סטאבקה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''סטאבקה''' הינו קיצור שמו של [[מטה כללי|המטה הכללי]] של [[הצבא האדום|צבא ברית המועצות]] (''Ставка Верховного Главнокомандования'') וכן של [[רוסיה]] בתקופת הצאר.
'''סטאבקה''' הינו קיצור שמו של הגוף העליון שהוקם לניהול הפיקוד של [[הצבא האדום|צבא ברית המועצות]] (''Ставка Верховного Главнокомандования'') וכן של [[האימפריה הרוסית]] בתקופת [[מלחמת העולם הראשונה]].


בתקופה הסובייטית סטאבקה הוקמה בהתאם להחלטת מועצת הקומיסרים העממימיים מ-[[23 ביוני]] [[1941]]. בהתאם לצו זה בראשות הגוף הועמד [[ סרגיי טימושנקו]] (שהיה אז הקומיסר לענייני הצבא) וחברים היו: [[גאורגי ז'וקוב]], [[יוסף סטלין]], [[ויאצ'סלב מולוטוב]], [[קלימנט וורושילוב]], [[סמיון בודיוני]] ו[[ניקולאי קוזנצוב]]. ב-[[10 ביולי]] [[1941]] בראשות הגוף הועמד נוסף סטלין, התווסף [[בוריס שפושניקוב]] כחבר וניקולאי קוזנצוב הפסיק להיות חבר בגוף זה.
==אישים בולטים מהמטכ"ל ב[[מלחמת העולם השנייה]]==

* [[סטלין]], המפקד העליון.
בהרכב זה סטאבקה תפקדה למעשה כל המלחמה. ב-[[17 בפברואר]] [[1945]] שונה בפעם נוספת הרכב חברי הגוף: יוסף סטלין (יו"ר), גאורגי ז'וקוב, [[אלכסנדר ואסילבסקי]], [[ניקולאי בולגנין]], [[אלכסיי אנטונוב]] ו[[ניקולאי קוזנצוב]].
* המרשל [[גיאורגי קונסטנטינוביץ' ז'וקוב|ז'וקוב]] - אחד [[אסטרטגיה צבאית|האסטרטגים]] הראשיים של [[ברית המועצות]] במלחמה.

* [[ווסילנבסקי]] תיאם יחד עם ז'וקוב את החזיתות בקרב סטלינגרד. השתתף בפיקוד על קרב קורסק.
ב-[[3 באוגוסט]] [[1945]] סטאבקה כגוף עליון לניהול בוטלה.


[[קטגוריה:היסטוריה צבאית]]
[[קטגוריה:הכוחות המזוינים של ברית המועצות]]
[[קטגוריה:הכוחות המזוינים של ברית המועצות]]
[[קטגוריה:רוסיה: היסטוריה]]
[[קטגוריה:רוסיה: היסטוריה]]

גרסה מ־14:27, 17 ביוני 2011

סטאבקה הינו קיצור שמו של הגוף העליון שהוקם לניהול הפיקוד של צבא ברית המועצות (Ставка Верховного Главнокомандования) וכן של האימפריה הרוסית בתקופת מלחמת העולם הראשונה.

בתקופה הסובייטית סטאבקה הוקמה בהתאם להחלטת מועצת הקומיסרים העממימיים מ-23 ביוני 1941. בהתאם לצו זה בראשות הגוף הועמד סרגיי טימושנקו (שהיה אז הקומיסר לענייני הצבא) וחברים היו: גאורגי ז'וקוב, יוסף סטלין, ויאצ'סלב מולוטוב, קלימנט וורושילוב, סמיון בודיוני וניקולאי קוזנצוב. ב-10 ביולי 1941 בראשות הגוף הועמד נוסף סטלין, התווסף בוריס שפושניקוב כחבר וניקולאי קוזנצוב הפסיק להיות חבר בגוף זה.

בהרכב זה סטאבקה תפקדה למעשה כל המלחמה. ב-17 בפברואר 1945 שונה בפעם נוספת הרכב חברי הגוף: יוסף סטלין (יו"ר), גאורגי ז'וקוב, אלכסנדר ואסילבסקי, ניקולאי בולגנין, אלכסיי אנטונוב וניקולאי קוזנצוב.

ב-3 באוגוסט 1945 סטאבקה כגוף עליון לניהול בוטלה.