משתמש:Eytanar/הומוסקסואליות והיהדות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Eytanar (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Eytanar (שיחה | תרומות)
אמשיך לערוך, לתרגם, ללטש ולהוסיף מקורות בהמשך. בהצלחה לי...
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה}}
נושא ההומוסקסואליות חדש ביהדות, אולם ניתן לומר שהוא מושפע מ[[איסור משכב זכר]] ה[[מקרא]]י. בספר ויקרא אלוהים אוסר קיום יחסי מין בין שני גברים, וסיווג חטא זה כ"תועבה" (דבר בזוי ומלוכלך). כמה פרקים לאחר מכן, מודיע אלוהים כי העונש על חטא זה הוא מוות בידי שמים, וה[[אמורא]]אים ב[[מסכת סנהדרין]] הוסיפו חטא זה לרשימת החטאים עליהם ניתן [[ארבע מיתות בית דין|גזר דין מוות בבית דין]], כשישומו בעזרת עונש ה[[סקילה]].
היחס בין '''[[הומוסקסואליות]]''' לבין ה'''[[יהדות]]''' משתנה מתקופה לתקופה, מזרם יהודי אחד למשנהו, ולעיתים גם בתוך אותו הזרם ישנו יחס לא אחיד. נושא ההומוסקסואליות חדש ביהדות, אולם ניתן לומר שהוא מושפע מ[[איסור משכב זכר]] ה[[מקרא]]י. בספר [[ויקרא]] [[אלוהים (יהדות)|אלוהים]] אוסר קיום יחסי מין בין שני [[גבר]]ים, וסיווג [[חטא]] זה כ"תועבה" (דבר בזוי ומלוכלך). כמה פרקים לאחר מכן, מודיע אלוהים כי העונש על חטא זה הוא [[כריתה]] (מוות בידי שמים), וה[[אמורא]]ים ב[[מסכת סנהדרין]] הוסיפו חטא זה לרשימת החטאים עליהם ניתן [[ארבע מיתות בית דין|גזר דין מוות בבית דין]], כשישומו בעזרת עונש ה[[סקילה]]. למרות שבתורה לא מוזכרים יחסי מין בין שתי נשים, הרי שבדורות מאוחרים יותר [[חז"ל]] הוסיפו גם אותן לאיסור (ראו להלן), וממילא יחס היהדות והיהודים ללסביות אינו שונה מיחסם להומואים.


הנושא היה נושא המחלוקת בתוך הזרמים היהודיים המודרניים הובילה לדיון החלוקה. את התצוגה הנוכחית של היהדות האורתודוקסית כבר לראות משגל הומוסקסואלי כמו בניגוד ליהדות, שכן הוא איסור מוחלט על ידי התורה. עם זאת, נטייה הומוסקסואלית, אם לא פעל על מינית, מותר מאז התורה רק אוסרת על קיום יחסי מין הומוסקסואליים, לא רצונות הומוסקסואליים. עם זאת, היהדות Reconstructionist ואת היהדות הרפורמית לא מחזיקים את זה צפה ולאפשר קיום יחסי מין הומוסקסואליים. ועדת היהדות הקונסרבטיבית של על יהודי חוק התקנים, אשר עד דצמבר 2006 החזיק בתפקיד זהה האורתודוקסיה, הוציא לאחרונה דעות מרובות תחת הפילוסופיה שלה של פלורליזם, עם דעה אחת ממשיכה לעקוב אחר מיקום חרדים דעה אחרת משמעותית הליברליזציה תצוגה של יחסי מין הומוסקסואליים ו יחסים תוך כדי המשך לגבי מעשים מיניים אסורים מסוימים כמו.
לעיתים, המחלוקת סביב היחס להומוסקסואליות והומוסקסואלים הייתה מהותית, כאשר בזרמים שונים ובתוך כל זרם קיימות עמדות קצה. {{ה|יהדות האורתודוקסית}}, היא הזרם המרכזי ב[[ישראל]], רואה כולה ב[[יחסי מין אנאליים]] בין גברים איסור חמור, שכן האיסור מופיע במפורש בתורה. עם זאת, היחס כלפי נטייה הומוסקסואלית, אשר לא הוזכרה כלל במקורות היהודיים, עודנו נמצא במחלוקת, כאשר ככלל ב[[יהדות חרדית|חברה החרדית]] קיים [[קונסנזוס]] סביב הוקאת הנטייה, ואילו ב[[דתיים לאומיים|חברה הדתית]] קיימות עמדות על כל הסקאלה - החל מגינוי מוחלט ועד לקבלתם המלאה של הומוסקסואלים בתוך הקהילות. עם זאת, היהדות Reconstructionist ואת היהדות הרפורמית לא מחזיקים את זה צפה ולאפשר קיום יחסי מין הומוסקסואליים. ועדת היהדות הקונסרבטיבית של על יהודי חוק התקנים, אשר עד דצמבר 2006 החזיק בתפקיד זהה האורתודוקסיה, הוציא לאחרונה דעות מרובות תחת הפילוסופיה שלה של פלורליזם, עם דעה אחת ממשיכה לעקוב אחר מיקום חרדים דעה אחרת משמעותית הליברליזציה תצוגה של יחסי מין הומוסקסואליים ו יחסים תוך כדי המשך לגבי מעשים מיניים אסורים מסוימים כמו.


