ווריק דייוויס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ווריק דייוויס
Warwick Davis
ווריק דייוויס, 2007
ווריק דייוויס, 2007
לידה 3 בפברואר 1970 (בן 54)
אפסום, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Warwick Ashley Davis עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • City of London Freemen's School
  • Chinthurst School
  • Laine Theatre Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Samantha Davis עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Annabelle Davis עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://warwickdavis.co.uk
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ווריק אשלי דייוויסאנגלית: Warwick Ashley Davis; נולד ב-3 בפברואר 1970) הוא שחקן אנגלי. התפרסם ככוכב סדרת סרטי האימה "לפרקון" ובסרטים "ווילו והנסיכה", "סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן" ו"מלחמת הכוכבים - פרק 6: שובו של הג'דיי". שיחק בכל שבעת "סרטי הארי פוטר" בתפקידי המורה ללחשים פרופסור פליטיק וגריפהוק (גובלין).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויס נולד וגדל בעיירה אפסום שבמחוז סארי, דרום-מזרח אנגליה. הוא נולד עם לקות גמדות.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחיל את הקריירה שלו כבר בגיל 13 כשהתקבל לתפקיד וויקט בן שבט האיווק בסרט ההרפתקאות שובר הקופות "מלחמת הכוכבים - פרק 6: שובו של הג'דיי", המשיך עם התפקיד גם בשתי הפקות טלוויזיה מוצלחות "איווקס: שיירת האומץ" ו"איווקס: הקרב על אנדור". דייוויס התפרסם לראשונה בתפקיד גדול בשנת 1988 בפנטזיה של רון הווארד וג'ורג' לוקאס "ווילו והנסיכה", בסרט גילם את תפקיד הגמד טוב הלב ווילו המגן על התינוקת אלורה דאנן, העתידה להפוך לנסיכה. בזכות התפקיד נחשב דייוויס באותה התקופה לשחקן הנמוך המוביל והמפורסם בעולם. השתתף בתפקיד גדול בסדרת הפנטזיה "דברי ימי נרניה" בעונות "הנסיך כספיאן" ו"המסע בדורך השחר".

בשנת 1993 כיכב דייוויס בקומדיית האימה "לפרקון" בתפקיד הראשי בתור הלפרקון הרצחני, לצידה של ג'ניפר אניסטון, באחת מהופעותיה הקולנועיות המוקדמות. הסרט לא הצליח מבחינת ביקורתית אך בכל זאת זכה לחמישה סרטי המשך בהם לוהק לתפקיד הראשי. השתתף לאחר מכן בארבעה פרקים בסדרת היוקרה "הממלכה העשירית" בתפקיד הגמד אקרון ובהפקה המבוססת על המעשייה "שלגיה ושבעת הגמדים".

בשנת 2001 הופיע בפנטזיה הספרותית שוברת הקופות "הארי פוטר ואבן החכמים" וגילם את הדמות הספרותית של המורה ללימוד לחשים פרופסור פליטיק. את הדמות גילם דייוויס במשך כל שבעת סרטי ההמשך של סדרת סרטי "הארי פוטר". בנוסף גילם בסדרה גם את דמותו של הגובלין גריפהוק. סרטים נוספים בהם התפרסם היו "סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן" בתור הגמד השחור ניקבריק ממלכת נרניה, העיבוד הקולנועי לספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" בתור הרובוט הדיכאוני מרווין והדרמה המוזיקלית "ריי".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויס פגש את אשתו השחקנית סמנתה דייוויס, גם היא בעלת לקות גמדות על סט הסרט "ווילו והנסיכה". בנם הראשון שנולד ב-1991 נפטר זמן קצר לאחר הלידה. ב-1997 נולדה בתם אנבל וב-2003 נולד בנם הריסון ובדומה להוריהם שניהם סובלים גם כן מלקות גמדות.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ווריק דייוויס בוויקישיתוף