לאונרד וולף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
לאונרד וולף
Leonard Woolf
לידה 25 בנובמבר 1880
קנזינגטון, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 14 באוגוסט 1969 (בגיל 88)
סאסקס, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
השכלה
תקופת הפעילות מ-1913 עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה מפלגת הלייבור עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לאונרד סידני ווּלףאנגלית: Leonard Sidney Woolf;‏ 25 בנובמבר 188014 באוגוסט 1969) היה תאורטיקן פוליטי, סופר, מו"ל ועובד ציבור יהודי-בריטי. בעלה של הסופרת וירג'יניה וולף.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וירג'יניה ולאונרד וולף, 1912

וולף נולד בלונדון למשפחה יהודית. היה השלישי מבין עשרת ילדיהם של מארי (née de Jongh) ושל ריס סידני וולף (הידוע כסידני וולף), שהיה עורך דין ויועץ של המלכה (Queen's Counsel). בשנת 1892, לאחר מות אביו, נשלח ללמוד בבית ארלינגטון שליד ברייטון אשר בסאסקס. משנת 1894 עד 1899 למד בבית הספר של סנט פול, ובשנת 1899 זכה במלגה למכללת טריניטי בקיימברידג', שם נבחר לחוג הקרוי Cambridge Apostles,[1] והתחבר אל לייטון סטראשי, ג'ון מיינרד קיינס, GE מור וא.מ פורסטר. תובי סטיפן (אחיה של אשתו לעתיד) היה מיודד עם חברי החוג, אף כי לא השתייך רשמית לחוג. וולף קיבל תואר ראשון בשנת 1902, אך נשאר שם שנה נוספת כדי להתכונן לבחינות של שירות המדינה.

באוקטובר 1904 עבר וולף לציילון (כיום סרי לנקה) כצוער בשירות המדינה, תחילה בג'פנה ובהמשך בקאנדי.[2] באוגוסט 1908 מונה לעוזר הנציב הממשלתי במחוז הדרום וניהל את המחוז המבנטוטה. במאי 1911 חזר וולף לאנגליה לשנת חופש ובתחילת 1912 התפטר משירות המדינה. באותה שנה התחתן עם וירג'יניה סטיפן.

לאונרד ווירג'יניה וולף גרו תחילה בריצ'מונד שעל התמזה, בבית בכתובת 17 The Green ובתחילת מרץ 1915 עברו לבית האוגרט הסמוך, בדרך גן העדן.[3]

הבית העגול, Lewes, ב-2017

בשנת 1919 רכשו בני הזוג וולף את הבית העגול ב-Pipe Passage ב-Lewes, אך תוך זמן קצר מכרו אותו, ווירג'יניה רכשה את בית מונק שליד רודמל, בית שהיה מוקף בגינה ובבוסתן.[4]

ללאונרד ולוירג'יניה נודעה השפעה רבה על חוג בלומסברי, שכלל גם את החברים הוותיקים של לאונרד מ-Cambridge Apostles, מתקופת לימודיו. בדצמבר 1917 היה וולף מהמייסדים של מועדון 1917 שנפגש ברחוב ג'רארד שבסוהו.

The Green Richmond 17, 2017

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר נישואיו לווירג'יניה פנה וולף לכתיבה ופרסם את הרומן הראשון שלו, הכפר בג'ונגל (The Village in the Jungle, 1913), המבוסס על שנותיו בציילון. מאז פרסם ספרים בתדירות של אחת לשנתיים לערך.

במהלך מלחמת העולם הראשונה, לא גויס וולף לשירות צבאי מטעמים רפואיים. הוא פנה לפוליטיקה ולפעילות חברתית והצטרף למפלגת הלייבור ולאגודה הפביאנית, וכתב דרך קבע בעבור המגזין New Statesman. בשנת 1916 כתב את ממשל בינלאומי והציע שסוכנות בינלאומית תאכוף שלום על העולם.

וולף הקדיש חלק ניכר מזמנו לטיפול בווירג'יניה, שבריאותה הנפשית הידרדרה, והוא עצמו סבל מדיכאון. בשנת 1917 קנו השניים בית דפוס קטן והקימו את הוצאת הוגארת. הפרויקט הראשון שלהם היה עלון, שהודפס ידנית ונכרך בידיהם, ובתוך עשור שנים הפכו לבית הוצאה לאור במלוא מובן המילה. באמצעותו הוציאו לאור את הרומנים של וירג'יניה, את כתביו של לאונרד ובין היתר, גם את המהדורה הראשונה של ארץ הישימון מאת ת"ס אליוט. וולף המשיך לנהל את בית ההוצאה לאור עד מותו. וירג'יניה סבלה מקשיים נפשיים לאורך כל חייה ולבסוף התאבדה בטביעה בשנת 1941. מאוחר יותר, התאהב לאונרד באמנית טרקי פרסונס, שהייתה נשואה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לאונרד וולף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ WOOLF, LEONARD SIDNEY, Cambridge University
  2. ^ "Letter", Daily News, LK, 2 באוקטובר 2002, אורכב מ-המקור ב-14 בינואר 2011 {{citation}}: (עזרה)
  3. ^ "Virginia Woolf (1882-1941) and Hogarth House"
  4. ^ "Virginia’s Round House in Lewes up for sale"