1 הומוסקסואליות התורה
1 הומוסקסואליות בתורה
2 יישום חז"ל הפרשנות היהודית של הפסוקים
2 יישום חז"ל הפרשנות היהודית של הפסוקים
2.1 תחולת עונש המוות המקראי
2.1 תחולת עונש המוות המקראי

גרסה מ־12:33, 19 בפברואר 2011

הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

היחס בין הומוסקסואליות לבין היהדות משתנה מתקופה לתקופה, מזרם יהודי אחד למשנהו, ולעיתים גם בתוך אותו הזרם ישנו יחס לא אחיד. נושא ההומוסקסואליות חדש ביהדות, אולם ניתן לומר שהוא מושפע מאיסור משכב זכר המקראי. בספר ויקרא אלוהים אוסר קיום יחסי מין בין שני גברים, וסיווג חטא זה כ"תועבה" (דבר בזוי ומלוכלך). כמה פרקים לאחר מכן, מודיע אלוהים כי העונש על חטא זה הוא כריתה (מוות בידי שמים), והאמוראים במסכת סנהדרין הוסיפו חטא זה לרשימת החטאים עליהם ניתן גזר דין מוות בבית דין, כשישומו בעזרת עונש הסקילה. למרות שבתורה לא מוזכרים יחסי מין בין שתי נשים, הרי שבדורות מאוחרים יותר חז"ל הוסיפו גם אותן לאיסור (ראו להלן), וממילא יחס היהדות והיהודים ללסביות אינו שונה מיחסם להומואים.

לעיתים, המחלוקת סביב היחס להומוסקסואליות והומוסקסואלים הייתה מהותית, כאשר בזרמים שונים ובתוך כל זרם קיימות עמדות קצה. יהדות האורתודוקסית, היא הזרם המרכזי בישראל, רואה כולה ביחסי מין אנאליים בין גברים איסור חמור, שכן האיסור מופיע במפורש בתורה. עם זאת, היחס כלפי נטייה הומוסקסואלית, אשר לא הוזכרה כלל במקורות היהודיים, עודנו נמצא במחלוקת, כאשר ככלל בחברה החרדית קיים קונסנזוס סביב הוקאת הנטייה, ואילו בחברה הדתית קיימות עמדות על כל הסקאלה - החל מגינוי מוחלט ועד לקבלתם המלאה של הומוסקסואלים בתוך הקהילות. עם זאת, היהדות Reconstructionist ואת היהדות הרפורמית לא מחזיקים את זה צפה ולאפשר קיום יחסי מין הומוסקסואליים. ועדת היהדות הקונסרבטיבית של על יהודי חוק התקנים, אשר עד דצמבר 2006 החזיק בתפקיד זהה האורתודוקסיה, הוציא לאחרונה דעות מרובות תחת הפילוסופיה שלה של פלורליזם, עם דעה אחת ממשיכה לעקוב אחר מיקום חרדים דעה אחרת משמעותית הליברליזציה תצוגה של יחסי מין הומוסקסואליים ו יחסים תוך כדי המשך לגבי מעשים מיניים אסורים מסוימים כמו.

   1 הומוסקסואליות בתורה 
   2 יישום חז"ל הפרשנות היהודית של הפסוקים 
       2.1 תחולת עונש המוות המקראי 
       2.2 פעילות מינית לסבית 
       2.3 אותו מין הנישואין בבית המדרש 
   3 האורתודוקסית ייחודיות יהודית 
       3.1 החרדי צפה האורתודוקסית 
       3.2 מודרנית צפה האורתודוקסית 
           3.2.1 יולי 2010 הצהרה פומבית על ידי כמה מנהיגים אורתודוקסים 
       3.3 ארגונים הומו לשעבר 
       3.4 נקודות מבט אחרות 
   4 השמרנית / ליהדות מסורתית 
   5 היהדות הרפורמית 
   6 Reconstructionist היהדות 
   7 ראו גם 
   8 הערות 
   9 מקורות 
   10 קישורים חיצוניים 

[עריכה] הומוסקסואליות התורה מידע נוסף: התנ"ך הומוסקסואליות

התורה, הראשון חמישה ספרי המקרא עברית, משקף את היהדות של ישראל העתיקה ומשמש כמקור העיקרי חוקים יהודיים וערכים מסורתיים.

נקודת המבט המסורתית היא שהתורה מציינת הומוסקסואליות פעמיים בספר ויקרא (JPS):

וְאֶת - זָכָר - לֹא תִשְׁכַּב, מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה: תּוֹעֵבָה, הִוא.

   , Lev.18 22 ועשית לא לשקר עם האנושות, כמו עם המין הנשי תועבה הוא. 

