זאב צעיר (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר של העלילה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר של העלילה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
זאב צעיר
Teen Wolf
מבוסס על זאב צעיר עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה נעורים
אימה
פעולה
על-טבעי
רומנטיקה
מותחן
שחקנים טיילר פוזי
דילן או'בריאן
הולנד רודן
טיילר הקלין
איאן בוהן
קריסטל ריד
שלי הניג
ארדן צ'ו
דילן ספרייברי
קולטון היינס
לינדן אשבי
מליסה פונזיו
ג'יי. אר. בורן
צ׳ארלי קארבר
מקס קארבר
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6
מספר פרקים 100
הפקה
מפיק ג'ף דייוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל ג'ף דייוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים אטלנטה, לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Dino Meneghin עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40–49 דקות
שידור
רשת שידור MTV
רשת שידור בישראל HOT 3
Netflix
תקופת שידור מקורית 5 ביוני 201124 בספטמבר 2017
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זאב צעיראנגלית: Teen Wolf) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית שנוצרה על ידי ג'ף דייוויס עבור MTV. הסדרה מבוססת על סרט משנת 1985 באותו השם. בסדרה מככב טיילר פוזי כתלמיד תיכון בשם סקוט מק'קול שננשך על ידי אדם זאב. הסדרה זכתה לביקורות חיוביות בדרך כלל.[1][2][3][4]

הסדרה שודרה לראשונה ב-5 ביוני 2011, מיד לאחר שידור טקס פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV של אותה השנה. וקיבלה סכום כולל של 10 מיליון דולר[5] הפרק האחרון של הסדרה שודר ב-24 בספטמבר 2017.[6][7]

ב-24 בספטמבר 2021, יוצר הסדרה ג'ף דייוויס הודיע שהולך לצאת סרט המשך לסדרה, בשם "זאב צעיר: הסרט". הסרט יצא לאקרנים ב-26 בינואר 2023, עבור השירות +Paramaunt.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בעיר הבדיונית "ביקון הילס" שבקליפורניה, וסובבת סביב סקוט מק'קול, תלמיד בית ספר תיכון הסובל מקצרת חמורה.

לילה אחד, סקוט ננשך על ידי אדם זאב, דבר הגורם לו להפוך לאדם זאב בעצמו. הנשיכה מעצימה את כוחו הפיזי של סקוט ומחדדת את חושיו.

יחד עם חברו הטוב, סטיילס סטילינסקי, סקוט לומד על יכולותיו כאדם זאב, והשניים מתמודדים עם אתגרים ואויבים רבים בניסיון להגן על יקיריהם בביקון הילס.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום האחרון של החופש לפני תחילת הלימודים, סקוט וחברו, סטיילס יוצאים לחפש גופה ביער, לאחר ששריף העיירה, אביו של סטיילס, תופס אותו וגורר אותו חזרה לרכב.

סקוט נשאר לבד ביער וננשך על ידי אדם זאב. במהלך הלילה סקוט נהפך לאדם זאב, וסטיילס מגלה זאת תוך זמן קצר. סקוט ואליסון, תלמידה חדשה, מתאהבים מהרגע הראשון, והופכים לזוג בהמשך.

דרק הייל (איש זאב ) עוקב אחרי סקוט וסטיילס כדי לראות איך סקוט מתנהג עכשיו כשהוא אדם זאב, ולאחר זמן קצר דרק מציע ללמד את סקוט. סקוט מגלה שכריס, אביה של אליסון, הוא ראש משפחת ציידים הצדים אנשי זאב. בזמן הזה אנשים בביקון היילס מתחילים להירצח בזה אחר זה.

החבורה מגלה כי האנשים הנרצחים קשורים לשריפה בבית משפחת הייל, שקרתה לפני שנים. בהמשך העונה מתגלה כי האלפא שנשך את סקוט הוא פיטר הייל (דודו של דרק) האחראי לרציחות הללו.

בסוף העונה מגלים אליסון והציידים, כולל כריס, אביה של אליסון, שסקוט הוא אדם זאב. סקוט, דרק, סטיילס, ג'קסון, דרק ואליסון נלחמים בפיטר. פיטר הורג את דודתה של אליסון, קייט, כנקמה על כך שגרמה למות משפחתו. דרק הורג לבסוף את פיטר ובעקבות כך הופך לאלפא בעצמו.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט ואליסון נאבקים לשמור על מערכת היחסים ביניהם בסוד, לאחר שאביה של אליסון אסר עליהם להתראות. דרק הייל הופך בני נוער חלשים ודחויים חברתית לאנשי זאב, וכך מקים לעצמו להקה חדשה.

פיטר הייל מתגלה ללידיה במטרה שהיא תחזיר אותו לחיים. בעקבות הנשיכה של ג׳קסון בסוף העונה הראשונה הוא הופך לקאנימה, יצור דמוי לטאה שנשלט על ידי מישהו והורג אנשים לפי רצונו.

דרק ולהקתו רוצים להרוג את הקאנימה ומגלים שזהו ג'קסון. ג'רארד, סבה של אליסון, משתלט על הקאנימה ומשתמש בה כדי להרוג אנשים. ג'רארד חולה בסרטן ורוצה להפוך לאדם זאב על מנת להתרפא. ג׳רארד מאיים על סקוט שאם דרק לא ינשוך אותו, הוא יהרוג את אליסון.

ג׳קסון חוזר לעצמו בעזרת לידיה. דרק ופיטר דוקרים אותו, והוא מת אך חוזר לחיים כאדם זאב. בסוף העונה אליסון נפרדת מסקוט וג'קסון עוזב ללונדון.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחלק הראשון של העונה, להקת זאבי אלפא, שבראשם מנהיג עיוור בשם דאוקליון, מגיעה לביקון הילס. להקת האלפא מנסה לגייס את דרק בכוח, אך הוא מסרב. בזמן הזה, אביו של סקוט, סוכן FBI, שב לעיירה.

אנשים מתחילים למות בעיר בשלישיות לפי דפוס זהה והחבורה חושדת שהם מוקרבים כקורבנות. החבורה מגלה כי ג'ניפר, המורה החדשה ובת זוגו של דרק, היא דרואיד אפל ושהיא מקריבה אנשים כדי להשיב לעצמה את הכוח שאיבדה.

לידיה מתגלה כ"באנשי", יצור על טבעי המקושר למוות ומרגיש מתי הוא קרב. דרק מוותר על כוחו כאלפא כדי להציל את אחותו קורה הגוססת.

ג'ניפר חוטפת את מליסה, שריף סטלינסקי ואת כריס ארג'נט וכולאת אותם מתחת לעץ קסום. בניסיון למצוא את העץ, סקוט סטיילס ואליסון מבצעים טקס בו הם מטביעים את עצמם באמבטיות קרח ונכנסים לתרדמת והם מבינים היכן כלואים החטופים.

במהלך קרב בליל ליקוי ירח שאנשי הזאב מאבדים את כוחם ג'ניפר מחזירה לדאוקליון המוחלש את הראייה, סקוט מצליח לחדור לטבעת אפר בה ג'ניפר הקיפה את עצמה בתום ליקוי הירח ובמעשה ההקרבה העצמית הוא הופך ל'אלפא אמיתי' ומצליח להחליש אותה ובזמן שהיא בורחת פיטר הורג אותה. סטיילס מוצא את החטופים ומציל אותם. סקוט ודרק משחררים את דאוקליון ונותנים לו הזדמנות נוספת.

בחלק השני של העונה, התרדמת אליה נכנסו בעונה הקודמת משפיעה מאוד על סקוט, סטיילס ואליסון, אליסון רואה את דודתה המתה, לסקוט אין שליטה על כוחו וסטיילס מתחיל להשתגע. סקוט והחבורה עוזרים לפצח את תעלומת היעלמותה של ילדה בשם מאליה. הם מגלים שהיא חיה בתוך גוף של "זאב ערבות" ועוזרים לה לחזור לצורתה האנושית.

