תמרה טראובמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏קישורים חיצוניים: העברת קישור לתבנית
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{אין תמונה|אישה}}
{{אין תמונה|אישה}}
'''תמרה טראובמן''' (נולדה ב-[[1974]]) הייתה הכתבת לענייני [[השכלה גבוהה]] של עתון [[הארץ]] וכלת [[פרס פראט]] לתקשורת לנושאי [[איכות הסביבה|סביבה]] מטעם [[מרכז השל]] בשנת 2006.
'''תמרה טראובמן''' (נולדה ב-[[1974]]) הייתה הכתבת לענייני [[השכלה גבוהה]] של עתון [[הארץ]] וכלת [[פרס פראט]] ל[[תקשורת]] לנושאי [[איכות הסביבה|סביבה]] מטעם [[מרכז השל]] בשנת 2006.


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
תמרה טראובמן נולדה ב[[סנטיאגו דה צ'ילה|סנטיאגו]] בירת [[צ'ילה]], גדלה בקיבוץ [[מגידו (קיבוץ)|מגידו]] ב[[עמק יזרעאל]], מתגוררת ב[[תל אביב]] מאז היותה בת 16. עסקה בפעילות אקטיביסטית פוליטית. למדה [[מדעי החיים]] ב[[האוניברסיטה העברית בירושלים|אוניברסיטה העברית]] ואחרי כן לימודי נשים ו[[מגדר]] בתוכנית על שם [[ויקי שירן]] ב[[מכללת בית ברל]]. בראשית דרכה העתונאית כתבה במקומון [[מלאבס]] של [[רשת שוקן]] וב[[דבר ראשון]].
תמרה טראובמן נולדה ב[[סנטיאגו דה צ'ילה|סנטיאגו]] בירת [[צ'ילה]], גדלה בקיבוץ [[מגידו (קיבוץ)|מגידו]] ב[[עמק יזרעאל]], מתגוררת ב[[תל אביב]] מאז היותה בת 16. עסקה בפעילות [[אקטיביזם|אקטיביסטית]] [[פוליטיקה|פוליטית]]. למדה [[מדעי החיים]] ב[[האוניברסיטה העברית בירושלים|אוניברסיטה העברית]] ואחרי כן לימודי נשים ו[[מגדר]] בתוכנית על שם [[ויקי שירן]] ב[[מכללת בית ברל]]. בראשית דרכה העתונאית כתבה במקומון [[מלאבס]] של [[רשת שוקן]] וב[[דבר ראשון]].


טראובמן כתבה בעתון [[הארץ]] משנת 1998 עד לשנת 2009. בתחילה כתבה בנושאי בריאות ומדע ומאז שנת 2004 היא הכתבת לענייני השכלה גבוהה של העתון. במסגרת זאת כתבה הרבה על [[אי-שוויון כלכלי|אי-שוויון]] ו[[אפליית נשים]], [[מזרחים]] ו[[ערבים]] במערכת ההשכלה הגבוהה. אחדות מכתבותיה התפרסמו בעתון ה[[גארדיאן]] וב-Center for Public Integrity.
טראובמן כתבה ב[[עיתון]] [[הארץ]] משנת [[1998]] עד לשנת [[2009]]. בתחילה כתבה בנושאי [[בריאות]] ו[[מדע]] ומאז שנת [[2004]] היא הכתבת לענייני השכלה גבוהה של העיתון. במסגרת זאת כתבה הרבה על [[אי-שוויון כלכלי|אי-שוויון]] ו[[אפליית נשים]], [[מזרחים]] ו[[ערבים]] במערכת ההשכלה הגבוהה. אחדות מכתבותיה התפרסמו בעתון ה[[גארדיאן]] וב-Center for Public Integrity.