וְאִישׁ, אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת - זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה - תּוֹעֵבָה עָשׂוּ, שְׁנֵיהֶם; מוֹת יוּמָתוּ, דְּמֵיהֶם בָּם.

   Lev.20, 13 ואם שקר האיש עם האנושות, כמו עם המין הנשי, שניהם ביצעו תועבה: הם יומת למוות; הדם שלהם יהיו עליהם. 

[עריכה] רבני יישום הפרשנות היהודית של הפסוקים [עריכה] תחולת עונש המוות המקראי

כמו מצוות דומות רבות, העונש כאמור על הפרה בזדון הוא עונש מוות. בפועל, עונש המוות לא הייתה נהוגה ביהדות במשך 2,000 שנה. היהדות הרבנית אינו מאמין כי הפסוקים הקודמים מתייחסים מה שמתואר כיום כמו נטייה הומוסקסואלית, ואין הפסוקים הללו מתייחסים לסבית פעילות מינית. במקום, פסוקים אלה דווקא להתייחס לאקט של יחסי מין אנאליים בין שני גברים יהודים.

עם זאת, גם בתקופת התנ"ך, היה קשה מאוד כדי להשיג הרשעה אשר יוביל ענישה זו שנקבעה. ארצות היהודית והתורה שבעל פה, כי עונש מוות יהיה רק אם ישים השניים נתפסו בשעת מעשה של מין אנאלי, אם היו שני עדים כדי המעשה, אם שני עדים הזהירו את האנשים המעורבים כי הם עבירה ההון, ואת שני גברים - או צד מוכן, במקרה של אונס - מכן הודה האזהרה אך המשיך לעסוק במעשה אסור בכל מקרה. ככזה, אין זה מפתיע כי אין בחשבון של עונש מוות, לגבי החוק הזה, בהיסטוריה היהודית.

בכל מקרה, מסורת חז"ל להבין מערכת של תורה של עונש מוות לא להיות למעשה בהיעדר סנהדרין ובית המקדש. עם זאת, חומרת העונש מציינת את הרצינות שבה לפעול נתפסת על ידי אלוהים. [עריכה] פעילות מינית לסבית

אמנם אין איסור טקסטואלית ישירה של מעשי הומוסקסואלית בין נשים (לסביות) בכל מקום בתורה, התנהגות כזו היא רחבה הנצפים אסור כמו על ידי רוב הרבנים. היא מבוססת על פרשנות Drash של הפסוק התנ"כ י "לא פעל בדרכים של מצרים איפה אתה חי פעם, ולא כנען, שם אני יהיה להביא לך. אין לעקוב אחר כל המנהגים שלהם." (ויקרא 18:03).

מדרש, ספרא Aharei Mot 8:8-9, קובע כי זה מתייחס המכס מינית, וזה אחד המנהגים הללו היה הנישואין של הנשים זו לזו, כמו גם גבר לאישה ועל בתה. הרמב"ם במשנה תורה שלו, מסכם את העניין באופן הבא: [1]

   לנשים להיות mesollelot אחד עם השני אסורה, שכן זהו הנוהג של מצרים, אשר הוזהרנו נגד: "... כמו תרגול של ארץ מצרים לא תעשו" (ויקרא 18:03). אמרו חז"ל [מדרש של ספרא Aharei Mot 8:8-9], "מה הם עשו? גבר נשוי גבר, אישה נשואה אישה, אישה נשואה לשני גברים." למרות הנוהג הזה אסור, אחד הוא לא תקף [כמו איסור תורה] על חשבון זה, שכן אין איסור ספציפי נגד זה, ואין מגע אמיתי. לכן, [אחד שעושה את זה] לא אסורה לכהונה משום זנות, ואשה אינה אסורה לבעלה על ידי זה, שכן הוא לא זנות. אבל ראוי לנהל להם מלקות המרד [כלומר, אלה שניתן על הפרת איסורים המבטלים], מאז הם עשו משהו אסור. ו אדם צריך להיות קפדן עם אשתו בעניין זה, ויש למנוע נשים ידוע לעשות את זה מלבוא אליה או ממנה הולך להם. 

מקורות יהודיים קלאסיים הרבני לא במיוחד להזכיר כי משיכה הומוסקסואלית היא חטא מיסודו. עם זאת, מי שיש לו יחסי מין הומוסקסואליים נחשבת הפרה איסור. אם הוא עושה תשובה (תשובה), כלומר הוא חדל פעולות שאסור שלו, מתחרט על מה שהוא עשה, מתנצל בפני אלוהים, ואינה החלטה מחייבת לא לחזור על אותן פעולות, הוא ראה לזכות במחילה על ידי אלוהים. [ציטטה הצורך] [עריכה] נישואים מאותו מין בבית המדרש

המדרש הוא אחד הטקסטים כמה דתיים עתיקים שגורם התייחסות לנישואים חד מיניים. ההוראה הבאים ניתן למצוא פעמיים בבית המדרש:

