יוסי מערבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוסי מערבי
יוסי מערבי, 2018
יוסי מערבי, 2018
לידה 1973 (בן 51 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוסי מערבי (נולד ב-1973) הוא חוקר חדשנות, יזמות וקבלת החלטות, מרצה וסופר ישראלי. הוא משמש כדיקן בית ספר אדלסון ליזמות באוניברסיטת רייכמן.

תולדות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסי מערבי נולד וגדל בחולון. הוא סיים את לימודי התיכון שלו בהצטיינות בתיכון "קוגל" בחולון, ושירת בצבא ביחידה מיוחדת של משרד הביטחון ומשרד החינוך שפעלה לשפר את רמת הערבית בקרב תלמידי תיכון וחיילים כאחד. לאחר השירות הצבאי למד בתוכנית "אמירים" לסטודנטים מצטיינים באוניברסיטה העברית בירושלים, ובמקביל עבד כמדריך טיולים בסין, נפאל וטיבט. מערבי השלים את לימודיו לתואר דוקטור במסלול הישיר לדוקטורט, בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. עבודת הדוקטורט שלו עסקה בהיבטים פסיכולוגיים של ניהול משא ומתן. בעבר, מערבי עבד כמרצה, בין היתר, באוניברסיטת תל אביב, וכיום הוא הדיקן בבית ספר אדלסון ליזמות באוניברסיטת רייכמן. בנוסף, לד"ר מערבי ניסיון עשיר ביזמות, וכן בייעוץ לחברות וארגונים. הוא נשוי ואב לשלושה ילדים.

יצירתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרו הראשון, "עץ המיץ", הוא ספר ילדים שאויר על ידי שחר קובר והתפרסם בשנת 2010 בהוצאת הקיבוץ המאוחד. הספר מתאר מצב של "דילמה חברתית" ומלמד תובנה חשובה מבחינת אקולוגית ומבחינת התנהגות נכונה בקהילה. "עץ המיץ" זכה לביקורות חמות בישראל, היה חלק ממצעד הספרים של משרד החינוך, נמכר במספר מהדורות ונבחר על ידי ספריית פיג'מה. כמו כן, הספר תורגם לקוריאנית וזכה להצלחה משמעותית בקוריאה, שם מכר למעלה מ-30,000 עותקים. ספרו השני "שני חברים וקסם" אויר אף הוא על ידי שחר קובר ויצא לאור בשנת 2011 באותה הוצאה. "שני חברים וקסם" מתאר בדרך המעשייה פתרון יצירתי למצב של סכסוך ומדגים משא ומתן אינטגרטיבי. "שני חברים וקסם" נכנס אף הוא למצעד הספרים של משרד החינוך, ואף תורגם לערבית. שני הספרים הללו הם חלק מפרויקט שמטרתו לחשוף ילדים והוריהם על ידי סיפורי ילדים לתובנות פשוטות ובסיסיות במדעי החברה, ולסייע להם להיות חברים טובים יותר בקהילה.

סיפור קצר של מערבי בשם "כל יער גדול מתחיל בעץ קטן" התפרסם באנתולוגיה לילדים "האי כלומפופו ועוד סיפורים", הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2010.

בשנת 2015 התפרסם בהוצאת כנרת-זמורה-דביר ספרו "מגיע לך יותר - איך להצליח במשא ומתן של החיים". "מגיע לך יותר" הוא ספר עיון העוסק במשא ומתן ושכנוע ומציע כלים מעשיים לשיפור ההתנהלות בנושאים אלו המבוססים על מחקרים ממדעי החברה וההתנהגות.

בנוסף, ד"ר מערבי מפרסם מעת לעת מאמרי דעה בעיתונות היומית בישראל.

מחקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר מערבי עוסק במחקר בתחומים: קבלת החלטות, ניהול משא ומתן, יצירתיות, יזמות וחדשנות. הוא מתמקד במחקר סביב הצעות ראשונות במשא ומתן, חדשנות, יזמות וכן, חקר מתודולוגיות חדשניות ללימוד יזמות. מאמריו התפרסמו בין היתר בכתבי העת: Public Health ,Journal of Personality and Social Psychology, Review of Managerial Science, Personality and Individual Differences, ו-Judgment and Decision Making.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עץ המיץ
  • יוסי מערבי, עץ המיץ, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2010
  • יוסי מערבי, שני חברים וקסם, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2011
  • יוסי מערבי, מגיע לך יותר - איך להצליח במשא ומתן של החיים, דביר, 2015
    שני חברים וקסם

מאמרים אקדמיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרי דעה ואזכורים בתקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

.