יואן ברמנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יואן ברמנר
Ewen Bremner
לידה 11 בדצמבר 1970 (בן 53)
אדינבורו, סקוטלנד
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985
מקום לימודים Portobello High School עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יואן ברמנראנגלית: Ewen Bremner; נולד ב-11 בדצמבר 1970) הוא שחקן קולנוע ותיאטרון סקוטי. התפרסם בסרטים הבריטיים המצליחים "טריינספוטינג" ו"סנאצ'" ובשוברי הקופות ההוליוודיים בלאק הוק דאון" ו"פרל הארבור".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברמנר נולד באדינבורו, סקוטלנד ולמד ב"בתיכון פרוטובלו". ברמנר החל את דרכו בתעשייה הבריטית בתפקיד קטן בסרט הסקוטי "הבשורה על פי ויק".

לברמנר בת אחת בשם הרמוני, שנקראה על שמו של הבמאי הרמוני קורין.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברמנר התגלה לראשונה לציבור הבריטי ב-1993 בדרמה של מייק לי "עירום" שם גילם נער סקוטי בשם ארצ'י הסובל מטיק. ב-1995 שיחק בהפקה הוליוודית הראשונה "השופט דרד" בתור ג'וניור אנג'ל הצעיר מבין קבוצת הנבלים. ברמנר התפרסם ברחבי העולם לראשונה ב-1996 ביצירת המופת של דני בויל, המוערכת ביותר של שנות ה-90 בקולנוע הבריטי של "טריינספוטינג". בסרט גילם את ספאד חברו המסומם של הדמות הראשית מארק רנטון (יואן מקגרגור) המכור להרואין. ב-1999 ביצע ברמנר את אחת ההופעות הטובות ביותר בקריירה שלו בתפקיד הראשי בדרמה "ג'וליאן דונקי-בוי" בתור ג'וליאן צעיר בעל הפרעה נפשית המכניס את אחותו פרל (קלואי סביני) להריון. בשנת 2000 שיחק בתפקיד קטן בתור פושע בשם מולט בסרט הפעולה של גאי ריצ'י - "סנאצ'".

ב-2001 עשה ברמנר את הפריצה ההוליוודית שלו בשני תפקידים משעשעים בדרמות מלחמה. הרומנטית של מייקל ביי "פרל הארבור" שם גילם את רד חברם המגמגם של דני (ג'וש הארטנט) ורייף (בן אפלק) והריאליסטית של רידלי סקוט "בלאק הוק דאון" בתור הריינג'ר סמל שון נלסון שנשאר בעמדת המקלע ביחד עם חברו טוואמבלי (טום הארדי) ומאבד את שמיעתו תוך כדי הלחימה ברחובות מוגדישו.

המשיך את תעסוקתו בהוליווד בסרט האקשן "המרדף", בקומדיית ההרפתקאות " מסביב לעולם בשמונים יום" בתור הבלש פיקס ובמותחן האימה "הנוסע השמיני נגד הטורף" בתור הארכאולוג גרים מילר. ב-2005 התפרסם ברמנר בדרמת המתח של וודי אלן "נקודת מפגש" בתור מפקח המשטרה דווד ובהפקת המופת של טום הופר "אליזבת הראשונה" בה שיחק את ג'יימס הראשון, מלך אנגליה.

ב-2007 שיחק בקומדיה הבריטית השחורה "למות מלוויה" ובמיני סדרה הבדיונית "החדר האבוד" בדמותו של הרלוד סטרייטזק. ב-2008 השתתף ברמנר בקומדיית הפעולה "המירוץ לזהב" בתור צייד האוצרות אלפונז, וב-2010 בסרטו השני תחת וודי אלן "כשתפגשי זר גבוה ומסתורי".

בשנת 2017 השתתף בסרט גיבורי-העל "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות, אשר מבוסס על חוברות הקומיקס "וונדר וומן" מבית DC קומיקס. הסרט הוא הרביעי בסדרת סרטי היקום הקולנועי של DC.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יואן ברמנר בוויקישיתוף