   "רבי הונא אמר בשמו של הרב יוסף," דור המבול לא הושמדה עד שהם כתבו מסמכי הנישואין עבור האיחוד של גבר גבר או בעל חיים. '"[2] 

[עריכה] השקפות חרדיות

בעוד מגוון של דעות לגבי הומוסקסואליות כמו נטייה או מצב קיים בקרב הקהילה היהודית האורתודוכסית, היהדות החרדית בדרך כלל אוסר התנהגות הומוסקסואלית. אמנם יש חילוקי דעות לגבי הפועל לבוא תחת איסורי הליבה, כל היהדות האורתודוקסית מעביר פעולות הליבה מסוימים הומוסקסואל, כולל מין אנאלי בין גברים בקטגוריה של yehareg ya'avor ve'al, "למות מאשר לעבור על החוק", הקטגוריה קטן מעשים מקראי-אסורה (גם כולל רצח, עבודה זרה, ניאוף, גילוי עריות ו) שבו יהודי דתי הוא מחויב על פי חוקי הקרבה עצמית לפי חוק היהודי למות ולא לעשות. על פי התלמוד, הומוסקסואליות אסורה בין הגויים, וגם הוא נכלל בין המגבלות המיניות של דיני Noachide [3]. [עריכה] נוף החרדית האורתודוקסית

הרב בנימין הכט כותב כי כמה רבנים אורתודוקסים הומוסקסואליות תצוגה כמו מרד מכוון נגד אלוהים.

   הרב משה פיינשטיין, ב Iggrot משה, או"ח, חלק 4, שו"ת 115, אימצה עמדה חזקה מאוד נגד הומוסקסואליות. כונני האדם הכרחיים אף הם חייבים להיות מבוקרים. מאחר ואין מטרת הנסיעה הומוסקסואל, הרב משה טוען, זה לא חייב להיות כונן נכון. לכן, את הסיבה הבסיסית להתנהגות הומו, הוא טוען, יש למרוד באלוהים, כדי רוצה לעשות משהו אסור (אולי רומז קצת ידע מולד של הטבע אסורה שלה) [4]. 

[עריכה] תצוגה מודרני אורתודוקסי

בשנים האחרונות חלק בתוך היהדות האורתודוקסית המודרנית החלו להעריך מחדש את ההומוסקסואליות כתופעה, ואת התגובה של הקהילה האורתודוקסית ליהודים הומוסקסואל. באופן מסורתי, הומוסקסואלים נחשבו שבחרו לעסוק בפעולות הומוסקסואל כדי למרות אלוהים (le-hach'is) או להיות סוטה. החל משנת 1970 והושפע אופקים חדשים בתחום מדעי סוציולוגית וביולוגית, כמה רבנים אורתודוקסים החלו לאמץ עמדות אוהדות יותר. הרב ד"ר עמנואל יעקובוביץ, ב הומוסקסואליות הכניסה שלו באנציקלופדיה יודאיקה (הוצאת כתר), המתאר את הדעה המסורתית בדרך זו:

   [...] ההלכה היהודית דוחה את הדעה כי ההומוסקסואליות היא להתייחס אליה רק כאל מחלה או נייטרלי מבחינה מוסרית .... ההלכה היהודית גורסת כי אין מוסר נהנתנית, גם אם "אהבה" בשם, יכול להצדיק את המוסריות של ההומוסקסואליות יותר ממה שהוא יכול להכשיר ניאוף או גילוי עריות, אולם באמת מעשים כאלה יכולים להיעשות מתוך אהבה בהסכמה הדדית. 

הרב נורמן לם (הקנצלר, ראש ישיבת ["ראש הישיבה"], ואת הנשיא לשעבר של ישיבה יוניברסיטי, מוסד מרכזי מודרני יהודי אורתודוקסי) דגלו [5] כי חלק (אם כי לא כולם) הומוסקסואלים יש להשקיף כעל חולה זקוקים לחמלה וטיפול, ולא מורדים בזדון מי צריך להיות מנודה. הוא מבחין בין שישה סוגים של הומוסקסואלים, כולל "הומוסקסואלים אמיתי" שיש להם "חזקה תחושות ארוטיות מועדף עבור בני זוג מאותו מין", "מעבר" ו "מצבית" הומוסקסואלים שמעדיפים משגל הטרוסקסואלי, אבל הם הכחישו את זה או לבקש לקבל ב הומוסקסואליות , ו הטרוסקסואלים מגלים סקרנות גרידא. לם מסביר:

