החזית העממית הכל-רוסית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Amirobot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: es:Frente popular panruso
(אין הבדלים)

גרסה מ־00:06, 11 ביוני 2011

לוגו החזית העממית הכל רוסית
לוגו החזית העממית הכל רוסית

החזית העממית הכל רוסית או חזית העם הכל רוסית (Общероссийский народный фронт) היא תנועה מפלגתית שהוקמה ב-2011 על ידי ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, המכהן גם כיו"ר מפלגת רוסיה המאוחדת כחזית עממית מפלגתית שתאפשר לתומכי מפלגת רוסיה המאוחדת שאינם רשמית חברי המפלגה להתאגד ולהצביע בעד המפלגה בבחירות הפרלמנטריות ברוסיה בדצמבר 2011.

הקמת החזית נתפסת כניסיונה של מפלגת השלטון ברוסיה (רוסיה המאוחדת) לצבור פופולריות לקראת הבחירות הפרלמנטריות, לאחר הנסיגה בתמיכתה בבחירות לשלטון המקומי שנערכו ב-13 במרץ 2011, אף שנותרה המפלגה הפופולרית ביותר ניכרה נסיגות בתמיכת האזרחים בה.

את ההצעה להקים חזית עממית עבור תומכי מפלגת השלטון שאינם חברי המפלגה באה מפיו של רה"מ פוטין, בעת הכינוס האזורי של המפלגה בוולגוגרד, ב-6 במאי 2011. עוד באותו היום, דובר ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי פסקוב, הבהיר את עקרונות הסיעה ולפיה:

  • אופוזיציה לא מערכתית (דהיינו, שאינה זוכה לתמיכת המדינה), לא תוכל להירשם לסיעה;
  • החזית נושאת מאפיין תת-מפלגתי ונחשבת לתנועה שנתמכת על ידי מפלגת רוסיה המאוחדת;

יש המשווים את החזית לחזית עממית אחרת, החזית הלאומית של מזרח גרמניה - שאיגדה שורת מפלגות וארגונים שתמכו במפלגת האיחוד הסוציאליסטי של גרמניה, אחרים טוענים כי החזית הינה קורפורטיזם בדמות האיטליה הפשיסטית.

ב-7 במאי 2011, בעת פגישת פוטין עם מנהיגי הארגונים החברתיים בנובו-אוגריובו שלאחר מכן היו לחברים בחזית החדשה. ב-13 במאי אותה שנה כבר פורסמה הצהרת ההקמה של התנועה.

כבר מיום ההכרזה להקמת התנועה הכריזו ראשי המפלגות הגדולות ברוסיה (רוסיה הוגנת, המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית) כי לא יתמכו בתנועה החדשה, מאחר ומטרת החזית היא לשמור על הרוב של רוסיה המאוחדת בפרלמנט וכי החזית נשענת במידה רבה על פולחן האישיות של ולדימיר פוטין עצמו.

בתגובה להקמת החזית, הקימו תנועות האופוזיציה ברוסיה, מקבילות משלהן; כך למשל, הלאומנים הקימו איחוד המעצמה של רוסיה, המאגד 13 ארגונים לאומניים. ב-22 במאי 2011 מפלגות השמאל הרוסיות הקימו את הוועדה לחילוץ לאומי (Комитет национального спасения), קואליציה של ארגונים פוליטיים אופוזיציוניים, כשבראשן תנועת רוסיה אחרת, בהנהגת אדוארד לימונוב, לשעבר מנהיג המפלגה הנציונל בולשביקית. ב-5 ביוני הכריז גם גנאדי זיוגאנוב - מנהיג המפלגה הקומוניסטית - על הקמת חזית יריבה לזו שהקים פוטין.

עובדה מעניינת היא כי אף שהחזית אינה נחשבת לזרוע ממלכתית, או לגוף ממשלתי, אתר האינטרנט הרשמי שוכן בשרת של ארגוני המדינה, דבר הנחשב לניצול לא חוקי של משאבים ממלכתיים.

קישורים חיצוניים