המקום הטוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המקום הטוב
The Good Place
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
סוגה קומדיה
פנטזיה
קומדיית מצבים
פילוסופיה
יוצרים מייקל שור
שחקנים קריסטן בל
טד דנסון
ויליאם ג'קסון הרפר
ג'מילה ג'מיל
דארסי קארדן
מאני ג'סינטו
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 50
הפקה
מפיק מייקל שור
דייוויד מיינר
מפיקים בפועל מייקל שור
דייוויד מיינר
מורגן סאקט
דרו גודארד
חברת הפקה Fremulon
Universal Television
‏3 Arts Entertainment
הפצה NBCUniversal הפקות
טכניקת צילום מצלמה יחידה
מוזיקה דייוויד שוורץ
אורך פרק 21 דקות
שידור
רשת שידור NBC
רשת שידור בישראל כאן 11
נטפליקס
פורמט (תמונה) HDTV
תקופת שידור מקורית 19 בספטמבר 201630 בינואר 2020 (22 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף הסדרה באתר NBC
דף התוכנית ב-IMDb
הקאסט של הסדרה בשנת 2018

המקום הטובאנגלית: The Good Place) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת קומדיה ופנטזיה, שעלתה לשידור ב-19 בספטמבר 2016 ברשת NBC האמריקאית. יוצר הסדרה הוא מייקל שור.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11319 בספטמבר 201617 בינואר 2017
21220 בספטמבר 20171 בפברואר 2018
31227 בספטמבר 201824 בינואר 2019
41326 בספטמבר 201930 בינואר 2020

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר צעירה אמריקאית מפיניקס בשם אלינור שלסטרופ (קריסטן בל), שלאחר מותה בתאונה מגיעה אל "המקום הטוב". "המקום הטוב" הוא מעין שכונה אוטופית המדמה גן-עדן לכל האנשים שעשו מעשים טובים בחייהם, בהנהגת אדריכל השכונה, מייקל (טד דנסון) והעוזרת שלו המורכבת מבינה מלאכותית בצורת אישה, ג'נט (דארסי קארדן). הגעתה של אלינור למקום הטוב תמוהה בעיניה משום שכשהייתה בחיים היא הייתה אדם אנוכי ומניפולטיבי, וכך היא מבינה שנעשתה טעות בהגעתה לשכונה מפני שהיא לא שייכת אליה. היא מבינה כי עליה לשקר על מנת שלא להיתפס ולהישלח אל "המקום הרע". בעזרת צ'ידי אנגוניה (ויליאם ג'קסון הארפר (אנ')) פרופסור לאתיקה מסנגל, היא מנסה ללמוד ולהיות אדם יותר טוב, לצד חבריה לשכונה תהאני אל-ג'מיל (ג'מילה ג'מיל) פילנתרופית עשירה ומתנשאת וג'יאניו (מאני ג'סינטו) נזיר בודהיסט המתגלה במפתיע כעבריין רפה שכל מג'קסונוויל שבפלורידה אשר הגיע למקום הטוב בטעות, כמו אלינור, ושמו האמיתי הוא למעשה ג'ייסון מנדוזה.