   ברור, הומוסקסואליות אמיתי מנוסים תחת לחץ (עברית: אלה) רוב ברור משאיל את עצמו כדי להיות כינה פתולוגי במיוחד כאשר תפקוד מופיע היבטים אחרים של אישיותו. הומוסקסואליות אופורטוניסטית, הומוסקסואליות אידיאולוגית, הומוסקסואליות למבוגרים חלוף הם בקצה השני של הספקטרום, ומופיעות מגונה ביותר .... איפה את הקטגוריה של מחלת נפש אינו חל, האקט עצמו נשאר to'evah (תועבה), אבל העובדה של המחלה מטילה עלינו את החובה של חמלה פסטורלית, הבנה פסיכולוגית, חברתית ואהדה. במובן אלה, הומוסקסואליות אינה שונה מכל מעשה אנטי חברתית או אנטי הלכתיים אחרים ... דוגמה של מעשה פלילי, כי הוא התייחס בחמלה על ידי ההלכה, אשר בפועל רואה את המעשה פתולוגי ולא פלילית, הוא מתאבד .... במהלך הזמן, הנטייה הייתה להסיר את הסטיגמה של התאבדות על בסיס של מחלת נפש .... האנלוגיה התאבדות לא צריך, כמובן, להוביל למסקנה כי יש מקום זכוי שמיכה של הומוסקסואליות כמו מחלת נפש .... אנשים שבדרך כלל איננו מציע התאבדות להיחשב חלופה מקובלת ולגיטימית כדי קשיי חיי היומיום. אין אדם שפוי ומוסרי יושב פסיבי ושעונים התאבדות בחור ניסיון האיש כי הוא "מבין" אותו כי הוא כבר החליט, כי התאבדות היא "נייטרלי מבחינה מוסרית" לפעול. באותה מידה, ב ממקמת את עצמנו סוגים מסוימים של הומוסקסואלים כמו חולים ולא פושעים, אנחנו לא סולחים על המעשה, אך ניסיון לעזור הומוסקסואל. בשום פנים ואופן אין היהדות יכולה לסבול הומוסקסואליות להיות מכובד. 

כאשר סטיבן גרינברג, אשר קיבל הסמכה לרבנות האורתודוקסית, בפומבי שהוא הומוסקסואל, לא היה מענה משמעותי מן הרבנים של הזרמים שנמסר בעיתונות היהודית. הרב משה טנדלר, רב המובילים בישיבה יוניברסיטי, צוין "זה עצוב מאוד כי אדם שנכח בישיבה שלנו שקוע עד עמקי מה שאנחנו רואים חברה מושחתת,"

   טנדלר, אמר כי ההודעה של הרב גרינברג היא "בדיוק את אותו הדבר כאילו הוא אמר, 'אני רב אורתודוקסי ואני לאכול כריכי בשר חזיר ביום הכיפורים." מה אתה הוא הרב הרפורמי. " [6] 

רועדת הסרט סנדי שמחה של Dubowski לפני הקב"ה (2001) תיעד את החוויות של כמה הומוסקסואלית מודרנית חרדים חרדים יהודים. אין קבוצה אורתודוקסית חרדית דיבר לטובת הסרט. דובר אגודת ישראל באמריקה, הרב אבי שפרן, תקפו את הסרט עם מאמר "בהעמדת פנים לפני ה '", שמירה כי הומוסקסואלים יכולים להירפא באמצעות הטיפול, וכן כי הסרט נועד לקדם הומוסקסואליות:

   למרבה הצער, אם כי, "חיל ורעדה" כנראה כוונות אחרות. אמנם זה לא baldly שוחרי המקרה לקבלה חברתית רחבה יותר של הומוסקסואליות או נטישה של האלמנטים של המסורת הדתית היהודית, גורם אלה ניכרים בעדינות בתמונה, שטרק פשטנית הסרט מציג של גברים כנה קונפליקט קורבן ונשים נתקלים קאדר שטרן, במידה רבה, עקשנית של רבנים. 
   התמונה שהוא גם שלם מעוותת. בתור התחלה, הסרט מסרב אפילו לאפשר לאפשרות כי גברים ונשים עם נטיות הומוסקסואליות אולי - עם מאמץ גדול, כדי להיות בטוח -. להשיג נישואים מוצלחים שמח בני המין השני [7] 

[עריכה] יולי 2010 הצהרה פומבית על ידי כמה מנהיגים אורתודוקסים

ב -22 ביולי 2010, "הצהרת עקרונות על מקום של יהודים עם אוריינטציה הומוסקסואליות בקהילה שלנו" שוחרר. [8] כמו של יולי 25, 2010, ההצהרה כבר שאושרה על ידי 104 רבנים אורתודוקסים ושכב מנהיגים, אך טרם אושרה על ידי כל ארגון רבני הגדולות, כגון איחוד הקהילות האורתודוכסיות. חלק מהדרכים שבהן ההצהרה סוטה מן המשותף עמדות האורתודוקסית הן:

   אנו מאשרים את הימין הדתי של אלה עם נטייה הומוסקסואלית לדחות גישות טיפוליות הם סביר רואים תועלת או מסוכן. 
   אנו מאמינים כי ההחלטה אם להיות פתוח לגבי הנטייה המינית של אחד צריך להשאיר אנשים כאלה, מי צריך להתחשב בצרכים שלהם ושל הקהילה. אנו מתנגדים מטעמים אתיים ומוסריים הן "יציאה" של אנשים שרוצים להישאר פרטיים כדי לאנוס המבקשים להיות פתוחה לגבי הנטייה שלהם לשמור את זה מוסתר. 
   קהילות צריך להציג רגישות, קבלה מלאה החיבוק של ילדים מאומצים או ביולוגיים של יהודים פעילים homosexually בבית הכנסת וקביעת הספר. 
   יהודים בעלי נטייה הומוסקסואלית בלעדית צריכה, על פי רוב הנסיבות, לא להיות מעודדים להתחתן עם מישהו מהמין השני. 

