דלרוי לינדו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דלרוי לינדו
דילרוי לינדו, (2008)
דילרוי לינדו, (2008)
לידה 18 בנובמבר 1952 (בן 71)
אלת'אם, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1976 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • אוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו
  • Cinema Department at San Francisco State University עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דלרוי ג'ורג' לינדואנגלית: Delroy George Lindo; נולד ב-18 בנובמבר 1952) הוא שחקן אנגלי-אמריקאי, מועמד פרס טוני לשנת 1988. התפרסם בזכות תפקידיו בדרמות " מלקולם אקס", "תקנות בית השיכר" ו"כופר" ובסרטי הפעולה "עקיצה ב-60 שניות", "רומיאו חייב למות" ו"האחד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינדו, בן למהגרים ג'מייקנים נולד במחוז אלת'האם וגדל במחוז לואיסהאם שבדרום לונדון. כנער עבר עם אמו להתגורר בטורונטו ולאחר מכן בסן פרנסיסקו, שם למד ב"תיאטרון הקונסרבטוריון האמריקאי". בעת שלמד במוסד המוזיקלי הפך דילרוי למעריץ ושאב השראה מהמוזיקאי אייזק הייז. ללינדו בן אחד מאשתו השנייה נישהורם לינדו.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינדו התחיל את דרכו כשחקן בקומדיה "עוד אמריקן גרפיטי", בסרטי הפעולה "דם הגיבורים" ו"הדרך הקשה" ובתיאטרון, במחזה "הבאים והולכים של ג'ו טרנר" בתפקיד עליו הועמד לינדו לפרס הטוני. התגלה בפעם הראשונה בדרמה של ספייק לי "מלקולם אקס" בתור הגנגסטר ארצ'י "האינדיאני המערבי" משכונת הארלם.

ספייק לי גילה עניין בכישרון של לינדו וליהק אותו לשני סרטיו "קלוקרס" בתפקיד איל הסמים המקומי של ברוקלין רודני ליטל ו"קרוקלין" בתפקיד וודי, נגן ג'אז ואב משפחת קראמייקל. לינדו השתתף בדרמה "יצרים בדם" בתור בונפייד, מנהיג כנופיית הכלא השחורה "צבא הגורילה השחור" בכלא סן קוונטין.

שיחק בקומדיית הפשע "תפוס את שורטי" בתור סוחר הסמים בו קאטלט לו חייב כספים המפיק הארי זים (ג'ין הקמן). ב-1996 הופיע לינדו במותחן הפשע המצליח של רון הווארד "כופר" בתור הסוכן המיוחד לוני הוקינס ובסרט הפעולה "קוד שבור" בתור קולונל חיל האוויר האמריקאי מקס וילקינס.

ב-1997 שיחק בקומדיה של דני בויל "חיים לא רגילים" בתפקיד מלאך בשם ג'קסון. ב-1999 שיחק בעיבוד הקולנועי של לאסה הלסטרם לרומן "תקנות בית השיכר", בדמות הפועל האפרו אמריקאי ארתור רוז המכניס את בתו רוז (אריקה באדו) להריון.

בשנת 2000 הופיע בסרטי הפעולה "עקיצה ב-60 שניות" בתפקיד בלש משטרת לוס אנג'לס רונלד קסטלבק הרודף אחר גנב המכוניות ממפיס ריינס (ניקולס קייג') ו"רומיאו חייב למות" בתור המאפיונר אייזק או'דיי אביה של גיבורת הסרט טריש (אליה).

ב-2001 שיחק בסרט הפעולה העתידני "האחד" בתפקיד הסוכן המיוחד הארי רודקר שנרצח בידי הרוצח המשוכפל יו לו (ג'ט לי). שיחק כמו כן גם בדרמת כותלי הכלא "המבצר האחרון" בתור הגנרל ווילר, חברו של הגנרל האסיר יוג'ין ארווינג (רוברט רדפורד) ובסרט הפשע "השוד" בתור הגנב בובי בליין. ב-2003 שיחק בסרט האסונות "שעת האפס" בתור ד"ר אד בארזלטון, המתכנן של כלי הרכב התת-קרקעי "ורג'יל".

ב-2005 הופיע בסרט האקשן הביוגרפי של טוני סקוט "דומינו" בתפקיד המשחרר בערבות קלרמונט ויליאמס השוכר את שירותם של ציידי הראשים ובקומדיית ההרפתקאות "סהרה". ב-2006 שיחק בסדרת הפשע של ג'ייסון סמיילוביק "חטוף" בתור סוכן ה-אפ. בי. איי לאטימר קינג. בשנת 2007 שיחק בדרמה הקומית "חג שכזה" בכיכובו של כריס בראון. בשנת 2009 דיבב את בטא בסרט "למעלה", כאשר הוא חזר לדבב את הדמות בסרט "המשימה המיוחדת של דוג".

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דלרוי לינדו בוויקישיתוף