הנס ממלינג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Viyh (שיחה | תרומות)
מ בינוויקי
Amirobot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: bg, br, ca, cs, de, es, fa, fi, fr, gl, hu, it, ja, nl, no, pl, pt, ro, ru, sh, sr, sv, th, tr, uk, vls
שורה 18: שורה 18:


[[en:Hans Memling]]
[[en:Hans Memling]]
[[bg:Ханс Мемлинг]]
[[br:Hans Memling]]
[[ca:Hans Memling]]
[[cs:Hans Memling]]
[[de:Hans Memling]]
[[es:Hans Memling]]
[[fa:هانس مملینگ]]
[[fi:Hans Memling]]
[[fr:Hans Memling]]
[[gl:Hans Memling]]
[[hu:Hans Memling]]
[[it:Hans Memling]]
[[ja:ハンス・メムリンク]]
[[nl:Hans Memling]]
[[no:Hans Memling]]
[[pl:Hans Memling]]
[[pt:Hans Memling]]
[[ro:Hans Memling]]
[[ru:Мемлинг, Ганс]]
[[sh:Hans Memling]]
[[sr:Ханс Мемлинг]]
[[sv:Hans Memling]]
[[th:ฮันส์ เม็มลิง]]
[[tr:Hans Memling]]
[[uk:Ганс Мемлінг]]
[[vls:Hans Memling]]

גרסה מ־17:44, 19 בפברואר 2011

האנס ממלינג (בערך 1430 - 11 באוגוסט 1494) היה צייר פלמי ממוצא גרמני.

הוא נולד בזלינגשטאט הסמוכה לפרנקפורט. נעוריו לוטים בערפל, אך כפי הנראה קיבל את הכשרתו כצייר במיינץ או בקלן. בערך ב- 1455 - 1460 היה תלמידו של הצייר הפלמי הנודע רוחיר ון דר ויידן שהשפיע רבות על יצירתו. ב- 1466 עבר לברוז' והושפע גם מן הצייר דירק בוטס, כפי שניתן לראות מציור המזבח של ממלינג "חייה של מרים, אם ישו" שצויר ב- 1468 ונמצא עכשיו בגלריה הלאומית בלונדון.

עד מהרה הוא פיתח את סגנונו האישי המאופיין על ידי דמויות הנמצאות במצב של תנועה אשר צוירו בצבעים ססגוניים ועשירים. ציורו המפורסם "יום הדין האחרון" (1466 - 1473) נמצא עכשיו במוזיאון הלאומי בגדנסק שבפולין. האנס ממלינג צייר גם למעלה מ- 25 ציורי דיוקן.

הטריפטיכון "מרים, אם ישו הילד עם קדושים ונדבנים" שצויר בשנות השבעים של המאה החמש עשרה הוא טיפוסי ליצירתו של ממלינג. סר דון ג'ון שהזמין ציור זה בא מאנגליה לברוז' כדי להשתתף בחגיגות נישואיו של שארל הראשון, דוכס בורגונדיה עם מרגרט מיורק ב- 1468. ממלינג היה קשור עם חצר דוכסות בורגונדיה. אוסף הציורים של מרגרטה לבית הבסבורג כולל טריפטיכון בשם "אלוהי הרחמים" של רוחיר ון דר ויידן שבו צייר האנס ממלינג את המלאכים המופיעים בשני חלקיו הצדדיים של טריפטיכון זה.

ב- 1477 ממלינג קיבל על עצמו לצייר תמונה של מזבח בעבור בית התפילה של אגודת מוכרי הספרים בברוז'. תמונה זו בשם "שבעת הייסורים של מרים, אם ישו" נמצאת עכשיו בגלריה של טורינו. ב- 1479 - 1480 שימש ממלינג כצייר של מסדר הטמפלרים בברוז'. שמו של ממלינג מופיע ברשימת האנשים שמימנו הלוואה שניתנה למקסימיליאן הראשון, קיסר האימפריה הרומית הקדושה במטרה להגן על פלנדריה בפני מעשי איב מצד צרפת ב- 1480.

ציורו של ממלינג "סצנות מחייה של מרים, אם ישו" (1480) נמצא עכשיו במוזיאון פינקוטק הישן במינכן. ציורו המפורסם של ממלינג "מות הקדושים של אורסולה ושל מלוויה" (1489) נמצא עכשיו במוזיאון הטמפלרים בברוז'. בציוריו המאוחרים של ממלינג קיימים יסודות של ציורי הרנסאנס המוקדמים, כמו ציורו "המדונה והילד" בגלריית אופיצי בפירנצה.

האנס ממלינג מת בברוז' ב- 1494.