[עריכה] ארגונים הומו לשעבר

יונה הוא ארגון לשעבר הומו היהודית המתמקדת "התערבות מניעה, וריפוי של בעיות היסוד גרימת אטרקציות מאותו מין." [9] הוא ארגון רחב aworld, עם רוב החברות שלה בארצות הברית, ישראל, קנדה ואירופה. [10] הוא משתמש במגוון שיטות פסיכו חינוכיות, כולל לחיות קבוצת תמיכה פגישות, דואר אלקטרוני וקבוצות-serv ברשימה, רשתות, הפניות טיפול, תוכניות סופשבוע חווייתי [11].

Atzat נפש מבוססת בישראל וכתובות אנשים עם מגוון של בעיות מיניות. היא מפעילה קו חם וקבוצות תמיכה במספר בישראל, שואפת לשנות את נטייתם המינית של אנשים LGB [12]. [עריכה] השקפות אחרות

   "חמלה, אהדה, אמפטיה, הבנה -.. אלו הם המרכיבים הבסיסיים של היהדות הם יהודים הומוסקסואלים מה שאכפת היהדות צריך מאיתנו היום" ג 'ונתן סאקס, הרב הראשי של עברית הברית הקהילות של (בריטניה) חבר העמים [ציטטה הצורך] 
   הן בארצות הברית והן בישראל, כמה קבוצות צצו בשנים האחרונות, כי מבקשים תמיכה מי להזדהות כמו גם אורתודוקסים הומואים כדי לקדם הבנה של ההומוסקסואליות בתוך הקהילות האורתודוקסיות בקרב הרבנים האורתודוקסים. אלה כוללים את הומואים ולסביות ישיבת יום הספר בוגרי האגודה, [13] OrthoDykes קבוצה של נשים [1], את קבוצת הנוער JQYouth [2], לבין קבוצת הוד הישראלי ("הוד") [3] [14]. 

[עריכה] הקונסרבטיבית / המסורתית ביהדות מאמר ראשי: הומוסקסואליות היהדות הקונסרבטיבית

כעניין של החוק הן יהודיות מדיניות מוסדיים, היהדות הקונסרבטיבית יש התמודדו עם סוגיות הומוסקסואליות מאז 1980.

ב היהדות הקונסרבטיבית, הוועדה היהודית חוק התקנים (CJLS) של כנסת הרבנים עושה החלטות של התנועה לגבי ההלכה היהודית. בשנת 1992, אישר את הפעולה CJLS האיסור המסורתי על התנהגות הומוסקסואלית, בני אותו מין האיגודים ברכה, ואנשי דת הומו ordaining בגלוי. עם זאת, איסורים אלה גדל במחלוקת יותר ויותר בתוך התנועה הקונסרבטיבית.

בשנת 2006, CJLS השתנתה עמדתה סלל את הדרך לשינויים משמעותיים לגבי המדיניות של התנועה הקונסרבטיבית כלפי הומוסקסואליות. ב -6 בדצמבר 2006, CJLS אימצה שלוש תשובות שונות המשקפות גישות שונות מאוד לנושא. אחת בתשובה משמעותי ליברליזציה הגישה השמרנית של היהדות, כולל הרמת ביותר (אך לא כל) איסורים הקלאסית על התנהגות הומוסקסואלית מותר הברכה של האיגודים ההומוסקסואלית ואת הסמכתו של הכמורה הומו. שניים אחרים לחלוטין שמר האיסורים המסורתיים. לפי הכללים של התנועה הקונסרווטיווית, אימוץ דעות מרובות אישורי רבנים קונסרבטיבים בודדים, קהילות, בתי ספר הרבני כדי לבחור בו דעת לקבל, ולכן לבחור בנפרד אם לשמור על האיסור המסורתי על התנהגות הומוסקסואלית, או להתיר האיגודים הומו ואנשי דת.

בתשובה ליברליזציה, כפי שאומצה בדעת רוב של 13 מתוך 25 קולות, נכתב על ידי רבנים אליוט נ Dorff, דניאל נווינס, ועל אברם רייזנר. הוא הרים את רוב ההגבלות על התנהגות הומוסקסואלית ופתח את הדרך אל טקס ההסמכה של רבנים הומוסקסואלים ולסביות בגלוי וקבלה של האיגודים הומוסקסואל, אבל עצר דתית הכרה נישואים הומו. בתשובה הזכיר את העיקרון התלמודי habriyot kavod, אשר מחברים מתורגמים כמו "כבוד האדם", כמו הסמכות על גישה זו. בתשובה טען איסור על מין אנאלי בין גברים, בו תיאר כמעשה היחיד הומוסקסואל אסור מקראי. מעשה זה נשאר ya'avor ve'al yehareg ("למות מאשר לעבור על" עבירה) תחת ההחלטה [15].

