NTV – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Dago (שיחה | תרומות)
Dago (שיחה | תרומות)
שורה 62: שורה 62:


===אולפן הטלוויזיה החדש===
===אולפן הטלוויזיה החדש===
בעתיד מותכננת בנייתו של אולפני טלוויזיה חדשים בבניין בן 23 קומות ברחוב נובומוסקובסקאיה ב[[מוסקבה]]. סה"כ שטח האולפנים: 1.2 דונם. הבניין עתיד להכיל חניון תת קרקעי עבור 642 מכוניות ויהיה מרכז הטלוויזיה הגדול ביותר באירופה.
בעתיד מותכננת בניית של אולפני טלוויזיה חדשים בבניין בן 23 קומות ברחוב נובומוסקובסקאיה ב[[מוסקבה]]. סה"כ שטח האולפנים: 1.2 דונם. הבניין עתיד להכיל חניון תת קרקעי עבור 642 מכוניות ויהיה מרכז הטלוויזיה הגדול ביותר באירופה.

== ראשי הערוץ ==
== ראשי הערוץ ==
=== מנכ"לי הערוץ ===
=== מנכ"לי הערוץ ===

גרסה מ־20:30, 31 ביולי 2011


שגיאות פרמטריות בתבנית:ערוץ

פרמטרים [ לוגו ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

NTV
НТВ
פרטי הערוץ
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
קטגוריה חדשות, בידור, כללי
תאריך השקה 10 באוקטובר 1993
בעלות ממלכתית; גזפרום
שפה רוסית
משרד ראשי מוסקבה
אזור קליטה רוסיהרוסיה ברוסיה באמצעות NTV
בלארוסבלארוס בבלארוס (באמצעות NTV Belarus)
בכל העולם (באמצעות NTV Mir)
שיטת שידור 4:3 SDTV
הצפנה שידור דיגיטלי קרקעי, שידור לוויני חופשי, הפצה ברשתות הכבלים והלוויין
זמינות
חבילה שידור חופשי
http://www.ntv.ru/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערוץ NTVרוסית: ОАО Телекомпания НТВ, רשמית: חברת הטלוויזיה אן.טה.וה.) הוא אחד מערוצי הטלוויזיה הפרטיים הראשונים ברוסיה שהוקם ב-1993 על ידי האוליגרך ולדימיר גוסינסקי באמצעות חברת האחזקות מדיה מוסט. כיום נמצא בבעלות גזפרום, באמצעות חברת אחזקות גזפרום-מדיה. עד 2001 נחשב לערוץ הטלוויזיה העצמאי היחיד ברוסיה.

שם הערוץ

השם "NTV" הומצא על ידי המנהל הראשון של הערוץ, איגור מלאצ'נקו, לראשי התיבות במקור לא הייתה משמעות.

NTV זה משהו שקשה לפרש. בעבר חשבתי ש-NTV יכול להתפרש כ"טלוויזיה חדשה" (ברוסית), מישהו הציע שהכוונה אולי ל"טלוויזיה עצמאית" (ברוסית). אבל האמת היא שאין פירוש לזה. יכולים לפרש את ראשי התיבות כטלוויזיה "לא ממלכתית", או הטלוויזיה "שלנו", אבל באמת שאין לר"ת האלה משמעות מדויקת

עם זאת, הערוץ יצא במסע הפרסום שלו עם שלל ההצעות - הטלוויזיה "החדשה", "עצמאית", הטלוויזיה "הרגילה" ​​או פשוט הטלוויזיה "שלנו".

היסטוריה

קובץ:Vladimir Gusinsky1.jpg
ולדימיר גוסינסקי, מייסד הערוץ.