בהמשך העונה, מתברר שבעקבות טקס ההקרבה שעשו, נפתחה "דלת" בראשו של סטיילס, וכך רוח המכונה נוגיצונה משתלטת על סטיילס. דיטון מזריק לסטיילס חומר שמעכב את הנוגיצונה. סטיילס מבין שהוא לא שולט בגוף שלו ונכנס למוסד פסיכיאטרי בבית אייכן שהוא חולם לפני כן על המרתף שלו. סטיילס פוגש שם את מאליה והם מתאהבים ומתייחדים במרתף של בית אייכן. הנוגיצונה משתלטת על סטיילס והוא הופך לרשע, ערמומי וחזק יותר. לאחר מכן מגלים שאימה של קירה היא זו שיצרה את הנוגיצונה אך איבדה שליטה עליו. היא מרגישה שזו חובתה להרוג אותו ולכן היא שולחת את האוני (השדים שלה) לגלות במי שולט הנוגיצונה.

בניסיון להגיע אל סטיילס שהנוגיצונה שולט על גופו, סקוט ולידיה נכנסים למוחו. הם מצליחים והנוגיצונה משתחרר מגופו וקם כייצור נפרד שנראה חיצונית זהה לסטיילס. במהלך קרב הנוגיצונה מצליח להשתלט על האוני. אליסון מצליחה להבין איך הורגים את האוני ומצליחה להורג אחד מהם אך אחד האחרים הורג אותה והיא מתה בזרועותיו של סקוט ולפני מותה מודה שהיא מאוהבת בו.

אית׳ן, איידן ודרק נלחמים באוני. במהלך הקרב כריס מצטרף והם מצליחים להרוג את כל האוני אבל איידן נפגע מהחרב של האוני אותו חיסל והוא נהרג. במקביל, סקוט, סטיילס, לידיה וקירה נלחמים בנוגיצונה, סקוט נושך אותו ובגלל שהוא לא יכול להיות גם שועל וגם אדם זאב הוא נחלש וקירה נועצת בו את חרבה ורוחו יוצאת בתור זבוב שהם לוכדים בקופסה מיוחדת.

העונה מסתיימת בכך שכריס ואייזיק עוזבים לצרפת, קייט דודתה המתה של אליסון שפיטר הרג בעונה הראשונה חוזרת בתור ברדלס ותוקפת את דרק בלופט, מאליה מצטרפת לבית הספר וסקוט עוזר לה ומלמד אותה לשלוט בכוחות הזאב.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבורה נוסעת למקסיקו כדי להציל את דרק ממשפחת ציידים בשם קאלוורה. שם מתגלה שקייט חיה, והיא כעת יצור על טבעי בשם אדם יגואר, השולטת על מפלצות בשם ברזרקים. קייט חטפה את דרק והחזירה אותו לגיל ההתבגרות, הגיל שעדיין בטח בה. 117 מיליון דולרים נגנבו מהכספת של פיטר. לאחר שדרק חוזר לעצמו, הוא מגלה כי הוא לאט לאט מאבד את כוחו. תלמיד חדש בשם ליאם דאנבר מגיע לבית הספר ומאיים על הקפטנות של סקוט בקבוצת הלקרוס. סקוט נושך את ליאם כדי למנוע ממנו ליפול מגג בעת תקרית עם מתנקש, והוא הופך להיות הבטא הראשון של סקוט.

דרק שוכר את שירותיה של בריידן, שכירת חרב שתעזור לו למצוא את קייט ובהמשך העונה מתאהבים והופכים לזוג. החבורה מגלה כי אדם המכונה "הנדבן" ערך רשימת חיסול של יצורים על טבעיים, ושמותיהם של סקוט ושאר החברים כתובים ברשימה חוץ מפיטר. קירה וסקוט הופכים לזוג. בהמשך העונה מגלים שהנדבן היא מרדית גם היא בנשי כמו לידיה, וכאשר פיטר אושפז בעקבות השריפה של בית הייל, היא הייתה מיטה לצידו ושמעה את כל מחשבותיו - ליצור את רשימת המוות ולהשתמש בכסף של פיטר כתשלום לרציחות.

פיטר רוצה לקחת מסקוט את כוחות האלפא שלו על ידי כך שיהרוג אותו, ולשם כך הוא כורת ברית עם קייט. קייט חוטפת את סקוט ואת קירה והופכת את סקוט לאחד מהברזרקרים, כדי שחבריו לא יזהו אותו, ויהרגו אותו. החבורה מגלה שסקוט נמצא בכנסייה העתיקה במקסיקו. החבורה נלחמת בברזרקרים, ושנייה לפני שהם הורגים את סקוט, מגיעים סטיילס וקירה ואומרים להם שסקוט הוא הברזרקר.

הציידים נלחמים בקייט ובברזרקרים. סקוט מגלה שפיטר רצה להרוג אותו ונלחם בו. יכולות הריפוי של דרק מתחדשות בפתאומיות, והוא יכול להשתנות לצורה מלאה של זאב, כמו אמו, טליה הייל. קייט מצליחה לברוח בין ידיו של כריס אחיה והוא מקיים את הבטחתו וחובר למשפחת קלאברס בסוף העונה, החבורה כולאת את פיטר בבית אייכן.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחלק ראשון של העונה, החבורה מנסה להגיע לבית הספר ביום האחרון של החופש. החבורה וסקוט מגלים שתיאו, מכר מהעבר, חזר לביקון הילס. תיאו רוצה להצטרף ללהקה של סקוט, אך סטיילס לא סומך עליו. החבורה מגלה שישנם אנשים מפחידים הנקראים "רופאי האימה", אשר מנסים להתעסק עם הטבע ולהפוך בני אדם ליצורים על-טבעיים הנקראים כימרות (שתי קבוצות של דנ"א) בעזרת המדע. כאשר הניסויים מתגלים ככישלון, מזריקים הרופאים כספית לגופם וכך הורגים אותם. הגופות נעלמות באופן מסתורי.

בהמשך העונה לידיה מגלה שפאריש הוא כלב גיהנום. ליאם מגלה שהיידן, חברתו לכיתה שהיא גם האויבת שלו בהתחלה, היא כימרה. ליאם והיידן מתאהבים והופכים לזוג. הרופאים מגלים שהיידן היא ניסוי שנכשל, ומזריקים לה כספית. ליאם מבקש מסקוט לעזור להיידן הגוססת בנשיכה, אך הוא מסרב (מכיוון שהנשיכה יכולה להרוג אותה). תיאו מסכסך בין סטיילס לסקוט, ובין כל החבורה.

תיאו כולא את סקוט בספרייה, מכניס את ליאם הזועם על סקוט לתוכה, וסקוט וליאם נלחמים. תיאו הורג את סקוט אך אימו של סקוט מחזירה אותו לחיים. תיאו פוצע את לידיה ומחזיר לחיים את הכימרות, ומקים לעצמו להקה. בסיום החלק הראשון של העונה, רופאי האימים נראים עומדים ליד קיר שעליו מצוירים שני יצורים מפלצתיים - היצור הראשון מצד שמאל הוא "החיה מז'בודן" והיצור השני הוא פאריש "כלב גיהנום ".

בחלק שני של העונה, לידיה מאושפזת במצב קטטוני בבית אייכן, והחבורה יוצאת לחלץ אותה . כימרת החיה מז'בודן משתוללת ברחובות ביקון הילס והורגת חפים מפשע.