שתי תשובות מסורתי אומצו. בתשובה על ידי הרב יעקב רוט, [16] כפי שאומצה בדעת רוב של 13 קולות, ואישר איסור מלא על כללי התנהגות הומוסקסואלית. בתשובה השנייה על ידי הרב ליאונרד לוי, כפי שאומצה בדעת מיעוט של 6 קולות, טען כי הומוסקסואליות היא שאנשים לריפוי פוטנציאל ועודד עם נטיות הומוסקסואליות מעוניינים לחיות כיהודים דתיים לפנות לטיפול.

הוועדה דחתה את נייר הרביעי ידי גורדון טאקר אשר היה נוקף את כל ההגבלות על פרקטיקות מיניות הומוסקסואלית.

התוצאות של ההחלטה כבר מעורבת. מצד אחד, ארבעה חברי הוועדה, הרבנים יעקב רוט, ליאונרד לוי, מאיר רבינוביץ ', וג' וזף Prouser, התפטר CJLS הבא אימוץ השינוי. [17] [18] מצד שני, את זיגלר הספר חז"ל ללימודי האוניברסיטה של היהדות (ועכשיו היהודי האמריקאי האוניברסיטה) בלוס אנג 'לס כבר הצהיר בעבר כי יהיה להתחיל מיד להודות תלמידים הומואים ולסביות בהקדם ועדת החוק עובר מדיניות הסנקציות הסמכתו הומו. [19] ב -26 במרץ , 2007, בעקבות הסמינר התיאולוגי היהודי של אמריקה בניו יורק בחליפה והחל לקבל בגלוי מועמדים הומוסקסואלים לקבלה לתוכנית הרבנים שלהם. [20]

בינתיים, התנועה המסורתית בתי כנסת באירופה ובישראל, אשר כבר היסטורית מעט יותר מסורתי מאשר התנועה האמריקאית, ממשיכים לשמור על איסור מוחלט על התנהלות, כמורה הומוסקסואלים, ו האיגודים. ככזה, רבנים קונסרבטיבים ביותר מחוץ לגבולות ארה"ב מפעילים את סמכותם כמו רשויות מקומיות חז"ל (מארה ד Atra) לדחות את השו"ת ליברלית יותר. ראש וועד התנועה הישראלית המסורתית של ההלכה (שווה ערך ל CJLS), הרב דוד גולינקין, כתב CJLS במחאה מחודשת של האיסור המסורתי על התנהגות הומוסקסואלית. [21] תנועות המסורתית בארגנטינה, הונגריה, הממלכה המאוחדת יש ציינו כי הם לא יודו או להסמיך תלמידים הרבני הומוסקסואל. [22] הסמינר הישראלי של התנועה המסורתית גם דחה שינוי בעמדתה של הסטטוס של התנהגות הומוסקסואלית, וקבע כי "ההלכה היהודית אסרה באופן מסורתי את ההומוסקסואליות." [23]

הרב ברדלי Artson, דיקן בית הספר הרבנית בבית היהודי האמריקני האוניברסיטה טוענת כי היא למדה כל התייחסות יוכל למצוא את הפעילות ההומוסקסואלית המוזכרים סופרים יוונית ורומית עתיקה. כל אזכור שמצא תיאר מפגש בין הזכרים שבו צד אחד, המורה, התעללות פיזית אחרת, העבדים. הרב Artson לא הצלחתי למצוא דוגמה אחת שבה אחד מבני הזוג לא היה מתרפס בפני אחרים. "יחסים הומוסקסואליים היום," הרב Artson אומר, "לא צריך להיות לעומת העולם העתיק. אני מכיר אנשים הומוסקסואלים רבים מדי, כולל חברים וקרובי משפחה, אשר מחויבים אחד אחר אוהב יחסים מונוגמיות לטווח ארוך. אני יודע יותר מדי הרבה זוגות חד מיניים, כי הם הורים אוהבים העלאת ממוצא טוב [כך במקור] ילדים אתית. מי יכול לומר הקשרים המשפחתיים שלהם הם מקודשים פחות בעיני אלוהים משלי היא עם אשתי והילדים שלנו? "[24] [עריכה] היהדות הרפורמית

תנועת היהדות הרפורמית, הסניף הגדול ביותר של יהדות צפון אמריקה, דחתה את ההשקפה המסורתית של המשפט העברי בסוגיה זו. ככאלה, הם אינם אוסרים הסמכה של הומואים ולסביות כמו רבנים חזנים. הם רואים את החוקים Levitical כפי שהם נראים לפעמים להיות מתייחס לזנות, מה שהופך אותו עמדה נגד יהודים אימוץ פולחן אלילי הפריון ומנהגים של העמים השכנים הכנענים ולא גינוי שמיכה של יחסי בני אותו מין או הומוסקסואליות. הרשויות הרפורמית לשקול כי, לנוכח מה שנראה כמו הוכחות מדעיות הנוכחי על טבעה של ההומוסקסואליות כמו אוריינטציה מינית ביולוגית, פרשנות חדשה של החוק נדרשת.