במהלך העונה, הארבעה סובלים רבות בעקבות מצבים מסובכים שאליהם הם נקלעים, מה שגורם לאלינור להבין לבסוף שאין שום טעות והם בעצם נמצאים במקום הרע – מכיוון שהם מענים זה את זה פסיכולוגית. מניעיו של מייקל היו למעשה רעים והוא התחפש לאדריכל טוב במסווה כדי להמציא שיטה חדשה לענות בני אדם בעולם הבא. מייקל מוחק את זיכרונותיהם של הארבעה ומאתחל את הניסוי מחדש.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סוף האירועים של העונה הראשונה, למייקל ניתנת רשות להתחיל שוב את הניסוי, ולמחוק את זיכרונות הקבוצה, אך הקבוצה מגלה את האמת שוב ושוב על השכונה. לאחר 802 אתחולים שכשלו, השדים האחרים שעוזרים למייקל מתייאשים ופונים נגדו. הם מאיימים עליו שאם יאתחל את הניסוי עוד פעם אחת, הם יודיעו לבוס שלו, שון, על כך שחרג ממספר האתחולים. שדה בשם ויקי לוקחת פיקוד על השדים האחרים וסוחטת את מייקל שייתן לה לנהל את המשך הניסוי. מייקל בסופו של דבר חובר לארבעת בני האדם, ויחד עם ג'נט עושה איתם עסקה. הם יעמידו פנים שהם לא מודעים לכך שהם במקום הרע, ונותנים לשדים לענות אותם כשמייקל מכין אותם לקראת העינויים הללו. אך בתמורה נאלץ מייקל ללמוד אתיקה יחד עם החבורה, והדבר אט אט גורם לו להבין מה זה להיות אדם. מייקל מבטיח לכולם להגיע למקום הטוב האמיתי. מאוחר יותר הקבוצה בורחת מהשכונה בעזרת מייקל, והם מנסים להגיע למקום הטוב על ידי פנייה אל השופטת (מאיה רודולף) שנותנת להם מבחנים אשר מבליטים את חולשותיהם. כולם נכשלים במבחן (חוץ מאלינור שמספרת שנכשלה כדי לא לנטוש את חבריה), וכולם עומדים להישלח למקום הרע. למרות זאת, מייקל מנסה לחשוב על רעיון להצלת בני האדם, ומשכנע את השופטת לשלוח אותם בחזרה אל החיים בכדור הארץ על מנת להעניק להם הזדמנות שנייה להיות בני אדם טובים יותר וכך להגיע למקום הטוב עם מותם הבא.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלינור, צ'ידי, תהאני וג'ייסון נשלחים חזרה לכדור הארץ על ידי מייקל, שמתערב בתאונות שגרמו למוות שלהם בתקווה שהזדמנות שנייה בחיים תאפשר להם להפוך לגרסאות טובות יותר של עצמם. אף על פי שלא בהכרח מותר לו, הוא פוגש את כל ארבעת בני האדם ורומז להם בעדינות לפגוש את צ'ידי באוניברסיטת סידני ולהפוך לקבוצת מחקר, בזמן שהשדים האחרים מרגלים אחריהם. במהלך שנת המחקר שוב הופכים הארבעה לחבורה מגובשת. לאחר סיום המחקר, מייקל וג'נט נתפסים על ידי החבורה כשהם עומדים לעבור בשער לעולם הבא ובלית ברירה מגלים להם על חיי העולם הבא שלהם, מה שלמעשה מונע רשמית את יכולתם להגיע למקום הטוב, כי כל מעשה טוב שיעשו מעתה יהיה במטרה להגיע למקום הטוב ולא במטרה לעזור לאנשים. בעקבות כך הם מתאחדים והופכים ל"יחידת הנשמות" שעוזרת לבני אדם ברחבי העולם לצבור נקודות כדי להגיע למקום הטוב מבלי שידעו זאת. מייקל חושף בפני אלינור זכרונות שלה מימיה בעולם הבא מאחד האתחולים של הניסוי בו היא וצ'ידי היו מאוהבים, ורגשותיה כלפיו חוזרים אליה. השדים ובראשם מנהיג המקום הרע, שון, מצליחים בסופו של דבר לייצר שער לכדור הארץ, וכדי להתחמק מהם, מחליטה ג'נט לקחת את החבורה אל הריק שלה, וכך למעשה הם מתים בפעם השנייה. המצב הבלתי שגרתי מערער את יציבות הריק, אשר כמעט ונהרס, וג'נט נאלצת להביא את בני האדם אל חדר רואה החשבון, בו נספרות הנקודות של בני האדם, והם נאלצים לברוח.

בינתיים מייקל חושד כי אנשי המקום הרע חיבלו במערכת הנקודות אשר קובעת לאן יגיעו בני האדם לאחר מותם. על אף שנראה שתהליך מתן הנקודות תקין, מייקל מגלה כי במהלך 521 השנים האחרונות אף אדם לא נכנס למקום הטוב, ומבין כי משהו אינו כשורה. הם מצליחים לברוח אל המקום הטוב, שם הם מגלים שהסיבה לכך היא שאף בן אנוש לא נכנס לאחרונה למקום הטוב כיוון שבכל יום העולם נעשה מורכב יותר יותר, ולכל פעולה שעושים יש השלכות שליליות שנספרות כנקודות שליליות. כולם מגיעים אל "חור הפנקייקים הבין-ממדי" ונפגשים עם השופטת ושון, כדי להוכיח את טענתם. הם מנהלים משא ומתן בזמן שצ'ידי מעלה רעיון - כדי להוכיח שבני אדם הם טובים ללא המשתנים המתערבים של החיים המודרניים על פני האדמה, החבורה תשחזר את הניסוי, ביחד עם ארבעה אנשים חדשים: כשם שהחבורה המקורית השתפרה לאחר מותה, כך גם ישתפרו בני האנוש בניסוי. כדי להוכיח לשופטת את טענתם.

