רב מרי בר רחל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קטגוריה
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: נחשב אחד;
שורה 1: שורה 1:
'''רב מרי בר רחל בת [[שמואל (אמורא)|שמואל]]''' היה [[אמורא]] [[בבל]]י בדור השלישי והרביעי, מופיע עשרות פעמים ב[[תלמוד|ש"ס]], היה מקורב ל[[רבא‏‏]] ונחשב כאחד מגדולי פוסקי הדינים.
'''רב מרי בר רחל בת [[שמואל (אמורא)|שמואל]]''' היה [[אמורא]] [[בבל]]י בדור השלישי והרביעי, מופיע עשרות פעמים ב[[תלמוד|ש"ס]], היה מקורב ל[[רבא‏‏]] ונחשב אחד מגדולי פוסקי הדינים.


==משפחתו==
==משפחתו==

גרסה מ־03:56, 19 בפברואר 2011

רב מרי בר רחל בת שמואל היה אמורא בבלי בדור השלישי והרביעי, מופיע עשרות פעמים בש"ס, היה מקורב לרבא‏‏ ונחשב אחד מגדולי פוסקי הדינים.

משפחתו

בולט לעין צורת יחוסו, המתייחס אחר אבי אימו (שמואל), ולא אחר אביו כמקובל. הפרשנות המקובלת היא שאביו היה איסור גיורא - חייל בבלי שאנס את ביתו של שמואל (רחל), ורק לאחר שנתעברה ממנו, התגייר החייל. בתלמוד ישנה סוגיה העוסקת בשאלה האם מוגדר כיהודי, למסקנה נפסק שהינו יהודי לכל דבר - אף למינוי של שררה למרות ההגבלה שנצרך שבעל השררה יהיה "מקרב אחיך"-"מהמובחר שבאחיך".

אך על פי אחת הסוגיות‏‏[1] עולה שאביו היה יהודי ונקרא רבא, התלמוד מתייחס לכך ומפשר ש"תרי רב מרי בר רחל הוו" - כלומר שני אמוראים היו בשם זה, אגב תירוץ זה הינו ככל הנראה הוספה לתוך הטקסט התלמודי מתקופה מאוחרת יותר - ככל הנראה תקופת הסבוראים.

מעמד כלכלי

התלמוד מספר שכאשר אביו הביולוגי (איסור גיורא) עמד למות, ועל פי ההלכה היהודית לא היה יורש אותו רב מרי בצורה ישירה לכך נצרך איסור גיורא להשתמש בדרך עקיפה, לפי ההון המוזכר בירושה היה צריך רב מרי לחיות מתוך רוחה כלכלית.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ ‏שבת קנב.‏