כריס וג'רארד ארג'נט מספרים ללידיה על החיה המקורית מז'בודן, איש הזאב המפורסם ביותר בהיסטוריה. החיה מז'בודן הייתה אדם בשם סבסטיאן, ששתה מים מתוך עקבות של איש זאב, וכך הפך לחיה מז'בודן. מרסל, חברו של סבסטיאן, יצר את המסיכות של רופאי האימים והפך לאחד מהם, כדי להחזיר את סבסטיאן לחיים. סקוט מגלה כי רופאי האימים הפכו את מייסון, חברו הטוב של ליאם, לגלגולה החדש של החיה מז'בודן. ת'יאו הורג את הכימרות שהציל, כדי לקבל את כוחותיהן.

בפרק האחרון של העונה, מאליה ובריידן נלחמות באמה של מאליה, "זאבת המדבר". פאריש, כריס, סקוט וליאם נלחמים בסבסטיאן, סבסטיאן נעץ את הטפרים שלו בסקוט כדי להרוג אותו והוא ראה את מארי ז'אן (אליסון) אך ללא הצלחה. לידיה צועקת את השם של מייסון, וכך גורמת לחיה להיפרד מגופו של מייסון. סקוט ופאריש הורגים ביחד את החיה. ת'יאו תוקף את החבורה, אך קירה נועצת את חרבה בקרקע, ובכך קוראת לאחותו המתה שלוקחת אותו. בסוף העונה, קירה מצטרפת להולכות העור והופכת לאחת מהן. בסצנה האחרונה של העונה מראים מיכל ריק ושבור במעבדת רופאי הרפאים שממנו יוצאות עקבות אדם.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחלק הראשון - בפרק הראשון סטיילס נתפס על ידי “רוכבי הרפאים” אשר רוכבים על סוסים ומוחקים אנשים מהמציאות. המילים האחרונות שסטיילס אומר ללידיה הן "תזכרי שאני אוהב אותך". לאחר מכן החבורה הבינה שמישהו נעלם אבל לא הבינו מי, וחיפשו רמזים למציאתו. לידיה מנסה להזכר ונתקלת בזיכרונות מעברה. בינתיים סטיילס מוצא את עצמו בתחנת מעבר של רכבות. לאחר זמן מה, הוא רואה את פיטר איתו ויחד הם מנסים למצוא דרך לצאת.

באותו זמן, התגלה שהיצור אשר יצא מהמיכל בעונה הקודמת, הוא איש אריה נאצי בשם דאגלאס, והוא כעת מורה בתיכון של ביקון הילס. בינתיים, כל כמה זמן רוכבי הרפאים באים ולוקחים עוד בן אדם לתחנת הרכבת ואף אחד לא זוכר דבר. סטיילס מוצא בתחנה כרוז ומערכת רדיו, וכך הוא מתקשר עם החבורה, הוא אומר להם שאין לו דרך לצאת מתחנת המעבר אבל שהם צריכים למצוא את העיר קיינן (כנען). לידיה, סקוט ומאליה הולכים לעיר קיינן, שם הם מגלים שכל תושבי העיר נמחקו על ידי רוכבי הרפאים והעיירה הפכה לעיירת רפאים.

כולם נלקחו מלבד באנשי אחת שנשארה שם ואיבדה את שפיותה. אביו של סטיילס נזכר בו כאשר הוא שובר את קיר הגבס בביתו ומוצא את חדרו הריק של סטיילס.

בחדר נוצר בקע חדש המאפשר להגיע לעולם השני, סקוט מבין שצריך להיזכר בסטיילס כדי ליצור בקע חדש ולהחזיר אותו ולכן לידיה, סקוט ומאליה מנסים למצוא את זכרונותיהם האבודים ממנו ואת הקשר שלו אליהם. בפרק האחרון, כל הלהקה של סקוט מתאחדת, פיטר ות'יאו מצטרפים אליהם כדי להילחם בדאגלס וברוכבי הרפאים שעכשיו בשליטתו. סקוט צריך להזיז את המסוט כדי להסיט את הרכבת ולמנוע מביקון הילס להיעלם. כשרוכבי הרפאים רואים שסקוט הסיט את הרכבת הם מפסיקים להילחם.

וכאשר דאגלס מצווה עליהם לחזור, הם הופכים אותו לרוכב רפאים כמוהם בתור עונש מכיוון שלרוכבי הרפאים אין מנהיג ולאחר מכן נעלמים בברק. בסוף הפרק סטיילס נותן לסקוט את הג'יפ שלו כיוון שהוא הולך ללמוד באוניברסיטת וושינגטון בתוכנית לימוד של ה-FBI והוא לא יצטרך אותו יותר.

בחלק השני - ציידים חדשים מתחילים להופיע בביקון הילס ומנסים לצוד את כל היצורים העל טבעיים. מצטרפת ציידת חדשה בשם מונרו בהתחלה מונרו חסרת ניסיון אך ג'רארד מצטרף אליה ומתחיל להנחות אותה, במהרה רוב תושבי העיר מצטרפים ללחימה נגד העל-טבעי מתוך פחד ושטיפת מוח. סקוט וחבורתו מבינים שהם שחררו בטעות מתחנת המעבר יצור בשם "אנוק איטה" (האנוק איטה מחולק לשני צדדים אחד אנושי והשני על טבעי וכאשר הם מתחברים הם הופכים למשנה צורה מסוכן מאוד שמפיץ פחד וחרדה ויכול לאבן אנשים במבט).

הם מבינים שהאנוק איטה מעצים את פחדיהם של תושבי העיר. סקוט ומאליה הופכים לזוג. דמויות ישנות כמו: דאוקליון, ג׳קסון ואית׳ן חוזרות. בינתיים באוניברסיטת וושינגטון סטיילס מגלה שדרק מואשם ברצח המונים, הוא מוצא אותו וביחד הם חוזרים לבייקון היילס אחרי שהבינו שהלהקה צריכה עזרה. כל החבורה הולכת להילחם באנוק איטה, לבסוף כולם מתאבנים חוץ מסקוט וסטיילס.

סקוט מבין את הדרך להילחם באנוק איטה, והוא מעוור את עצמו. לבסוף סטיילס מצליח לגרום לאנוק איטה לאבן את עצמו וכולם מתעוררים לחיים. סקוט מצליח לרפא את עיניו בזכות נשיקה ממאליה.