הם בונים את השכונה מחדש במקום הבינוני, בו גרה עד אז רק אישה אחת בשם מינדי. ברגע האמת, מייקל מפחד מדי להיפגש עם האנשים החדשים, וכך אלינור נאלצת לתפוס פיקוד והופכת ל"אדריכלית" השכונה. כחלק מההסכם סביב הניסוי המחודש, הוחלט שהמקום הרע יבחר את האנשים שמשתתפים בו, והחבורה מבינה שהמקום הרע שלח לניסוי אנשים שאישיותם תעצבן ותעיק עליהם. לניסוי מגיעים ג'ון ויטון, כתב רכילות שבייש את תהאני, סימון, האקסית של צ'ידי, ברנט, אדם נרקיסיסט וסקסיסט, ולינדה, בעלת אדישות קיצונית לכל דבר. צ׳ידי לא מצליח לתפקד בניסוי כשחברתו לשעבר לוקחת חלק בו. לאחר מחשבה מעמיקה, הוא מבין שהוא צריך למחוק את הזיכרון של חיי העולם הבא שלו, כולל הזיכרונות שהוא ואלינור זוג, כדי למנוע את כישלון הניסוי. בסוף העונה, צ'ידי מתעורר, ללא הזיכרונות שלו עם "יחידת הנשמות".

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה שודרה מ-26 בספטמבר 2019 עד 30 בינואר 2020; פרקים 40–52 (13 פרקים).

אלינור צריכה להתמודד עם היותה "אדריכלית השכונה" והמנהיגה של הניסוי החדש, עם התושבים החדשים - ג'ון, סימון, לינדה וברנט, וצ'ידי שזיכרונותיו נמחקו. הכל לא הולך כמו שצריך, ובהמשך מתגלה שלינדה היא שד בתחפושת, ולכן צ'ידי הופך למשתתף הרביעי בניסוי. ג'ייסון מנסה לזכות בליבה של ג'נט מחדש. בהמשך מתגלה כי בזמן ששלחו את השד שהתחזה ללינדה אל המקום הרע, המקום הרע החליף את ג'נט בג'נט רעה, שחיבלה בניסוי של מייקל ואלינור. מייקל וג'ייסון יוצאים מהשכונה לחלץ את ג'נט, מצילים אותה מכנס שדים ובדרך הורגים את ויקי ובורחים משון. צ'ידי נהיה הנפש התאומה של סימון. לאחר בלאגן ארוך וגדול שהתרחש בחבורת הניסוי (ג'ון, סימון, צ'ידי, ברנט, תהאני וג'ייסון) בעקבות ספר שכתב ברנט, אלינור צריכה לגרום לחבורה לעשות כמה שיותר מעשים טובים, לפני שייגמר הניסוי. בליל סיום הניסוי, סימון מגלה לחבורה שהיא חשדה מהרגע הראשון שהגיעה לשכונה באלינור והיא חושבת שזה המקום הרע, וכשאלינור ומייקל מנסים סיכוי אחרון לנסות לאחד את החבורה ביחד, ג'ון וסימון בורחים ומתכוונים לא לעזור לברנט שנפל לתוך בור, והיא וצ'ידי נפרדים. אלינור ומייקל מגלים לברנט ולצ'ידי ש"הם במקום הרע", בתקווה אחרונה שזה יגרום להם להתנהג ולהשתפר יותר טוב. ממתינים להחלטת השופטת על המסקנות מהניסוי, מייקל, החבורה וג'נט נושאים את דבריהם וכך גם שון. לאחר שהשופטת עדה לשיפור הקל שעבר על ברנט ברגעי הניסוי האחרונים, ורואה כיצד השתפרו בני האדם שהחבורה עזרה להם כ"יחידת הנשמות" היא פוסקת שמייקל צודק והשיטה אינה טובה אך זה מצריך מבחינת השופטת להתחיל את כדור הארץ מחדש. צ'ידי מקבל את זכרונותיו מחדש, ונזכר שמסקנה שכתב לעצמו לפני שאיבד את הזיכרון: "אין "תשובה". אבל אלינור היא התשובה".

