נואף מסאלחה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
WikitanvirBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: cs:Nav'af Mas'alcha
הרחבה
שורה 20: שורה 20:


בבחירות לרשויות המקומיות בשנת [[2008]] התמודד לראשות עיריית כפר-קרע, אך לא עלה לסיבוב השני והפסיד, ורשימתו למועצת עיריית כפר-קרע לא עברה כלל את אחוז החסימה, והוא אינו מכהן במועצת העיר.
בבחירות לרשויות המקומיות בשנת [[2008]] התמודד לראשות עיריית כפר-קרע, אך לא עלה לסיבוב השני והפסיד, ורשימתו למועצת עיריית כפר-קרע לא עברה כלל את אחוז החסימה, והוא אינו מכהן במועצת העיר.

עמדותיו המדיניות של מסלאחה נחשבות חריגות בין חברי הכנסת הערבים. על פי [[דן שיפטן]] העמיד מסלאחה במרכז פעילותו הפוליטית את הדאגה לצרכיהם האזרחיים והקהילתיים של הציבור הערבי בישראל לצד עמדות מדיניות נחרצות שאף שאינן מקובלות על רוב הציבור היהודי בישראל, הן אינן שוללות את המדינה היהודית ומציגות תמונה מאוזנת ביחס למעמד הערבים במדינת ישראל. הוא הביע הסתייגות מהזדהות גורפת עם אויבי מדינת ישראל, למרות שהעיד על עצמו כי הוא חצוי ברגשותיו, והציג את עצמו כמי ש"מאמין בדרך הפשרה".{{הערה|{{תכלת|[[דן שיפטן]]|זהותם החדשה של הח"כים הערבים|217| 13, סתיו התשס"ג 2002}}}}


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* {{חבר כנסת|85}}
* {{חבר כנסת|85}}

==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}


{{קצרמר|חבר כנסת}}
{{קצרמר|חבר כנסת}}

גרסה מ־23:01, 27 בפברואר 2011

תבנית:ח"כ נואף מסאלחה (נולד ב-26 בנובמבר 1943) היה חבר כנסת , סגן שר, מנהל המחלקה הערבית בהסתדרות וחבר מרכז מפלגת העבודה.

ביוגרפיה

נואף מסאלחה נולד בכפר קרע, ישראל. הוא למד באוניברסיטת תל אביב ובמקצועו הוא מורה.

קריירה ציבורית ופוליטית

מסאלחה נבחר לכנסת ה-12 מטעם סיעת המערך. הוא חבר לשמיניה של ח"כים צעירים יחסית יחד עם אברהם בורג, חיים רמון, יוסי ביילין, עמיר פרץ, חגי מרום, נסים זווילי ויעל דיין. מסאלחה היה ראש המגזר הערבי במפלגת העבודה ובישראל אחת. התפקיד הבולט שלו היה שר במשרד החוץ (מעין סגן שר) תחת דוד לוי ושלמה בן עמי. בבחירות המקדימות במפלגת העבודה לקראת הבחירות לכנסת השש עשרה, לא הצליח מסאלחה להתברג למקום ריאלי, ובעקבות כך הצטרף למפלגת עם אחד ושובץ במקום ה-12 הלא-ריאלי ברשימתה. מסאלחה לא נכנס לכנסת ה-16.

בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2008 התמודד לראשות עיריית כפר-קרע, אך לא עלה לסיבוב השני והפסיד, ורשימתו למועצת עיריית כפר-קרע לא עברה כלל את אחוז החסימה, והוא אינו מכהן במועצת העיר.

עמדותיו המדיניות של מסלאחה נחשבות חריגות בין חברי הכנסת הערבים. על פי דן שיפטן העמיד מסלאחה במרכז פעילותו הפוליטית את הדאגה לצרכיהם האזרחיים והקהילתיים של הציבור הערבי בישראל לצד עמדות מדיניות נחרצות שאף שאינן מקובלות על רוב הציבור היהודי בישראל, הן אינן שוללות את המדינה היהודית ומציגות תמונה מאוזנת ביחס למעמד הערבים במדינת ישראל. הוא הביע הסתייגות מהזדהות גורפת עם אויבי מדינת ישראל, למרות שהעיד על עצמו כי הוא חצוי ברגשותיו, והציג את עצמו כמי ש"מאמין בדרך הפשרה".[1]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא חברי הכנסת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.