אנשי העיירה מפסיקים לצוד את העל טבעי אף על פי שהם מודעים לו. בסיום העונה ישנם ציידים סביב העולם שעדיין מנסים לצוד את העל טבעי. סקוט מציל נער בשם אלק איש זאב בטא, מספר לו את סיפורו ומבטיח לו שהלהקה שלו תגן עליו אם הוא יעזור לה להגן על היצורים העל טבעיים, והוא הצטרף ללהקה וכך נגמרת הסדרה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סקוט מק'קול (טיילר פוזי) - בנם של מליסה ורפאל מק'קול. ננשך על ידי פיטר הייל ביער, בזמן שחיפש חצי גופה ביחד עם חברו סטיילס. עובד כעוזר וטרינר בקליניקת החיות. בעונה הראשונה הוא התאהב באליסון, והפך לבן זוגה. לאחר מכן הם נפרדו. בעונה השלישית הפך ל"אלפא אמיתי", דבר הנחשב למאוד נדיר. בעונה הרביעית הפך לבן זוגה של קירה. ובהמשך הם נפרדו. בעונה השישית הפך לבן זוגו של מאליה.
  • מיצ'יסלב "סטיילס" סטילינסקי (דילן או'בריאן) - חברו הטוב ביותר של סקוט, ובנו של השריף סטילינסקי. הוא נער חכם, אמיץ ונאמן לחבריו. האנושי היחיד בלהקה. עד העונה השלישית מאוהב בלידיה. לאחר מכן פגש את מאליה והם הפכו לזוג. בעונה השלישית הנוגיטסונה השתלט עליו. בעונה השישית נחטף בידי רוכבי הרפאים ונמחק מהזיכרון של כל חבריו. בעונה השישית מגלים לראשונה את שמו האמיתי של סטיילס - מיצ׳יסלב. בסוף העונה השישית נהפך לבן זוגה של לידיה. בחלק ב' של העונה השישית עזב לקורס הכנה ל-FBI בקולג' בוושינגטון, וחזר רק בסוף העונה לבייקון הילס כדי לעזור ללהקה, לא משתתף בסרט.
  • דרק הייל (טיילר הקלין) - (עונות 1–4 ראשי, אורח בעונה 6) אדם זאב מלידה. משמש כמדריך לסקוט ולחבריו בשל ניסיונו. בעונה הראשונה עזר לסקוט לשלוט על יכולותיו בתור אדם זאב, והפך לאלפא באותה העונה. בעונה השלישית איבד את ניצוץ האלפא כדי להציל את אחותו קורה. בעונה הרביעית איבד בהדרגתיות את כוחותיו, אך לבסוף התגלה שהוא התפתח, וכעת יש לו האפשרות לשנות את צורתו לזאב אמיתי. חזר בחצי השני של העונה השישית על מנת לעזור ללהקה.
  • לידיה מרטין (הולנד רודן) - הילדה הכי מקובלת בבית הספר. בת זוגו של ג'קסון בעונות 1–2. בעונה השלישית יוצאת עם איידן. לידיה היא באנשי, יצור על טבעי, בעל יכולת חיזוי הקשורה למוות, ובעלת צרחה חזקה כל כך היכולה להרוג כל אחד. בעונה השישית בחלק הראשון הבינה שהיא מאוהבת בסטיילס. ובסוף העונה השישית בחלק הראשון נהייתה בת זוגו.
  • אליסון ארג'נט (קריסטל ריד) - (עונות 1–3 ראשית, אורחת בעונה 5 ) בתם של כריס וויקטוריה ארג'נט. בת למשפחת ציידים. בעונה הראשונה התאהבה בסקוט והם נהפכו לזוג. בעונה השלישית היא חיבבה את אייזיק לייהי והפכה לחברה שלו. הצליחה לגלות איך להרוג את האוני, אך נהרגה תוך כדי קרב כאשר ניסו להציל את סטיילס מהנוגיטסונה. מתה בסוף עונה 3 בידיו של סקוט. בנוסף ריד חזרה להופעת אורח קצרה בעונה החמישית בתור הציידת הראשונה אי פעם.
  • ג'קסון ויטמור (קולטון היינס) - (עונות 1–2 ראשי, אורח בעונה 6) ילד פופולרי ושחצן. ג׳קסון הוא מאומץ. בן זוגה של לידיה בעונות 1–2. ביקש מדרק שינשוך אותו, אך סבל מבעיות רגשיות ונפשיות, ולכן השינוי שלו לאדם זאב הסתבך והוא הפך לקאנימה, יצור דמוי לטאה שנשלט על ידי אדם. הפך בסופו של דבר לאדם זאב ועבר ללונדון בסוף עונה 2. חזר לעזור ללהקה בעונה השישית.
  • מאליה הייל / טייט (שלי הניג) - (עונה 3 משנית, 4-6 ראשית) בתם של פיטר הייל וזאבת המדבר. גודלה על ידי משפחה מאמצת. כאשר הייתה בת 9, ניסתה זאבת המדבר להרוג אותה על ידי יריות לעבר מכונית משפחתה, מה שגרם לה להשתנות לזאבת ערבות ולהרוג את אמה המאמצת ואחותה החורגת. סקוט וסטיילס מצאו אותה ועזרו לה לחזור לאנושית. בעונה הרביעית הפכה לבת זוגו של סטיילס, אך הם נפרדו. הפכה לבת זוגו של סקוט בעונה שישית.
  • קירה יוקימורה (ארדן צ'ו) - (עונה 3 משנית, 4-5 ראשית) בתם של קן ונושיקו יוקימורה. עברה לביקון הילס בעונה השלישית. כבר בתחילת העונה היא התאהבה בסקוט, ובהמשך הם הפכו לזוג. התגלתה כיצור העל טבעי "קיטסונה" מסוג רעם (סוג של שועל), לאחר שהפגינה יכולת "ספיגה" חשמל. בעונה החמישית נבחנה על ידי מהלכות העור (skinwalkers), והצטרפה אליהן בסוף העונה.
  • ליאם דאנבר (דילן ספרייברי) - (עונות 4–6 ראשי) תלמיד חדש בכיתה ט', שהצטרף לבית הספר בעונה הרביעית, בעל בעיות שליטה בכעסים. שחקן לקרוס מעולה. סקוט נשך אותו כדי למנוע ממנו ליפול מגג בניין בית החולים במהלך קרב עם הוונדיגו (יצור על טבעי), וכך הוא הפך לאיש זאב ולבטא הראשון של סקוט. סקוט וסטיילס עזרו לו להסתגל למצבו החדש כאיש זאב. חברו הטוב ביותר הוא מייסון, והוא ניסה להצילו בחלק ב׳ של עונה 5. הפך לבן זוגה של היידן, ילדה שאיתה היה רב בבית הספר היסודי ומתאהב בה קשות. בעונה השישית מחזיר לחיים את ת'יאו.
  • נואה סטילינסקי (לינדן אשבי) - (עונות 1–5 משני, 6 ראשי) אביו של סטיילס סטילינסקי והשריף של בייקון הילס. מגלה את העל טבעי בעונה השלישית, ועוזר רבות לחבורה.
  • מליסה מקול (מליסה פונזיו) - (עונות 1–5 משנית, 6 ראשית) אמו של סקוט מקול ואחות בבית החולים של ביקון הילס. מגלה את העל טבעי בעונה השנייה. עוזרת רבות לחבורה. בסוף העונה השישית היא בת זוגו של כריס ארג'נט.
  • כריס ארג'נט (ג'יי אר בורן) - (עונות 1–5 משני, 6 ראשי) אביה של אליסון, צייד, בסוף העונה השלישית מפסיק לנסות לצוד את היצורים העל טבעיים ועוזר להם. עזב עם אייזק לאחר מותה של אליסון אך חזר בתחילת העונה הרביעית. חוזר בעונה השישית על מנת לעזור לסקוט וחבורתו לנצח את ג׳רארד ובסוף העונה הוא בן זוגה של מליסה.
שחקן/שחקנית דמות עונות
1 2 3 4 5 6
טיילר פוזי סקוט מק'קול ראשי
דילן או'בריאן סטיילס סטילינסקי ראשי
הולנד רודן לידיה מרטין ראשי
קריסטל ריד אליסון ארג'נט ראשי
טיילר הקלין דרק הייל ראשי אורח
קולטון היינס ג'קסון ויטמור ראשי אורח
שלי הניג מאליה הייל/טייט משני ראשי
ארדן צ'ו קירה יוקימורה משני ראשי
דילן ספרייברי ליאם דנבר משני ראשי
לינדן אשבי נואה סטילינסקי משני ראשי
מליסה פונזיו מליסה מקול משני ראשי
ג'יי אר בורן כריס ארג'נט משני ראשי