לאחר שצ'ידי מתעורר, בני האנוש וצ'ידי שמתאחד עמם מחדש מוכרחים ליצור מערכת חיים-לאחר-המוות הרבה יותר טובה כדי לשכנע את השופטת שלא למחוק את האנושות. בני האנוש מגבשים תוכנית שלפיה כל בני האדם יעברו חוויה דומה לשלהם וייבחנו לאחר המוות במקום במהלך חייהם ללא ידיעתם בעוד אנשי המקום הרע והמקום הטוב ישתפו פעולה ויהנדסו עבור כל אדם את העינוי המושלם עבורו ללא ידיעתו, וכך יעבור האדם אתחולים רבים עד אשר ישתפר. שון מסרב בתחילה משום שאינו רוצה לתת למייקל ולחבורה לנצח. אך מבין כי אם האנושות תוכחד לא יהיה לו את מי לענות ושלמעשה הוא גם נהנה מהמאבק המתמיד מול מייקל, והשיטה החדשה תדרוש מהם להתעמת זה מול זה. לבסוף שון מקבל את הרעיון וכך גם השופטת. כשמייקל מנסה ללמד את שיטת העינוי החדשה את השדים של המקום הרע הם מביעים חוסר שביעות רצון מהשינוי, למעט ויקי שמתגלה כאלופה בעינויים פסיכולוגיים. מייקל מאוים מכך אך מבין לבסוף שהוא הסיבה שהשדים מתנגדים לשיטה החדשה. הוא ו-ויקי משתפים פעולה כך שייראה כאילו היא לוקחת שליטה, וכך השדים מתרגלים לשיטה החדשה. לאחר זמן מה מודיע מייקל לחבורה כי השופטת החליטה שהם אינם זקוקים למבחן וכי הם רשאים לעבור למקום הטוב. עם הגיעם למקום הטוב מגלים החבורה שהם בגן עדן אינסופי המספק לאנשים את כל רצונותיהם, אך משום מה איש מיושבי המקום אינו נרגש ונלהב מכל השפע. בינתיים מייקל ממונה במרמה על ידי וועדת המקום הטוב למנהל בעוד שהוועדה מתפטרת ומסתלקת. החבורה מבינה כי המקום הטוב משעמם ומנוון את יושביו וכי הוועדה נכשלה עד כה בלשפר אותו משום שהם אינם אנושיים ומכאן לא מבינים מה אנשים באמת צריכים. אלינור נזכרת במה שאמרה למייקל בעבר, ״כל בני האדם מעט עצובים כל הזמן כי הם יודעים שהם ימותו אבל זה מה שנותן לחיים משמעות״. ומבינה שצריכה לתת להם לעזוב. בעקבות כך מייקל ממציא דלת שמעבר בה יוביל לקץ הקיום של מי שיעבור בה. כך נוצרת לאנשי המקום הטוב תחושת סופיות, מה שמחזיר תחושת משמעות לחייהם של בני האדם.

בפרק הסיום, נראה כי כל אחד מהחבורה חי חיים שלמים במקום הטוב ומגשים את כל שאיפותיו. כל אחד בתורו מגיע לסגירת מעגל ולמיצוי, עד כי הוא עובר בדלת אל הלא נודע (למעט תהאני שמחליטה להפוך לארכיטקטית של העולם הבא). אלינור היא האחרונה שעוברת בדלת לאחר שהובילה לסגירת מעגל של מינדי מהמקום הבינוני ומשכנעת אותה להיכנס לשיטה החדשה כדי שתוכל להגיע בזמנה למקום הטוב, ואף מבינה את חלומו האמיתי של מייקל - להיות אדם אמיתי. מייקל מקבל את הסכמת השופטת להפוך לאדם ולחיות על גבי כדור הארץ.

בסצנת הסיום אלינור עוברת בדלת, ומתגלה כי נשמתה הפכה לאנרגיה שחוזרת לכדור הארץ ומשפיעה לטובה על מעשיהם של בני האדם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלינור שלסטרופ (קריסטן בל): אישה אנוכית ואגוצנטרית שבמותה מגיעה אל "המקום הטוב", מבינה שהגיעה לשם בטעות. בעזרת שיעורי אתיקה מצ'ידי, היא מנסה להפוך לאדם טוב, כדי להיות ראויה למקום הטוב. בת זוגו של צ'ידי. עברה תהליך של הפיכה לאדם טוב, אם כי היא עדיין צינית וסרקסטית לגבי זה, מגיעה למקום הטוב בסוף העונה הרביעית. גדלה בפיניקס שבארצות הברית.
  • צ'ידי אנאגונייה (ויליאם ג'קסון הרפר): פרופסור לאתיקה ופילוסופיה של המוסר באוניברסיטת סידני, גדל בסנגל ודובר צרפתית. שוקל בכובד ראש את מוסריות מעשיו ומתקשה מאוד בקבלת החלטות, מה שמאמלל את חבריו ומרחיק אותם ממנו. בטנו כואבת לעיתים קרובות. בן זוגה של אלינור. המציא את השיטה החדשה לשפיטת בני אדם לאחר המוות בהתבסס על חוויותיו עם חבריו. מגיע למקום הטוב בסוף העונה הרביעית. דמותו נוצרה בהשראת הפילוסוף האמריקאי דרק פרפיט.
  • תהאני אל-ג'מיל (ג'מילה ג'מיל): אישה עשירה ומתנשאת, משוכנעת שהיא אדם טוב. היא נולדה בפקיסטן אך גדלה באנגליה שם התחנכה היטב. לתהאני יש אחות מפורסמת ומוכשרת בשם קמילה, שקיבלה את מלוא תשומת הלב מהוריהן. תהאני הקימה עמותות רק כדי להרשים את הוריה ואספה מיליוני פאונד למען מטרות הומניטריות. היא מלאת חשיבות עצמית ונוטה לניים דרופינג. משלימה עם אחותה באמצע העונה השלישית ובסוף העונה הרביעית מגיעה למקום הטוב. בסוף העונה הופכת לאדריכלית של העולם הבא.
  • ג'ייסון "ג'יאניו לי" מנדוזה (מאני ג'סינטו): די ג'יי ורקדן צעיר מג'קסונוויל שבפלורידה ממוצא פיליפיני. בחור ידידותי, ילדותי ורפה שכל. ג'ייסון מזוהה בתחילה במקום הטוב כג'יאניו, נזיר מטאיוואן הממשיך לשמור על נדר שתיקה שקיבל על עצמו בחייו. בן זוגה של ג'נט, מגיע בסוף העונה הרביעית למקום הטוב.
  • ג'נט (דארסי קארדן): סייעת אינפורמציה בדמות אישה שנועדה לעזור לתושבי המקום הטוב. יודעת כל פריט מידע ביקום ובעל יכולת לספק לאדם כל דבר אותו הוא מבקש. הייתה היחידה בניסוי הראשון של מייקל שבאמת הייתה קשורה למקום הטוב וזאת על מנת לשמור על אמינות הניסוי. ג'נט נעשית חכמה יותר ויותר עם כל אתחול מערכת שלה ואפילו הופכת לבת זוגו של ג'ייסון ומצילה את החבורה מהשדים בסוף העונה השלישית.
  • מייקל (טד דנסון): אדריכל השכונה של "המקום הטוב". מייקל מצטייר כמלאך בעונה הראשונה, אך בסופה מתגלה כי הוא בעצם שד שתפקידו לענות את האנשים שהגיעו למקום הרע. מייקל מנסה ללמוד אתיקה מצ'ידי, ועוזר לבני האדם להגיע למקום הטוב, בסוף העונה הרביעית מונה למנהל המקום הטוב אך בפרק האחרון הוא מגשים את חלומו והופך לאדם אשר חי על כדור הארץ.