הקמת הערוץ

בחודש יוני 1993, העיתונאים איגור מלאצ'נקו, אולג דוברודייב ויבגני קיסליוב הקימו את "איטוגי" = "תוצאות", שהייתה תכנית אקטואליה שהפכה ל"סבודניה" - מהדורת החדשות של ערוץ NTV ואז הייתה תכנית אקטואליה בערוץ 5. בחודש יולי 1993 חברו כמה חברות השקעה שביקשו לרכוש את התכנית: "מוסט-בנק", בנק "הבירה", בנק "אשראי הלאומי" וחברת הטלוויזיה "איטוגי" החליטו להפוך את תכנית הטלוויזיה לערוץ בפני עצמו. וכך 20% מהמניות היו בבעלות חברת הטלוויזיה "איטוגי", 80% הנותרים היו אצל "מוסט-בנק "בנק הבירה" "ובנק האשראי הלאומי. אך שני האחרונים נטשו עד מהרה ולנשיא חברת הטלוויזיה NTV ולמנהלהּ הכללי מונה איגור מלאצ'נקו, לסמנכ"ל והעורך הראשי של הערוץ מונה אולג דוברודייב, לסמנכ"ל הטלוויזיה ויו"ר הדירקטוריון של הערוץ מונה יבגני קיסליוב. מיד לאחר הקמתה, החלה NTV נלחמת על מקומה כערוץ הטלוויזיה הרביעי.

ב-16 בספטמבר 1993, NTV חתמה על חוזה עם חברת "פטרבורג - הערוץ החמישי", על מנת להפוך כמה תכניות אקטואליה בערוץ החמישי לתכניות של ערוץ NTV. וב-10 באוקטובר 1993 בשעה 21:00 ברב התכנית "איטוגי" הייתה תכנית הבכורה של ערוץ NTV.

על לפי צו נשיאותי מה-22 בדצמבר 1993, הוחלט כי ב-17 בינואר 1994 בערב, ערוץ NTV יהפוך לערוץ הטלוויזיה הרביעי ברוסיה, חברת הטלוויזיה והרדיו הממלכתית אוסטאנקינו הזמינה את בעלי המניות של ערוץ NTV להצטרף לחברה, וליו"ר הדירקטוריון של NTV יבגני קיסליוב הוצע תפקיד יו"ר חברת "אוסטנקינו". עם זאת, יבגני קיסליוב, סירב להצעה, בטענה שאין לו ניסיון בניהול, והוא סירב לאפשר לחברת אוסטקינו להתערב בניהול ערוץ NTV. באותה עת, היו רק שני ערוצי טלוויזיה פרטיים - ערוץ 2×2 וערוץ TV6.

בעת עלייתו לאוויר הערוץ שידר רק תכניות אקטואליה שונות. ב-1994 נוספה תכנית ניתוח סאטירית בשם "בובות" (קוקלי), שהיה הגרסה הרוסית של חרצופים. לאחר הפיכת NTV לערוץ הרביעי הוא החל לייצר תוכניות לסיקור עולם הקולנוע והחל לשדר תכניות בידור רבות.

בנוסף, אחד הדברים שסייעו לקידום הערוץ הייתה הזמינות של תוכניות ספורט רבות והערוץ היה לאחד מערוצי הטלוויזיה המתקדמים ברוסיה בתחום סיקור תחרויות הספורט. נוסף לזה, NTV הייתה הראשונה לשדר תוכניות ארוטיות.

בשנת 1995 החלה NTV להילחם ברצינות על הפיכתה לערוץ הטלוויזיה הרביעי. בקיץ 1996 קבוצת האחזקות "מוסט" מכרה שלושים אחוז ממניות NTV לחברת גזפרום. ב-11 בנובמבר 1996 צו של נשיא הפדרציה הרוסית מס' 1386 "ייצוב הפעילות ושיפור איכות שידורי הטלוויזיה והרדיו של חברת NTV". ערוץ הטלוויזיה עבר לשדר כערוץ הטלוויזיה הרביעי, תוך שהוא שומר על תוכניות חינוכיות שונות שהופקו על ידי החברה הרוסית הממלכתית לשידורי רדיו וטלוויזיה (שנסגרו עד מהרה). ערוץ NTV ייצר תוכניות חדשות רבות והתרכז בשידור תכניות תחקירים שונות.

