הנרי ג'ורג' לידל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנרי לידל
Henry Liddell
לידה 6 בפברואר 1811
בישופ אוקלנד, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 18 בינואר 1898 (בגיל 86)
אסקוט, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי בלשנות
מקום מגורים בריטניה
מקום קבורה קתדרלת כרייסט צ'רץ' (אוקספורד) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות אוניברסיטת אוקספורד עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג לורינה ריב (2 ביולי 1846ערך בלתי־ידוע) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים אליס לידל, אדוארד הנרי לידל, לורינה שרלוט לידל, אדית' מרי לידל, ויולט קונסטנס לידל, פרדריק פרנסיס לידל, רודה קרוליין אן לידל, ליונל צ'ארלס לידל עריכת הנתון בוויקינתונים
תרומות עיקריות
חקר היוונית העתיקה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנרי ג'ורג' לידלאנגלית: Henry George Liddell;‏ 6 בפברואר 1811 - 18 בינואר 1898) היה בלשן שהתמחה ביוונית עתיקה, מילונאי, היסטוריון וכומר אנגליקני אנגלי, פרופסור ללימודים קלאסיים באוניברסיטת אוקספורד, ומחבר (במשותף עם רוברט סקוט (אנ') של המילון ליוונית עתיקה, הידוע בשם "לידל-סקוט".

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לידל נולד למשפחת אצולה בריטית. הוא למד בבית הספר הפרטי צ'רטרהאוס, ולאחר מכן באוניברסיטת אוקספורדקולג' קרייסט צ'רץ'). לאחר שסיים את לימודיו בהצטיינות החל לשמש עוזר הוראה באוניברסיטה זו.

לידל עמד בראש קולג' קרייסט צ'רץ' בין השנים 18911855, ושימש כ-וייס צ'נסלור (מנהל כללי) של אוניברסיטת אוקספורד בין השנים 1874-1870. בשנת 1857 הופיע ספרו "היסטוריה של רומא".

בשנת 1846 נישא ללורינה ריב. לזוג נולדו עשרה ילדים. על אחת מבנותיו, אליס לידל, ייסד לואיס קרול את דמותה של אליס בספרו הרפתקאות אליס בארץ הפלאות.

לידל ידוע בעיקר בשל חיבורו המונומנטלי, שאותו כתב יחד עם עמיתו רוברט סקוט, "לקסיקון אנגלי יווני". מאז יצא לאור משמש המילון כספר היעץ העיקרי בתחום הלקסיקוגרפיה של היוונית העתיקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנרי ג'ורג' לידל בוויקישיתוף