שדים ואנשי המקום הרע[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שון (מארק אוון ג'קסון) (עונות 1–4): השופט הבכיר ביותר במקום הרע, שגוזר את דינם של תושבי המקום הרע ומכריע בדיונים פנימיים בין השדים. מעוניין לשמוע רק עובדות יבשות ונרתע מהבעת רגש. למעשה היותו שופט היה רק תפקיד בניסוי של מייקל, הוא השד הבכיר ביותר במקום הרע ושותפו של מייקל. לקראת סוף העונה השנייה, מנסה ללכוד את מייקל אך ללא הצלחה, ובעונה השלישית שולח את טרבור לכדור הארץ ומאוחר יותר מנסה לפתוח שער לכדור הארץ, אך שני הרעיונות נכשלים. הוא בוחר את המשתתפים לניסוי החדש של מייקל ואלינור בעונה הרביעית. בהמשך הוא גם מסכים להצעה של מייקל לשיטה החדשה של ניקוד בחיים אחרי המוות.
  • ג'נט הרעה (דארסי קארדן): דמותה המקבילה של ג'נט הטובה וג'נט הנייטלרית, אשר מוצבת במקום הרע ועוזרת לשדים ולשון. נוטה ללעוס מסטיק, להתעסק עם סמארטפון בזמן שאחרים מנסים לדבר איתה ולהפליץ הרבה. בסוף העונה הרביעית, היא עוברת לצד של בני האנוש.
  • ויקי "אלינור האמיתית" (טיה שיראר) (עונות 1–4): ויקי היא שדה אשר מתחזה לפעילת זכויות אדם ועורכת דין מבנגלדש שהייתה אמורה להגיע למקום הטוב במקום אלינור ה"רעה", כי לשתיהן שם זהה והן נהרגו באותו מקום ובאותה שעה. ויקי חושקת בתפקיד חשוב יותר בניסוי החוזר והנשנה של מייקל. בעונה הרביעית היא נושאת את "חליפת המייקל" שהמקום הרע בנה אבל היא מחוסלת על ידי מייקל האמיתי. לאחר שנוצרה מחדש, היא מובילה את המערכת החדשה של החיים לאחר המוות.
  • טרבור (אדם סקוט) (עונות 1, 3): שד בכיר במקום הרע. נוטה להתנהג בבריוניות למייקל ומעליב לרוב אנשים "טובים". בעונה הראשונה התארח לתקופה קצרה בשכונה במהלך המשא והמתן על אלינור. בעונה השלישית נשלח לכדור הארץ לרגל על הרביעייה.
  • גלן (ג'וש סיגל) (עונות 1–4): תושב "המקום הטוב" בעונה הראשונה, ומאוחר יותר מתגלה כשד כמו כל שאר הניצבים בניסוי של מייקל. בעונה הרביעית ניסה לעזור למייקל ולאלינור בניסוי, אך מחוסל זמן קצר לאחר מכן.
  • טודריק "טוד" (ג'ו מאנד, קול בלבד) : מפלצת לבה המסרבת ללבוש חליפה אנושית.