בינואר 1997 שידורי NTV התפשטו למערב אירופה, המזרח התיכון וצפון אפריקה ובאותה שנה נוצרה חברת האחזקות NTV, ששילבה את ערוץ NTV-Plus, ערוץ TNT וערוצי בת רבים נוספים. מנכ"ל אחזקות NTV היה איגור מלאצ'נקו, כשלמנכ"ל ערוץ הטלוויזיה NTV מונה אולג דוברודייב, לעורך הראשי של NTV, מונה ולדימיר קוליסטיקוב. ב-10 במרץ 1998 NTV הפכה לחברת מניות משולבת פתוחה.

בשנת 1999 נבננ אולפן גדול שנקרא בשם "студия-трансформер" (אולפן שנאי), והחלו להופיע מגוון תכניות עצמאיות בשנים 1999-2000.

בשנת 2000, אולג דוברודייב מונה ליו"ר החברה הכל-רוסית הממלכתית לטלוויזיה ולרדיו, כאשר ולדימיר קוליסטיקוב מונה ליו"ר מועצת המנהלים של סוכנות הידיעות רי"א נובוסטי. למנכ"ל חברת הטלוויזיה NTV מונה יבגני קיסליוב, ולעורך הראשי התמנה גריגורי קריצ'בסקי.

החלפת בעלי הערוץ

בחודש יוני 2000, נעצר ולדימיר גוסינסקי, מי שהיה הבעלים של חברת הטלוויזיה NTV. הוא נעצר בהוראת משרד התובע הכללי כחשוד בהונאה, באמצעות חברת האחזקות שלו "מדיה-מוסט" - זאת כשהוא שרוי במאבק מסיבי מול חברת גזפרום על השליטה בערוץ NTV.

לאחר זמן מה, גוסינסקי שוחרר ואולץ לעזןב במהרה את רוסיה. הוא עבר לספרד וסיפר כי שוחרר תמורת התחייבותו לחתום על מסמך מסוים ("פרוטוקול מס' 6") עם שר הדפוס מיכאיל לסין. לפי הסכם זה, גוסינסקי היה צריך למכור את "מדיה מוסט" ל"גזפרום" על פי מחיר שייקבע. מנהלי "מדיה מוסט" סירבו לציית להסכם וב-3 באפריל 2001, גזפרום ניסתה להשתלט על בעלי המניות של ערוץ הטלוויזיה NTV והודיעה על שינוי השדרן הראשי. למנכ"ל חברת הטלוויזיה NTV מונה בוריס ג'ורדן, ליו"ר הדירקטוריון החדש של NTV התמנה אלפרד קוך, ולעורך הראשי של NTV מונה ולדימיר קוליסטיקוב. מספר עיתונאים מובילים, בראשות יבגני קיסליוב, ויקטור שנדרוביץ', ולדימיר קארה-מורזה, מיכאיל אוסוקין ומריאנה מקסימובסקאיה סירבו להכיר בהחלטת בעלי המניות, וטענו כי הלחצים הפיננסיים באו מצד ממשלת פוטין, שלעתים קרובות ביקרה את NTV. במשך כמה ימים הם לא הורשו להיכנס לאולפני NTV ונציגי גזפרום מדיה, המשיכו לשדר. בתמיכת עיתונאים עצמאיים התקיימה עצרת מחאה שאורגנה על ידי מפלגת "יאבלוקו".

