היילי בנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היילי בנט
Haley Bennett
לידה 7 בינואר 1988 (בת 36)
פורט מאיירס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Haley Loraine Keeling עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Barron G. Collier High School
  • Stow-Munroe Falls High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'ו רייט (2018–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היילי בנטאנגלית: Haley Bennett; נולדה ב-7 בינואר 1988) היא זמרת ושחקנית קולנוע אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הילי בנט נולדה בשם היילי לוריין קילינג (Haley Loraine Keeling) בפורט מאיירס שבפלורידה. הוריה, לילאני (לבית דורסי בנט) ורונלד קילינג, הכירו בכנסייה והתחתנו וכעבור 3 שנים נולדה היילי. היא ממוצא אנגלי, גרמני, אירי, ליטאי וסקוטי. היא גדלה בעיר נייפלס בפלורידה. הוריה התגרשו כשהייתה בת שש והיא עברה להתגורר באוהיו עם אביה שפתח שם חנות לתיקוני רכב. היילי העבירה את מגוריה בין אוהיו (עם אביה) לפלורידה (עם אימה) באופן קבוע, ששנים לאחר מכן היא אמרה, "לא הייתה תקופה שבו גרתי במקום מסוים יותר משנתיים. תמיד הייתי מנודה חברתית. אולי לא היה אכפת לי מה אנשים חושבים כי [חשבתי] לעצמי, 'ובכן, כנראה שלא יישאר כאן יותר מדי זמן. " כשבנט הייתה בת 10, היא ואביה עברו לעיר סטו שבאוהיו, שם למדה בבית הספר התיכון סטו-מונרו פולס. בגיל 13 נרשמה לבית הספר לדוגמנות ברביזון באקרון, אוהיו. היא השתתפה בוועידת הדוגמנות והכישרון הבינלאומית בשנת 2001.

היא החלה לכתוב שירה ופזמונים בגיל 14, בתיכון היא שיחקה בהצגות בית ספר ושרה במקהלה. לאחר התיכון עברה עם אמה ללוס אנג'לס, קליפורניה על מנת להגשים את חלומה להיות שחקנית קולנוע.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידה הראשון היה בשנת 2007 בסרט "מילים ולחן" בו גילמה זמרת צעירה אלילת נוער. ב-2008 השתתפה בסרטים "מארלי ואני" ו-"College" וכיכבה בסרט האימה "The Haunting of Molly Hartley". ב-2009 שיחקה בתפקיד הראשי בסרט המתח "The Hole".

בשנת 2015, בנט כיכב בסרטו של הבמאי הרוסי איליה נאישולר "הארדקור הנרי". בשנת 2016 שיחקה בתפקיד אמה קאלן בחידוש לסרט "שבעת המופלאים" של הבמאי אנטואן פוקואה, בנט כיכבה בדמותה של מייגן היפוול בסרטו של טייט טיילור "הבחורה על הרכבת", המבוסס על רב-המכר מאת פולה הוקינס (אנ') באותו השם, וגילמה את השחקנית ממי מרפי בדרמה הקומית של וורן ביטי "יוצא מן הכלל". התגובות לשני הסרטים הראשונים היו מעורבות, ואילו השלישי התקבל על ידי המבקרים בצורה חיובית יותר. ההופעות של בנט זכו לשבחים בשלושתם.

בשנת 2017 שיחקה בנט בדמותה של סאסקיה שומאן, אשתו של מיילס טלר בסרט הדרמה של ג'ייסון הול "כשגיבורים חוזרים", אשר מבוסס על הספר באותו שם מאת העיתונאי דייוויד פינקל, והסרט מדבר על חיילים שחוזרים הביתה משירות קרבי ממושך ונאבקים בהפרעת דחק פוסט-טראומטית. בהמשך השנה היא לוהקה גם לסרט הדרמה המוזיקלי של טרנס מאליק "שיר לשיר" לצד כריסטיאן בייל, אך הסצנות שלה נחתכו מן הסרט מאוחר יותר.

בשנת 2018 שיחקה לצדו של פיטר דינקלג' במחזמר "סיראנו דה ברז'ראק" שנכתב על ידי אדמון רוסטאן והוצג בתיאטרון דריל רות'.

בשנת 2019 היא כיכבה והפיקה את המותחן הפסיכולוגי "לבלוע", על אישה המתמודדת עם תסמונת פיקה. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים טרייבקה באפריל 2019, שם קיבלה בנט את הפרס לשחקנית הטובה ביותר. הופעתה בסרט זכתה לביקורות נלהבות מצד מבקרים שכינו אותו "מושלם", "יוצא דופן" ו"יצירת מופת ". באותה שנה לוהקה לצד כריס אוונס ומיכיל האוסמן לשחק כסוכנת מוסד במהלך מבצע אחים בסרטו של גידי רף "אתר הצלילה בים האדום" בהפקת נטפליקס.

בשנת 2020 היא השתתפה בשני עיבודים לרומנים, מותחן הדרמה "תמיד השטן" בבימויו של אנטוניו קמפוס, המבוסס על הרומן של דונלד ריי פולוק באותו שם ; והסרט "יומני האפלצ'ים" בבימויו של רון האוורד שמבוסס על ספר הזיכרונות של ג'יי. די. ואנס משנת 2016; שניהם שודרו בשירות הסטרימינג של נטפליקס. בשנת 2021 הצטלמה לסרט הדרמה-מוזיקלי "סיראנו" שביים בן זוגה ג'ו רייט, והוא מבוסס על המחזמר באותו שם בו בנט כיכבה לפני כן. בסרט היא תככב לצד פיטר דינקלג', ששיחק לצדה במחזמר ולצד בן מנדלסון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנט נמצאת בזוגיות עם הבמאי האנגלי ג'ו רייט. יש להם בת אחת, וירג'יניה ווילו, שנולדה ב-27 בדצמבר 2018. הזוג וביתם מתגוררים בברוקלין, ניו יורק.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2007 מילים ולחן קורה קורמן
2008 אמריקן קולג' קנדל
הרדיפה אחרי מולי הארטלי מולי הארטלי
מארלי ואני ליסה
2009 הבור ג'ולי קפמבל
2010 קאבום סטלה
ארקדיה אבודה שרלוט
2013 Deep Powder נטשה
2014 אחרי הנפילה רובי
קריסטי ג'סטין וויליס
אבודים בעיר הלבנה אווה
נקודת שוויון מנדי
2015 הארדקור הנרי אסטלה
2016 סוג של רצח אלי ברייס
שבעת המופלאים אמה קאלן
הבחורה על הרכבת מייגן היפוול
יוצא מן הכלל ממי מרפי
2017 כשגיבורים חוזרים סאסקיה שומאן
2019 בליעה הנטר
אתר הצלילה בים האדום רייצ'ל רייטר
2020 תמיד השטן שרלוט ראסל
יומני האפלצ'ים לינדזי
2022 סיראנו רוקסן
סיפורו של אמט טיל קרוליין בראיינט
2024 בורדרלנדס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא היילי בנט בוויקישיתוף