כריס מורנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מריה כריסטינה דה ג'אקומי
María Cristina De Giácomi
לידה 23 באוגוסט 1956 (בת 67)
בואנוס איירס, ארגנטינהארגנטינהארגנטינה
כינוי כריס מורנה (Cris Morena)
מדינה ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה
תקופת הפעילות מ-1973 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג גוסטבו ז'אנקלביץ' (19721995) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים רומינה ז'אן, תומאס ז'אנקלביץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריה כריסטינה דה ג'אקומיספרדית: María Cristina De Giácomi; נולדה ב-23 באוגוסט 1956) המוכרת בשם כריס מורנה היא דוגמנית לשעבר, כותבת, משוררת, מפיקה מוזיקלית ומפיקת טלנובלות ארגנטינאית, בעיקר לילדים ולבני נוער.

מורנה הפיקה בין היתר את הסדרות "קטנטנות", "קיץ נצחי", "המורדים", "פינת אור", "פלוריסיינטה", "אלמה פיראטה" ו"כמעט מלאכים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בפלרמו, בואנוס איירס, ארגנטינה.

כריס מורנה החלה את דרכה כדוגמנית בנעוריה, היא דגמנה לחברת הג'ינסים "Lee". לאחר מכן היא הנחתה את התוכנית "Voltop", שם היא הכירה את המפיק גוסטבו יאנקלביץ'. מאוחר יותר הפך ינאקלביץ' למנהל ערוץ "Telefe". יאנקלביץ' ומורנה נישאו ב-1972 ונולדו להם שני ילדים. בתם הבכורה הייתה שחקנית הטלנובלות רומינה ז'אן. השניים התגרשו ב-1995.

בתה השחקנית רומינה ז'אן נפטרה ב-28 בספטמבר 2010 בגיל 36, כאשר סיבת המוות הייתה דום לב. כתוצאה מפטירתה הפתאומית של בתה החליטה מורנה לא להמשיך לעונה חמישית לסדרת הנוער המצליחה "כמעט מלאכים".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידה הראשון כשחקנית היה בסדרה "רומינה", בטלוויזיה הארגנטינאית בשנת 1980. היא המשיכה להופיע בסדרות טלוויזיה שונות, וקריירת המשחק שלה הלכה ונסקה במהלך שנות ה-80.

בין השנים 1991 -1994 הופיעה מורנה כמנחת שעשועון טלוויזיה הנקרא "Jugate conmigo" (תשחק איתי) ושיחקה בכמה סרטים טלוויזיוניים, במקביל להמשך המשחק בסדרות עלילתיות.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1994 פרשה ממשחק, והחלה לעבוד כמפיקה. באותה השנה הציעה לדירקטוריון חברת הטלוויזיה "Telefe" להפיק סדרה העוסקת בילדים ובנערים השוהים בבית יתומים, והדירקטוריון קיבל את ההצעה, וכך נוצרה ב-1995 "קטנטנות" שהפכה עד מהרה להצלחה גדולה. בקטנטנות שיחקה גם בתה של מורנה, רומינה ז'אן. מורנה הייתה גם מעורבת בכל ההפקות הנוספות של קטנטנות - אלבומי דיסקים, כתיבת והפקת כל שירי הסדרה, והופעות תיאטרון ב"גראן רקס" שבבואנוס איירס.

במקביל ל"קטנטנות" מורנה הפיקה בין השנים 1998 -2000 טלנובלת נוער בשם "קיץ נצחי" ("Verano del '98") שזכתה להצלחה בארגנטינה.

בשנת 2001 הייתה צפויה מורנה להפיק את העונה השביעית ל"קטנטנות" אך עקב המשבר הכלכלי שפקד את ארגנטינה באותה התקופה הוחלט שזוהי תהיה עונתה האחרונה של הטלנובלה שהייתה קצרה מהמתוכנן.

בשנת 2002 הפיקה מורנה את טלנובלת הנוער המצליחה "המורדים", וב-2003 הפיקה מורנה במקביל את טלנובלת הילדים "פינת אור" ששימשה כמעין המשך ל"קטנטנות", אך לא הצליחה לשחזר את הצלחתה של הסדרה "קטנטנות".

בין השנים 20042005 הפיקה מורנה את הטלנובלה "פלוריסיינטה" שהפכה תוך מספר שבועות להצלחה עצומה בארגנטינה, וב-2005 הפיקה מורנה במקביל את הסיטקום המצליח "Amor Mio" (בעברית - אהוב/ה שלי) בכיכובה של בתה, רומינה ז'אן ושל דמיאן דה סנטו.

בשנת 2006 מורנה הייתה אחראית על שתי הפקות חדשות: האחת, טלנובלת נוער בשם "אלמה פיראטה", והשנייה "קטנטנות 2006" שהייתה באופן רשמי עונה שמינית ל"קטנטנות".

בשנת 2007 מורנה הייתה אחראית על הפקת טלנובלת הילדים והנוער "כמעט מלאכים".

בשנת 2008 עלו לשידור שתי הפקות חדשות של מורנה: עונה שנייה לסדרה "כמעט מלאכים", וסיטקום בשם "Bella y Bestia Son" (היפה והחיה) בה כיכבו אותם השחקנים הראשיים של "Amor Mio".

בשנת 2009 עלתה העונה השלישית של הסדרה "כמעט מלאכים", ובאותה השנה הפיקה מורנה במקביל סיטקום בשם "ג'ייק ובלייק" בהשתתפות בנחמין רוחאס.

בשנת 2010 עלתה הסדרה "כמעט מלאכים" לעונה רביעית, ובשל מות בתה רומינה ז'אן באותה השנה מורנה החליטה לא להמשיך עם הסדרה "כמעט מלאכים" לעונה חמישית אף על פי שהיא כבר נכתבה.

מורנה לקחה הפסקה של כשלוש שנים, ובין השנים 2013- 2014 החלה להפיק סדרה חדשה שנקראה "אליאדוס".

בשנת 2018 הפיקה מורנה לזכר בתה רומינה ז'אן הופעה שהתקיימה בתיאטרון הגרנד רקס שבבואנוס איירס, וחלק ממשתתפי ההופעה היו שחקני סדרותיה של מורנה "קטנטנות", "המורדים" ו"כמעט מלאכים".

קשריה עם יאיר דורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שמורנה הסתכסכה עם ערוץ Telefe, היא החלה לעבוד בשיתוף עם המפיק הישראלי יאיר דורי. שיתוף הפעולה ביניהם נגמר כעבור כשנתיים, לאחר שסיימו את ההפקה המשותפת של "פלוריסיינטה". שניהם עבדו ביחד בסדרות של "המורדים", "פינת אור" ו"פלוריסיינטה".

השניים פירקו את קשרי העסקים ביניהם לאחר סכסוך בשל העובדה שמורנה סירבה להפיק עונה שלישית לסדרה "המורדים", ורוב הצוות שעבד שנים עם מורנה עבר לעבוד עם יאיר דורי בהפקת סדרות חדשות.

לאחר הפרידה מהשותפות עם יאיר דורי, חזרה מורנה לעבוד עם ערוץ Telefe.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]