חלק אחר של הצוות, כולל טטיאנה מיטקובה, ליאוניד פארפנוב, לב מובוז'נוב ואלכסיי פיבובארוב, לא תמך בהם ולא באו לעבודה. כתוצאה מכך, הערוץ פיטר כמה מבכירי שדרניו. רק לאחר שיחות שנוהלו בין הצדדים, חברת "גזפרום מדיה" הסכימה להחליף את מנכ"ל הערוץ, תוך ניסיון להשלים את העסקה לרכישת הערוץ. באותה עת, מנכ"ל הערוץ הקודם, יבגני קיסליוב, נפגש בספרד עם ולדימיר גוסינסקי, בניסיון לטרפד את העסקה, אך ללא הועיל, וב-11 במאי 2001, "גזפרום מדיה" הפכה רשמית לבעלים של NTV.

ב-16 באפריל 2001 הערוץ שידר במימון חברת גזפרום לצד נטישת עיתונאים בכירים רבים שעזבו עם העורך הראשי לשעבר של NTV יבגני קיסליוב. תחילה עברו לערוץ TNT, וחודש לאחר מכן עברו לערוץ TV-6 בהזמנתו של בעל הערוץ, בוריס ברזובסקי.

בינואר 2002, תביעה של כמה מבעלי המניות בערוץ TV6, הביאה לכך שבית המשפט העליון לבוררות של רוסיה החליט על חיסול מוקדם של ערוץ TV-6 וביוני 2003 הערוץ נסגר וכמה מעובדיו עברו לערוצים אחרים (ערוץ רוסיה-1, ערוץ REN-TV, ערוץ RTVi ועוד), פילו תחנת הרדיו "הד מוסקבה" הייתה למפלט עבור העיתונאים שנטשו את NTV, שחלקם גם חזרו לערוץ NTV, לאחר שהתקשו להיקלט בערוצי הטלוויזיה האחרים.

יבגני קיסליוב, טען כי הצוות העיתונאי ביקש לנקום בשלטון, כאשר טען שה-פס"ב היה מעורב בארגון ניסיונות הפיגוע בריאזאן. הביקורתיות של הערוץ כלפי הממשל נודעה היטב כאשר באחת ממערכוני התכניות "קוקלי" הוצגה בובה בדמותו של פוטין, בה הוא נראה כצייד המנסה לצוד את האוליגרכים.

בתקופה המודרנית

ב-10 בספטמבר 2001 על החלה העונה החדשה תחת הסיסמה "NTV - טלוויזיה וחזון חדש". באוקטובר 2001, אלפרד קוך, התפטר מתפקיד נשיא "גזפרום מדיה", והוחלף על ידי בוריס ג'ורדן, ששהיה במקביל גם מנכ"ל NTV ונשיא חברת "גזפרום מדיה".

בשנת 2002, בשל קשיים כלכליים וניהול לקוי, ערוץ הטלוויזיה היה על סף סגירה, כאשר בינואר 2003, בוריס ג'ורדן פוטר ואולם מאז שינוי המנכ"ל, הערוץ משדר ללא הפסקה.

אולפן הטלוויזיה החדש

בעתיד מותכננת בניית של אולפני טלוויזיה חדשים בבניין בן 23 קומות ברחוב נובומוסקובסקאיה במוסקבה. סה"כ שטח האולפנים: 1.2 דונם. הבניין עתיד להכיל חניון תת קרקעי עבור 642 מכוניות ויהיה מרכז הטלוויזיה הגדול ביותר באירופה.

ראשי הערוץ

מנכ"לי הערוץ

  • איגור מלאשנקו (1993-1997)
  • אולג דוברודייב (1997-2000)
  • יבגני קיסליוב (2000-2001)
  • בוריס ג'ורדן (2001-2003)
  • ניקולאי סנקביץ' (2003-2004)
  • ולדימיר קוליסטיקוב (2004-ואילך)

העורכים הראשיים של הערוץ

  • יבגני קיסליוב (עד 2001)
  • ולדימיר קוליסטיקוב (2001)
  • טטיאנה מיטקובה (2001-2003 ומאז 2004)
  • אלכסנדר גראסימוב (2003-2004)

ראו גם

קישורים חיצוניים