דניס דוגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניס דוגן
Dennis Dugan
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 5 בספטמבר 1946 (בן 77)
וייטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1968
מקום לימודים
  • Wheaton Warrenville South High School
  • תיכון נוטר דאם עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'וייס ואן פאטן (19731987) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניס דוגן (אנגלית: Dennis Dugan; נולד ב-5 בספטמבר 1946) הוא שחקן, קומיקאי, במאי קולנוע וטלוויזיה אמריקאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוגן נולד בעיר ויטון, אילינוי, ילד שני מתוך ארבעה ילדים של מריון, עקרת בית ושל צ'ארלס דוגן, מנהל בסוכנות ביטוח. הוא בוגר תואר ראשון בחוג לדרמה של אוניברסיטת דה פול בשיקגו, אילינוי. בהמשך למד גם במכון האמנות של שיקגו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוגן התחיל את הקריירה שלו בהופעה במספר סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה בארצות הברית. בין היתר כיכב בסדרה משלו בשם "ריצ'י ברוקלמן, בלש פרטי", שנמשכה עונה אחת בשנת 1977. הופעותיו בתקופה זו נסמכו במיוחד על מראהו החיצוני. דוגן נראה בתקופה זו צעיר בהרבה מגילו, ובסוף שנות העשרים לחייו נראה כבן עשרה. מאז המשיך להופיע בתפקידי משנה בטלוויזיה, וכן מעת לעת בקולנוע בין היתר בקומדיה הרומנטית "צירי לידה" (1988) של הבמאי ג'ון יוז.

דוגן פנה לקריירה כבמאי קולנוע. בשנת 1990 ביים את הלהיט "מותק, הילד השתגע" (Problem Child) בו אף שיחק. לאחר מכן המשיך בבמוי קומדיות נוספות כ"להציל את סילברמן" (2001) או "שוטרים ללא הפסקה" (2003).

דוגן זכה להצלחה בעיקר בקומדיות בכיכוב אדם סנדלר, כמו "גילמור המאושר" (1996) (בו משחק דוגן משגיח במשחק גולף), או "ביג דדי" (1999) שגם בו משחק דוגן בתפקיד זעיר. כן ביים דוגן בשנות ה-90 פרקים בסדרות טלוויזיה מצליחות כ"בלשים בלילה" (בה גם הופיע כשחקן במספר פרקים), אלי מקביל, ו-NYPD.

בשנות ה-2000 היו הצלחותיו של דוגן קשורות במיוחד בשיתוף הפעולה עם סנדלר. בשנת 2006 ביים את קומדיית הספורט "חמים על הספסל" בכיכובו של רוב שניידר. בשנת 2007 ביים את הסרט השנוי במחלוקת "צ'אק ולארי", על שני כבאים בניו יורק שנסיבות ביורוקרטיות מוזרות גורמות להם להצהיר שהם זוג הומוסקסואלים. בשנת 2008 ביים את "אל תתעסקו עם הזוהן", קומדיה העוסקת בחייל ישראלי קשוח המגיע לניו יורק להגשים את חלומו להפוך למעצב שיער.

בשנת 2011 הוא ביים את הסרט "לזרום עם זה".

בשנת 2020 ביים את הקומדיה "אהבות, חתונות ואסונות אחרים", על פי תסריט של לארי מילר, בהשתתפותם של דיאן קיטון, ג'רמי איירונס, מגי גרייס וג'סי מקרטני.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נישואיו הראשונים של דוגן היו לשחקנית ג'ויס ואן פאטן ב-1973. הם התגרשו ב-1987, ולימים הוא התחתן עם שרון א'וקונור, לה הוא עדיין נשוי ויחד יש להם ילד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]