האחים (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
צ'מפיון (שיחה | תרומות)
מ תקלדה
Tomerbot (שיחה | תרומות)
מ r2.6.5) (בוט משנה: en:The Brothers#Television
שורה 59: שורה 59:
[[קטגוריה:סדרות טלוויזיה בריטיות שעלו לשידור בשנות ה-70]]
[[קטגוריה:סדרות טלוויזיה בריטיות שעלו לשידור בשנות ה-70]]


[[en:The Brothers (TV series)]]
[[en:The Brothers#Television]]
[[sv:Arvingarna (TV-serie)]]
[[sv:Arvingarna (TV-serie)]]

גרסה מ־22:58, 11 במרץ 2011

תבנית:סדרת טלוויזיה האחיםאנגלית: The Brothers) הייתה סדרת טלוויזיה בריטית בת 92 פרקים ששודרו ברשת ה-BBC בריטניה וברחבי העולם במשך ארבע שנים רצופות בין השנים 1972 - 1976. עלילת הסדרה נסובה על הסתבכויותיהם העסקיות, המשפחתיות והאישיות של בני משפחת האמונד ששלושת בניה ("האחים") היו בעלי חברת תובלה פרטית. בישראל הוקרנו כל פרקי הסדרה ברצף, שבוע אחר שבוע, בטלוויזיה הישראלית בימי רביעי בשעה שמונה בין השנים 1974 - 1977. הסדרה זכתה לפופולריות עצומה בישראל עד כי הציבור השתדל לא לקבוע אירועים בשעת השידור שלה.

העלילה והדמויות

הסדרה פותחת במותו של אב המשפחה ומי שהקים את חברת ההובלות "האמונד". בקריאת הצוואה לאחר מותו מתברר שהוא הוריש את השליטה בחברה במשותף לשלושת בניו, השונים באופיים והמסוכסכים ביניהם: אדוארד, הבכור; בריאן, רואה חשבון הנשלט על ידי אשתו ודייויד הצעיר, הולל תאב בצע וחלש אופי. שותפה נוספת בשליטה בחברה היא מזכירתו לשעבר של האב, ג'ניפר קינגסלי, שמסתבר שהייתה פילגשו ואם ביתו. מי שלכאורה לא קיבלה דבר היא אם המשפחה, מרי, אך מתברר שלמעשה היא שולטת בכל הנעשה במשפחתה על ידי יצירת בריתות בין בניה ונשותיהם. סיטואציה בסיסית זו, המוצגת בפרק הראשון כאקספוזיציה, טומנת בחובה כר נרחב ליחסים, מריבות, קנאות ושנאות הנפרשות לאורך כל פרקי הסדרה.

אדוארד, שבתחילה זועם על ג'ניפר, מתחתן איתה לבסוף, לזעמה של אם המשפחה, אשתו של בריאן, האח האמצעי המוכשר והאהוד, בוגדת בו ודיוויד הצעיר מסתבך בשערוריות ומנסה לפנות לפוליטיקה לזמן קצר.

דמויות חשובות נוספות היו מנהיג איגוד העובדים של החברה, ביל ריילי; איש עסקים אוסטרלי בשם הארי קרטר המנסה להשתלט על החברה ועוד. השליטה בחברה ניטלה סופית מן המשפחה על ידי פול מארוני, הנבל העיקרי של הסדרה, ואחת המטרות המוקדמות לשנאה בסדרות טלוויזיה (במובן זה הטרים את דמותו של ג'יי אר יואינג). הוא הוצג כקפיטליסט תאב-ממון וחסר לב שכל המניע אותו היה מרוץ אחר רווח ועוצמה אישית וזאת תוך דריסת כל כללי המוסר. אחת הדמויות המורכבות יותר בסדרה הייתה דמותה של אשת העסקים ג'ין מקסוול. היא פעלה במניפולטיביות ובערמומיות, ללא מצפון. בינה ובין מארוני נרקמו יחסי שנאה-משיכה ותככיהם הלכו והסתבכו עד שאיבדו כל הגיון פנימי. הדמות שייצגה נפוצה מאז באופרות סבון וגולמה בדמויות כמו אלכסיס קרינגטון (בגילומה של ג'ואן קולינס) בשושלת או עידית לינוביץ' (בגילומה של גילת אנקורי בסדרה הישראלית רמת אביב גימל.

סיומה של החברה הגיע בחטף. בפרק האחרון של העונה הרביעית הציל מארוני את "האמונד" מפני השתלטות עוינת על ידי מיזוגה בחברה הולנדית, בניגוד לדעת המשפחה. אולם הסדרה הופסקה על ידי BBC בשלב זה ולא נוצרו פרקים נוספים.

מפיקי הסדרה, כנהוג באופרת סבון, "טיפלו" בדמויות באופן שיתאים לחוזים עם השחקנים. השחקן ששיחק את אדוארד התחלף לאחר עשרה פרקים; אשתו של דיוויד, ג'יל, "מתה" בין עונות הסדרה ללא הסבר והכנה מוקדמת ובריאן נעלם למשך זמן ארוך.

"האחים" וישראל

"האחים" הייתה למעשה אופרת הסבון הראשונה ששודרה במדינת ישראל. הקהל, שצפה בערוץ בודד, ולא היה לו נסיון צפייה בדוגמאות דומות, התייחס אל הסדרה ברצינות, עקב אחריה משבוע לשבוע ושוחח אודות הפרק ששודר, תוך ניתוחו, במקומות העבודה והלימודים.

בשנת 1977 הוציאה הוצאת רמדור ארבעה כרכים ובהם עלילת "האחים" בתרגום ועריכת נוגה שמש. לאחר סיום הקרנת העונה האחרונה הגיעו כמה משחקני הסדרה לביקור בישראל. הביקור קיבל אופי ממלכתי כמעט כאשר השחקנים התארחו אצל ראש עיריית תל אביב-יפו, שלמה להט וקיבלו טלפון משר החוץ, משה דיין, שאף התלוצץ ואמר שאילו ישראל הייתה מותקפת ביום רביעי בשמונה בערב, היא הייתה נתפסת לא מוכנה כיוון שכולם היו צופים ב"האחים"[1].

בראיונות שנערכו עם השחקנים למעלה משלושים שנה לאחר תום הקרנת הסדרה הם ציינו בחום את הביקור בישראל ואת האהדה חסרת התקדים לה זכו. הסדרה זכתה למעמד של סדרה נערצת גם בהולנד ובסקנדינביה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים