יעל פרלוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעל פרלוב
לידה 13 באוגוסט 1959 (בת 64)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים אלמה בן זאב, הלל בן זאב
פרסים והוקרה פרס אופיר לעריכה הטובה ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעל פרלוב (נולדה ב-13 באוגוסט 1959) היא עורכת ומפיקת סרטים ישראלית.

פרלוב זכתה בפרס אופיר עבור העריכה הטובה ביותר לשנת 2001 על עריכת הסרט "חתונה מאוחרת". בשנת 2017 זכתה, ביחד עם יריב מוזר, בפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר לשנת 2017 על הסרט "בן-גוריון, אפילוג".[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרלוב היא בתו של דוד פרלוב, אחותה התאומה של נעמי פרלוב. פרלוב גדלה בתל אביב ולמדה בבית ספר תיכון חדש.

בעלת תואר ראשון מהחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, לאחר מכן החלה ללמד עריכת סרטים בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב ובבית הספר מנשר לאמנות. כמו כן, היא זוכת פרס אמנות הקולנוע של משרד התרבות והספורט על תרומתה לתעשיית הקולנוע הישראלית.

פרלוב יזמה וניהלה אמנותית את "פרויקט קפה"[2] (2010), "פרויקט מים" (2012), שפתח את שבוע המבקרים של פסטיבל הסרטים של ונציה[3] וזכה בפרס אמנסטי אינטרנשיונל הצרפתי[4] ו״פרויקט ספורט״[5] (2014) שהוצג בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ברומא. במסגרת הפרויקטים הללו, שנעשו במסגרת הלימודים בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, התקיים שיתוף פעולה בין יוצרים ישראלים ליוצרים פלסטינים, והופקו סדרת סרטים עלילתיים ודוקומנטריים. כל הפרויקטים הוצגו גם בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים.

בשנת 1983 ערכה את "יומן", סרטו התיעודי של אביה דוד פרלוב. הסרט באורך 6 השעות (מחולק לפרקים) מתעד את משפחתה של פרלוב במשך כעשר שנים, בין השנים 1973 עד 1983. הסרט הופק עבור ערוץ 4 הבריטי ושודר בקשת.

בין 1982–1985 עבדה בצרפת כעוזרת עריכה של העורכת זיוה פוסטק בסרט התעודה ״שואה״ של הבמאי הצרפתי קלוד לנצמן.[6]

בשנת 1987 ערכה את החלק הראשון של סדרת הסרטים "בוקר טוב ישראל" של הבמאי אמיר הר גיל.

בשנת 2000 הפיקה את הסרט התיעודי "המרפסת" עבור ערוץ 8 אשר עקב אחר חייו של שחקן התיאטרון ישראל בקר. בשנת 2001 שימשה כעורכת הסרט "חתונה מאוחרת", על עריכת הסרט זכתה בפרס אופיר בקטגוריית "העריכה הטובה ביותר".

בשנת 2003 ערכה את הסרט "מתנה משמיים", שהיה מועמד לאחד עשר פרסי אופיר באותה שנה. באותה שנה הפיקה וערכה גם את הסרט התעודי "מסיבת יום הולדת" ששודר בקשת.

בשנת 2004 ייסדה פרלוב את ״התחרות ליצירה דוקומנטרית ע״ש פרלוב״, תחרות נושאת פרסים לסרטים תיעודיים קצרים לסטודנטים מכל הארץ בשיתוף קרן רבינוביץ ושידורי קשת.

בשנת 2007 הפיקה וערכה עבור קשת וערוץ 8 את סדרת הסרטים התיעודיים ״חדר משלך - נשים כותבות״ על סיפורן של הסופרות והמשוררות הישראליות אידה פינק, אורלי קסטל-בלום, שרה שילה ואגי משעול בבימויה של רות ולק.

בשנת 2008 הפיקה וערכה את סרט התעודה "המלחמה הראשונה שלי", אשר תיעד חיילים במהלך מלחמת לבנון השנייה.

בשנת 2010 שימשה כעורכת הסרט "התגנבות יחידים", בו כיכבו עוז זהבי, מיכאל אלוני ועוד.

בשנת 2014 ערכה את הסרט "דוד פרלוב: דיוקן", אשר הוקדש לאביה כעשר שנים לאחר פטירתו. במקביל החל משנת 2012 הפיקה גם פרויקט שחזורים (רסטורציה) לסרטיו של אביה - ״זכרונות משפט אייכמן״, ״בעקבות הלדינו״ ו״ביבה״ בתמיכת מוזיאון יד ושם ושירות הסרטים הישראלי.

בשנת 2015 הפיקה יחד עם לירן עצמור וערכה את הסרט ״בובה ממוכנת״ על חייה של המשוררת דליה רביקוביץ בבימויה של רות ולק. הסרט שודר בערוץ הראשון.

פרלוב חברה באקדמיה לקולנוע וטלוויזיה ומשמשת החל משנת 2017 כלקטורית בקרנות וגופי קולנוע ישראליים וכשופטת בפסטיבלי קולנוע בארץ ומחוצה לה במשך שנים רבות.

בשנת 2018 הפיקה וניהלה אמנותית את פרויקט ״דוקו דאנס״ מטעם הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים, הפרויקט, שעוסק במחול כמניע חברתי, הוקרן בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים ובפסטיבל חיפה.

בשנת 2020 ערכה את הסרט ״יאנה״ בבימויה של נועה דולברג, הסרט שודר בyes דוקו וזכה בפרס סרט הסטודנטים הטוב ביותר בתחרות הפורום הדוקומנטרי בישראל.

בשנת 2021 ערכה את הסרט ״חצר משחקים״ בבימויה של נורית קידר, הסרט זכה בציון לשבח בפסטיבל הקולנוע ירושלים, ושודר בכאן 11.

בשנת 2022 הפיקה וערכה את הסרט ״הפרטיזן עם מצלמת הלייקה״ בבימויה של רות ולק, הסרט הוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל הקולנוע ירושלים, שודר בכאן 11 וזכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1990 נישאה לנעם בן זאב, לשעבר כתב לענייני מוזיקה קלאסית בעיתון הארץ ולהם שני ילדים - השחקנית אלמה בן זאב והלל בן זאב.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמה מהסרטים שערכה זכו גם בפרסים בפסטיבלים בישראל ובעולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יעל פרלוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]