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיילר הקלין, הולנד רודן וקולטון היינס
  • אלן דיטון (סת' גיליאם) (עונה 1-6) וטרינר, הבוס של סקוט במרפאת החיות בה סקוט עובד. יודע על העל טבעי והיה שליח יחד עם אחותו. הוא היה הדמות ה"אבהית" של סקוט ועזר לחבורה תמיד וידע יותר מכולם על הכל.
  • פיטר הייל (איאן בוהן) - (עונות 1–4 ו-6 משני) דודו של דרק ואביה הביולוגי של מאליה. הוא זה שנשך את סקוט. לאחר שנהרג על ידי דרק בעונה הראשונה, הוא חוזר לחיים בעונה השנייה בעזרת לידיה. בסוף העונה הרביעית, נכלא בבית אייכן, אך לבסוף ברח משם. בעונה השישית השתנה לטובה ועזר ללהקה.
  • קייט ארג'נט (ג'יל וגנר) - (עונות 1 ו-4 משנית, אורחת בעונות 3 ו-6) אחות של כריס ארג'נט ודודתה של אליסון, ציידת, הופיעה בתחילת העונה הראשונה ונחשבה מתה בסוף העונה בעקבות כך שפיטר שסף את גרונה. חוזרת בסוף העונה השלישית בתור יצור על טבעי. בהמשך מתגלה שהיא נהפכה לאדם יגואר משום שפיטר שיסף את גרונה. חוזרת בסוף עונה 6 והורגת את אביה, ג'רארד. ניהלה מערכת יחסים רומנטית עם דרק. היא גם זו שהציתה את השרפה והרגה את משפחתו.
  • אייזק לייהי (דניאל שרמן) - (עונה 2 משני, עונה 3 ראשי) יתום, אמו מתה כשהיה קטן, ואביו נרצח על ידי הקאנימה. ילד דחוי מבחינה חברתית, אך זה משתנה כאשר הוא ננשך על ידי דרק והופך לבטא שלו. בעונה השלישית הוא מתאהב באליסון, ועוזב עם אביה לצרפת כאשר היא מתה בסוף העונה השלישית.
  • אית'ן סטיינר (צ'ארלי קארבר) - (עונה 3 משני, אורח בעונה 6) מגיע לביקון הילס עם להקת האלפא. הומוסקסואל. התאום הטוב. דני מתאהב באית'ן והם הופכים להיות זוג. התאומים בעלי יכולת להתמזג לאדם זאב ענק, אך הם מאבדים את היכולת הזאת באמצע העונה השלישית. בחלק השני של העונה, הוא ואחיו (איידן) עוזרים לסקוט ולהקתו מכיוון שהם אומגה (חסרי להקה). לאחר מות אחיו, עזב את העיירה. חוזר לעזור ללהקה בעונה השישית. בן זוגו של ג'קסון.
  • איידן סטיינר (מקס קארבר) - (עונה 3 משני, אורח בעונה 5) מגיע עם אחיו לביקון הילס עם להקת האלפא. התאום הרע בחלק הראשון של העונה. מתאהב בלידיה והם נהפכים לזוג. התאומים בעלי יכולת להתמזג לאיש זאב ענק, אך הם מאבדים את היכולת הזאת באמצע העונה השלישית. עוזר להרוג את בויד. בחלק השני של העונה הוא הופך להיות טוב והוא ואחיו עוזרים לסקוט ולהקתו מכיוון שהם אומגה (חסרי להקה). מת בסוף העונה השלישית על ידי האוני כדי להציל את סקוט ולהקתו מפניו (האוני).
  • אריקה רייס (גייג' גולייטלי) - (עונה 2 משנית, עונה 3 אורחת) מתגלה בעונה השנייה כדמות עם בעיה חברתית. דרק רואה זאת ונושך אותה והופך אותה לאשת זאב. מתה בעונה 3.
  • ג'רארד ארג'נט (מייקל הוגאן) - (עונה 2 משני, אורח בעונות 3, 5 ו-6) סבא של אליסון ואביהם של כריס וקייט. צייד. חולה בסרטן. בעונה 2 חוזר לביקון היילס. בהמשך העונה הורג את מאט ומשתלט על הקאנימה. בעונה 3 מספר לאליסון וסקוט על עברו ועל דוקליון. בעונה 5 מספר ללידיה על החיה מז'בודאן. חוזר בעונה 6 לצוד את העל טבעי לצד מונרו. נהרג על ידי קייט בסוף עונה 6.
  • ג'ורדן פאריש (ראיין קלי) - (עונה 3 משני, 4-6 ראשי) סגן השריף של ביקון הילס. בעונה החמישית מגלה את העל טבעי. בהמשך מתגלה שפאריש הוא כלב שאול והוא היצור העל טבעי היחיד שמסוגל לעבור את קו עפר העוזרר. נכלא בבית אייכן בעונה השישית, ולידיה מצילה אותו.
  • מייסון היואיט (קיילין רמבו) - (עונות 4–6 משני) תלמיד בתיכון ביקון הילס, וחברו הטוב של ליאם. הומוסקסואל, בהמשך העונה החמישית מתאהב בקורי ונהפך לבן זוגו. בהתחלה הוא אינו יודע שליאם הוא איש זאב, אך בסופו של דבר ליאם מגלה לו. לאחר שמייסון מגלה את העולם העל טבעי, הוא מנסה לעזור לסקוט וללהקתו. בסוף העונה החמישית מתגלה כי הוא הכימרה שרופאי האימים החשיבו כהצלחה (החיה מז׳בודאן).
  • ת'יאו רייקן (קודי כריסטיאן) - (עונות 5–6 משני) כימרה, והאיש הרע בעונה החמישית. תיאו נחטף מביתו בגיל 9 ובילה עד גיל 18 במעבדה של רופאי האימה, שם עבר התעללות פיזית ונפשית וניסויים קשים על מנת שיהפוך לכימרה. בתחילת העונה החמישית הוא מציג את עצמו בתור בחור טוב שרוצה להתקבל ללהקה של סקוט, אך בהמשך הוא מודה שהוא רוצה להנהיג את הלהקה. מסכסך בין סקוט לסטיילס. בסוף עונה 5, מקבל את עונשו ונלקח על ידי אחותו ל"גיהנום". בעונה השישית מוחזר לחיים על ידי ליאם. מתגורר במכוניתו משום שביתו ומשפחתו הושמדו על ידי רופאי האימים. משתנה לטובה ובסוף העונה השישית ממשיך לעזור לו ולשאר הלהקה של סקוט.
  • קורי בריינט (מייקל ג'ונסטון) - (עונות 5–6 משני) תלמיד הומוסקסואל, בן זוגו של מייסון וחבר טוב של ליאם. הוא יצור על טבעי שיכול להפוך לבלתי נראה ולעבור בין עולם החיים לבין עולם רוכבי הרפאים. עוזר לסקוט ולהקתו.
  • קורין ("זאבת המדבר") (מריסול ניקולס) - (עונה 5 משנית) אמה של מאליה. איבדה חלק מכוחה כאשר מאליה נולדה. בעונה החמישית היא מנסה להרוג את בתה, כדי להשיב לעצמה את כוחה. אך היא נכלשת, ומאליה לוקחת לה את הכוח שלה במקום.
שחקן/שחקנית דמות עונות
1 2 3 4 5 6
אורני אדמס המאמן בובי פינסטוק משני אורח משני
סת' גיליאם ד"ר אלן דיטון משני
איאן בוהן פיטר הייל משני משני
אידי מייס ויקטוריה ארג'נט משני אורח
קיאהו קאהואנוי דני מאלאני משני
סוזן וולטרס נטלי מרטין אורח משני
אדם פריסטו אדריאן האריס משני אורח
ג'יל וגנר קייט ארג'נט משני אורח משני אורח
דניאל שרמן אייזק לייהי משני
סטיבן לנספורד מאט דאהלר משני
מייקל הוגאן ג'רארד ארג'נט משני משני
גייג' גולייטלי אריקה רייס משני אורח
סינקה ולס ורנון בויד משני
ביאנקה לוסון מרין מורל משני
צ'ארלי קארבר אית'ן סטיינר משני משני
מקס קארבר איידן סטיינר משני אורח
היילי ווב ג'ניפר בלייק משני אורח
גדעון אמרי דאוקליון משני משני
מאיה עשת מרדית' ווקר משני
ראיין קלי ג'ורדן פאריש משני
טמלין טומיטה נושיקו יוקימורה משני אורח
טום ט. צ'וי קן יוקימורה משני
מאט דל נגרו רפאל מק'קול משני משני
מייגן טנדי בריידן אורח משני
קיילין רמבו מייסון היואיט משני
קודי כריסטיאן ת'יאו רייקין משני
ויקטוריה מורולס היידן רומרו משני
מייקל ג'ונסטון קורי בריינט משני
מריסול ניקולס קורין ("זאבת המדבר") משני
סיבונגייל מלמבו טאמורה מונרו משני

