא מנגן בפסנתר, גיטרה ומנדולינה וגם שר קולות רקע.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הייווד נולד באוגוסטה שבג'ורג'יה. אביו של הייווד, ואן, הוא רופא שיניים אשר פיתח שיטת להלבנת שיניים ואמו, אנג'י, היא מורה. שניהם מעורבים במוזיקה, בכנסייתם.

אמו של הייווד לימדה אותו לנגן בפסנתר ואילו אביו לימד אותו לנגן בגיטרה. במהלך ילדותו נהג הייווד לשיר ולנגן בכלים שונים יחד עם הוריו. בנוסף, הייווד היה חבר בלהקה המתודיסטית "לאב אולטימייטד" ואף שימש כראש שלה במהלך שנתו האחרונה בתיכון.

הייווד ומשפחתו התגוררו בצ'אפל היל שבצפון קרוליינה למשך עשור כאשר אביו לימד רפואת שיניים באוניברסיטה במקום. בשנת 1993, שבה משפחתו לאוגוסטה. הייווד פגש לראשונה את צ'ארלס קלי בחטיבת הביניים באוונס, ג'ורג'יה כאשר היה חבר בלהקת ג'אז יחד עם אחיו, ג'וש קלי. הייווד השלים את לימודיו בשנת 2000. את לימודיו באוניברסיטת ג'ורג'יה השלים בשנת 2004. את להקת הקאנטרי ליידי אנטבלום ייסד בשנת 2006 בנאשוויל, טנסי יחד עם צ'ארלס קלי והילרי סקוט.

ליידי אנטבלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005, נפגש הייווד עם קלי, חבר חטיבת הביניים שלו, במשך כל סוף שבוע באטלנטה ג'ורג'יה כדי לכתוב שירים ביחד. לבסוף, קלי הצליח לשכנע את הייווד לעבור לנאשוויל בשנת 2006 במטרה לעבוד ביחד מוזיקלית, וכן, במטרה לעזור לקלי להתפרסם כזמר סולו מצליח. הייווד התפטר מעבודתו שבאטלנטה, ועבר לנאשוויל במטרה להתמקד במוזיקה באופן מלא. מעט לאחר מכן, פגש הייווד את הילרי סקוט בבר והיא זיהתה אותו מעמוד המייספייס של חברו קלי, אותו הוא יצר. הייווד הזמין אותה להפוך לשותפה בכתיבת שירים יחד איתו ועם קלי, דבר אשר הוביל להקמת הלהקה. הייווד שימש כאמרגן הלהקה משך הזמן שהופיעו בכל מקום אשר יכלו במטרה להתפרסם. הוא גם פתח את אתר האינטרנט הראשון של הלהקה.

ליידי אנטבלום עשו את פריצתם בשנת 2007 כאשר השתתפו כאורחים ווקאליים בסינגל של ג'ים בריקמן, ,"Never Alone". בשני באוקטובר, 2007 הם שחררו את הסינגל "Love Don't Live Here". הסינגל התברג במקום השלישי במצעד שירי הקאנטרי של הבילבורד. אלבום הבכורה שלהם, ליידי אנטבלום, שוחרר ב-15 באפריל 2008. כבר בשבוע בראשון לצאתו התברג האלבום במקום הראשון בטבלת אלבומי הקאנטרי של המגזין בילבורד. הם שחררו את הסינגל השני שלהם, "Lookin' for a Good Time", ביוני 2008 והוא התברג במקום ה11 במצעד שירי הקאנטרי של המגזין בילבורד.

ליידי אנטבלום שחררו את הסינגל הרביעי שלהם "Need You Now" באוגוסט 2009 והוא שימש כשיר הנושא לאלבומם "ליידי אנטבלום". השיר התברג במקום הראשון במצעד שירי הקאנטרי של המגזין בילבורד, והוא שהה במקום זה במשך חמישה שבועות. הסינגל החמישי שלהם,"American Honey", שוחרר ב-11 בינואר 2010 והתברג במקום הראשון במצעד גם כן.

הסינגל השישי שלהם, "Our Kind of Love", שוחרר במאי 2010 והפך לסינגל הרביעי שלהם שהתברג במקום הראשון במצעד הבילבורד. לעומת זאת, הסינגל השביעי שלהם "Hello World" דורג לאחר יציאתו במקום השישי בלבד. במאי 2011 הם שחררו את הסינגל השמיני שלהם,"Just A Kiss" שהוא הסינגל הראשון מתוך האלבום "Own The Night". הסינגל עשה היסטוריה כאשר דורג במקום השביעי בדירוג השירים הוט בילבורד וכאשר מכר מעל 211,000 עותקים דיגיטליים בשבוע הראשון ליציאתו. הסינגל "Just A Kiss" הוא הסינגל החמישי שלהם שדורג במקום הראשון במצעד שירי הקאנטרי של המגזין בילבורד.

בספטמבר 2011 הם שחררו את האלבום השלישי שלהם Own the Night.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 בדצמבר 2011 התארס דייוויד עם קלי קשילואה לאחר 7 חודשי זוגיות אף שהם הכירו זה את זה חמש שנים לפני. דייוויד וקלי התחתנו ב-14 באפריל 2012 בנאשוויל, טנסי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד הייווד בוויקישיתוף