טראובמן ערכה סדרת תחקירים שחשפו את תנאי הגידול של בעלי החיים במשקים החקלאים והסבל הכרוך בתעשיית הבשר. בסדרת תחקירים בולטת נוספת, ביחד עם [[יולי חרומצ'נקו]] היא בחנה את מאחורי הקלעים של תעשיית המזון שאנו אוכלים, ממה הוא עשוי והפער העצום בין השיווק והדימויים שיוצרת התעשייה לבין האופן שבו מכינים את המזון בפועל ומה מכניסים אליו. במסגרת זאת הצביעו על חיבורים כלכליים, תעשייתיים ופוליטיים לתעשיית המזון ושילובה ב[[גלובליזציה]]. סדרה זו זיכתה אותן בפרס פראט לשנת 2006.
טראובמן ערכה סדרת [[תחקיר עיתונאי|תחקירים]] שחשפו את תנאי הגידול של [[בעלי חיים|בעלי החיים]] במשקים החקלאים והסבל הכרוך בתעשיית ה[[בשר]]. בסדרת תחקירים בולטת נוספת, ביחד עם [[יולי חרומצ'נקו]] היא בחנה את מאחורי הקלעים של תעשיית ה[[מזון]] שאנו אוכלים, ממה הוא עשוי והפער העצום בין ה[[שיווק]] והדימויים שיוצרת ה[[תעשייה]] לבין האופן שבו מכינים את המזון בפועל ומה מכניסים אליו. במסגרת זאת הצביעו על חיבורים כלכליים, תעשייתיים ופוליטיים לתעשיית המזון ושילובה ב[[גלובליזציה]]. סדרה זו זיכתה אותן בפרס פראט לשנת 2006.


כעת היא עובדת על ספרה הראשון, המכיל תחקיר העוסק בשורשי המשבר במערכת ההשכלה הגבוהה, הספר יראה אור ב[[הוצאת הקיבוץ המאוחד]] - [[ספרית פועלים]].
כעת היא עובדת על ספרה הראשון, המכיל תחקיר העוסק בשורשי המשבר במערכת ההשכלה הגבוהה. הספר יראה אור ב[[הוצאת הקיבוץ המאוחד]] - [[ספרית פועלים]].


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־11:40, 8 ביוני 2011

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

תמרה טראובמן (נולדה ב-1974) הייתה הכתבת לענייני השכלה גבוהה של עתון הארץ וכלת פרס פראט לתקשורת לנושאי סביבה מטעם מרכז השל בשנת 2006.

ביוגרפיה

תמרה טראובמן נולדה בסנטיאגו בירת צ'ילה, גדלה בקיבוץ מגידו בעמק יזרעאל, מתגוררת בתל אביב מאז היותה בת 16. עסקה בפעילות אקטיביסטית פוליטית. למדה מדעי החיים באוניברסיטה העברית ואחרי כן לימודי נשים ומגדר בתוכנית על שם ויקי שירן במכללת בית ברל. בראשית דרכה העתונאית כתבה במקומון מלאבס של רשת שוקן ובדבר ראשון.

טראובמן כתבה בעיתון הארץ משנת 1998 עד לשנת 2009. בתחילה כתבה בנושאי בריאות ומדע ומאז שנת 2004 היא הכתבת לענייני השכלה גבוהה של העיתון. במסגרת זאת כתבה הרבה על אי-שוויון ואפליית נשים, מזרחים וערבים במערכת ההשכלה הגבוהה. אחדות מכתבותיה התפרסמו בעתון הגארדיאן וב-Center for Public Integrity.

טראובמן ערכה סדרת תחקירים שחשפו את תנאי הגידול של בעלי החיים במשקים החקלאים והסבל הכרוך בתעשיית הבשר. בסדרת תחקירים בולטת נוספת, ביחד עם יולי חרומצ'נקו היא בחנה את מאחורי הקלעים של תעשיית המזון שאנו אוכלים, ממה הוא עשוי והפער העצום בין השיווק והדימויים שיוצרת התעשייה לבין האופן שבו מכינים את המזון בפועל ומה מכניסים אליו. במסגרת זאת הצביעו על חיבורים כלכליים, תעשייתיים ופוליטיים לתעשיית המזון ושילובה בגלובליזציה. סדרה זו זיכתה אותן בפרס פראט לשנת 2006.

כעת היא עובדת על ספרה הראשון, המכיל תחקיר העוסק בשורשי המשבר במערכת ההשכלה הגבוהה. הספר יראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים.

קישורים חיצוניים

תחקירים על תעשיית המזון

"חוות החיות", סדרת התחקירים על תנאי הגידול של בעלי החיים המשמשים את תעשיית הבשר

השכלה גבוהה

מדע