לזלי ג'ורדן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לזלי ג'ורדן
Leslie Jordan
לזלי ג'ורדן
לזלי ג'ורדן
לידה 29 באפריל 1955
צ'טנוגה, טנסי, ארצות הברית
נהרג 24 באוקטובר 2022 (בגיל 67)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות 19862022 (כ־36 שנים)
עיסוק מחזאי
מקום לימודים
פרסים והוקרה פרס אמי להופעת אורח בסדרה קומית (2006) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.thelesliejordan.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לזלי אלן ג'ורדןאנגלית: Leslie Allen Jordan; ‏29 באפריל 195524 באוקטובר 2022) היה מחזאי ושחקן אמריקאי, זוכה פרס אמי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורדן נולד בטנסי שבארצות הברית, למשפחה נוצרית-בפטיסטית. אביו מת בתאונה צבאית בהיותו בן 11 שנים[1].

ג'ורדן היה ידוע בעיקר בזכות עבודתו בטלוויזיה, הכוללת הופעות אורח ב"לויס וקלארק: הרפתקאותיו החדשות של סופרמן", "מסע בין כוכבים: וויאג'ר", "קרוליין בעיר", "ריבה", "בוסטון פאבליק", "בוסטון ליגל", "נאש ברידג'ס", "קרובים רחוקים מאוד", "Any Day Now" (אנ'), ותפקיד משנה ב-"Hearts Afire". בנוסף, הופיע בסדרה "אימה אמריקאית" בעונה השלישית, השישית והתשיעית.

בשנת 2007 הוא הופיע בדרמה הקומית "בטי" בתפקיד סלבריטאי בשם קווינסי קומבס. באותה השנה גם כיכב ב-"סודות חבויים" סדרת דרמה ברשת The CW. בשנת 1990, גילם את דמותו של מנהל אתר הסקי בסרט "Ski Patrol".

ג'ורדן היה גם שחקן תיאטרון ומחזאי. אחת ההופעות הידועות ביותר שלו על הבמה היא כאשר גילם את הדמות Brother Boy במחזה "Sordid Lives", תפקיד שלימים ביצע שוב, בסרט פולחן באותו השם. ג'ורדן שב לגלם את אותה הדמות בסדרת הספין אוף "Sordid Lives: The Series" בערוץ לוגו.[2] הוא כתב וכיכב במחזה האוטוביוגרפי "Lost in the Pershing Point Hotel", שאף הוא זכה לעיבוד קולנועי. לאחרונה הוא יצא לסיבוב הופעות ברחבי ארצות הברית, במופע יחיד קומי בשם "Like a Dog on Linoleum", שזכה לביקורות חיוביות מאוד.

ג'ורדן כיכב בפרק הפיילוט של "Laugh Out", תוכנית הטלוויזיה הקומית - להט"בית - אינטראקטיבית הראשונה בעולם. ג'ורדן תיאר את חוויותיו, כנער מתבגר זעיר ונשי בדרום ארצות הברית ובעסקי השעשועים, בהצגת יחיד אוטוביוגרפית, בשם "My Trip Down the Pink Carpet". לאחר כמה חודשים של הופעות הרצה ברחבי ארצות הברית, המופע נפתח רשמית בתיאטרון Midtown Theater שבאוף ברודוויי ב-19 באפריל 2010. המופע הופק על ידי חברתו של ג'ורדן לילי טומלין. בראיון בתוכנית The Paul O'Grady Show, ג'ורדן הודיע כי בכוונתו להציג את המופע שלו בתיאטרון Apollo Theatre שבלונדון.

בשנת 2021 שיחק בסדרה הקומית של רשת פוקס; "Call Me Kat", את דמותו של פיל. באותה שנה גילם את צ'ארלס בעונתה השנייה של הסדרה הקומית "מיוחד" מבית נטפליקס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורדן היה הומו גלוי. עבר ללוס אנג'לס בשנות השמונים ועם פרוץ מגפת האיידס בסוף שנות ה-70 של המאה ה-20 היה פעיל בארגונים שונים שסייעו לחולי איידס מהקהילה הגאה. לאורך חייו נאבק בהתמכרויות לאלכוהול ולסמים.

נהרג ב-24 באוקטובר 2022 בתאונה בהוליווד שבלוס אנג'לס, כשהתנגש עם רכבו בצד של בניין, וההשערה היא שסבל ממצב חירום רפואי בעת הנהיגה[1].

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ורדן היה ידוע בעיקר בשל תפקידו כיריבה היומרני של קארן ווקר, בעל המיניות המעורפלת, בברלי לזלי, בסדרה "ויל וגרייס". על תפקיד זה הוא קיבל פרס אמי לשחקן האורח הטוב ביותר בסדרת קומדיה בטקס פרסי האמי השנתי ה-58 בשנת 2006.
  • בשנת 2021, קיבל את פרס GALECA (איגוד מבקרי הבידור של הקהילה הגאה) על הקריירה שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לזלי ג'ורדן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 ynet (2022-10-24). "השחקן לזלי ג'ורדן ("וויל וגרייס") הלך לעולמו בגיל 67". Ynet. נבדק ב-2022-10-24.
  2. ^ Tim Parks (17 אוג' 2006). "The 'Sordid Lives' of 'Southern Baptist Sissies". The Gay and Lesbian Times. אורכב מ-המקור ב-2008-03-02. נבדק ב-2008-04-08. {{cite news}}: (עזרה)


הקודם:
2005: בובי קנאבלי – "ויל וגרייס"
פרס אמי לבידור בפריים טיים לשחקן אורח בסדרה קומית
2006: לזלי ג'ורדן – "ויל וגרייס"
הבא:
2007: סטנלי טוצ'י – "מונק"