בשנות ה -1980 המאוחרות בסמינר העיקרי של התנועה הרפורמית, עברית יוניון קולג 'למדעי היהדות, השתנו דרישות הקבלה שלה כדי לאפשר להומוסקסואלים להצטרף הסטודנטים. בשנת 1990 ועידת המרכזית האמריקנית רבנים (CCAR) רשמית אישרה דו"ח של ועדה שלהם על הומוסקסואליות הרבנים. הם הגיעו למסקנה כי "כל הרבנים, ללא נטייה מינית, לייחס את ההזדמנות להגשים את הייעוד המקודש שהם בחרו" וכי "כל היהודים הם דתיים שווים ללא קשר לנטייתם המינית."

בשנת 1996 CCAR החלטה של נישואים אזרחיים. עם זאת, החלטה זו זהה עשה הבחנה בין נישואים אזרחיים לבין נישואין דתיים, זה החלטה צוין כך:

   עם זאת אנו יכולים להבין הומוסקסואליות, אם כמחלה, כמו תפקוד לקוי מבוססת גנטית או העדפה על אורח חיים מיני - אנחנו לא יכולים להכיל את מערכת היחסים של שני הומוסקסואלים כמו "נישואים" בתוך ההקשר של היהדות, על אף אחד האלמנטים של qiddushin (קידוש) הקשורים בדרך כלל עם הנישואין יכול להיות מופעל על מערכת יחסים זו. [25] 
   ועידת המרכזית האמריקנית רבנים תומכים בזכותם של זוגות הומואים ולסביות לשתף באופן מלא שווה זכויות של נישואים אזרחיים, ו 
   כי CCAR מתנגדים המאמצים הממשלתיים לאסור נישואים של הומואים ולסביות. 
   כי זה עניין של המשפט האזרחי, והוא נפרד מן השאלה של כהונה חז"ל על נישואים כאלה. 

בשנת 1998, אד הוק הוועדה CCAR על מיניות הוציא דו"ח הרוב שלה (11 ל -1, 1 ההימנעות) ובו נאמר כי קדושה בתוך הנישואים היהודי "יכולות להימצא מחויב יחסי מין זהה בין שני יהודים, כי יחסים אלה יכולים לשמש כמו קרן של משפחות יהודיות יציבה, ובכך להוסיף כוח הקהילה היהודית. " הדו"ח קרא CCAR לתמוך רבנים הטקס בבית נישואים הומו. גם בשנת 1998, פירסמה ועדת השו"ת של CCAR בתשובה ארוכה (דעת רבנית) [26] כי הציע הנמקה מפורטת תמיכה של שני הצדדים של השאלה האם הרב יכול לכהן בטקס מחויבות לזוג מאותו מין.

במארס 2000 הנפיקה CCAR החלטה חדשה הקובעת כי "אנחנו עושים בזאת לפתור את זה, כי מערכת היחסים של בני הזוג, יהודית אותו מין היא ראויה לאישור דרך הפולחן היהודי המתאימה, ואת עוד החליטה, כי אנחנו מכירים את מגוון הדעות בתוך שורותינו בסוגיה זו. אנו תומכים בהחלטה של מי שבוחר לכהן בבית טקסי ברית עבור בני זוג מאותו מין, ואנו תומכים את ההחלטה של אלו שלא. "

כדי לקדם את הכללתם של חברי הכמורה הלהט"ב, התנועה הרפורמית הקימה את המכון ליהדות נטייה מינית בבית עברית יוניון קולג '. IJSO מציע תוכניות חינוכיות עושה עותקים זמינים של שו"ת הרפורמית מדיניות על הומוסקסואליות. [עריכה] היהדות Reconstructionist

תנועת Reconstructionist רואה בהומוסקסואליות ביטוי נורמטיבי של מיניות מברך הומואים ולסביות ליישובים Reconstructionist להשתתף באופן מלא בכל תחומי החיים בקהילה. מאז 1985, Reconstructionist מתיבתא הודה מועמדים הומוסקסואלים ולסביות עבור תוכניות הרבניים חזנות שלהם. בשנת 1993, פרסמה ועדת התנועה: הומוסקסואליות ויהדות: המיקום Reconstructionist [27] Reconstructionist הרבני האגודה (RRA) מעודדת את חבריה לכהן בבית נישואים חד מיניים / טקסי מחויבות, למרות RRA אינה דורשת מחבריה לכהן. עליהם. בשנת 2007, נבחר RRA כנשיא Toba שפיצר, הראשונה בגלוי מנהיג הומוסקסואלים או לסביות של איגוד הרבנים.