עולם סחרחר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים
Louperibot (שיחה | תרומות)
מ r2.5.2) (בוט משנה: nn:Luftens helter
שורה 55: שורה 55:
[[ka:თავბრუდამხვევი ისტორიები]]
[[ka:თავბრუდამხვევი ისტორიები]]
[[nl:TaleSpin]]
[[nl:TaleSpin]]
[[nn:TaleSpin]]
[[nn:Luftens helter]]
[[pl:Super Baloo]]
[[pl:Super Baloo]]
[[pt:TaleSpin]]
[[pt:TaleSpin]]

גרסה מ־00:59, 30 באוגוסט 2011

תבנית:סדרת טלוויזיה עולם סחרחראנגלית: TaleSpin)‏ היא סדרת אנימציה בת 65 פרקים שהופקה לטלוויזיה בין השנים 1990 ל-1994. הסדרה שודרה בערוץ 2 במסגרת התוכנית "זמן דיסני" בשנות התשעים. דמויות הסדרה נלקחו מהסרט ספר הג'ונגל משנת 1967.

את שיר הפתיחה העברי ביצעו יובל זמיר ועפרון אטקין.

עלילת הסדרה

עלילת הסדרה מתרחשת בשנות השלושים המאוחרות של המאה ה-20 בעיר הנמל הדמיונית "קייפ סוזט" (Cape Suzette). הדמויות המרכזיות בסדרה מבוססות למעשה על החיות שהופיעו בסרט של חברת וולט דיסני ספר הג'ונגל אך יוצרי הסדרה החליטו להתייחס אל הדמויות כאל שחקנים ונתנו להם "לשחק" תפקידים שלכאורה לא קשורים אליהם בכלל. סיפורי הסדרה מתרחשים באוויר, בים וביבשה אך הרעיון המרכזי של הסדרה הוא סיפורי הרפתקאות אוויריות, לכן רואים בסדרה איך כביכול נראה עולם התעופה הימי בתחילת המאה ה-20. הנופים בסדרה הם לרוב הנופים של האזור הפסיפי והאנימציה של דיסני נראית כאן בשיאה.

דמויות מרכזיות

  • באלו הדב (Baloo) - הדמות הראשית בסדרה. מופיע כטייס הובלות עצלן אך בעל כישורי טיסה מדהימים, מטיס את המטוס האמפיבי "אווזת הים", בפרק הפותח הוא מפסיד את עסק התעופה והמטוס שלו.
  • קיט קלאודקיקר (Kit Cloudkicker) - גור דובים יתום בן 12 שפגש את באלו והפך להיות הנווט שלו. אחד מכשרונותיו הוא לגלוש על העננים בעזרת גלשן אווירי.
  • רבקה קנינגהם (Rebecca Cunningham) - אשת עסקים שנכנסה לחייהם של באלו וקיט בכך שקיבלה מידי הבנק את המטוס והעסק של באלו. באלו עובד אצלה כדי לקנות יום אחד את מטוסו בחזרה.
  • מולי קנינגהם (Molly Cunningham) - בתה של רבקה.
  • חתול פרא (Wildcat) - מכונאי המטוסים שיכול לתקן הכול בזמני שיא.
  • שירחן (Shere Khan) - בסדרה הוא טייקון עסקים בעל כח רב.
  • לואי האורנגאוטן (Louie) - בסדרה הוא מנהל מסעדה על אי באמצע האוקיינוס אליו מגיעים טייסים, כולל באלו שתמיד נהנה לבוא למסיבה במקום לעבוד.

דמויות כגון מוגלי ובגירה לא הופיעו בסדרה אך הופיעו דמויות ראשיות נוספות:

  • דון קארנאז' (Don Karnage) - מפקד הפיראטים הלא יוצלח שמנסה תמיד לגנוב ולשדוד כל מה שהוא יכול.
  • קולונל ספיגוט (Col. Ivanod Spigot) - מהארץ הדמיונית ת'מבריה - פארודיה של דיסני על ברית המועצות של סטלין, ארץ קפואה בה כל מי שמבצע משהו שנוגד את החוק מוצא מיד להורג (למרות שלא רואים דבר כזה בפועל קורה בסדרה) באמצעות כיתת יורים.

הסדרה בעולם

הסדרה נחשבה להצלחה ונחשבת עד היום לאחת הסדרות הטובות ביותר של דיסני, הסדרה שודרה גם במקסיקו, שבדיה, רוסיה, סין, גרמניה, הולנד, יפן, איטליה, פולין, צרפת, דנמרק, הודו ומדינות נוספות. פרט לסדרה הטלוויזיונית, שווקו לסדרה גם מוצרים נלווים (בעיקר בארצות הברית) כגון סדרות קומיקס, צעצועים וכדומה.

קישורים חיצוניים