סרט התבגרות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 1: שורה 1:
'''סרט התבגרות''' הוא [[סוגה קולנועית|ז'אנר]] אשר עלילתו מתמקדת בצמיחתו הפסיכולוגית והמוסרית של הה[[פרוטגוניסט|גיבור]], מ[[ילדות]] ועד [[בגרות]].
'''סרט התבגרות''' הוא [[סוגה קולנועית|ז'אנר]] אשר עלילתו מתמקדת בצמיחתו הפסיכולוגית והמוסרית של ה[[פרוטגוניסט|גיבור]], מ[[ילדות]] ועד [[בגרות]].


התפתחות אישית ושינוי אישיותי הם מאפיינים חשובים של הז'אנר, אשר מבוסס לרוב על דיאלוגים ותגובות רגשיות, ולא על פעולות. הדמות הראשית היא של נער בשנות העשרה לחייו, והסיפור מתואר לרוב כ[[פלאשבק]]<ref>{{cite book
התפתחות אישית ושינוי אישיותי הם מאפיינים חשובים של הז'אנר, אשר מבוסס לרוב על דיאלוגים ותגובות רגשיות, ולא על פעולות. הדמות הראשית היא של נער בשנות העשרה לחייו, והסיפור מתואר לרוב כ[[פלאשבק]]<ref>{{cite book

גרסה מ־01:38, 26 במאי 2011

סרט התבגרות הוא ז'אנר אשר עלילתו מתמקדת בצמיחתו הפסיכולוגית והמוסרית של הגיבור, מילדות ועד בגרות.

התפתחות אישית ושינוי אישיותי הם מאפיינים חשובים של הז'אנר, אשר מבוסס לרוב על דיאלוגים ותגובות רגשיות, ולא על פעולות. הדמות הראשית היא של נער בשנות העשרה לחייו, והסיפור מתואר לרוב כפלאשבק[1]. תמות של פיתוח זהות מינית, פילוסופיה אישית והשקפות עולם פוליטיות מופיעות לעיתים קרוב בסרט המשתייך לז'אנר זה[2].

סיפור אודות התפתחותו של הגיבור לאורך זמן, השינוי בין תחילתו של הסרט לבין סופו, הינו נפוץ בסרטים פופולאריים. סרטים אלו עוסקים, לרוב, בדמויות שגילן צעיר יותר מ"גיל העמידה". בדרך כלל, הסרטים יתמקדו בגיל ההתבגרות ובמעבר בין גיל ההתבגרות לגיל הבגרות. כתוצאה מכך, לעיתים קרובות המיניות של הגיבור משחקת תפקיד חשוב בעלילת הסרט.

הפופולאריות של סרטים מז'אנר זה עלתה בצורה משמעותית במהלך תקופת ה"בייבי בום" שלאחר מלחמת העולם השנייה, במקביל לשחיקתו של קוד הייז, אשר ביטולו הסופי בשנת 1968[3] איפשר לז'אנר להתפתח ולחקור תחומים חדשים, שהיו אסורים קודם לכן. סרטים כמו "הבוגר" ו"תפוז מכני" הם דוגמאות בולטות לכך.

סרטים בולטים בז'אנר

ראו גם

הערות שוליים

  1. ^ Benyahia, Sarah Casey; Gaffney, Freddie; White, John (2006). As Film Studies: The Essential Introduction. Essentials Series. Taylor & Francis. ISBN 0415393116. נבדק ב-2011-05-05.{{cite book}}: תחזוקה - ציטוט: multiple names: authors list (link)
  2. ^ Fox, Levi (2002). "The Historical Coming of Age Genre". Were Those the Days? Historical Coming of Age Films in American Culture. American Studies, University of Virginia. נבדק ב-2011-05-05.
  3. ^ Yagoda, Ben. "Hollywood Cleans Up Its Act". AmericanHeritage.com.


ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.