בני אדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מינדי סיינט קלייר (מריבת' מונרו) (עונות 1–4): עורכת דין בודדה שנהרגה ולא הוחלט האם לשלוח אותה למקום הטוב או למקום הרע, ולכן נוצר בשבילה ה"מקום הבינוני", מקום מבודד בו גרה לבדה. בני האדם מהשכונה של מייקל מגיעים לביתה במקום הבינוני כמה פעמים במהלך מאות האתחולים של הניסוי של מייקל. מכורה לקוקאין, בחייה ובמותה.
  • סימון (קירבי האוול-בפטיסטה) (עונה 3–4): פרופסור למדעי המוח באוניברסיטת סידני, העובדת לצידו של צ'ידי ועוזרת בהכנת התזה שלו. מעוניינת בקשר רומנטי עם צ'ידי. לאחר מותה, נשלחת אל השכונה של מייקל ואלינור.
  • ג'ון ויטון (ברנדון סקוט) (עונה 3–4): כתב רכילות שעצבן את תהאני בחייהם על כדור הארץ, בכך שלכלך עליה בבלוג הרכילות שלו. אחד מבני האדם שבאו אל השכונה של מייקל ואלינור. בסוף העונה נראה כי השלים עם תהאני והפך לאדם טוב.
  • ברנט נורווק (בנג'מין קולדייק) (עונה 4): האיש הרביעי להישלח אל השכונה של אלינור, מנכ"ל חברת חומרי בנייה. איש שחצן, גזעני ושוביניסט, אשר העליב את משתתפי הניסוי ואת תהאני. כתב ספר בילוש נוראי העוקב אחר בלש בשם צ'יפ דרייבר. בפרק האחרון ניתן להבחין בו לרגע כאשר הוא עדיין מעונה במקום הרע.
  • דונה שלסטרופ (לסלי גרוסמן) (עונות 1–3): אמה האנוכית והמזניחה של אלינור, בעונה השלישית מתגלה כי היא זייפה את מותה וחיה תחת שם בדוי בפרבר בנבדה יחד עם אדריכל ובתו הצעירה.
  • לארי המסוורת' (בן לוסון) (עונה 3): כביכול האח "הרביעי" למשפחת המסוורת' (לוק המסוורת', ליאם המסוורת' וכריס המסוורת'), חסר ביטחון עצמי בגלל אחיו הגדולים. היה בקשר עם תהאני, והם מתארסים מספר חודשים לאחר שנפגשו מחדש. בסופו של דבר נפרדו.
  • פאטי (ליסה קודרו) (עונה 4): פילוסופית מיוון העתיקה, שהיא ככל הנראה מהבודדות בין הפילוסופים שהגיעו ל"מקום הטוב". לאחר שנים רבות ב"מקום הטוב" היא איבדה תחושת משמעות לחייה.
  • טימותי אוליפנט (עונה 4): בתפקיד עצמו.
  • דאג פורסט (מייקל מק'קין ונוח גרפינקל) (עונות 1–4): תמונתו של גרפינקל מוצגת כתמונה של בן נוער קנדי, דאג פורסט, שבמהלך הזייה שחווה בעקבות שימוש בפטריות הזיה גילה למעלה מ-90% ממערכת הנקודות לאחר המוות (כאשר דתות גדולות רבות מבינות רק כחמישה אחוזים מהשיטה של מערכת הנקודות). בהמשך הסדרה, פוגשים מייקל וג'נט את דאג, הפעם משחק אותו מק'קין. כאשר הם פוגשים אותו הם רואים אותו מנסה לחיות את החיים הטובים ביותר שניתן לחיות בכדור הארץ, גם במחיר קיצוני של טובתו האישית. מייקל שומר את תמונתו של גארפינקל כבן נוער על קיר משרדו מתוך הערכה.

יצורים שמימיים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ף השומר (מייק או'מאלי) (עונה 3–4): שומר קשוח אך שקט אשר שומר על המעבר בין המקומות השונים למעלה לבין כדור הארץ. מחבב צפרדעים ובחזקתו מפתח מיוחד שלא ניתן לשכפל. מתראה הרבה עם מייקל בזמן שהוא מחזיר לחיים את הרביעייה. בפרק הסיום רואים אותו מחזיק במרצ'נדייזינג רבים של צפרדעים.
  • ג'ן (מאיה רודולף) (עונה 2–4): השופטת באזור בית המשפט בין המקום הרע למקום הטוב. היא מציבה מבחנים לרביעייה כדי לדעת לאן לשפוט אותם, למקום הטוב או הרע. היא לרוב מבלה זמן פנוי ארוך במיוחד לבדה, בעיקר בצפיית בינג' בסטרימינג מכדור הארץ. ג'נט ומייקל מסתירים מג'ן את ההתערבות של מייקל בחיי הרביעייה. בסוף העונה השלישית, השופטת בוחנת את הטענה של מייקל, ומאשרת להם לבנות את השכונה מחדש. לאחר המסקנות של מייקל מהניסוי, היא מתכננת לבטל את כדור הארץ אבל בסופו של דבר היא מסכימה להצעה החדשה של מייקל והחבורה לבניית חיים לאחר המוות טובים יותר. בסוף הסדרה מפרקת את המועצה מכיוון שהכל מתנהל כהלכה, והופכת את מייקל לבן אנוש.
  • דרק (ג'ייסון מנטזוקאס) (עונות 2–4): רובוט דמוי אנוש שיצרה ג'נט כדי להתגבר על אהבתה לג'ייסון. דרק בעל באגים שונים ומקנא באופן חריף בג'ייסון. לאחר שג'נט נפטרה מדרק, אלינור שלחה את דרק אל מינדי. מינדי מאתחלת אותו כל הזמן, ועם כל אתחול הוא נהפך חכם יותר. נוהג להגיד את שמו לעיתים קרובות, גם ללא קשר לנאמר.
  • מאט (בראד מוריס) (עונה 3): רואה חשבון שעובד במשרד נייטרלי בין המקום הטוב למקום הרע. הוא רואה החשבון של הניסוי של אלינור ומייקל. רצה למות בתקופה שהוטל עליו להעריך את הניקוד של "דברים מוזרים שקשורים בסקס" שעדיין לא בוצעו בעבר.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה מתחילת שידורה לביקורות חיוביות ושבחים על הכתיבה, המשחק, ההומור והחתרנות בתחום הקומדיה.[1]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק שם הפרק
(באנגלית)
בימוי תסריט תאריך שידור מקוריארצות הבריתארצות הברית
1 1 הכל בסדר Everything is Fine דרו גודארד מייקל שור 19 בספטמבר 2016
2 2 לעוף Flying מייקל מקדונלד אלן יאנג
3 3 תהאני אל-ג'מיל Tahani Al-Jamil בת' מקארתי-מילר אעישה מועארר 22 בספטמבר 2016
4 4 ג'ייסון מנדוזה Jason Mendoza פיימן בנז ג'ו מנדה 29 בספטמבר 2016
5 5 מצב חירום יום הדין בדרגה 55 Category 55 Doomsday Crisis מורגן סאקט מאט מוריי 6 באוקטובר 2016
6 6 מה שאנחנו חייבים אחד לשני What We Owe to Each Other טאקר גייטס ג'וש סיגל, דילן מורגן 13 באוקטובר 2016
7 7 הצווחה הנצחית The Eternal Shriek מייגן אמרם טרנט או'דונל 20 באוקטובר 2016
8 8 השחקן הכי משתפר Most Improved Player טריסטרם שפירו דן שפילד 27 באוקטובר 2016
9 9 מישהו כמוני כחבר Someone Like Me as a Member דין הולנד ג'ן סטאטסקי 3 בנובמבר 2016
10 10 בחירתו של צ'ידי Chidi's Choise לינדה מנדוזה דמי אדג'ויגבה 5 בינואר 2017
11 11 מה המניע שלי What's My Motivation לין שלטון אנדרו לאו 12 בינואר 2017
12 12 מינדי סיינט קלייר Mindy St. Claire דין הולנד מייגן אמרם, ג'ן סטאטסקי 19 בינואר 2017
13 13 המהלך של מייקל Michael's Gambit מייקל שור מייקל שור

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק שם הפרק
(באנגלית)
בימוי תסריט תאריך שידור מקוריארצות הבריתארצות הברית
14 1 הכל נהדר! Everything is Great טרנט או'דונל ג'ן סטאטסקי 20 בספטמבר 2017
15 ג'ו מנדה
16 2 ריקוד, ריקוד, הבעיה נפתרה Dance Dance Resolution דרו גודארד מייגן אמרם 28 בספטמבר 2017
17 3 צוות מקק Team Cockroach מורגן סאקט דן שפילד 5 באוקטובר 2017
18 4 משבר קיומי Existential Crisis בת' מקארתי-מילר אנדרו לאו 12 באוקטובר 2017
19 5 בעיית הקרונית The Trolley Problem דין הולנד ג'וש סיגל, דילן מורגן 19 באוקטובר 2017
20 6 ג'נט ומייקל Janet and Michael דין הולנד קייט גרסטן 26 באוקטובר 2017
21 7 דרק Derek ג'וד וונג קורד ג'פרסון 2 בנובמבר 2017
22 8 קפיצה לאמונה Leap to Faith לינדה מנדוזה כריסטופר אנסל 4 בינואר 2018
23 9 הכי טוב של עצמי Best Self ג'ולי אן רובינסון טיילר סטראסל 11 בינואר 2018
24 10 רונדה, דיאנה, ג'ייק וטרנט Rhonda, Diana, Jake, and Trent אלן יאנג ג'ן סטאטסקי, דן שפילד 18 בינואר 2018
25 11 הבוריטו The Burrito דין הולנד מייגן אמרם, ג'ו מנדה 25 בינואר 2018
26 12 מקום אחר Somewhere Else מייקל שור מייקל שור 1 בפברואר 2018

