מיטוב שאילתות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Amitusss (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Amitusss (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[אופטמיזציית שאילתות]] במערכת ניהול מסד הנתונים קיים מרכיב הנקרא '''Query Optimizer''' אשר מקבל כקלט שאילתת משתמש (למשל [[SQL]]) ואחראי לייצר תוכנית לביצוע השאילתא. על מנת לבצע משימה זו נעזר האופטימייזר בסטטיסטיקות שונות הנאספות ממסד הנתונים (למשל גודל הטבלאות (Relation Cardinality) או תדירויות שונות של ערכים (Attribute Domains). כמו כן האופטימייזר נעזר במטא-מידע של הטבלאות מתוך קטלוג המערכת (כגון מידע על קיום אינדקסים,מידע על יחסי תלויות בין הטבלאות). תהליך האופטימיזציה בכלליות הינו כדלקמן.
'''אופטמיזציית שאילתות''' במערכת ניהול מסד הנתונים קיים מרכיב הנקרא '''Query Optimizer''' אשר מקבל כקלט שאילתת משתמש (למשל [[SQL]]) ואחראי לייצר תוכנית לביצוע השאילתא. על מנת לבצע משימה זו נעזר האופטימייזר בסטטיסטיקות שונות הנאספות ממסד הנתונים (למשל גודל הטבלאות (Relation Cardinality) או תדירויות שונות של ערכים (Attribute Domains). כמו כן האופטימייזר נעזר במטא-מידע של הטבלאות מתוך קטלוג המערכת (כגון מידע על קיום אינדקסים,מידע על יחסי תלויות בין הטבלאות). תהליך האופטימיזציה בכלליות הינו כדלקמן.


; תרגום השאילתא לביטוי ב[[שפה פרוצדורלית]] (כגון [[RA]]) :
; תרגום השאילתא לביטוי ב[[שפה פרוצדורלית]] (כגון [[RA]]) :

גרסה מ־08:47, 26 בפברואר 2006

אופטמיזציית שאילתות במערכת ניהול מסד הנתונים קיים מרכיב הנקרא Query Optimizer אשר מקבל כקלט שאילתת משתמש (למשל SQL) ואחראי לייצר תוכנית לביצוע השאילתא. על מנת לבצע משימה זו נעזר האופטימייזר בסטטיסטיקות שונות הנאספות ממסד הנתונים (למשל גודל הטבלאות (Relation Cardinality) או תדירויות שונות של ערכים (Attribute Domains). כמו כן האופטימייזר נעזר במטא-מידע של הטבלאות מתוך קטלוג המערכת (כגון מידע על קיום אינדקסים,מידע על יחסי תלויות בין הטבלאות). תהליך האופטימיזציה בכלליות הינו כדלקמן.

תרגום השאילתא לביטוי בשפה פרוצדורלית (כגון RA)
נרמול הביטוי תוך שימוש בשקילויות
העברת הביטוי לצורת עץ תכנון ביצוע
הערכת מחיר הביצוע