צוות הווי הנדסה קרבית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Nivzu1 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Nivzu1 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 27: שורה 27:
בין חברי הצוות בלטו [[נתן כהן]] ו[[יורם ירוחמי]], שעם שחרורם הקימו שלישייה אזרחית מאד מוצלחת יחד עם [[נאוה ברוכין]] שנקראה "[[הנשמות הטהורות]]". שיר הנושא, הלהיט של אותה שלישייה הוא כמובן "הנשמות הטהורות" שהושר בצוות הווי הנדסה על ידי הסולן נתן כהן עצמו.
בין חברי הצוות בלטו [[נתן כהן]] ו[[יורם ירוחמי]], שעם שחרורם הקימו שלישייה אזרחית מאד מוצלחת יחד עם [[נאוה ברוכין]] שנקראה "[[הנשמות הטהורות]]". שיר הנושא, הלהיט של אותה שלישייה הוא כמובן "הנשמות הטהורות" שהושר בצוות הווי הנדסה על ידי הסולן נתן כהן עצמו.


עם הצוות עבדו בעיקר [[מתי כספי]] ו[[שלמה גרוניך]]. כספי אף השתתף בהקלטות על התכנית כשיורם ירוחמי היה חולה באות יום, החליף אותו כספי בשירה ובקולות הרקע.
עם הצוות עבד על העיבודים בעיקר [[מתי כספי]] . כספי אף השתתף בהקלטות על התכנית כשיורם ירוחמי היה חולה באות יום, החליף אותו כספי בשירה ובקולות הרקע.


== התוכנית השנייה ==
== התוכנית השנייה ==

גרסה מ־14:11, 23 באפריל 2011


שגיאות פרמטריות בתבנית:להקה צבאית

פרמטרים [ שנת פירוק, שנת הקמה, תכניות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

צוות הווי הנדסה קרבית
פיקוד חיל הנדסה
התוכנית הראשונה בואו נבנה לנו גשר (1972)
התוכנית האחרונה צוחק מי שצוחק אחרון (1973)
תקליטים 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צוות הווי הנדסה קרבית הוקם לראשונה ב-1970 ופורק ב-1975. הצוות הספיק להפיק בשנים אלו שתי תכניות עיקריות, מהן צמחו שירים ואמנים מוכרים עד היום בתודעת הזמר העברי.

ב-1970 הוקם הצוות והוציא סינגלים בודדים, מתוכם פרח הלהיט "ותן ברכה" שמילותיו נלקחו מן המקורות. סולנית השיר הייתה דפנה דרורי, כשלצידה עמדו אריה ברק, דני ברזילי, זהבה שם טוב, חנה חייט, יורם ירחומי, נתן כהן ושולי בשן.


התוכנית הראשונה

קובץ:בואו נבנה לנו גשר.jpg
צילום מהתכנית "בואו נבנה לנו גשר" - 1972

שנתיים מאוחר יותר, 1972 הפיק הצוות את התוכנית הראשונה, "בואו נבנה לנו גשר", ממנה צמחו הלהיטים, "ברחוב הנשמות הטהורות", "איילה", "אהבה", ו"נערה היא מנגינה". אליהם הצטרפו השירים "עוד מעט" ו"תמי והמרירים". כל ששת השירים הללו יצאו לאור על גבי תקליט משותף של הצוות, עם צוות הווי סיני.

שירים נוספים שנכללו באותה תוכנית היו "הנגמ"ש שלי", ו"בואו נבנה לנו גשר" שלא יצאו על גבי התקליט, אלא הוקלטו לרדיו בלבד.

בין חברי הצוות בלטו נתן כהן ויורם ירוחמי, שעם שחרורם הקימו שלישייה אזרחית מאד מוצלחת יחד עם נאוה ברוכין שנקראה "הנשמות הטהורות". שיר הנושא, הלהיט של אותה שלישייה הוא כמובן "הנשמות הטהורות" שהושר בצוות הווי הנדסה על ידי הסולן נתן כהן עצמו.

עם הצוות עבד על העיבודים בעיקר מתי כספי . כספי אף השתתף בהקלטות על התכנית כשיורם ירוחמי היה חולה באות יום, החליף אותו כספי בשירה ובקולות הרקע.

התוכנית השנייה

תוכניתה השנייה של הלהקה הופקה ב-1973, במהלך מלחמת יום הכיפורים ולאחריה. התוכנית נקראה "צוחק מי שצוחק אחרון", בין להיטיה היו השירים "צוחק מי שצוחק אחרון", ו"מבול". הצוות הקליט שישה שירים על גבי תקליט משותף שיצא יחד עם צוות הווי פיקוד הדרכה. הצוות פורק עם הופעות מרשימות וטובות.

צוות הווי הנדסה

צוות הווי הנדסה הוקם ב-1975, ראוי לציין כי זאת שנתיים לאחר מלחמת יום הכיפורים, תקופה בה הלהקות הצבאיות היו לאחר השיא שלהן. בצוות לא הפיקו תוכנית, אך הוקלטו שלושה סינגלים שיצאו לשוק האזרחי עם עוד ארבעה צוותי הווי. צוות הווי הנדסה הקליט את השירים: "שיר הנדסה", "שיר שלושת הגשרים" ו"עשרת הדברות". בצוות הופיעה בין היתר החיילת יהודית רביץ, שלאחר שחרורה בנתה קריירה אזרחית מפוארת מאד.