ה-4400

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ה-4400
לוגו הפתיחה
לוגו הפתיחה
סוגה מדע בדיוני/דרמה המשכית
יוצרים רנה אקהבריה וסקוט פיטרס
שחקנים ג'ואל גרטש
ג'קלין מקנזי
בילי קמבל
פטריק פלוגר
מהרשלה עלי
פיטר קויוטי
ג'פרי קומבס
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 44
הפקה
הפצה CBS Television Distribution, נטפליקס, Xfinity Streampix עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Amanda Abizaid עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור USA
רשת שידור בישראל ערוץ 3
תקופת שידור מקורית 11 ביולי 200416 בספטמבר 2007
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ה-4400 היא סדרת דרמה המשכית מדע בדיונית, ששודרה בארצות הברית בערוץ USA בשנים 2004–2007. הסדרה כללה ארבע עונות: העונה הראשונה כללה חמישה פרקים, ושלוש הבאות – 13 פרקים כל אחת. בישראל היא שודרה בערוץ 3. בשנת 2021 החלה הקרנה של גרסה מחודשת של הסדרה "4400".

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה נפתחת בכדור אור שנראה כמטאור המתקרב אל כדור הארץ והנוחת בארצות הברית. מכדור האור יוצאים 4,400 אנשים בגילאים שונים שנעלמו מכל רחבי העולם במהלך המאה ה-20. האנשים אינם זוכרים מה קרה להם במהלך התקופה שהם נעדרו, והם מנסים להסתגל לחייהם החדשים. במקרים רבים מופיעות מחלוקות בין הנעדרים לבין בני משפחותיהם, שחלקם חשבו שיקיריהם מתו. ביניהם ילדה בת שמונה שהוריה בינתיים מתו לפני שנים רבות, טייס שחור שלחם בקוריאה וסבל קשות מידי עמיתיו הגזענים ואישה צעירה שמגלה להפתעתה כי היא בהריון, בעוד היא יודעת בוודאות שלפני שנלקחה, לא הייתה בהריון. בבסיס הסדרה שני סוכנים של "אנטאק" (NTAC) שמטרתם לחקור את ה-4,400, הנקראים "המוחזרים".

העלילה סובבת סביב רעיון נוסף, שלפיו בעתיד אמור להתרחש אסון שטיבו אינו ידוע, ופעולות החטיפה וההחזרה של ה-4,400 נועדו למנוע אסון זה. כל אחד מאותם אנשים מפתח במהלך הזמן יכולות חדשות כמו ריפוי, ניבוי העתיד, טלקינזיס, קריאת מחשבות, שינוי דמות ועוד. לקראת סוף העונה השנייה מתגלה כי חומר בשם "פרומיצין" הוא זה הגורם לפיתוח היכולות החדשות. בסוף העונה השלישית מסתבר שאיזבל, התינוקת שבינתיים הפכה לאדם בוגר תוך כחודש ימים ("על חשבון" אימה שהזדקנה באותו קצב), היא הישות הרעה שבה יצטרכו להילחם ה-4,400 ויתר האנשים, ומשימתה היא להשמיד את כל ה-4,400. העונה מסתיימת לאחר שאיזבל נוטרלה מכוחה, אך רק אחרי שהספיקה לגרום נזק לשון, בעל כוחות ריפוי וממנהיגי המוחזרים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טום בולדווין (ג'ואל גרטש) - סוכן ב-NTAC, לשעבר סוכן FBI. טום הוא אביו של קייל ודודו של שון פארל. הוא מנהל מערכת יחסים עם אחת מה-4,400, אלאנה מרבה, שנעלמת בסוף העונה השלישית.
    בתחילת העונה הראשונה חוקר טום את ההעלמות של אחיינו, שון. באירוע המסתורי שבו נעלם, נותר בנו, קייל, במצב של קומה. לאחר ששון חוזר עם שאר ה-4,400, הוא מצליח להעיר את קייל. טום חובר אל דיאנה, ויחדיו הם חוקרים את הופעתם של ה-4,400 במסגרת גוף מיוחד, המכונה NTAC. טום מנסה להתקרב לבנו, אולם במהלך העונה השנייה מתברר שקייל הוא שרצח את ג'ורדן קולייר, המנהיג של ה-4,400. טום עוזר לו, אף על פי שהוא יודע על הסכנות הכרוכות בכך. במשך הזמן, במיוחד כאשר טום מתחתן עם אלאנה, מתהדקים יחסיהם של טום וקייל, עד שקייל חובר לג'ורדן קולייר ועוזב את טום לטובת הקהילה הסודית של קולייר, במהלך העונה הרביעית. טום הופך למתנגד העיקרי לג'ורדן קולייר והקהילה שריכז סביבו.
  • דיאנה סקוריס (ג'קלין מקנזי) - סוכנת ב-NTAC. שותפתו של טום בולדווין. יש לה אחות צעירה ורבת מעללים, אפריל, שעמה היא מנהלת מערכת יחסים מורכבת. בתחילת העונה הראשונה דמותה של דיאנה הייתה משנית יחסית, ומעט מידע נחשף לגביה, עד שנתקלה בילדה מיה, היודעת לחזות את האירועים שיקרו בעתיד. מאחר שלמיה אין יותר קרובי משפחה, מחליטה דיאנה לאמץ אותה. היא גם מונעת מ-NTAC לחקור את מיה, ומזייפת את היומן שכתבה.
    בעונה השלישית, כאשר אחותה של דיאנה, אפריל, מציגה בפניה ובפני מיה את החבר החדש שלה, בן, חוזה מיה שדיאנה ובן יתחתנו בעתיד. תוך זמן קצר אפריל ובן נפרדים, ודיאנה מתאהבת בבן. הם נוסעים עם מיה לאירופה, לאחר שדיאנה מקבלת הצעת עבודה בספרד. במהלך העונה הרביעית חוזרת דיאנה לארצות הברית ולעבודתה ב-NTAC.
  • ג'ורדן קולייר (בילי קמבל) - ג'ורדן הוא אחד מה-4,400, ניהל את המרכז של 4,400 ומנהיג כת מסתורית של אנשי 4,400. לפני שנחטף היה טייקון נדל"ן.
    כבר במהלך העונה הראשונה הוא מביע התעניינות בילדה העומדת להיוולד ללילי וריצ'רד טיילר, שניהם חלק מה-4,400. התינוקת הזו מתגלה מאוחר יותר כאיזבל רבת העוצמה. קולייר מחליט להקים מרכז לרווחת ה-4,400, ולאחר שהוא משלים אותו הוא הופך למעשה למנהיג ה"מוחזרים". לצידו בראש המרכז עומד שון פארל, בעל כוחות ריפוי. קולייר עושה כמה מהלכים סודיים ומפוקפקים הגורמים לו להפוך למטרה מרכזית של NTAC ומעוררים מורת רוח אצל שון ואחרים בקרב ה-4,400. קולייר נרצח בסוף העונה השנייה והמתנקש הוא לא אחר מאשר קייל בולדווין. לאחר הגילוי שהוא הרוצח קייל נאסר.
    קולייר קם לתחייה בעונה השלישית ומתחיל לחלק זריקות עם פרומיצין לכל דורש. השלטונות, שמתנגדים מאוד למהלך, מתחילים לרדוף אותו. הוא יורד למחתרת ומקים כת של מאמינים שרואים בו את המשיח. גם איזבל וקייל מצטרפים אליו.
  • שון פארל (פטריק פלוגר) - אחיינו של טום בולדווין, בן דודו של קייל. לאחר שנחטף, חזר כבעל יכולת מיוחדת לרפא אנשים.
    לאחר שהוא חוזר, מבקר שון את בן דודו קייל, השרוי בתרדמת ומצליח להעיר אותו. שון חובר לג'ורדן קולייר במרכז ה-4,400 ומרפא אנשים. הוא גם מרפא את ג'ורדן. לאחר מותו של ג'ורדן, נוטל שון את המושכות ומנהל את מרכז ה-4,400.
    שון מנהל מערכת יחסים עם איזבל, אולם לבסוף נפרד ממנה והיא מנסה להרוג אותו. שון נכנס למצב של קומה, ובן-דודו קייל מעיר אותו בהזרקת פרומיצין בתחילת העונה הרביעית. שון מתנגד לדרכו החדשה של ג'ורדן ולחלוקת הפרומיצין באופן חופשי. הוא מחליט לרוץ למועצת העיר ופותח מחדש את מרכז ה-4,400, שנסגר בסוף העונה השלישית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ה-4400 בוויקישיתוף