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עלתה לשידור ב-5 ביוני 2011 בערוץ MTV, מיד לאחר שידור טקס פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV של אותה השנה.[5] העונה השנייה, שכללה 12 פרקים כמו העונה הקודמת לה, עלתה לשידור ב-3 ביוני 2012, גם כן מיד לאחר שידור אותו הטקס של אותה השנה. ב-12 ביולי 2012 פורסם כי הסדרה תמשיך לעונה שלישית. עונה זו כללה 24 פרקים, וצילומיה הועברו מאטלנטה, ג'ורג'יה ללוס אנג'לס, קליפורניה.[8]

העונה השלישית עלתה לשידור ב-3 ביוני 2013 בשעה 22:00,‏[9] וזכתה לרייטינג גבוה במיוחד.[10] העונה הרביעית עלתה ב-23 ביוני 2014.‏[11] ב-24 ביולי 2014 פורסם כי הסדרה תמשיך גם לעונה החמישית, שתכלול 20 פרקים בשני חלקים. שידורי העונה החמישית החלו ב-29 ביוני 2015.‏[12]

ב-9 ביולי 2015 דווח כי הסדרה תמשיך לעונתה השישית, שתכלול אף היא 20 פרקים. המפיק ג'ף דייוויס אישר כי טיילר פוזי, דילן או'בריאן, הולנד רודן, שלי הניג ודילן ספרייברי ישובו בעונה זו לגלם את דמויותהם של סקוט מק'קול, "סטיילס" סטלינסקי, לידייה מרטין, מאליה הייל / טייט וליאם דאנבר בהתאמה.[13]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1125 ביוני 201115 באוגוסט 2011
2123 ביוני 201213 באוגוסט 2012
324123 ביוני 201319 באוגוסט 2013
126 בינואר 201424 במרץ 2014
41223 ביוני 20148 בספטמבר 2014
5201029 ביוני 201524 באוגוסט 2015
105 בינואר 20168 במרץ 2016
6201015 בנובמבר 201631 בינואר 2017
1030 ביולי 201724 בספטמבר 2017

פיתוח והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2009 הודיעה MTV כי הם יעבדו את הסרט "זאב צעיר" לסדרת טלוויזיה חדשה, "עם דגש רב יותר על רומנטיקה, אימה ומיתולוגיה של אנשי זאב".[14]

הסדרה "זאב צעיר" של MTV היא ריבוט טלוויזיוני של הקולנוע הקומי משנת 1985 בכיכובו של מייקל ג'יי. פוקס, שהוא בעצמו עיבוד מודרני של סרט האימה הקלאסי "I Was a Teenage Werewolf" משנת 1957. בעבר, הסרט כבר עובד לטלוויזיה כסדרת הנפשה ששודרה ברשת CBS בשנים 19861987.

עבור סדרת MTV, מטרתו של ג'ף דייוויס, היוצר והמפיק בפועל, הייתה לפתח גרסה אפלה, סקסית וקולית של סרט הקולנוע משנת 1985. רצונו של דייוויס היה ליצור מותחן עם אלמנטים קומיים, אבל בנימה הדומה לזו של סרט הערפדים "The Lost Boys" משנת 1987. על פי דייוויס, הכל התחיל עם רעיון לעשות מחווה לסרט הקולנוע "אני והחבר'ה", סרט בו חבורת ילדים יוצאת לחפש גופה ביער.[15] העיצוב האמנותי של הסדרה נוצר בהשראת סרטו של גיירמו דל טורו "המבוך של פאן"; המפיקים תיארו את אנשי הזאב כיפים, אלגנטיים ומפחידים, הכל בעתה ובעונה אחת.[15]

לוגו הסדרה בעונה הראשונה.

דמיון והבדל בין הסדרה לסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרת הטלוויזיה אין המשכיות של העלילה המתוארת בסרט הקולנוע זאב צעיר משנת 1985 או בסרט ההמשך שלו זאב צעיר 2.‏[16][17] עם זאת, הסדרה מכילה הרמזים רבים לסרטי הקולנוע, הנמצאים בבסיס העלילה: סרט הקולנוע המקורי הוא על נער טיפוסי המשחק כדורסל בשם סקוט וההתמודדות שלו עם בית הספר התיכון והחיים כאדם זאב. הן בסרט והן בסדרה, סקוט מנצל את היתרונות של היותו אדם זאב, מחזק את הביטחון העצמי שלו וזוכה לקבלה מצד חבריו אחרי שגם הם נחשפים ליכולותיו. חברו הטוב ביותר של סקוט, הן בסרט והן בסדרה, הוא סטיילס. בסרט הקולנוע, סקוט הוא שחקן כדורסל, בעוד בסדרה הוא משחק לקרוס. בסדרת הטלוויזיה, סקוט הופך לאדם זאב על ידי נשיכה, בעוד בסרט הוא יורש זאת מאביו.[18]

בעוד שסרטי הקולנוע הם קומיים, הסדרה של MTV היא דרמת נעורים, שעל אף שאמנם יש בה גם אלמנטים קומיים, היא עוסקת בנושאים אפלים וכוללת לא מעט אלימות ואף אלמנטים גוריים. בריאיון, יוצר הסדרה ג'ף דייוויס סיפר שהושפע מסדרת הדרמה העל-טבעית שיצר ג'וס וידון - "באפי ציידת הערפדים". דייוויס אמר כי המטפורה המרכזית של "באפי" הייתה "בית ספר כסרט אימה", וכך גם יצר את הסדרה "זאב צעיר". עוד סיפר כי כבר בשלב מוקדם מאוד של כתיבת הסדרה, הוחלט שלא לכלול ערפדים במיתולוגיה שלה.[19]

מילון ההגדרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאור היצורים העל-טבעיים המופיעים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. אדם זאב - על פי הסדרה, אדם נהיה אדם זאב באחת מהדרכים הבאות: אם ננשך או קיבל שריטה עמוקה מזאב אלפא, לידה להורים שהם אנשי זאב, או שתייה ממים שאדם זאב דרך בהם בירח מלא. בליל ירח מלא, הרבה מאנשי זאב מתקשים לשלוט בכוחותיהם, בליקוי ירח הם מאבדים את כוחותיהם למשך זמן הליקוי ובמהלך ירח העל הם נהפכים לחזקים הרבה יותר וכל החושים המוגברים שלהם מתחזקים גם. הם רגישים לצמח "חונק זאבים" (אקוניטון), לצמח הדבקון ולאפר עץ עוזרר (מאונטן אש) (אף על פי שסקוט הצליח לעבור פעם אחת דרך מחסום של מאונטן אש וזה כמעט הרג אותו).

