מועדון המטפסים השווייצרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל המועדון

מועדון המטפסים השווייצרי או המועדון האלפיני השווייצריגרמנית: Schweizer Alpen-Club, בצרפתית: Club Alpin Suisse, באיטלקית: Club Alpino Svizzero, ברומאנש: Club Alpin Svizzer) הוא מועדון מטפסי ההרים הגדול ביותר בשווייץ.

המועדון נוסד בשנת 1863 בעיר אולטן (Olten) שבקנטון זולותורן, ומכיל (נכון לשנת 2006) 111 מחלקות ובהן למעלה מ 110,000 חברים. (כולל החברים הבריטים באיגוד)

המועדון מפעיל בקתות באתרים רבים בהרי האלפים בהן ניתן לרכוש מזון וציוד ובחלקם ניתן גם ללון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון האלפיני השווייצרי היה המועדון הראשון שהוקם באירופה לאחר הקמת המועדון האלפיני שהוקם בלונדון בשנת 1857, אחד המייסדים והנשיא הראשון של המועדון היה ד"ר מלכיור אולריך, מייסד מפורסם נוסף היה גוטליב סמואל סטנדר, והאסיפה הראשונה התקיימה בעיר אולטן.

עקב מספרם הגדל של מטפסי ההרים נוצר צורך להקל את טיפוס ההרים בשווייץ, ולמעשה עד הקמתם של בקתות האלפים על ידי המועדון, האופציה היחידה של המטפסים הייתה לבנות מחנות ארעיים בשטח או לישון תחת סלעים מזדמנים, ותמיד נאלצו לסחוב עימם כמויות גדולות של מזון ועצי הסקה, ובמשך עשרים וחמש השנים הראשונות לפעילותו בנה המועדון 38 בקתות במקומות שונים בהרי האלפים, בהם יכלו המטפסים ללון, ולמצוא עצי הסקה ולעיתים אף מזון.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]