אומסק (מחוז) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 31: שורה 31:


==דמוגרפיה==
==דמוגרפיה==
כמחצית מאוכלוסיית המחוז מתגוררת בעיר הבירה - [[אומסק]] (מעל מיליון תושבים). בערים מתגורים כ-69% מאוכלוסיית המחוז. רוב האוכלוסייה מרוכזת סביב מסילת הברזל הסיבירית ולאורך הנהר [[אירטיש]].
כמחצית מאוכלוסיית המחוז מתגוררת בעיר הבירה - [[אומסק]] (מעל מיליון תושבים). בערים מתגוררים כ-69% מאוכלוסיית המחוז. רוב האוכלוסייה מרוכזת סביב התוואי של [[הרכבת הטרנס-סיבירית]] ולאורך הנהר [[אירטיש]].


ה[[רוסים]] מהווים כ-83% מאוכלוסיית המחוז.בנוסף לכך יש לציין את [[קזחים]] (כ-4%), [[אוקראינים]] (כ-3.7%) ו[[גרמנים]] (כ-2.3%).
ה[[רוסים]] מהווים כ-83% מאוכלוסיית המחוז.בנוסף לכך יש לציין את [[קזחים]] (כ-4%), [[אוקראינים]] (כ-3.7%) ו[[גרמנים]] (כ-2.3%).

גרסה מ־10:57, 29 בספטמבר 2011

תבנית:מחוז רוסיה מחוז אומסקרוסית: Омская область; תעתיק: אומסקיה אובלסט) הוא סובייקט בפדרציה הרוסית. המחוז נמצא בשטח של המחוז הפדרלי הסיבירי. המחוז ממוקם בדרום סיביר המערבית. המחוז גובל עם קזחסטן. בשטח המחוז עובר הנהר אירטיש.

המחוז הוקם ב-7 בדצמבר 1934.

מבחינה אדמיניסטרטיבית המחוז מחולק ל-32 אזורים מוניציפליים.

דמוגרפיה

כמחצית מאוכלוסיית המחוז מתגוררת בעיר הבירה - אומסק (מעל מיליון תושבים). בערים מתגוררים כ-69% מאוכלוסיית המחוז. רוב האוכלוסייה מרוכזת סביב התוואי של הרכבת הטרנס-סיבירית ולאורך הנהר אירטיש.

הרוסים מהווים כ-83% מאוכלוסיית המחוז.בנוסף לכך יש לציין את קזחים (כ-4%), אוקראינים (כ-3.7%) וגרמנים (כ-2.3%).

התיישבות רוסית באזור החלה בשנת 1717.

כלכלה

בשטח המחוז קיימות שדות נפט וגז טבעי. הכלכלה מתבססת על ענפי תעשייה כבדה ובמיוחד פטרוכימיה ובניית מכונות.

קישורים חיצוניים

תבנית:מחוזות רוסיה