אנשי הזאב מתחלקים ל-3 סוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. אלפא - מנהיג הלהקה. אדם זאב הופך להיות אלפא כשהוא הורג אלפא אחר. כאשר אדם זאב הופך לאלפא, צבע עיניו הופך לאדום. במקרים נדירים, אדם זאב יכול להפוך לאלפא כשהוא מצליח להעלות את כוחו לרמה של אלפא בעזרת רצונו בלבד, בלי להרוג אלפא אחר (נקרא גם "אלפא אמיתי"). אלפא יכול לנשוך אדם רגיל וכך להפכו לאדם זאב.
  2. בטא - חבר בלהקה ללא מעמד מיוחד. צבע עיניו של בטא הוא צהוב, אלא אם הרג חפים מפשע, ואז הופך צבע עיניו לכחול.
  3. אומגה - זאב חסר להקה, מה שהופך אותו לחלש יותר. צבע עיניו כחול או צהוב (משתנה בהתאם).

צבע העיניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. אדום - אדם זאב אלפא. מסמל את הכוח שיש למנהיג הלהקה.
  2. צהוב - אדם זאב בטא או אומגה שלא הרג חף מפשע. מסמל את הטוהר שלו, בכך שלא הרג אף אחד הוא נחשב טהור.
  3. כחול - אדם זאב בטא או אומגה אשר הרג חף מפשע, מסמל את רגשות האשם שקיבל לאחר שהרג.