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק שם הפרק
(באנגלית)
בימוי תסריט תאריך שידור מקוריארצות הבריתארצות הברית
27 1 הכל מצוין! Everything is Bonzer דין הולנד ג'ן סטאטסקי, מייקל שור 27 בספטמבר 2018
28 ג'ן סטאטסקי
29 2 חבורת המוח The Brainy Bunch ג'וד וונג דן שפילד 4 באוקטובר 2018
30 3 מפלסת שלג The Snowplow בת' מקארתי-מילר ג'ו מנדה 11 באוקטובר 2018
31 4 ג'רמי בארימי Jeremy Bearimy טרנט או'דונל מייגן אמרם 18 באוקטובר 2018
32 5 הבלדה על דונקי דאג The Ballad of Donkey Doug רבקה אשר מאט מוריי 26 באוקטובר 2018
33 6 ירושה שבורה A Fractured Inheritance בת' מקארתי-מילר קאסייה מילר 1 בנובמבר 2018
34 7 השימוש הכי גרוע בבחירה חופשית The Worst Possible Use of Free Will קלייר סקנלון קורד ג'פרסון 8 בנובמבר 2018
35 8 אל תיתנו לחיים הטובים לחמוק Don't Let The Good Life Pass You By דין הולנד אנדרו לאו 15 בנובמבר 2018
36 9 ג'נטיות (Janet(s מורגן סאקט ג'וש סיגל, דילן מורגן 6 בדצמבר 2018
37 10 ספר הדאגים The Book of Dougs קן וויטינגהאם קייט גרטסן 10 בינואר 2019
38 11 צ'ידי רואה את סכין הזמן Chidi Sees The Time-Knife ג'וד וונג כריסטופר אנסל וג'ו מנדה 17 בינואר 2019
39 12 פנדמוניום Pandemonium מייקל שור מייגן אמרם וג'ן סטאסטקי 24 בינואר 2019

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק שם הפרק
(באנגלית)
בימוי תסריט תאריך שידור מקוריארצות הבריתארצות הברית
40 1 בת מאריזונה (בנטפליקס: בחורה מאריזונה) A Girl From Arizona דרו גודארד אנדרו לאו, קאסייה מילר 26 בספטמבר 2019
41 2 דרו גודארד אנדרו לאו, קאסייה מילר 3 באוקטובר 2019
42 3 להירגע (בנטפליקס: צ'ילקסינג) Chillaxing אניה אדמס אעישה מוהרר 10 באוקטובר 2019
43 4 מתקן, חייט, שד, מרגל (בנטפליקס: אן דן (ש)דינו) Tinker, Tailor, Demon, Spy מורגן סאקט קורד ג'פרסון 17 באוקטובר 2019
44 5 עובד הברימי Employee of the Bearimy בת' מקארתי-מילר ג'ו מנדה 24 באוקטובר 2019
45 6 תעלומת צ'יפ דרייבר A Chip Driver Mystery סטיב דיי ליזי פייס 31 באוקטובר 2019
46 7 עזרה זה אנשים אחרים (בנטפליקס: הישועה היא הזולת) Help Is Other People בת' מקארתי-מילר דייב קינג 7 בנובמבר 2019
47 8 הלוויות שיסיימו את כל הלוויות (בנטפליקס: אם כל הלוויות) The Funerals to End All Funerals קריסטן בל ג'וש סיגל, דילן מורגן 14 בנובמבר 2019
48 9 התשובה The Answer ולריה מיגליאסי קולינס דן שפילד 21 בנובמבר 2019
49 10 השתנית, בנאדם You've Changed, Man רבקה אשר מאט מוריי 9 בינואר 2020
50 11 ימי שני, לא ככה? (בנטפליקס: תחילת השבוע, נכון?) Mondays, Am I Right רבקה אשר ג'ן סטאסטקי 16 בינואר 2020
51 12 פאטי Patty מורגן סאקט מייגן אמרם 23 בינואר 2020
52 13 מתי שאתם מוכנים (בנטפליקס: כשתהיו מוכנים) Whenever You're Ready מייקל שור מייקל שור 30 בינואר 2020

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המקום הטוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רועי פודים, "המקום הטוב": היהלום הכי חם בגיהינום, באתר ynet, 3 במרץ 2018