יצורים על טבעיים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • באנשי - אישה החוזה מוות, ויודעת מתי המוות מתקרב. באנשי יכולה להוציא צעקה חזקה בעלת עוצמה רבה, שאף יכולה להרוג.
  • קאנימה - נוצר על ידי נשיכה של אלפא, אבל אופיו לא מאפשר לו להפוך לאדם זאב בעקבות מחסום רגשי או נפשי.
  • דרואיד - בן אנוש שמנחה את האלפא של הלהקה ועוזר לו, לעיתים בידיעתו של האלפא ולעיתים כאדם בסביבתו. לדרואיד אין כוחות, אבל הוא מתמצא ומומחה באביזרים בעלי כוחות, כמו צמחים, אבקות, פריטים קדומים ועוד. דרואיד אשר סטה מדרך הישר נקרא "דרואיד אפל", או "דאראק".
  • זאב ערבות - צורה המשלבת אדם זאב וזאב ערבות.
  • קיטסונה - אדם שועל בעל כוחות מיוחדים, עיניו הן כתומות. יש 13 סוגי קיטסונה: פראי, שמימי, אוקיינוס, רעם ועוד.
  • נוגיטסונה - קיטסונה אפל, אשר משתלט על גוף של בן אדם וניזון מכאב סבל וכאוס.
  • אוני - שדים הנלחמים כנגד הנוגיטסונה, אשר אינם יודעים להבדיל בין טוב לרע ויהרגו את כל מי שיעמוד בדרכם. מחפשים את האחד שהוא כבר לא עצמו. בעונה השלישית, אמה של קירה שולטת עליהם. אבל סטיילס, שהנוגיטסונה בתוכו, הופך את הבעלות וגורם לאוני להפוך לשלו.
  • רופאי האימים - רופאי האימים עושים ניסויים על אנשים, והופכים אותם לאנשים בעלי מטען גנטי כפול (כימרות). רוב הניסויים לא הצליחו, למעט האחרון. לרוב הרופאים הרגו אותם על ידי כך שהזריקו כספית לגופם. מטרתם האמיתית הייתה להחזיר לחיים את "המפלצת מז'בודן".
  • כימרה - יצור אשר נוצר מאדם בעל מטען גנטי כפול, כתוצאה מניסוי של רופאי האימים. רוב הניסויים נכשלו (ניתן לדעת שהניסויים נכשלו כשכספית יוצאת מגופם דרך הקאות, דימומים ועוד), ולאחר מכן רופאי האימים הרגו את האדם על ידי הזרקת כספית לגופו.
  • כלב גיהנום - יצור על טבעי אשר עיניו זוהרות בכתום, הוא חסין לאש, יכול לבעור ויכול לעבור את קו של אפר הרים (מה שיצורים על טבעיים אחרים לא יכולים לעשות).
  • ברזרקר - בני אדם שהולבשו בשלדים של דובים, ואיבדו מאנושיותם והפכו למפלצות בתהליך. נשלטים על ידי דודתה של אליסון, קייט, אשר בנוסף לשליטה עליהם, היא יכולה ליצור אותם. אפשרות להשמידם על ידי מחיצת גולגולותיהם.
  • רוכבי הרפאים - יצורים בעלי כוח אינסופי, באים עם סופת ברקים ובלתי ניתנים לעצירה. הם נראים כבני אדם חסרי פנים שלבושים בבגדי אקדוחן מהמאה ה-19. הפה שלהם מכוסה בעור גופם והם חסרי עיניים, הם חוטפים את הקורבנות שלהם באמצעות שוטים ואקדחים כאשר הם רכובים על סוסים ולוקחים את נשמותיהם - כאשר זה קורה, האדם שנלקח נעלם מהמציאות ומזכרונותיהם של קרוביו.
  • הולכי העור - אנשים אשר וויתרו על חייהם והם הולכים רק באור דרך אבק. מסוגלים לחיות גם בתוך האדמה. בעונה 5 הם עוזרים לקירה לשלוט בקיטצונה שבתוכה.
  • המפלצת מז'בודן - במקור אדם זאב ענק מצרפת. מבוסס על סיפור אמיתי כביכול מהמאה ה-18. חי בין השנים 1760 עד 1769, עד אשר נהרג על ידי איכר בשם ז'אן שסטל. חוקרים רבים חשבו שהוא לא היה יותר מאשר רוצח סדרתי, ושהחיה או הזאב אדם הייתה רק הסחת דעת. רבים חשבו שהמפלצת הייתה רק הכלב של ז׳אן שסטל, אך בסדרה עצמה שינו את העלילה כך שסבסטיאן, חייל צרפתי משנת 1760, הפך לחיה על ידי כך ששתה מים שנאגרו בטביעת רגל של אדם זאב בליל ירח מלא. מרסל, חברו של סבסטיאן, הוא אחד מרופאי האימים, שמטרתם הייתה ליצור כימרה המסוגלת להחזיר את החיה מז'בודן. לשם כך הם השתמשו בגופו של מייסון שלא היה מודע לכך. החיה הייתה אמורה להשתלט על הגוף של מייסון, למחוק אותו פיזית מהעולם ולהחזיר את הגוף המקורי של סבסטיאן.
  • וונדיגו - אדם בעל עיניים לבנות ופה עם יותר שיניים מאדם זאב אשר ניזון מבשר אדם, וככה אפשר להבין שהוונדיגו מתחזק בעזרת קניבליזם.
  • אדם אריה - יצור שכביכול חזק ומהיר יותר מאדם זאב, בעל עיניים בצבע טורקיז. לאדם אריה יש יכולת מיוחדת - על ידי אכילת חלק במוח, שבו לפי האגדות מאוכסנת הנשמה, הוא מקבל את היכולות שלו.
  • אדם יגואר - יצור דמוי יגואר שעיניו זוהרות בירוק, שנוצר משריטה או נשיכה של אדם זאב אלפא, אבל אופיו לא מאפשר הפיכה לאדם זאב, (לדוגמה: קייט ארג'נט שבסוף העונה הראשונה פיטר נקם בה על זה שהיא שרפה את כל משפחתו ושיסף את גרונה).
  • אנוק-איטה - אדם בעל שתי פנים, אחד יפה ואחד מכוער. כאשר הוא במצב של אחד משני האנשים הוא חסר כוחות, אך כשהם מתחברים להיות בן אדם אחד הוא בלתי ניתן לעצירה. כאשר אדם מביט בעיניו הסגולות, הוא הופך לאבן. הובס כאשר סקוט תלש את עיניו ממקומם ונלחם בו עיוור, וסטיילס הצליח להקפיא אותו בזכות עיניו של האנוק - איטה.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת פרסים ומועמדויות
שנה איגוד קטגוריה מועמד תוצאה הערה
2011 פרסי בחירת הנוער סדרת מדע בדיוני/פנטזיה זאב צעיר מועמדות [20]
הסדרה של הקיץ זאב צעיר מועמדות
פריצת השנה - שחקן/שחקנית טיילר פוזי מועמדות
הכוכב של הקיץ מועמדות
הכוכבת של הקיץ קריסטל ריד מועמדות
שחקנית בסדרת מדע בדיוני/פנטזיה מועמדות
2012 פרס סאטורן סדרת הנוער הטובה ביותר בטלוויזיה זאב צעיר זכייה [21]
פרסי בחירת הנוער הסדרה של הקיץ זאב צעיר זכייה [22]
הכוכב של הקיץ טיילר פוזי זכייה
הכוכבת של הקיץ קריסטל ריד מועמדות
פרס Imagen השחקן הטוב ביותר בטלוויזיה טיילר פוזי מועמדות [23]
פרסי ה-ALMA השחקן האהוב בטלוויזיה – תפקיד ראשי זכייה [24]
2013 פרס סאטורן סדרת הנוער הטובה ביותר בטלוויזיה זאב צעיר זכייה [21]
פרסי הוליווד הצעירה האנסמבל הטוב ביותר טיילר פוזי
קריסטל ריד
דילן או'בריאן
טיילר הקלין
הולנד רודן
זכייה [25]
פרסי בחירת הנוער הסדרה של הקיץ זאב צעיר מועמדות [26]
הכוכב של הקיץ טיילר פוזי מועמדות
2014 פרס סאטורן סדרת הנוער הטובה ביותר בטלוויזיה זאב צעיר זכייה [21]
פרסי בחירת הנוער סדרת מדע בדיוני/פנטזיה זאב צעיר מועמדות [27]
שחקן בסדרת מדע בדיוני/פנטזיה טיילר פוזי מועמדות
הכוכב של הקיץ מועמדות
הנבל הטוב ביותר דילן או'בריאן זכייה
גנב סצנה טיילר הקלין זכייה
פרסי הוליווד הצעירה סדרת טלוויזיה ששווה לצפות בה בבינג' זאב צעיר מועמדות [28]
2015 פרס סאטורן ההופעה הטובה ביותר על ידי שחקן צעיר בסדרת טלוויזיה טיילר פוזי מועמדות [29][30]
סדרת הנוער הטובה ביותר בטלוויזיה זאב צעיר מועמדות
פרסי בחירת הנוער הנבל הטוב ביותר הרופאים מטילי האימה מועמדות [31]
גנב/ת סצנה דילן או'בריאן זכייה
הסדרה של הקיץ זאב צעיר זכייה
הכוכב של הקיץ טיילר פוזי מועמדות
2016 פרס בחירת הקהל סדרת מדע בדיוני/פנטזיה זאב צעיר מועמדות [32]
פרס סאטורן סדרת האימה הטובה ביותר זאב צעיר מועמדות [21]
ההופעה הטובה ביותר על ידי שחקן צעיר בסדרת טלוויזיה דילן ספרייברי מועמדות
השחקן האורח הטוב ביותר בטלוויזיה סטיבן ברנד מועמדות
פרסי בחירת הנוער הסדרה של הקיץ זאב צעיר זכייה [33]
הכוכב של הקיץ דילן או'בריאן זכייה
טיילר פוזי מועמדות
הכוכבת של הקיץ שלי הניג זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זאב צעיר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Teen Wolf: Season 1". Metacritic. נבדק ב-7 ביוני 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Teen Wolf: Season 1 (2011-2011)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-10 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Teen Wolf: Season 1 (2012)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-10 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Teen Wolf: Season 3 (2013)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-10 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 Bricker, Tierney (פברואר 2, 2011). "'Teen Wolf': MTV announces premiere date". Zap2it. אורכב מ-המקור ב-יוני 12, 2011. נבדק ב-יוני 8, 2011.(הקישור אינו פעיל, 16.3.2019)
  6. ^ Prudom, Laura (21 ביולי 2016). "'Teen Wolf' Ending After Season 6; MTV Unveils New Trailer at Comic-Con". Variety. נבדק ב-22 ביולי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Swift, Andy (17 באוגוסט 2017). "Teen Wolf Series Finale Date Set". TVLine. נבדק ב-19 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Furlong, Maggie (12 ביולי 2012). "'Teen Wolf' Renewed". The Huffington Post. נבדק ב-25 ביולי 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Swift, Andy. "'Teen Wolf' Season 3 Premiere Date Revealed". Hollywood Life. PMC. נבדק ב-25 במרץ 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ O'Connell, Michael (6 באפריל 2011). "TV Ratings: MTV's 'Teen Wolf' Hits Highs With Season 3 Premiere". The Hollywood Reporter. נבדק ב-26 ביוני 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ Shaefer, Megan (26 במרץ 2014). "'Teen Wolf' Season 4 Spoilers". נבדק ב-28 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Slezak, Michael (24 ביולי 2014). "MTV Renews Teen Wolf for Season 5". TVLine. נבדק ב-24 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Thomas, Kaitlin (10 ביולי 2015). "MTV Renews Teen Wolf for Season 6! Plus: Watch the INTENSE Trailer for the Rest of Season 5 (VIDEO)". TV.com. נבדק ב-28 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Jon Weisman (23 ביוני 2009). "MTV greenlights eight projects". Variety. אורכב מ-המקור ב-2012-02-05. נבדק ב-21 באוקטובר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  15. ^ 1 2 Radish, Christina (10 ביוני 2011). "Exclusive: Producer Jeff Davis and Director Russell Mulcahy Talk TEEN WOLF". Collider. נבדק ב-14 ביוני 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ MICHAEL WILMINGTON (20 בנובמבר 1987). "MOVIE REVIEWS : 'Teen Wolf Too' Deserves a Silver Bullet - Los Angeles Times". LA Times. נבדק ב-23 באוגוסט 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  17. ^ James, Caryn (20 בנובמבר 1987). "Teen Wolf Too (1987), Family Curse". New York Times. נבדק ב-23 באוגוסט 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  18. ^ McLaughlin, Katie (9 ביוני 2011). "The Throwback: Did 'Teen Wolf' need a reboot?". CNN. נבדק ב-11 ביוני 2011. {{cite news}}: (עזרה)
  19. ^ Casablanca, Ted; Boone, John (26 ביולי 2011). "Will Teen Wolf Be Venturing Into Vampire Territory?". E!. אורכב מ-המקור ב-9 באוגוסט 2011. נבדק ב-26 ביולי 2011. {{cite news}}: (עזרה)
  20. ^ פרסי בחירת הנוער 2011
  21. ^ 1 2 3 4 "זאב צעיר", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  22. ^ פרסי בחירת הנוער 2012
  23. ^ 27th Annual Imagen Awards - Winners & Nominees | The Imagen Foundation, www.imagen.org
  24. ^ ALMA Awards (2012)
  25. ^ Young Hollywood Awards - 2013 | Winners & Nominees, awardsandwinners.com
  26. ^ פרסי בחירת הנוער 2013
  27. ^ פרסי בחירת הנוער 2014
  28. ^ "YHA Nominees list". Young Hollywood Awards. 28 ביוני 2014. נבדק ב-28 ביוני 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  29. ^ Kieran Dickson, The Complete List of Nominations for the 2015 Saturn Awards
  30. ^ Full List of 2015 Saturn Awards Winners - Dread Central, ‏2015-06-26 (באנגלית)
  31. ^ פרסי בחירת הנוער 2015
  32. ^ People’s Choice Awards 2016: Full List Of Winners, People's Choice, ‏2016-01-07 (ארכיון)
  33. ^ פרסי בחירת הנוער 2016